Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overgeven

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Aantal honden: 1

Overgeven

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Saar heeft inmiddels al een paar keer overgegeven. 1x haar brokken eruit gegooid (krijgt ze maar heel soms) en van de week een kippennek eruit gegooid, kwam er bijna heel weer uit en nu net heeft ze weer overgegeven. Ze had een kippenkarkas op en dat leek ze ook eruit te hebben gegooid nu, zo zag het eruit, alleen nu wel helemaal in kleine stukjes.

Komt dit vaker voor? Na kvv heeft ze nog nooit overgegeven... Ik denk dat we voorlopig even alleen kvv gaan doen om te kijken of dat helpt. Runderkraakbeen gaat ook goed trouwens, daar zit ze heerlijk een paar dagen op te kuiven.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Overgeven

Ongelezen bericht door malinois »

Saar2012 schreef:Saar heeft inmiddels al een paar keer overgegeven. 1x haar brokken eruit gegooid (krijgt ze maar heel soms) en van de week een kippennek eruit gegooid, kwam er bijna heel weer uit en nu net heeft ze weer overgegeven. Ze had een kippenkarkas op en dat leek ze ook eruit te hebben gegooid nu, zo zag het eruit, alleen nu wel helemaal in kleine stukjes.

Komt dit vaker voor? Na kvv heeft ze nog nooit overgegeven... Ik denk dat we voorlopig even alleen kvv gaan doen om te kijken of dat helpt. Runderkraakbeen gaat ook goed trouwens, daar zit ze heerlijk een paar dagen op te kuiven.
gewoon weer op laten eten... ze wennen er vanzelf aan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Saar2012
Zeer actief

Weer op laten eten? Wat ze eruit heeft gegooid? Dat doet ze ook nadat ze het eruit heeft gegooid, maar dat vind ik nogal ehh... :kotz:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Saar2012 schreef:Weer op laten eten? Wat ze eruit heeft gegooid? Dat doet ze ook nadat ze het eruit heeft gegooid, maar dat vind ik nogal ehh... :kotz:
:mrgreen: ik heb toch echt liever dat ze het zelf opruimen dan dat ik het moet doen.
Saar2012
Zeer actief

Inmiddels heeft ze nog 2x overgegeven, al kwam er eigenlijk niks meer uit. Maar het is dus niet raar of slecht als ze hun kots op willen eten? Is het normaal dat een hond zn maaltijd teruggeeft dmv overgeven? (uren na de maaltijd trouwens)
Afbeelding
Roos Jeffie&Waldo
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel mix & Pincher mix
Beide adoptie honden uit La linea Spanje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roos Jeffie&Waldo »

:LOL: ...je kan niet zeggen dat hij niet duidelijk is over rechten en plichten!
Ze hoeft niet eens 3 referenties van ex partners in te dienen ...nu weet ie nog niet of die ene keer de moeite waard is! :oohja:
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief

??
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

????
Ik laat ze hun uitgekotste maaltijd weer op eten is heel gewoon.
In het nest eten ze ook vaak uitgespuugd eten van Mama. :ok:
Saar2012
Zeer actief

Oke, dan zal het wel :) Ga wel even kijken of ze het beter doet op alleen kvv qua overgeven.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Saar2012 schreef:Weer op laten eten? Wat ze eruit heeft gegooid? Dat doet ze ook nadat ze het eruit heeft gegooid, maar dat vind ik nogal ehh... :kotz:
maar jij bent geen hond :F: Met bot er in doen ze het vaker hoor, hier deden ze dat in het begin ook... op de een of andere manier verteerd het dan makkelijker gok ik... de magen moeten er aan wennen...
Nu geen enkel probleem meer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Saar2012
Zeer actief

Tnx voor de antwoorden :)
Afbeelding
Roos Jeffie&Waldo
Actief

Roos Jeffie&Waldo schreef::LOL: ...je kan niet zeggen dat hij niet duidelijk is over rechten en plichten!
Ze hoeft niet eens 3 referenties van ex partners in te dienen ...nu weet ie nog niet of die ene keer de moeite waard is! :oohja:
:blont: Sorry dit was reactie op totaal ander onderwerp uit humor..hoe komt deze nou hier?
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief

