Onze hond Pino is vorig jaar december loops geweest. Het was niks anders dan anders, alleen na een week of 4 viel ineens op 1 plek op haar rug,bijna alle haar uit. Je kunt de paar haartjes wat er nog zitten op 1 hand tellen. Ze heeft hier totaal geen last van gehad. Ze heeft er nooit aan zitten krabben, bijten of likken. Herkent iemand dit? We hebben al veel navraag gedaan, de trimmer had het ook nog niet eerder zo gezien, omdat het maar op 1 plek is. In maart zijn we naar de dierenarts geweest, want er kwam nog steeds geen nieuw haar terug. Zij heeft bloed geprikt bij Pino, ze wist zeker dat het hormonaal was. Ook deze uitslag was goed. Er is getest op verschillende hormonen.
Nu lijkt het of er voorzichtig weer wat haar terug komt, maar de dierenarts begon ook weer over steriliseren. Hier heeft ze het iedere keer over als ik kom voor de enting. Ik wilde dit niet, want ik zag er geen medische noodzaak in, maar nu ga ik twijfelen. Ook heb ik het idee dat Pino nu schijnzwanger is. Er komt melk uit haar tepels, niet veel... soms een drupje en ze is heel alert en echt een beetje een krengetje naar andere honden. Heeft er iemand tips? Sterilisatie doen of niet? Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dit is onze eerste hond.
Zo ziet onze Pino er nu uit.
en 1 van dichtbij.
Hoop dat iemand het herkent.
Liefs,
Chris en Pino!