Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op vakantie in NL

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Aantal honden: 1

Op vakantie in NL

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Wij willen deze zomer nog een keer een weekje weg met Saar. We blijven sowieso in NL, omdat we haar nog niet voor Rabiës in wilden enten, ze kreeg al genoeg en hadden toch geen plannen om naar het buitenland te gaan.

Maar nu zijn we dus op zoek naar een leuke vakantie in NL, waar Saar mee mag, waar we lekker met haar kunnen wandelen en waar het niet te druk is. Ik weet nog niet wat leuker is, een camping of een huisje ofzo. Zelf ben ik meer van de huisjes, vooral vanwege het feit dat ik graag gewoon een toilet in de buurt wel prettig vind. Maar een camping is wellicht voor Saar weer fijner, lekker de hele dag buiten.

Wie weet iets leuks of heeft tips of ideeën?
Afbeelding
Noppert
Vaste gebruiker

Re: Op vakantie in NL

Ongelezen bericht door Noppert »

Bij Peelhoven in Venhorst (Z-O Brabant) kan het alletwee. Én de luxe van een landelijk gelegen huis én de hond kan de hele dag lekker buiten omdat de tuin volledig omheind is. Verder hebben ze daar ook nog een heerlijke zwem hottub in de tuin en kun je er heerlijk in de bossen of door de landerijen wandelen zonder iets of iemand tegen te komen.
www.peelhoven.nl
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

In een vakantie park zoals landal?
Wij zijn met de honden naar de lommerbergen geweest en dan liep je zo van het park in het grote buitengebied.
Ook in het heijderbos van CP geweest en daar ging ook van de achterkant van het park zo het bos in.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Saar2012
Zeer actief

Tnx, meer ideetjes zijn welkom! Kent iemand een camping met eigen sanitair of iets? Of een huurtent die dat heeft? Dat is dan ook nog een optie.

Peelhoven is wel erg duur trouwens, € 650 voor een weekje in de zomer :schrik:
Afbeelding
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

In een stacaravan zit over het algemeen wel een toilet. De douche zit in meeste gevallen apart, maar ik weet dat daar uitzonderingen op zijn.

Mijn ouders hebben een caravan (sta) vlak bij de bossen op een grote camping (de heissche tip in zeeland N-BR). Daar zijn veel caravans te huur met sanitair.

Succes!
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Saar2012
Zeer actief

Ziet er ook leuk uit! Ik geloof dat we maar in september gaan ;) Helft van de prijs en lekker rustig aangezien de vakanties dan voorbij zijn ;)
Afbeelding
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

wij gaan naar de gelpenhoeve in drenthe mogen onbeperkt honden mee en je loopt zo het bos in
meg1986
Zeer actief

Saar2012 schreef:Ziet er ook leuk uit! Ik geloof dat we maar in september gaan ;) Helft van de prijs en lekker rustig aangezien de vakanties dan voorbij zijn ;)
Ik kan deze of volgende week eens kijken wat er aan prive caravans te huur staat... Er zijn namelijk chalets van de camping zelf maar ook prive mensen die ze verhuren, dat scheelt vaak aanzienlijk!

Mocht je interesse hebben hoor ik het wel..

In het hoogseizoen is het leukst, dan is er ook van alles te doen...

Groetjes,
Meg
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Noppert schreef:Bij Peelhoven in Venhorst (Z-O Brabant) kan het alletwee. Én de luxe van een landelijk gelegen huis én de hond kan de hele dag lekker buiten omdat de tuin volledig omheind is. Verder hebben ze daar ook nog een heerlijke zwem hottub in de tuin en kun je er heerlijk in de bossen of door de landerijen wandelen zonder iets of iemand tegen te komen.
www.peelhoven.nl
Die is leuk!
Alleen een beetje te dicht bij ons huis :LOL:
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Saar2012
Zeer actief

meg1986 schreef:
Saar2012 schreef:Ziet er ook leuk uit! Ik geloof dat we maar in september gaan ;) Helft van de prijs en lekker rustig aangezien de vakanties dan voorbij zijn ;)
Ik kan deze of volgende week eens kijken wat er aan prive caravans te huur staat... Er zijn namelijk chalets van de camping zelf maar ook prive mensen die ze verhuren, dat scheelt vaak aanzienlijk!