Ik snapte m al niet zo :LOL:
Afbeelding
Roos Jeffie&Waldo
Actief

: :engel: sorry..ben waarschijnlijk nu al door halve forum voor gek verklaard :schrik:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Roos Jeffie&Waldo schreef:
Roos Jeffie&Waldo schreef::LOL: ...je kan niet zeggen dat hij niet duidelijk is over rechten en plichten!
:blont: Sorry dit was reactie op totaal ander onderwerp uit humor..hoe komt deze nou hier?
:LOL: Ik dacht ook al.... :denken:

@Saar2012: Het kan geen kwaad dat ze wat ze heeft uitgespuugd weer op eet. Dat is heel normaal bij een hond. Het kan zijn dat het wat zwaar valt op haar maagje. Ze is immers nog klein. :wink: Maar het zal vanzelf wennen. Dan zal ze de boel wel binnen houden.
Mijn honden hebben dat ook soms. Dan schrokken ze te snel of het valt net verkeerd. Ik ben dan blij dat ze het weer zelf opeten.
Dan kijk ik wel even de andere kant op.... :kotz: :lol1:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Saar2012
Zeer actief

Haha, oké :D
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ze is nog maar 2 maanden oud, ik vind het wel dapper hoeveel barf soorten je haar nu al geeft. Runderkraakbeen is niet echt een beginners barfje. Dus ik denk eigenlijk dat je beter wat meer tijd kunt nemen om haar te laten wennen aan de barf hapjes. Eerlijk gezegd zou ik bij zo'n kleine pup sommige dingen even een klapje met een hamer geven of inknippen. Kippenkarkas, eet ze die helemaal op? Want ik deed dan op de gewrichten ed een klapje, sommige dingen kunnen ook in de keel blijven steken als ze niet goed gekauwd worden. En ze heeft haar melkgebitje nog he.

Maar goed, het gaat redelijk goed als ik het zo hoor. Dingen uitkotsen in kleine stukjes betekent volgens mij dat ze het nog niet helemaal goed kan verteren maar toch wel bijna. Zelf de kots op laten eten, doe ik ook altijd. Ik ga wel altijd snel even kijken hoe de kots eruit ziet. Als ze het niet willen opeten, zijn ze pas echt ziek, haha, dus ook een goede graadmeter soms. Gal eten ze niet weer op, zucht, en dat vlekt ook zo lekker in vloerbedekking.
Saar2012
Zeer actief

Kippennekjes kreeg ze vanaf zo'n 3 weken al, dus toen we haar met 7,5 week haalden heeft ze dat ook bij ons gekregen. Daarnaast kippenkarkas, die zijn niet zo groot en ging erg goed meteen en eendennekjes. Het runderkraakbeen kreeg ik bij mijn bestelling extra (was wat fout gegaan, was compensatie) en die gaan heel erg goed moet ik zeggen! Daar heeft ze helemaal geen problemen mee, smikkelt ze heerlijk van. Ik dacht eerst, jeeee wat een dingen! Dus maar eentje geprobeerd en dat is echt een topper hihi :)

Kippenvleugel snij ik wel altijd doormidden trouwens, lijkt me wat veiliger. Die nekjes slikt ze erg snel door, in een groot stuk, dus heb al zitten twijfelen om die even kleiner te maken. Het karkas kauwt ze wel heel goed, maar vandaag kwam die er toch weer uit daarna in kleine stukjes. Heeft ze eerder nog niet gedaan.

