Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
varkensvlees
Moderator: moderatorteam
- jennifer
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old englisch bulldog
- Aantal honden: 1
varkensvlees
Mijn pup heeft een stukje worst gegeten, maar nu zag ik dat dit varkensvlees was en dat is helemaal niet goed voor een hond.
kan dit kwaad? ik maak mij altijd zo snel zorgen..
kan dit kwaad? ik maak mij altijd zo snel zorgen..

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: varkensvlees
Welnee, een stukje worst is een traktatie. Natuurlijk moet je er geen kilo's van geven, maar een stukje kan echt geen kwaad, hoor.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Totaal mee eens; bovendien is het meeste aan vleeswaren bewerkt in de zin van "niet meer rauw".
No panic, komt gewoon goed.
Suzanne
Suzanne
- jennifer
- Zeer actief
Bedankt lieke, ik gaf het en toen dacht ik ik weet eigenlijk helemaal niet of dit wel goed is. Ik las het toen op internet dat ze beter geen varkensvlees kunnen krijgen dus ik maakte mij er gelijk een beetje zorgen over.

- jennifer
- Zeer actief
Suzanne123 schreef:Totaal mee eens; bovendien is het meeste aan vleeswaren bewerkt in de zin van "niet meer rauw".
Suzanne
Ook bedankt Suzanne, stelt mij weer gerust haha.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Kijk, weet je.. als je rauw voert, dus vers vlees, dan geef je het beste geen varkensvlees. Er is genoeg anderszins verkrijgbaar dus tsja... dan geen risico zou ik zeggen.
Maar zelfs dan eh.. nou ja, als er 's wat valt moet je wel verdomde veel pech hebben dat ze net daar die ziekte van krijgen. Het lullige is dan wel dat ALS je hond ermee besmet wordt hij ervan doodgaat.
Maar, zelfs ik
voer mijn honden incidenteel een overgebleven plakje rauwe ham.
Ik zou haast zeggen; als dat zo 's af en toe gebeurd, geen probleem van maken maar liever geen grote hoeveelheden rauw varkensvlees.
Suzanne
Maar zelfs dan eh.. nou ja, als er 's wat valt moet je wel verdomde veel pech hebben dat ze net daar die ziekte van krijgen. Het lullige is dan wel dat ALS je hond ermee besmet wordt hij ervan doodgaat.
Maar, zelfs ik
Ik zou haast zeggen; als dat zo 's af en toe gebeurd, geen probleem van maken maar liever geen grote hoeveelheden rauw varkensvlees.
Suzanne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
jennifer schreef:Bedankt lieke, ik gaf het en toen dacht ik ik weet eigenlijk helemaal niet of dit wel goed is. Ik las het toen op internet dat ze beter geen varkensvlees kunnen krijgen dus ik maakte mij er gelijk een beetje zorgen over.
Dat gaat om rauw varkensvlees i.v.m de Ziekte van Aujeszky die onherroepelijk dodelijk is voor honden.
In worst is die onschadelijk gemaakt door het koken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen rauw varkensvlees, dat klopt. Maar dat moeten mensen ook niet eten want daar kun je ziek van worden (ziekte van Aujeszky). En ook niet als maaltijd geven want dan is het een te grote hoeveelheid maar als snackje of beloning is het helemaal niet slecht.
Trouwens, als je zo verschrikkelijk voorzichtig bent dan kweek je een hond met heel weinig weerstand. Ik geef mijn honden, naast hun gewone kvv, ook tafelresten in de vorm van pasta, rijst, groenten, fruit of eigengemaakte soep. Ze zijn er dol op en ze hebben (bijna) nooit last diarree. En dat was wel anders toen ik ze nog gewoon op fabrieksbrokken had staan. Toen kon er niks gebeuren of ze waren weer aan de dunne.
Trouwens, als je zo verschrikkelijk voorzichtig bent dan kweek je een hond met heel weinig weerstand. Ik geef mijn honden, naast hun gewone kvv, ook tafelresten in de vorm van pasta, rijst, groenten, fruit of eigengemaakte soep. Ze zijn er dol op en ze hebben (bijna) nooit last diarree. En dat was wel anders toen ik ze nog gewoon op fabrieksbrokken had staan. Toen kon er niks gebeuren of ze waren weer aan de dunne.

- jennifer
- Zeer actief
Ik ben blij met jullie reacties. Het is mijn eerste hondje en ik probeer ook zoveel mogelijk te lezen, maar hier had ik even niet over nagedacht. Het was een stukje gekookte metworst dus gelukkig is het helemaal niet erg.

- dagmar88
- Zeer actief
Dat kan dus niet bij mensenlieke schreef:Geen rauw varkensvlees, dat klopt. Maar dat moeten mensen ook niet eten want daar kun je ziek van worden (ziekte van Aujeszky).
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Echt waar? Dan heeft mijn moeder altijd gejokt.dagmar88 schreef:Dat kan dus niet bij mensenlieke schreef:Geen rauw varkensvlees, dat klopt. Maar dat moeten mensen ook niet eten want daar kun je ziek van worden (ziekte van Aujeszky).