Groetjes,
Meg
Zoals wat is er dan te doen? We zijn alleen met vriend, ik en Saar van een paar maanden. Ik hoef niet zo nodig gillende kinderen om me heen :)
Afbeelding
Noppert
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noppert »

Saar2012 schreef:
Maar dan zit je wel lekker in een 8-persoons huis :wink:
Saar2012
Zeer actief

Noppert schreef:
Saar2012 schreef:
Maar dan zit je wel lekker in een 8-persoons huis :wink:
Tsja, wat hebben we daar aan met maar 2 personen + pup ;) Doe liever wat anders met dat geld ;)
Afbeelding
meg1986
Zeer actief

Saar2012 schreef:
meg1986 schreef:

Groetjes,
Meg
Zoals wat is er dan te doen? We zijn alleen met vriend, ik en Saar van een paar maanden. Ik hoef niet zo nodig gillende kinderen om me heen :)
Er is elke week een ander thema, week een is badminton (16 en 17 juli), de week erna zeskamp, dan volley en als laatste biljart of zo?. Het badminton is in teams tegen elkaar, de rest zijn vakken tegen elkaar. Dus elk veld tegen een ander veld. Daarnaast ligt het naast een groot bos, met gigantisch leuke paden. Je kan fietsen huren, een dorpje verder is Uden, klein maar gezellig. Op de camping is in de avond twee keer per week kinder disco, niet bijzonder maar wel gezellig is het terras dan. En in de zomer is het in het dorp zelf erg gezellig. Verder zijn allerlei avonden, waar hondjelief gewoon mee heen kan. Ik ga deze zomer ook weer een paar dagen daar logeren, maar dat is anders want pap en mam hebben er een caravan waar wij bij intrekken.

Groetjes,
Meg
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Wij gaan juist buiten het seizoen met vakantie, omdat we RUST willen, en we kunnen onszelf prima vermaken. Campings met georganiseerd vermaak vermijden we zoveel mogelijk!

(Met uitzondering van als we samen met vriendin+man+2kinderen gaan, dan moeten we wel, maar met hun erbij is het wel leuk, zeker als je de kinderen dan ziet genieten).

Heb trouwens geen tips, wij kamperen, liefst zo klein mogelijk (qua camping dan), alleen stroom, een toilet en water is vereist.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar2012 schreef:Wij willen deze zomer nog een keer een weekje weg met Saar. We blijven sowieso in NL, omdat we haar nog niet voor Rabiës in wilden enten, ze kreeg al genoeg en hadden toch geen plannen om naar het buitenland te gaan.

Maar nu zijn we dus op zoek naar een leuke vakantie in NL, waar Saar mee mag, waar we lekker met haar kunnen wandelen en waar het niet te druk is. Ik weet nog niet wat leuker is, een camping of een huisje ofzo. Zelf ben ik meer van de huisjes, vooral vanwege het feit dat ik graag gewoon een toilet in de buurt wel prettig vind. Maar een camping is wellicht voor Saar weer fijner, lekker de hele dag buiten.

Er zijn ook steeds meer campings met comfort-plaatsen. Dan heb je dus een kampeerplek, met een eigen douche/toilet gebouwtje erbij. Wat mij betreft ideaal. Wij zijn al een paar keer in het Drents-Friese Woold geweest, maar ik weet dat ze hier op de campings die plekken ook al hebben. En je loopt zo het bos/weidevelden in.
Saar2012
Zeer actief

Marion. schreef:
Saar2012 schreef:Wij willen deze zomer nog een keer een weekje weg met Saar. We blijven sowieso in NL, omdat we haar nog niet voor Rabiës in wilden enten, ze kreeg al genoeg en hadden toch geen plannen om naar het buitenland te gaan.

Er zijn ook steeds meer campings met comfort-plaatsen. Dan heb je dus een kampeerplek, met een eigen douche/toilet gebouwtje erbij. Wat mij betreft ideaal. Wij zijn al een paar keer in het Drents-Friese Woold geweest, maar ik weet dat ze hier op de campings die plekken ook al hebben. En je loopt zo het bos/weidevelden in.
Zoiets is ideaal inderdaad en vaak een stuk goedkoper dan een huisje! Super al die tips!

Dat vermaak is trouwens niet zo aan ons besteed ;) Lekker weekje weg van huis, rust, natuur en alle aandacht en tijd voor Saar :)
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Weet nog niet hoe het daar is maar wij gaan begin oktober een midweekje naar zuid-beveland, provincie Zeeland. Particulier huisje met een afgesloten tuin en 4 minuten van het strand.
Website weet ik niet zo gauw maar als je googelt op vakantiehuis mistyb kom je hem tegen.
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

Wij hebben gekampeerd op landgoed Twistvliet in Vrouwenpolder (zld) met vier honden. :cheer:
Superhondvriendelijke camping. Ze mogen en kunnen er heerlijk loslopen. Met 10 minuten lopen zit je op het strand.
Behalve kampeerpaatsen zijn er ook lodges, heel stijlvol ingericht. Niet één huisje is hetzelfde.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

nusca schreef:Weet nog niet hoe het daar is maar wij gaan begin oktober een midweekje naar zuid-beveland, provincie Zeeland. Particulier huisje met een afgesloten tuin en 4 minuten van het strand.
Website weet ik niet zo gauw maar als je googelt op vakantiehuis mistyb kom je hem tegen.
Hoi,
Heb je hiervan nagevraagd of de tuin echt helemaal 100% omheind is?
Goed gevonden!!!
Ik sla 'm op, maar dat 'omheind zijn' is voor mij een keiharde eis.. vandaar..

