ze moeten altijd mij en Darko hebben, bij Darko vind ik hier en daar wel een bultje, maar bij mij worden de beten gigantisch dik, rood en warm en jeuken ze gigantisch
Zena, Guapa, Jänta en mijn vriend laten ze eigenlijk wel met rust
een muggebeetJE

Moderator: moderatorteam

nee het zijn echt muggen, ik heb nooit geen last gehad van muggen, hier en daar wel eens een klein bultje, maar sinds wij in het bos wonen is het gewoon echt erg, ik had een week of 2 terug 10 min buiten gezeten in een korte broek en ik had savonds 16!! muggen beten op 1 beenJoey.K schreef:Zeker weten geen paardevlieg ofzo?
Daar krijg ik altijd van die mega eieren van op mn armen en benen..
het probleem met die deet is (volgens de apotheek) dat ik dat nu niet mag spuiten omdat ik vol muggen beten sta en er zalf met cortisone voor heb, waar ik dan weer niet mee in de zon mag komenS@ndr@ schreef:muggenspray met DEET erin gebruiken.
t ziet eruit alsof je een behoorlijke reactie krijgt op die steken.
zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
sterkte ermee
nee bos muggenInge O schreef:muggen met strepen? da's vast een nieuwe kempense soort of zo
![]()
.

nee dat zijn ze niet, ze zijn veel fijnerSuzanne123 schreef:Ik denk "daas"... (zie afbeeldingen google) en die steken zijn afschuwelijk ;-((
Suzanne
dat zijn ze inderdaaddagmar88 schreef:Ben van de week goed te grazen genomen in het bos en ook overdag.
50 x gestoken op één arm en dat waren hele grote rode bulten met vochtblaren geworden
![]()
Van een gewone mug denk ik.
Bedoel je deze?![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijgermug
ik zie me al op Darko meppen met dat ding als er muggen op hem zitten, gaat hij niet in dank afnemen denk ikMuk schreef:Je kunt ook een electronische vliegenmepper meenemen tijdens de wandelingen.
ik ben gisteren bij de apotheek mousti mug tropical gaan halen, zit 50% deet in, het stomme is alleen dat ik dat van de apotheek nu zelf niet mag spuiten, ja op plaatsen waar ik nog niet gestoken benTulp schreef:edit.
Ik zie dat Dagmar het ook al over de tijgermug had
Het spul van Jaico verkrijgbaar bij het Kruidvat werkt het best voor mij.
Dat is inderdaad niet handig. Hier heb je hele zwermen muggen (aan de waterkant) en dan lijkt mij zo'n vliegenmepper heel effectief. Gewoon even door de zwerm halen en de muggenpopulatie van die zwerm is gehalveerd.vania schreef:ik zie me al op Darko meppen met dat ding als er muggen op hem zitten, gaat hij niet in dank afnemen denk ikMuk schreef:Je kunt ook een electronische vliegenmepper meenemen tijdens de wandelingen.
dat is het lastige aan die kut muggen, je ziet ze niet, tenzij ze al op je zitten en je ze ineens voelt steken![]()
![]()
![]()
vania schreef:ik ben gisteren bij de apotheek mousti mug tropical gaan halen, zit 50% deet in, het stomme is alleen dat ik dat van de apotheek nu zelf niet mag spuiten, ja op plaatsen waar ik nog niet gestoken benTulp schreef:edit.
Ik zie dat Dagmar het ook al over de tijgermug had
Het spul van Jaico verkrijgbaar bij het Kruidvat werkt het best voor mij.dus ik heb geen idee hoe goed dat gaat helpen, Jan heeft zich er al wel mee ingespoten en de muggen blijven bij hem weg, maar die had daar sowieso al niet heel veel last van
ben ook bij de natuurwinkel "iets" gaan halen, wat ik kan verdunnen en op de honden kan spuiten, maar moet eerst nog een spuitbus zien te vinden (ik moet ergens een planten spuiten hebben)
aha, dat kan ik wel doen, alleen is het hier + 28° en dan zou ik een lange broek en een t-shirt met lange mouwen aan moeten doen pffffffffffffffffffffffdagmar88 schreef:ik zou gewoon oude kleren aantrekken en die met muggenspul inspuiten.
En er melding van maken dat ze daar zitten.
Citronella planten rondom het huis werkt bij normale muggen wel, maar of deze er op reageren weet ik niet.
Ik heb inderdaad ook de indruk dat die muggen gewoon door je kleren heen prikkenDaisy@ schreef:Ik zit nu ook met een koelelement, gewikkeld in een theedoek op m'n arm.
Dik, rood en gevoelig.
Donderdag met trainen... lange mouwen, compleet ingespoten, dat een normaal mens niet eens in mijn buurt meer wil komen. En toch geprikt zo hier en daar.
Ik reageer er ook al jaren heel heftig op. Vroeger nooit van een gewone mug, de laatste jaren dus wel. Erg fijn.

Ik vind ze levensgevaarlijk, toch zeker nu ik de mogelijke ziektes gelezen heb, ook bij de hondenDianavdberkt schreef:levensgevaarlijk wil ik ze niet noemen hihi maar ook ik heb er behoorlijk last van. giga bulten, vuurrood en gloeiend heet. niet normaal meer. er zit er nu een op mijn elleboog die aanvoelt als of je heel heel erg verbrand bent in de zon.

Van gewone muggen heb ik, buiten dat het jeukt geen last, maar dit is niet te doenblondie schreef:Ik krijg er de kriebels van![]()
Bij een "gewone" mug krijg ik al van die harde schijven. Laat staan bij zo'n tijgermug. Ik had er vorig jaar al over gelezen dat ze in Nederland gesignaleerd waren, maar blijkbaar gedijen ze erg goed hier![]()
Ik hou niet van vliegend spul als horzels, bijen, wespen steekvliegen en dan nu ook een tijgermug![]()
Volgens mij zijn ze hier nog niet aan de kust.
ik had er 2 weken terug 1 op mijn arm en die is eigenlijk nog altijd niet wegkayleigh* schreef:Ik heb het vorig jaar ook gehad. Mooie plaat op mijn kuit en ook op mijn zij. Ik weet nog steeds niet waar ik het van heb gehad.
Hoop dat het snel weg trekt.