Maar de komende tijd even volledig kvv en kijken of er verschil is in ontlasting en overgeven enzo.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Waarom geef je botwerk en brok?
Of ik loop erg achter, maar volgens mij is dat niet de bedoeling ivm de zuurgraad in de maag.
Dat overgeven lijkt mij al helemaal niet goed, al die stukjes bot die weer retour komen :ugh:
Lekker bij een soort blijven lijkt mij het handigst met zo'n kleintje, of brok of kvv/rauw.
Laatst gewijzigd door rose op 05 jun 2012 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ik zou zo'n jong hondje dat allemaal nog niet durven te geven :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Saar2012
Zeer actief

Brokjes krijgt ze vooral als snoepjes. Laatst een keer als maaltijd toen ze uit logeren was. De meningen zijn trouwens erg verdeeld over brok en kvv wel of niet mengen. Maar thuis krijgt ze nooit brokken als maaltijd.

Als het vanaf 3 weken goed is gegaan, barfhapjes, waarom zou ik dan stoppen daarmee? Vandaag ging het niet goed en daarvoor 1x eerder met barf (overgeven dan dus, verder geen problemen). Verder altijd goed gegaan.

Maar zoals ik al aangaf, voorlopig even alleen kvv en dan aankijken hoe het gaat.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rose schreef: Dat overgeven lijkt mij al helemaal niet goed, al die stukjes bot die weer retour komen :ugh:
want?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:ik zou zo'n jong hondje dat allemaal nog niet durven te geven :ugh:
tja ook daar zijn de meningen over verdeeld, ik geef het pups ook...
Afbeelding
rose
Zeer actief

malinois schreef:
rose schreef: Dat overgeven lijkt mij al helemaal niet goed, al die stukjes bot die weer retour komen :ugh:
want?
Net zoals het er staat, het lijkt mij niet goed.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rose schreef:
malinois schreef:
want?
dacht je dat wolvenwelpjes ook netjes alles gescheiden krijgen voorgeschoteld, zonder botjes?
het is puur natuur... dat ze er aan moeten wennen prima, dat hoort er ook bij... botjes kwamen er hier in hele kleine stukjes weer uit als hij overgaf... dus allemaal netjes gekauwd en niet ineens doorgesloekerd daar hebben ze hun knipkiezen voor gekregen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Heeft ze zeewater gedronken?
Saar2012
Zeer actief

Eh, nee, ze is bang voor water en vooral de golven van de zee, die maken zo'n eng geluid :schrik: :lol1:
Hoezo?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn honden gaan kotsen van zeewater. En aangezien ik een foto van op het strand zag...
rose
Zeer actief

malinois schreef:
rose schreef:
malinois schreef:
want?
dacht je dat wolvenwelpjes ook netjes alles gescheiden krijgen voorgeschoteld, zonder botjes?
het is puur natuur... dat ze er aan moeten wennen prima, dat hoort er ook bij... botjes kwamen er hier in hele kleine stukjes weer uit als hij overgaf... dus allemaal netjes gekauwd en niet ineens doorgesloekerd daar hebben ze hun knipkiezen voor gekregen.
Ja de gemiddelde pup lijkt ook precies op een wolvenwelp :oohja:
Ik laat het hier bij als je het niet erg vindt, dit is voor mij een zinloos onderwerp :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Saar2012 schreef:Brokjes krijgt ze vooral als snoepjes. Laatst een keer als maaltijd toen ze uit logeren was. De meningen zijn trouwens erg verdeeld over brok en kvv wel of niet mengen. Maar thuis krijgt ze nooit brokken als maaltijd.

Als het vanaf 3 weken goed is gegaan, barfhapjes, waarom zou ik dan stoppen daarmee? Vandaag ging het niet goed en daarvoor 1x eerder met barf (overgeven dan dus, verder geen problemen). Verder altijd goed gegaan.

Maar zoals ik al aangaf, voorlopig even alleen kvv en dan aankijken hoe het gaat.
:wink: Charlie barft vanaf week 13 (is nu drie) en geeft ook weleens wat stukjes bot op.
Honden spugen nu eenmaal sneller dan mensen.
:ok: Ik zou gewoon door gaan zoals je doet; helemaal omdat ze bij de fokker ook al vers kreeg.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”