Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"bos"muggen, levensgevaarlijk, het zijn tijgermuggen

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

"bos"muggen, levensgevaarlijk, het zijn tijgermuggen

Ongelezen bericht door vania »

Het stikt hier gigantisch van de muggen, redelijk grote muggen, met een lijf vol zwart/gele/bruine strepen
ze moeten altijd mij en Darko hebben, bij Darko vind ik hier en daar wel een bultje, maar bij mij worden de beten gigantisch dik, rood en warm en jeuken ze gigantisch
Zena, Guapa, Jänta en mijn vriend laten ze eigenlijk wel met rust
een muggebeetJE :schrik: op mijn kuit
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door vania op 26 mei 2012 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: "bos" muggen, levensgevaarlijk

Ongelezen bericht door Joey.K »

Zeker weten geen paardevlieg ofzo?
Daar krijg ik altijd van die mega eieren van op mn armen en benen..
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

muggenspray met DEET erin gebruiken.
t ziet eruit alsof je een behoorlijke reactie krijgt op die steken.
zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
sterkte ermee :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik denk "daas"... (zie afbeeldingen google) en die steken zijn afschuwelijk ;-((

Suzanne
vania
Zeer actief

Joey.K schreef:Zeker weten geen paardevlieg ofzo?
Daar krijg ik altijd van die mega eieren van op mn armen en benen..
nee het zijn echt muggen, ik heb nooit geen last gehad van muggen, hier en daar wel eens een klein bultje, maar sinds wij in het bos wonen is het gewoon echt erg, ik had een week of 2 terug 10 min buiten gezeten in een korte broek en ik had savonds 16!! muggen beten op 1 been :schrik: :piew: :piew: :piew:
S@ndr@ schreef:muggenspray met DEET erin gebruiken.
t ziet eruit alsof je een behoorlijke reactie krijgt op die steken.
zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
sterkte ermee :ok:
het probleem met die deet is (volgens de apotheek) dat ik dat nu niet mag spuiten omdat ik vol muggen beten sta en er zalf met cortisone voor heb, waar ik dan weer niet mee in de zon mag komen

ik heb gisteren een spuitbus voor muggen gaan halen, maar ik mag het dus niet op mezelf spuiten of rond de muggen beten die ik al heb, wat niet echt handig is

Inge O schreef:muggen met strepen :scratch: ? da's vast een nieuwe kempense soort of zo :tongue: :mrgreen: .
nee bos muggen
ik zat vorige week met Darko op de grond wat te kroelen en binnen de 2 min zat Darko vol met muggen en toen zag ik dat ze strepen hebben, ik kan er ook niet echt een foto van vinden op google, maar deze lijkt er het meeste op
Afbeelding
ze steken echt gigantisch, toen ze op Darko zaten en ik ze er af aan het "meppen" was, begon Darko gewoon te bloeden aan zijn poten, ik heb geen idee of hij er echt veel last van heeft, buiten dat hij overal wel bultjes heeft zitten
Afbeelding
vania
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Ik denk "daas"... (zie afbeeldingen google) en die steken zijn afschuwelijk ;-((

Suzanne
nee dat zijn ze niet, ze zijn veel fijner
maar nu ik googled op daas, zie ik wel de gelijkenissen in de reactie die ik er op heb
het word dik, warm, het jeukt gigantisch

ik zag dit staan, maar dat gaat toch niet op voor "onze-bos-muggen"
Muggen zijn nachtdieren die vooral in de zomer - tegen de schemering - in actie komen. Overdag rusten ze onder andere in en om gebouwen.
hier steken ze gewoon de hele dag door

heb er zelfs 1 op mijn kont :piew: :schrik:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ben van de week goed te grazen genomen in het bos en ook overdag.
:oeps: 50 x gestoken op één arm en dat waren hele grote rode bulten met vochtblaren geworden :mann:
Van een gewone mug denk ik.

Bedoel je deze? :schrik:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijgermug
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Je kunt ook een electronische vliegenmepper meenemen tijdens de wandelingen. :mrgreen:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Hier zitten ze ook. Tijgermug of zo?
Ik krijg er ook vreselijk grote bulten van die pijnlijk zijn.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
vania
Zeer actief

dagmar88 schreef::wink: Ben van de week goed te grazen genomen in het bos en ook overdag.
:oeps: 50 x gestoken op één arm en dat waren hele grote rode bulten met vochtblaren geworden :mann:
Van een gewone mug denk ik.

