Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel veel ontlasting!
Moderator: moderatorteam
-
Zoran
Heel veel ontlasting!
Zoran (6 mnd.) krijgt nu elke dag TOTW-brokken en Carnibest of smuldier van dit laatste niet zoveel ik denk zo'n 125gr.
Maar hij heeft heel veel ontlasting, ik begrijp echt niet waar dit vandaan komt en hij krijgt toch verder geen granen o.i.d. wel elke dag nog een pensstaafje en ook wat stukjes fruit.
Weet iemand hoe het komt dat hij zoveel ontlasting produceert en dan bedoel ik wel 5 keer per dag een flinke hoeveelheid?
Maar hij heeft heel veel ontlasting, ik begrijp echt niet waar dit vandaan komt en hij krijgt toch verder geen granen o.i.d. wel elke dag nog een pensstaafje en ook wat stukjes fruit.
Weet iemand hoe het komt dat hij zoveel ontlasting produceert en dan bedoel ik wel 5 keer per dag een flinke hoeveelheid?
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Heel veel ontlasting!
Hangt misschien van de brokken af? Hoeveel krijgt hij daarvan?
Ik merk aan Jura dat ze met kvv veel minder ontlasting heeft dan wanneer ze een maaltijd brokken heeft (Farmfood). Maar dan nog ook als ze brokken eet is het allemaal mooi in proportie tot wat er in gaat.
Ik merk aan Jura dat ze met kvv veel minder ontlasting heeft dan wanneer ze een maaltijd brokken heeft (Farmfood). Maar dan nog ook als ze brokken eet is het allemaal mooi in proportie tot wat er in gaat.
-
Zoran
runninggirl schreef:Hangt misschien van de brokken af? Hoeveel krijgt hij daarvan?
Hij krijgt de hoeveelheid die op de zak staat aangegeven, welke KVV geef jij dan?
- runninggirl
- Zeer actief
Rodi compleet en Smuldier compleet in verschillende smaken.Zoran schreef:runninggirl schreef:Hangt misschien van de brokken af? Hoeveel krijgt hij daarvan?
Hij krijgt de hoeveelheid die op de zak staat aangegeven, welke KVV geef jij dan?
Verder krijgt ze ook pensstaafjes, kippenpootjes, kippennekjes, etc tussendoor. Of een kong met stukjes Rodi worst.
Vaak ook onze etensrestjes door de brokken geroerd zoals pasta, dat vindt ze heerlijk. Of een eitje of yoghurt ofzo. Ik wissel de tussendoortjes veel af.
- Penny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Penny poept van smuldier heeeeeel weinig. Maar als ik ze ook maar een beetje brok geef is het gelijk heel veel.

- runninggirl
- Zeer actief
Ze krijgt trouwens 2 keer per dag eten en heeft net zo vaak ontlasting. Denk dat het ook uitmaakt hoe vaak je eten geeft verspreid over de dag.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat weegt hij en hoeveel eet hij?
-
Zoran
Hij weegt 20 kg. en hij krijgt de hoeveelheid brokjes die op de zak staat + 150 gr. KVVdagmar88 schreef:Wat weegt hij en hoeveel eet hij?
- dagmar88
- Zeer actief
Zoran schreef:Hij weegt 20 kg. en hij krijgt de hoeveelheid brokjes die op de zak staat + 150 gr. KVVdagmar88 schreef:Wat weegt hij en hoeveel eet hij?
-
Zoran
dagmar88 schreef:Zoran schreef:Hij weegt 20 kg. en hij krijgt de hoeveelheid brokjes die op de zak staat + 150 gr. KVVdagmar88 schreef:Wat weegt hij en hoeveel eet hij?Ja, da's nogal vaag, tussen de 300 en 500 gram; dus dan weet je nog niets.
Ja hij krijgt ongeveer 350 gram TOTW-brokjes
-
Lillith
- Zeer actief
Krijgt hij niet teveel brokken in combie met de Smuldier...
