Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iemand ervaring met probiotica (hond)
Moderator: moderatorteam
- Aragorn
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): engelse bulldog, amerikaanse bulldog en amstaff
- Aantal honden: 4
iemand ervaring met probiotica (hond)
Pebbles, onze 9 jaar oude engelse bulldog teef, ongesterisliseerd, borstkanker ( niet meer te behandelen) sinds 7 april j.l. bij onze roedel, heeft erg veel last van haar darmen, geen diaree maar heel veel winderigheid. Sinds ze bij ons is krijgt ze Jarco brok net als de rest, wat ze bij de broodfokker en het asiel kreeg weten we niet. Ook eet ze van een standaard, schrokken doet ze niet en actief voor en na het eten is ze ook niet.
Mijn vraag nu is, zou probiotica een oplossing voor haar zijn, zelf heb ik het na een zware anti biotica kuur gehad en dat hielp goed.
Heeft iemand hier voor de hond ervaring mee???? of misschien een ander idee....Hoor het graag
Mijn vraag nu is, zou probiotica een oplossing voor haar zijn, zelf heb ik het na een zware anti biotica kuur gehad en dat hielp goed.
Heeft iemand hier voor de hond ervaring mee???? of misschien een ander idee....Hoor het graag
Groetjes Janny
Pootjes van: Gimli, Arwen, Eowyn en Elessar
R.I.P Pebbles ?-?- 2003 / 13-11-2012
R.I.P. Aragorn 28-01-2007 / 22-02-2011
R.I.P. Elmo 03-12-2009 / 18-06-2011
Al zo'n tijd er niet meer maar nog steeds erbij: Cheetah, Anoes, Tessa, Tommy, Daytona en Jesper
Al zo'n tijd er niet meer maar nog steeds erbij: Cheetah, Anoes, Tessa, Tommy, Daytona en Jesper
- dagmar88
- Zeer actief
Re: iemand ervaring met probiotica (hond)
Ik zou haar lekker op de smuldier zetten en dan een aantal x per week de pens compleet versie.
Dat verteert veel beter dan de vrij grote hoeveelheid mais in de Jarco brokken.
En in vuile pens zitten ook goede bacteriën voor de darmen.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Je kan het proberen. Ik gebruik wel eens probiotica voor Kaiyou als hij zich wat min voelt (diarree bijv). Maar ik zou inderdaad overzetten op versvlees ook overwegen; ik heb vrienden met een hond die ook erg last van winderigheid had etc, en dat is een stuk beter geworden na het overzetten op versvlees. 

- Aragorn
- Vaste gebruiker
vers vlees is geen optie, te lang verhaal, maar geen goede ervaring mee.
Pebbles haar kanker zit in d'r hele buik dus ook haar organen zijn of worden steeds meer aangetast, is dus symptoom bestrijden.
Pebbles haar kanker zit in d'r hele buik dus ook haar organen zijn of worden steeds meer aangetast, is dus symptoom bestrijden.
Groetjes Janny
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Sam kreeg probiotica, toen hij zo'n acht weken antibiotica had. Dat is mogelijk een heel ander verhaal, maar voor zijn darmen dus wel probiotica. Ik kreeg advies voor bepaalde biogarde enz., maar de concentratie probiotica van een holistisch dierenarts was toch vele malen hoger en daardoor echt functioneel en ondersteunend voor de darmen.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Maar symptoombestrijding is in dit stadium toch het enige haalbare? En als dat het voor zowel voor de hond als voor jullie prettiger is, lijkt me dat toch positief?
Ik weet natuurlijk niet welke ervaringen jij met kvv hebt, maar onze hond heeft ook gevoelige darmen en bij haar heeft kvv wel geholpen. Zij krijgt nu half om half en dat gaat al een hele tijd goed
Een kennis van me heeft trouwens goed met Puur probiotica. Zelf heb ik geen ervaring met probiotica.
Ik weet natuurlijk niet welke ervaringen jij met kvv hebt, maar onze hond heeft ook gevoelige darmen en bij haar heeft kvv wel geholpen. Zij krijgt nu half om half en dat gaat al een hele tijd goed
Een kennis van me heeft trouwens goed met Puur probiotica. Zelf heb ik geen ervaring met probiotica.
- krullie
- Zeer actief
hier een jack russell die al bijna zijn hele leven op de probiotica zit.
het heeft al een keer zijn leven gered.
en hij krijgt niet meer van die hevige darmontstekingen.
hij heeft ook geen darmkrampen meer.
hij krijgt nu inmiddels een onderhoudsdosis.
het heeft al een keer zijn leven gered.
en hij krijgt niet meer van die hevige darmontstekingen.
hij heeft ook geen darmkrampen meer.
hij krijgt nu inmiddels een onderhoudsdosis.
- Aragorn
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie antwoorden, we gaan Peb probiotica geven en kijken of het helpt.
Pebbles is een hele lieve aanhankelijke hond, die ondanks haar niet zulk leuk leventje, nu geniet van alles om haar heen.
Belangrijk is dat ze dat nog een hele tijd kan doen met zo min mogelijk ongemak.
Pebbles is een hele lieve aanhankelijke hond, die ondanks haar niet zulk leuk leventje, nu geniet van alles om haar heen.
Belangrijk is dat ze dat nog een hele tijd kan doen met zo min mogelijk ongemak.
Groetjes Janny
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Aragorn schreef:Bedankt voor jullie antwoorden, we gaan Peb probiotica geven en kijken of het helpt.
(ik heb trouwens arkocaps acidophilus)