Bedoel je deze? :schrik:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijgermug
dat zijn ze inderdaad
het enige "probleem" misschien is, dat ik helemaal niet in oost-vlaanderen woon, maar in Antwerpen tegen Limburg (dus de andere kant op)

het geen er op wikipedia staat klopt ook wel een beetje
wij wonen in het bos, zowel aan de overkant van de straat als hier achter zijn meren (visplassen) en weilanden, de bakken water van de honden, ik ben gewoon midden op de dag gigantisch gestoken geweest, die bult nu is van gisteren rond een uur of 5, dus nog niet echt avond of schemer, bloemen zijn hier ook (rhododendrons) dus daar zullen ze hun eten wel halen

ik ben alleen niet zo blij met de ziektes die ze mee dragen voor mensen en honden :schrik:
Een besmette mug kan een aantal ernstige ziekten overdragen, zoals de West-Nijlziekte, Japanse encefalitis, chikungunya, dengue en gele koorts.

Naast virussen kan de tijgermug verschillende parasitaire wormen overbrengen, zoals de voor honden gevaarlijke parasieten Dirofilaria immitens en Dirofilaria repens Deze eerste soort wordt wel hartworm genoemd en is voor honden erg gevaarlijk, de tweede soort kan ook in mensen groeien maar zich hierin niet voortplanten. Tenslotte kan ook de worm Wuchereria bancrofti worden overgedragen en deze soort is wel gevaarlijk voor mensen. De worm veroorzaakt verstoppingen in het lymfestelsel zodat lichaamsdelen enorm opzwellen.

dinsdag naar de apotheek voor een goede ontworming voor de honden (is al een eeuwigheid geleden dat ze nog ontwormd zijn geweest) en voor asperientjes (zie lieke weet raad topic)
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

edit.
Ik zie dat Dagmar het ook al over de tijgermug had :-)

Het spul van Jaico verkrijgbaar bij het Kruidvat werkt het best voor mij.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
vania
Zeer actief

Muk schreef:Je kunt ook een electronische vliegenmepper meenemen tijdens de wandelingen. :mrgreen:
ik zie me al op Darko meppen met dat ding als er muggen op hem zitten, gaat hij niet in dank afnemen denk ik
dat is het lastige aan die kut muggen, je ziet ze niet, tenzij ze al op je zitten en je ze ineens voelt steken :gvd: :gvd: :gvd: :gvd:
Afbeelding
vania
Zeer actief

Tulp schreef:edit.

ik ben gisteren bij de apotheek mousti mug tropical gaan halen, zit 50% deet in, het stomme is alleen dat ik dat van de apotheek nu zelf niet mag spuiten, ja op plaatsen waar ik nog niet gestoken ben :piew: dus ik heb geen idee hoe goed dat gaat helpen, Jan heeft zich er al wel mee ingespoten en de muggen blijven bij hem weg, maar die had daar sowieso al niet heel veel last van
ben ook bij de natuurwinkel "iets" gaan halen, wat ik kan verdunnen en op de honden kan spuiten, maar moet eerst nog een spuitbus zien te vinden (ik moet ergens een planten spuiten hebben)
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

vania schreef:
Muk schreef:Je kunt ook een electronische vliegenmepper meenemen tijdens de wandelingen. :mrgreen:
ik zie me al op Darko meppen met dat ding als er muggen op hem zitten, gaat hij niet in dank afnemen denk ik
dat is het lastige aan die kut muggen, je ziet ze niet, tenzij ze al op je zitten en je ze ineens voelt steken :gvd: :gvd: :gvd: :gvd:
Dat is inderdaad niet handig. Hier heb je hele zwermen muggen (aan de waterkant) en dan lijkt mij zo'n vliegenmepper heel effectief. Gewoon even door de zwerm halen en de muggenpopulatie van die zwerm is gehalveerd. :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

vania schreef:
Tulp schreef:edit.

ik ben gisteren bij de apotheek mousti mug tropical gaan halen, zit 50% deet in, het stomme is alleen dat ik dat van de apotheek nu zelf niet mag spuiten, ja op plaatsen waar ik nog niet gestoken ben :piew: dus ik heb geen idee hoe goed dat gaat helpen, Jan heeft zich er al wel mee ingespoten en de muggen blijven bij hem weg, maar die had daar sowieso al niet heel veel last van
ben ook bij de natuurwinkel "iets" gaan halen, wat ik kan verdunnen en op de honden kan spuiten, maar moet eerst nog een spuitbus zien te vinden (ik moet ergens een planten spuiten hebben)
:wink: ik zou gewoon oude kleren aantrekken en die met muggenspul inspuiten.
En er melding van maken dat ze daar zitten.
Citronella planten rondom het huis werkt bij normale muggen wel, maar of deze er op reageren weet ik niet.
vania
Zeer actief

dagmar88 schreef: :wink: ik zou gewoon oude kleren aantrekken en die met muggenspul inspuiten.
En er melding van maken dat ze daar zitten.
Citronella planten rondom het huis werkt bij normale muggen wel, maar of deze er op reageren weet ik niet.
aha, dat kan ik wel doen, alleen is het hier + 28° en dan zou ik een lange broek en een t-shirt met lange mouwen aan moeten doen pffffffffffffffffffffff :engel: :piew: :19:

enig idee waar ik daar een melding van kan maken?

