Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lure coursing, achter machine ipv achter lure
Moderator: moderatorteam
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lure coursing, achter machine ipv achter lure
Iemand misschien een tip om een hond achter de lure te laten aangaan en niet recht naar de machine te lopen en dan de machine aan te blaffen? Zonder machine geen probleem (flirt pole), gaat achter de lure, maar met machine geen interesse in de lure enkel in machine (gemaakt van auto op afstandsbediening en hij kent dat geluid van er ooit eens achter te hangen).
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Lure coursing, achter machine ipv achter lure
Ik heb geen verstand van coursing dus misschien zeg ik iets doms. Misschien kun je een leuker iets achter de machine hangen dan wat gebruikelijk is. Normaal zijn het flapperende lapjes stof of plastic toch ? Misschien nu iets van echt dierenvel/bont ?
-
- Zeer actief
Goh, da's, euh, apart.
Ik zou niets anders kunnen bedenken dan samen met de hond wat met het haas te spelen, steeds even weg trekken, en als de interesse er flink is, dan een keer een kort recht stukje waarbij de hond het haas duidelijk kan zien, op ruime afstand van de draaimachine, en ook weer stoppen op afstand ervan, voor zover dat lukt. Wellicht de kop even vasthouden zodat de hond echt naar het haas kijkt bij het starten en niet naar andere dingen. Ik denk dat het bij dit probleem ook wel belangrijk is om een ervaren draaier aan de knoppen te hebben.
Mijn whippetpuppie van bijna zes maanden mocht gisteren voor het eerst een kort, recht stukje, die hoefde ik eigenlijk niets te vertellen, ze vloog er direct achteraan.
Met mijn toenmalig jonge, en nu inmiddels volwassen honden was het niet anders, het zit m.i. echt tussen de oren.
Annemarie Rouw hier is een echte coursingdame en heeft heel wat meer ervaring dan ik, wellicht ziet zij dit topic ook nog wel.
Edit: Ohja, anders misschien eens een andere machine dan die je noemde?

Mijn whippetpuppie van bijna zes maanden mocht gisteren voor het eerst een kort, recht stukje, die hoefde ik eigenlijk niets te vertellen, ze vloog er direct achteraan.

Annemarie Rouw hier is een echte coursingdame en heeft heel wat meer ervaring dan ik, wellicht ziet zij dit topic ook nog wel.

Edit: Ohja, anders misschien eens een andere machine dan die je noemde?
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Probleem is een beetje, het is een motor van een auto op afstandsbediening en hij kent die auto en herkent dus dat geluid (niet echt slim van mij
). Misschien toch eens een andere machine proberen. 

- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft ineens de klik gemaakt dat de 'lure' toch wel interessanter is dan zo'n stilstaande machine
viewtopic.php?f=26&t=244680

viewtopic.php?f=26&t=244680