Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grasallergie?
Moderator: moderatorteam
-
Quibus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
- Aantal honden: 2
Grasallergie?
1 van onze honden heeft elk jaar last van zijn huid...rooie vlekjes en jeuken e op den duur worden het kale ronde plekjes....voornamelijk op zij kop en achterpoten.
Hij heeft twee jaar achter elkaar echt dikke open plekken op zijn wang gehad waar wondvocht uit kwam daar kregen we zalf voor....dit was niet echt een succes.
De DA noemde dit Hotspot....eigenlijk een verzamelnaam voor een allergie maar ze kunnen niet zeggen waar hij allergish voor is.
Die open plekken heeft hij nu niet meer maar wel de rooie vlekjes wat uiteindelijk ronde kale plekjes worden.......wij vermoeden zelf dat hij allergisch is voor bepaalde gras soorten.
Nu vraag ik me af zijn er hier mensen die dit herkennen? en zijn hier ook medicijnen voor?
Hij heeft twee jaar achter elkaar echt dikke open plekken op zijn wang gehad waar wondvocht uit kwam daar kregen we zalf voor....dit was niet echt een succes.
De DA noemde dit Hotspot....eigenlijk een verzamelnaam voor een allergie maar ze kunnen niet zeggen waar hij allergish voor is.
Die open plekken heeft hij nu niet meer maar wel de rooie vlekjes wat uiteindelijk ronde kale plekjes worden.......wij vermoeden zelf dat hij allergisch is voor bepaalde gras soorten.
Nu vraag ik me af zijn er hier mensen die dit herkennen? en zijn hier ook medicijnen voor?
Groetjes Alie.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Grasallergie?
Probeer eens een kuurtje met paardenmelk, dat schijn goed te helpen tegen allergieën.

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Hebben ze al een keer een bloed afgenomen om te testen op allergieen?
Is niet goedkoop maar je weet dan waarschijnlijk wel waar je aan toe bent.
Is niet goedkoop maar je weet dan waarschijnlijk wel waar je aan toe bent.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
Quibus
- Zeer actief
Nee volgens hun had het weinig zin.......ik denk wel dat ik dat nog ga doen.
Maar de problemen beginnen altijd in het voorjaar dus heb ik heel sterk het vermoeden dat hij een allergie voor gras of iets dergelijks heeft.
Vandaar ook de vraag of iemand het herkend of of die misschien weet of er medicijnen voor zijn.
Maar de problemen beginnen altijd in het voorjaar dus heb ik heel sterk het vermoeden dat hij een allergie voor gras of iets dergelijks heeft.
Vandaar ook de vraag of iemand het herkend of of die misschien weet of er medicijnen voor zijn.
Groetjes Alie.

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ja mijn hond heeft dit ook, weten we sinds kort, zij krijgt op dagen dat het heel erg is krijgt de dexamethason tablet en dan is het binnen een half uurtje weg getrokken.
verder krijgt ze dagelijks een efavet tablet dat is homeopatisch en zou ook de allergie remmen
verder krijgt ze dagelijks een efavet tablet dat is homeopatisch en zou ook de allergie remmen
- dretje
- Zeer actief
takkii zit ook ieder jaar een keer onder de bultjes
en vergaat van de jeuk...
Ook nu weer. wij hebben zelf het idee dat het idd aan gras ofzo ligt.
morgen toch maar weer even DA bellen om iets tegen de jeuk te halen voordat de boel weer gaan ontsteken.
En de komende dagen mag hij alleen op de harde weg en zandpaden als we uit gaan (niet door struiken of gras)
en vergaat van de jeuk...
Ook nu weer. wij hebben zelf het idee dat het idd aan gras ofzo ligt.
morgen toch maar weer even DA bellen om iets tegen de jeuk te halen voordat de boel weer gaan ontsteken.
En de komende dagen mag hij alleen op de harde weg en zandpaden als we uit gaan (niet door struiken of gras)
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Quibus schreef:Nee volgens hun had het weinig zin.......ik denk wel dat ik dat nog ga doen.
Dat lijkt mij van wel als het altijd in het voorjaar begint, het bekende allergie seizoen.
Mijn ene hond heeft dit ook, zat steeds onder de plekken, buik open, tussen de tenen, op de voeten, vreselijk!
Ik ben met hem naar een dermatoloog gegaan, die heeft getest waar hij allergisch op is (10 dingen
Dus daar kan je voor kiezen om het uit te zoeken en dat te starten. Er is echter geen garantie dat de therapie helpt, bij sommige wel, bij sommige niet, en het is niet goedkoop.
Je eerste rekening zal al snel zo'n euro 400,00 zijn en de immunotherapie kost zo'n euro 400,00 per jaar.
Bij mijn hond leek het vorig jaar en ook dit jaar enorm goed te helpen, maar daar tegenover staan ook veel negatieve verhalen van anderen.
Daarnaast kan je er ook voor kiezen of het met medicijnen te behandelen. Dan kom je uit bij prednison achtige middelen (goedkoop) die over het algemeen goed helpen, maar veel bijwerkingen hebben. Of je hebt Atopica, ook dit is een immuunsysteem onderdrukker, maar met minder bijwerkingen, wel peperduur. De medicijnen werken over het algemeen goed, maar het zijn zware medicijnen met bijwerkingen dus.
Als je hond nog jong is en verder gezond, zou ik als ik jou was naar de dermatoloog gaan en het goed uit laten zoeken.
Maar het is dus wel duur.
Veel sterkte!
-
Quibus
- Zeer actief
Super....thanks vor de tips en jullie ervaringen.
Zo kan ik weer even verder...prednison probeer ik toch wel te vermijden aangezien het echt slecht is.
Zo kan ik weer even verder...prednison probeer ik toch wel te vermijden aangezien het echt slecht is.
Groetjes Alie.