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Welnee 
Maar, je moet natuurlijk gewoon blijven nadenken en je hond niet "volproppen" met allerlei extraatjes. Dan kun je je hond binnenkort rollen
en dat is de bedoeling niet.
Maar, gewoon 's een keertje wat lekkers erin... kan best hoor!
En dan is zo'n stukJE worst helemaal niet gevaarlijk. Of het nou meteen goed voor je hond is, is weer wat anders, maar tjsa.... die friet van ons en die shoarma is dat ook niet altijd
Suzanne
Maar, je moet natuurlijk gewoon blijven nadenken en je hond niet "volproppen" met allerlei extraatjes. Dan kun je je hond binnenkort rollen
Maar, gewoon 's een keertje wat lekkers erin... kan best hoor!
En dan is zo'n stukJE worst helemaal niet gevaarlijk. Of het nou meteen goed voor je hond is, is weer wat anders, maar tjsa.... die friet van ons en die shoarma is dat ook niet altijd
Suzanne
- jennifer
- Zeer actief
lieke schreef:Geen rauw varkensvlees, dat klopt. Maar dat moeten mensen ook niet eten want daar kun je ziek van worden (ziekte van Aujeszky). En ook niet als maaltijd geven want dan is het een te grote hoeveelheid maar als snackje of beloning is het helemaal niet slecht.
Zo te zien maakte ik mijzelf veel te snel zorgen, was dus helemaal nergens voor nodig. Ik kan het hem dus af en toe gewoon geven en ook andere dingen. Bedankt!

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
jennifer schreef: Ik kan het hem dus af en toe gewoon geven en ook andere dingen. Bedankt!
Welja joh.Je eet zelf toch ook weleens een gebakje?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- jennifer
- Zeer actief
marian* schreef:jennifer schreef: Ik kan het hem dus af en toe gewoon geven en ook andere dingen. Bedankt!
Welja joh.Je eet zelf toch ook weleens een gebakje?
Ja, helemaal gelijk in haha

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nederland is al in 2009 aujeszky-vrij verklaard:
oh en suzanne, shoarma is helemaal niet slecht voor mensen cq de lijn, de saus is minder goed
bronPreventie en bestrijding
Na een succesvolle bestrijding is Nederland sinds 1 januari 2009 officieel vrij van de ziekte van Aujeszky. Preventieve maatregelen focussen zich nu vooral op het voorkomen van insleep van het virus vanuit het buitenland. Dit houdt o.a. in dat alleen varkens geïmporteerd mogen worden uit andere vrije gebieden. Verder dienen transportwagens die terugkeren na het exporteren van varkens gereinigd en ontsmet te zijn voordat ze de grens overkomen.
.......
oh en suzanne, shoarma is helemaal niet slecht voor mensen cq de lijn, de saus is minder goed

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
renee-uk schreef:nederland is al in 2009 aujeszky-vrij verklaard:
bronPreventie en bestrijding
Na een succesvolle bestrijding is Nederland sinds 1 januari 2009 officieel vrij van de ziekte van Aujeszky. Preventieve maatregelen focussen zich nu vooral op het voorkomen van insleep van het virus vanuit het buitenland. Dit houdt o.a. in dat alleen varkens geïmporteerd mogen worden uit andere vrije gebieden. Verder dienen transportwagens die terugkeren na het exporteren van varkens gereinigd en ontsmet te zijn voordat ze de grens overkomen.
.......
Maar toch .................... voer ik nooit rauw varkensvlees
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:die moeders van tegenwoordig, is ook dat niet meer hèlieke schreef:Echt waar? Dan heeft mijn moeder altijd gejokt.dagmar88 schreef:Dat kan dus niet bij mensenlieke schreef:Geen rauw varkensvlees, dat klopt. Maar dat moeten mensen ook niet eten want daar kun je ziek van worden (ziekte van Aujeszky).![]()
.
En het ergste is.... ik hang hetzelfde verhaal op bij mijn eigen kind. Ik lieg dus ook.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:oké, ik herhaal mezelf dan nog maar eens : 'die moeders van tegenwoordig, is ook dat niet meer hèlieke schreef:Inge O schreef:die moeders van tegenwoordig, is ook dat niet meer hèlieke schreef: Echt waar? Dan heeft mijn moeder altijd gejokt.![]()
.
En het ergste is.... ik hang hetzelfde verhaal op bij mijn eigen kind. Ik lieg dus ook.![]()
' .

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Nou hoorrenee-uk schreef: shoarma is helemaal niet slecht voor mensen cq de lijn, de saus is minder goed

Groetjes,
Sandra
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
maar wel lekker[Sandra] schreef:Nou hoorrenee-uk schreef: shoarma is helemaal niet slecht voor mensen cq de lijn, de saus is minder goed
zeker zelfgemaakte met heul veul knoflook en een scheutje whisky

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love