Suzanne
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Even naar mijn Texel tip kijken!
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

zuid-Limburg..zeg ik heel chauvinistisch haha genoeg te doen veel natuur en ook genoeg campings..en net alsof je wel in het buitenlad bent haha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Saar2012
Zeer actief

Ja Limburg vind ik ook erg mooi altijd, maar rondom de veluwe is ook mooi en lekker veel wandelmogelijkheden. Fijn al die tips hier!!!

Zeeland is ook wel een optie, aangezien we daar sowieso nog een keer heen moeten, omdat ik een ballonvaart heb gewonnen, hoor binnenkort wanneer dat is, maar ik weet wel dat het in Zeeland is :) Dus wie weet kunnen we dat combineren meteen! Is toch al een endje rijden, dus meteen vakantie eraan plakken is ook makkelijk ;)
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

www.kastelenhof.nl. Een heel simpel parkje in Garderen met leuke huisjes. Als je daar naar toe gaat zou ik wel een huisje verder het park in boeken. Het ligt aan een vrij drukke weg en als je in het eerste gedeelte zit, hoor je die weg. In het tweede gedeelte niet.

Het is een klein park. Je auto kan niet bij het huisje komen. Je moet je spullen met een karretje (die daar staan) brengen. De paden zijn onverhard en kronkelig. Er lopen een heleboel kippen los die soms zo bijdehand zijn dat ze naar binnen komen lopen. Maar ze zijn ook wel zo slim om weer uit de buurt te blijven van je hond. De tuinen zijn niet omheind. Dus als je je hond buiten wil laten dan zal hij of zij aan de pin moeten. 's Avonds kan je vleermuizen spotten bij je huisje. Echt heel mooi.

Voordeel van dit park? Je stapt het park uit, steekt de weg over, loopt langs de wei en voila, een heerlijk bos gebied tot je beschikking. Op loop en fietsafstand de eerste levensbehoeftes zoals een supermarkt, bakker en slager maar ook een heeeeeerlijke ijswinkel.

Wij hebben het daar altijd prima naar ons zin gehad. Geen flitsend zwembad of kampwinkel maar heel basic allemaal. Wij vonden het een perfecte plek om helemaal tot rust te komen en weg te zijn van alle hectiek.
Saar2012
Zeer actief

Ziet er leuk uit! :ok:
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief

Nou, inmiddels is het duidelijk dat de ballonvaart vanuit Gent vertrekt... Beetje vervelend, aangezien Saar dus niet naar Belgie mag, of we moeten haar nog gaan inenten, maar dat kost een hoop meer om die inenting nog even los te doen. Nu twijfelen we dus of we tegen de grens aan wat gaan zoeken of haar toch gaan inenten. Sowieso zal ze vrij lang alleen moeten blijven als we de ballonvaart hebben, dus dat betekent dat we in een huisje moeten, want ze gaat blaffen als ze een tijdje alleen is. Ze gaat wel weer slapen ook, maar kan best eventjes blijven blaffen.

Het vakantiehuis in Baarland (Zuid-Beverland) is op 5 kwartier afstand van de opstijgplaats. Dan een uur ballonvaren, terug naar de opstijgplaats en terugrijden. Dat betekent dat we echt wel lang weg zijn. Zal al snel 5-6 uur alles bij elkaar zijn, dat is best lang voor Saartje. Ik vind het echt vervelend dat het alleen maar in België kan, de ballonvaart. Probleem is ook nog eens dat je pas om 2 uur 's middags hoort of de vaart door gaat, dus dan zijn we al onderweg, vandaar dat we er een vakantie aan wilden plakken, dan kunnen we al die dagen als mogelijke data opgeven.
Laatst gewijzigd door Saar2012 op 23 jul 2012 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief

Huisje in Zuid-Beverland blijkt geen internet te hebben, dus daar moeten we nog even over nadenken...
Laatst gewijzigd door Saar2012 op 23 jul 2012 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

je hebt pb!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

via belvilla zijn wij al 2x naar de ardennen geweest. goed bevallen. ook makkelijk te zoeken als je aangeeft dat je een hond mee neemt. en verschillende prijsklasses.
Saar2012
Zeer actief

Voor zover ik weet zijn de ardennen niet in Nederland ;)

We hebben het huisje toch geboekt in Zuid-Beverland na wat overleg. Toch de fijnste plek voor Saar met lekker bos en strand naast het huisje!

@Ingrid: Bedankt voor je leuke berichtje! We hebben nu net geboekt, dus dat gaat hem niet worden meer, maar ik onthoud het voor de volgende keer!!
Laatst gewijzigd door Saar2012 op 23 jul 2012 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

haha ja snap ik dat de ardennen niet nederland zijn. maar wilde aangeven dat wij al 2x via belvilla op vakantie zijng eweest dat goed bevallen is. zij hebben ook in NL genoeg huisjes.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”