ik hoorde ook dat citroengras zou werken, maar dat is voor "gewone" muggen, dus ook geen idee of dat bij deze muggen ook gaat werken
op wikipedia staat dit ter bestrijding:
De tijgermug wordt door het brede scala aan mogelijk ziektes die het dier kan verspreiden gezien als een groot risico voor de volksgezondheid en men doet er alles aan om de mug te bestrijden of - in landen waar de soort zich nog niet gevestigd heeft - buiten de deur te houden.
Ter bestrijding van verschillende soorten stekende vliegen en muggen is de bacterie Bacillus thuringiensis israelensis (afgekort BTI) ontwikkeld. Dit biologische bestrijdingsmiddel wordt ingezet om de in het water levende larven te doden. De bacterie produceert toxinen die gaten in het celmembraan veroorzaken en zo de larven doodt, maar andere organismen ongemoeid laten.
Belangrijkste preventiemiddel in landen waar de mug voorkomt, is het voorkomen van stilstaand water. Het gaat hierbij nadrukkelijk om kleine hoeveelheden water, zoals regenwater in autobanden of in bromelia's.

voorkomen van stilstaand water, allemaal goed, maar ik kan toch moeilijk tegen de para's gaan zeggen dat ze hun visvijvers leeg moeten laten lopen :LOL:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: "bos"muggen, levensgevaarlijk, het zijn tijgermuggen

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zit nu ook met een koelelement, gewikkeld in een theedoek op m'n arm.
Dik, rood en gevoelig.
Donderdag met trainen... lange mouwen, compleet ingespoten, dat een normaal mens niet eens in mijn buurt meer wil komen. En toch geprikt zo hier en daar.
Ik reageer er ook al jaren heel heftig op. Vroeger nooit van een gewone mug, de laatste jaren dus wel. Erg fijn.
vania
Zeer actief

Daisy@ schreef:Ik zit nu ook met een koelelement, gewikkeld in een theedoek op m'n arm.
Dik, rood en gevoelig.
Donderdag met trainen... lange mouwen, compleet ingespoten, dat een normaal mens niet eens in mijn buurt meer wil komen. En toch geprikt zo hier en daar.
Ik reageer er ook al jaren heel heftig op. Vroeger nooit van een gewone mug, de laatste jaren dus wel. Erg fijn.
Ik heb inderdaad ook de indruk dat die muggen gewoon door je kleren heen prikken
ik snap anders niet goed hoe ik in godsnaam een muggebeet(plaat) op mijn kont gekregen heb, terwijl ik een pyjama broek aan had, of mijn pyjama broek moest halverwege de nacht afgezakt zijn :denken: maar dan had ik gegarandeerd wakker geworden, aangezien de muggenbeet(plaat) zo goed als tegen mijn been zit (dus onderkant bil)

ik had altijd wel hier en daar een muggenbeet, maar dat waren gewone kleine bultjes en klaar
sinds wij hier wonen (december 2011) is het niet te doen, in Januari de 1ste teek van Zena afgehaald :piew: en nu zowel ik als Darko onder de muggenbeten
het is dat het hier lekker rustig is en ik hier heel graag woon, anders had ik tegen Jan gezegd dat we gingen verhuizen, weg uit het bos
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Hihi ik ken het.. Als ik naar vietnam zit ik onder zulke grote muggebulten en pas ik gewone schoenen ook niet eens meer
In nederland heb ik er weer minder last van.. wel weer van hooikoorts en zonneallergie.. heerlijk...zomer..
Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Oh, bah...Dat ziet er niet prettig uit! Ik ben allergisch voor muggen, dus heb ook altijd mega-bulten..

Tipje, haal bij de drogist/apotheek een tube prrrriiikweg GEL, en leg die een uurtje in de koelkast, de koeling van de gel helpt nog eens extra tegen de jeuk, n prikweg is het enige dat een beetje fatsoenlijk ook echt werkt.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

of bye bites gel,dat zijn groene tubes zalf en die werken preventief maar ook als er geprikt is super!
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

