Takkii heeft sinds paar dagen weer zo'n uitslag . allemaal piepkleine harde bultjes al dan niet met piepklein korstje op de top en vreselijke jeuk. Op zijn kop en neus in zijn oren en vooral onder de oksel en op voorkant buik Dit is al het derde jaar dat hij zo in het voorjaar een paar weken last daarvan heeft.
We denken aan een allergie voor bepaald gras ofzo.
Eergisterenavond dacht ik vandaag toch maar even naar de DA te gaan om iets te halen tegen de jeuk enz maar vanmorgen leek het al wat beter te gaan dus ik dacht ik kijk het even af.
Vorig jaar kreeg ik als tip hem te wassen met betadine shampoo van de DA omdat de huid dreigde te gaan ontsteken en dat leek toen wel wat te helpen tegen de jeuk. Gelukkig had ik die nog in huis dus net toch maar even een badje gedaan. Takkii die normaal niet zo'n water liefhebber is liet zich heel gelaten wassen en leek er zelfs van te genieten. hopelijk verzacht het de jeuk even en zorgt het ervoor dat het niet gaat ontsteken. Hij ligt nu gelukkig lekker te slapen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oh die jeuk!
Moderator: moderatorteam
- dretje
- Zeer actief
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Re: oh die jeuk!
Ik zou toch naar de da gaan om even een prik laten geven zodat je hond een paar dagen geen jeuk meer heeft. Heb je hem ook al laten testen op allergieen?
Je zou in de tussentijd kunnen wassen met berkenteer shampoo. De meeste dierenzaken hebben dit wel. Te veel wassen is natuurlijk ook niet goed, maar deze shampoo neemt wel een beetje de jeuk weg.
Je zou in de tussentijd kunnen wassen met berkenteer shampoo. De meeste dierenzaken hebben dit wel. Te veel wassen is natuurlijk ook niet goed, maar deze shampoo neemt wel een beetje de jeuk weg.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- dretje
- Zeer actief
Re: oh die jeuk!
we hebben het eerste jaar dat hij het had eerst gekeken of het te maken had met zijn voeding maar daar reageerde hij niet op.
Omdat we toen ook al rekening hielden met een contact allergie zijn we daarna gaan letten op wanneer hij het had en het leek er sterk op dat hij reageerde op vers lang gras. Hij heeft er ook al de keren dat hij er last van had, het slechts een paar dagen tot paar weken gehad. Zolang we gras mijden lijkt het goed te gaan (takkii kan eigenlijk sowieso niet zomaar los dus dat is in de hand te houden)
vandaag van de DA prednosal gekregen voor tien dagen (5 dagen 5mg en dan 5 dagen 2,5mg)
Omdat we toen ook al rekening hielden met een contact allergie zijn we daarna gaan letten op wanneer hij het had en het leek er sterk op dat hij reageerde op vers lang gras. Hij heeft er ook al de keren dat hij er last van had, het slechts een paar dagen tot paar weken gehad. Zolang we gras mijden lijkt het goed te gaan (takkii kan eigenlijk sowieso niet zomaar los dus dat is in de hand te houden)
vandaag van de DA prednosal gekregen voor tien dagen (5 dagen 5mg en dan 5 dagen 2,5mg)