Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gat en scheur in lip

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Gat en scheur in lip

Ongelezen bericht door fleurie »

Hoor ik gisteravond een hoop kabaal in de tuin, hondjes waren buiten, aan Mickeys blaf hoorde ik dat er iets niet goed ging, bleek hij door het gaas heen in zijn lip te zijn gebeten door een langslopende hond.
Ik woon op een hoek, mijn tuin grenst aan een soort parallelweggetje waar veel mensen met honden langslopen (helaas), ze piesen tegen mijn heg zeg maar.
Mijn tuin is afgezet met een ligusterhaag met daarvoor van dat groene gaas zodat ze niet kunnen ontsnappen.
In 1 hoekje komt het gaas niet helemaal tot de grond en daar is het waarschijnlijk gebeurd.
Resultaat een gat en een scheur, en heel veel bloed :ugh:
Dierenarts gebeld, meteen langskomen had geen zin, als de scheur helemaal door de onderrand van zijn lip ging moest het gehecht worden onder narcose, hij had net gegeten dus dat was geen optie.
Het leek gelukkig niet helemaal door dus vanmorgen weer overleg. Het is wel wat dik maar ziet er verder rustig uit, dus gelukkig geen hechting nodig.
Wel morgenachtend even laten zien en antibiotica ophalen.
Leuk zo'n akkefietje in je eigen tuin :ugh:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Gat en scheur in lip

Ongelezen bericht door blondie »

Oh balen zeg!

En hier kwam er ook eens een kleinere hond de aanval inzetten, die kon (toen nog) met zijn neus en bek door het hek en het scheelde toen ook niet veel of 1 van mijn honden had een leuke hap in zijn of haar bek gehad. Nu heb ik alles dicht zitten. Saai voor ze want ze lagen altijd lekker naar buiten te kijken, maar de hoeveelheid honden die hier niet vriendelijk voorbij kwamen lopen was wat te veel. Bij mijn haag heb ik groen gaas gespannen zodat ook daar geen honden meer onderdoor komen of mijn hond de neus onder de heg door steekt.

Beterschap en hopelijk gaat het niet ontsteken.
fleurie
Zeer actief

Tara schreef:Maar hoe kan dat dan gebeuren? Steken jouw honden hun neus dan zo ver door dat gaas heen?
Ik heb het niet zien gebeuren maar zoals ik schreef is er 1 hoekje waar het gaas niet helemaal de grond raakt, dat kan een beetje weggeduwd worden zeg maar, en dan t snuitje er een stukje onderdoor, het is een russell dus een klein snuitje.
Door de gewone mazen van het gaas past geen snuitje.
Mensen lopen soms met hun honden echt vlak langs mijn haag.
@ Blondie ik heb hetzelfde gaas als jij denk ik, het is alleen dat hoekje waar het waarschijnlijk niet goed ging, ik heb er nu iets voor gezet.
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

blondie schreef:
Beterschap en hopelijk gaat het niet ontsteken.
Dank je wel, morgen moet ik beginnen met antibiotica voor de zekerheid, om ontsteking te voorkomen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

fleurie schreef:
Tara schreef:Maar hoe kan dat dan gebeuren? Steken jouw honden hun neus dan zo ver door dat gaas heen?
Ik heb het niet zien gebeuren maar zoals ik schreef is er 1 hoekje waar het gaas niet helemaal de grond raakt, dat kan een beetje weggeduwd worden zeg maar, en dan t snuitje er een stukje onderdoor, het is een russell dus een klein snuitje.
Door de gewone mazen van het gaas past geen snuitje.
Mensen lopen soms met hun honden echt vlak langs mijn haag.
@ Blondie ik heb hetzelfde gaas als jij denk ik, het is alleen dat hoekje waar het waarschijnlijk niet goed ging, ik heb er nu iets voor gezet.
Dat denk ik ook, groen en een beetje rond, zit op een rol. Op plekken waar ik het niet helemaal veilig vond heb ik ook een grote bloempot gezet.
Nogmaals hoop dat de schade meevalt, en het blijft lastig als je in de tuin te maken hebt met voorbij lopende honden. 9 van de 10x gaat het goed, maar het kan ook eens mis gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”