levensgevaarlijk wil ik ze niet noemen hihi maar ook ik heb er behoorlijk last van. giga bulten, vuurrood en gloeiend heet. niet normaal meer. er zit er nu een op mijn elleboog die aanvoelt als of je heel heel erg verbrand bent in de zon.
vania
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:levensgevaarlijk wil ik ze niet noemen hihi maar ook ik heb er behoorlijk last van. giga bulten, vuurrood en gloeiend heet. niet normaal meer. er zit er nu een op mijn elleboog die aanvoelt als of je heel heel erg verbrand bent in de zon.
Ik vind ze levensgevaarlijk, toch zeker nu ik de mogelijke ziektes gelezen heb, ook bij de honden :schrik:
Heel mijn kuit is trouwens opgezwollen, mijn linkerkuit (zonder beet) is 36cm en mijn rechterkuit (met beet) is 38cm :eek: :piew:
ze zijn gewoon lastig, spuit ik me daarstraks helemaal in met mousti mug (50% deet) heb ik toch nog een muggenbeet (gewone kleine mug) gekregen op mijn zij en 1 op mijn voet (had trouwens mijn voeten niet ingespoten :oohja: ) :gvd: :gvd: :gvd: :gvd: :gvd:

dit zijn de gewone muggen (krijg ik ook maar kleine irritante bultjes van) en die zitten hier in zwermen rond 1 boom
Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik krijg er de kriebels van :schrik:
Bij een "gewone" mug krijg ik al van die harde schijven. Laat staan bij zo'n tijgermug. Ik had er vorig jaar al over gelezen dat ze in Nederland gesignaleerd waren, maar blijkbaar gedijen ze erg goed hier :ugh:
Ik hou niet van vliegend spul als horzels, bijen, wespen steekvliegen en dan nu ook een tijgermug :roll:
Volgens mij zijn ze hier nog niet aan de kust.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ik heb het vorig jaar ook gehad. Mooie plaat op mijn kuit en ook op mijn zij. Ik weet nog steeds niet waar ik het van heb gehad.
Hoop dat het snel weg trekt. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
vania
Zeer actief

blondie schreef:Ik krijg er de kriebels van :schrik:
Bij een "gewone" mug krijg ik al van die harde schijven. Laat staan bij zo'n tijgermug. Ik had er vorig jaar al over gelezen dat ze in Nederland gesignaleerd waren, maar blijkbaar gedijen ze erg goed hier :ugh:
Ik hou niet van vliegend spul als horzels, bijen, wespen steekvliegen en dan nu ook een tijgermug :roll:
Volgens mij zijn ze hier nog niet aan de kust.
Van gewone muggen heb ik, buiten dat het jeukt geen last, maar dit is niet te doen
daar straks een uurtje of zo een koelelement er op gelegd en toen was mijn been geslonken (van 38cm naar 37cm), nu is het 39cm geworden :schrik:
Jan zag er wel 2 "puntjes" in, dus volgens mij zijn het 2 beten en is het daarom zo groot, toen ik die op mijn duim en op mijn arm had, waren die niet zo gigantisch groot (wel groot maar maar 1/3 van de deze)

Ik vind wespen/bijen nog geen eens zo erg, omdat ik (voor zo ver ik mij kan herinneren) nog nooit geen steek van ze gehad heb, horzels volgens mij ook niet

kayleigh* schreef:Ik heb het vorig jaar ook gehad. Mooie plaat op mijn kuit en ook op mijn zij. Ik weet nog steeds niet waar ik het van heb gehad.
Hoop dat het snel weg trekt. :ok:
ik had er 2 weken terug 1 op mijn arm en die is eigenlijk nog altijd niet weg :schrik: , wel plat en niet meer warm, maar nog wel rood, die op mijn duim had ik vorige week (denk ik) en die is wel gewoon weg getrokken :denken:
ik hoop inderdaad dat het snel weg is, heel mijn been doet er pijn van, ik kan mijn been amper plooien, het steekt en trekt langst alle kanten, ik word er gek van
alleen met dat koelelement er op doet het goed, maar als dat er ff af is, doet het weer eens zo veel pijn :ugh:
Afbeelding
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

tja mocht je weer deet mogen gebruiken, dan eh moet je misschien eens http://www.rid.com.au/ dit spul proberen
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

;) als het in huis is wil het wel met muggen, airco aan en geen last meer. Buitenshuis is het toch lastiger, smeren en luchtige kleding aan.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

In huis hebben wij ook niet zoveel last van muggen. De katten vinden ze ook wel grappig en eten ze op.
Maar met trainen, bos en water, tja, ideaal voor die rot muggen.
Ik heb het idee dat als er 2 op hetzelfde plekje prikken het ook véél heftiger is. Paar jaar geleden heb ik een kuur gehad. Voet was echt gigantisch opgezwollen. De dokter zei me toen wel dat je ook nooit weet wat zo'n beest bij zich heeft.
Ik heb wel aerius in huis. Maar ze waren over de datum, dus de werking zal wel een eind weg zijn, en dat merkte ik ook wel, ze deden niet zo veel meer.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”