Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zalmkop

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

zalmkop

Ongelezen bericht door malinois »

Is niet voor herhaling vatbaar volgens Xavi denk ik :F:
Ik kreeg de kop 'kado' bij de laatste bestelling van Lotgering dus vandaag aan Xavi gegeven...
Na het eerst ongeveer 30 minuten geprobeerd te hypnotiseren... vervolgens zo'n 15 minuten mee 'gevoetbald' te hebben heeft hij hem nu eindelijk na anderhalf uur weggewerkt :hmmm: Dit te bedenken dat 1 kg penslap binnen amper een minuut weg is...
Om mij vervolgens aan te kijken van 'en waar blijft nu mijn eten' :S:
:F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Re: zalmkop

Ongelezen bericht door nathalie »

Ushi heeft er 3x plezier van. In vorm van kotsen.
En ik vind vis zo verschrikkelijk stinken dat ik ook bijna moest kotsen van haar kots. Dus nee, hier doen we het ook niet meer :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

malinois schreef:Is niet voor herhaling vatbaar volgens Xavi denk ik :F:
Ik kreeg de kop 'kado' bij de laatste bestelling van Lotgering dus vandaag aan Xavi gegeven...
Na het eerst ongeveer 30 minuten geprobeerd te hypnotiseren... vervolgens zo'n 15 minuten mee 'gevoetbald' te hebben heeft hij hem nu eindelijk na anderhalf uur weggewerkt :hmmm: Dit te bedenken dat 1 kg penslap binnen amper een minuut weg is...
Om mij vervolgens aan te kijken van 'en waar blijft nu mijn eten' :S:
:F:
:mrgreen: Goed vermaak toch :mrgreen: Zijn ze even bezig haha.
Volgende keer met misschien wat extra's :mrgreen:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi was de eerste keer ook zo lang met een zalmkop bezig.
En daarna kreeg ze hevige diarree :mrgreen:
Ik besloot dus dat het niet voor herhaling vatbaar was. En gaf de rest van de koppen weg.
Een paar maanden later kreeg ik ook bij een bestelling van Lotgering wat zalmkoppen erbij.
Nou ja, nog maar eens weer proberen dan, want inmiddels reageerde ze rustiger op allerlei soorten eten.

Tegenwoordig is een kop tamelijk snel weg. Niet héél snel, want er moet van genoten worden.
Eerst de oogjes eruit peuzelen. Dan de wangen afknabbelen. Dan de schedel kraken en de hersenen eruit smullen. Dán de kieuwen kraken met een verzaligde kop en vervolgens de rest wegwerken.
Het is echt goor om naar te kijken, je krijgt bekant medelijden met de zalmkop :F:
En ze heeft er nul last van tegenwoordig.
Zalm is een van haar favo maaltijden nu.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Runar had er vandaag één voor het eerst (denk ik toch, dacht de laatste zalmkarkassen met kop waren en dat die nog uit de tijd van Fax stampen :idea: )

Hij heeft er een minuut of 5 over gedaan, ongeveer zijn standaard voor kauwdingen denk ik :lol1:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hij heeft er iig niet van overgegeven en ook geen diarree tot op heden... :cheer:
Vandaag een penslap gehad en die was met een minuut of 2 op.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dan heeft hij toch een keer lekker wat werk gehad.... ;-)
hier zijn ze er zot van....Inno had hem al met 12 weken of zo....zelfs met zijn puppy tandjes kreeg hij het prima weg...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:dan heeft hij toch een keer lekker wat werk gehad.... ;-)
hier zijn ze er zot van....Inno had hem al met 12 weken of zo....zelfs met zijn puppy tandjes kreeg hij het prima weg...
hij kreeg hem ook wel met gemak weg maar vond het maar een 'eng' ding... :mann:
Op een gegeven moment was hij er mee aan het gooien en slaan en viel er een oog uit... (vraag me niet hoe hij dat voor elkaar kreeg)... oftewel hij vloog zn nachthok in om vervolgens de zalmkop 'aan te vallen'... :piew: (op dat moment zou ik toch zo graag willen weten wat er zijn koppie omgaat :mrgreen: )
Ja je kunt niet zeggen dat hij er niet druk mee geweest is... heb hem nog nooit zolang zien werken voor eten. :F:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
hij kreeg hem ook wel met gemak weg maar vond het maar een 'eng' ding...
Op een gegeven moment was hij er mee aan het gooien en slaan en viel er een oog uit... (vraag me niet hoe hij dat voor elkaar kreeg)... oftewel hij vloog zn nachthok in om vervolgens de zalmkop 'aan te vallen'... :piew: (op dat moment zou ik toch zo graag willen weten wat er zijn koppie omgaat :mrgreen: )
Ja je kunt niet zeggen dat hij er niet druk mee geweest is... heb hem nog nooit zolang zien werken voor eten. :F:

oke, zo goed kijk ik meestal niet wat ze met hun eten doen, gooi het in de kennel er bij & ga verder met mn zaken.....zie het de volgende dag (of savonds, voeren ofwel savonds, ofwel sochtends, dat wisselt nog wel eens) wel of het op is...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

he waar is de rest van mijn tekst :80:
Nog es proberen.....

het staat er weer :cheer: raar zeg... smiley ingevoegd en rest van tekst was ineens weg... :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:
hij kreeg hem ook wel met gemak weg maar vond het maar een 'eng' ding...

oke, zo goed kijk ik meestal niet wat ze met hun eten doen, gooi het in de kennel er bij & ga verder met mn zaken.....zie het de volgende dag (of savonds, voeren ofwel savonds, ofwel sochtends, dat wisselt nog wel eens) wel of het op is...
Ik normaal ook, maar omdat dit de eerste keer was, vind ik dat altijd wel leuk om te bekijken... :F:
Gewoon vanaf mn tuinstoeltje genietend van het zonnetje... :wink:
Voor de rest is het niet interessant meestal, want dat is hap-sloek-weg...
Afbeelding
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Troost U, heb er ook onlangs gegeven, 2 van de teven vonden het zalig om hun eigen in te draaien, leuk als je witte honden heb!
:oohja: :blont:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Dat Xavi er nog langer over gedaan heeft dan het Suske :LOL:
Hier was de eerste keer ongeveer een uur, heel keurig en heel geduldig.
De volgende keren ging het al rap sneller, minuut of 30 gemiddeld denk ik.
Nu met Belle erbij gaat een zalmkop van een ons of negen er in een minuut of 10 doorheen :cool2:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”