Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Orijen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Limar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Orijen

Ongelezen bericht door Limar »

Hallo,
ik voer hoofdzakelijk vers maar vanwege de vakantie leek het ons ook wel makkelijk om een goede brok mee te nemen voor de zekerheid, en kwamen bij orijen uit. Momenteel heb ik nog een klein beetje dog lover gold staan die hij af en toe een dagje krijgt en dit gaat goed, Nu kwam ik bij orijen uit vanwege het hoger vlees gehalte en wil dit gaan proberen.
Heeft iemand ervaring met orijen?
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Re: Orijen

Ongelezen bericht door Annedee »

Ja Hajo krijgt Orijen of Acana, maar meestal Orijen, maar niet alleen brokken, hij krijgt ook barf en kvv van verschillende merken. In vind zelf Orijen echt de beste brok, met hoog vleespercentage (80%) en 20 % groente en fruit. En wat voor Hajo heel belangrijk is 0 % granen want daar kan hij niet zo goed tegen. Hij poept over het algemeen goed, en daar ben ik heel blij mee want hij heeft het eerste half jaar nog al eens diarree gehad. Het enige nadeel is de prijs het is natuurlijk vrij duur, maar omdat het niet het hoofd voer is voor Hajo valt het bij ons gelukkig wel mee.
Limar
Vaste gebruiker

Dus bij jullie gaat het goed, gelukkig maar. ik heb een zakje van 2.5 kilo gekocht. Maar nou las ik ook dat sommige honden diarree krijgen. hoop dat het goed gaat.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik geef het niet aan de hond, maar soms wel aan de katten (krijgen normaal ook kvv, maar als ik wel eens langer weg ben een bakje Orijen brokken). De katten hebben hier ook liever junkfood hoor (Whiskas), maar ze eten het uiteindelijk wel en doen het er verder prima op.
Overigens kun je ook nog kijken bij de gestoomde maaltijden, zit ook ongeveer 80% vlees in en zijn vacuüm verpakt, dus die kun je ook makkelijk meenemen op vakantie. Zoals Renske of Nature's Harvest. Dat vind ik zelf soms ook wel eens makkelijk.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha had op Orijen spuitpoep, Bayko's ontlasting was wel beter maar hij zoop water bij het leven (net als Cyntha). Hier dus minder goede ervaringen met Orijen, maar ik weet dat veel honden het er juist goed op doen. Het blijft een kwestie van uitproberen, iedere hond is anders.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Limar
Vaste gebruiker

Ik ga het gewoon proberen, de kat doet het super op orijen. mocht het niet geschikt voor hem zijn, hou ik het bij dog lovers gold.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”