Ik geef de halve aangegeven (zak) hoeveelheid brokken,
meestal nog minder en dan 100gr. Smuldier per 10 kg hond.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou eens 150-200 gram brok en 300 kvv proberen.Zoran schreef:dagmar88 schreef:Zoran schreef:Hij weegt 20 kg. en hij krijgt de hoeveelheid brokjes die op de zak staat + 150 gr. KVVdagmar88 schreef:Wat weegt hij en hoeveel eet hij?Ja, da's nogal vaag, tussen de 300 en 500 gram; dus dan weet je nog niets.
Ja hij krijgt ongeveer 350 gram TOTW-brokjes
-
Zoran
Lillith schreef:Krijgt hij niet teveel brokken in combie met de Smuldier...
Misschien wel....dus dan zal ik 175 gr. brokken moeten geven + 150 gr. CB of Smuldier?
-
Lillith
- Zeer actief
Ik zou zeker 200 gram kvv geven en dan aanvullen met brokjes..
Maar ik weet niet hoe je hond er nu uitziet...zelf voer ik op wat ik zie.
Maar ik weet niet hoe je hond er nu uitziet...zelf voer ik op wat ik zie.
- runninggirl
- Zeer actief
Hier is de verhouding ook meer kvv dan brokken. En ik weeg het niet af, voer op hoe de hond er uit ziet. En soms wil ze zelf een keer niet eten dus dan slaan we wel eens een dagje over, ook prima.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat lijkt mij te weinig. Bovenstaande is voor volwassen honden.Zoran schreef:Lillith schreef:Krijgt hij niet teveel brokken in combie met de Smuldier...
Misschien wel....dus dan zal ik 175 gr. brokken moeten geven + 150 gr. CB of Smuldier?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Of je probeert een paar dagen even alleen KVV, dan zie je meteen of het aan de brokken ligt.
Als hij al de hoeveelheid brokken krijgt die op de zak staat, waarom voer je dan ook nog (extra) KVV bij? Moet hij aankomen?
Als hij al de hoeveelheid brokken krijgt die op de zak staat, waarom voer je dan ook nog (extra) KVV bij? Moet hij aankomen?
-
Zoran
Nee hoor maar ik vind het zo zielig dat hij alleen maar brokken krijgt vandaar het verse vlees erbij.DeDiana schreef:Of je probeert een paar dagen even alleen KVV, dan zie je meteen of het aan de brokken ligt.
- runninggirl
- Zeer actief
Minder brokken en meer kvv zou echt al veel uit moeten maken.
Of inderdaad als het voor jou praktisch te doen is helemaal over op kvv misschien?
Of inderdaad als het voor jou praktisch te doen is helemaal over op kvv misschien?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dan krijgt hij dus ook gewoon te veel, dat zal ook meespelen in de hoeveelheid ontlasting. Ik zou 'm gewoon de hoeveelheid geven die hij nodig heeft, en dan evt. deels kvv/deels brokken of alleen kvv. Als je alleen kvv voert, gaat hij vast en zeker minder poepen. Vijf keer op een dag een flinke hoop vind ik wel héél veel hoorZoran schreef:Nee hoor maar ik vind het zo zielig dat hij alleen maar brokken krijgt vandaar het verse vlees erbij.
-
Zoran
DeDiana schreef:Dan krijgt hij dus ook gewoon te veel, dat zal ook meespelen in de hoeveelheid ontlasting. Ik zou 'm gewoon de hoeveelheid geven die hij nodig heeft, en dan evt. deels kvv/deels brokken of alleen kvv. Als je alleen kvv voert, gaat hij vast en zeker minder poepen. Vijf keer op een dag een flinke hoop vind ik wel héél veel hoorZoran schreef:Nee hoor maar ik vind het zo zielig dat hij alleen maar brokken krijgt vandaar het verse vlees erbij.
Oké ga ik maar eens uitproberen en als dat niet verbeterd (verminderd) dan moet ik ook maar eens andere brokken gaan uitproberen.
Thanks
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Is alleen kvv geven dan geen optie?Zoran schreef:Nee hoor maar ik vind het zo zielig dat hij alleen maar brokken krijgt vandaar het verse vlees erbij.DeDiana schreef:Of je probeert een paar dagen even alleen KVV, dan zie je meteen of het aan de brokken ligt.