Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Haaruitval na loopsheid?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

chris...
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): een boomer

Haaruitval na loopsheid?

Ongelezen bericht door chris... »

Onze hond Pino is vorig jaar december loops geweest. Het was niks anders dan anders, alleen na een week of 4 viel ineens op 1 plek op haar rug,bijna alle haar uit. Je kunt de paar haartjes wat er nog zitten op 1 hand tellen. Ze heeft hier totaal geen last van gehad. Ze heeft er nooit aan zitten krabben, bijten of likken. Herkent iemand dit? We hebben al veel navraag gedaan, de trimmer had het ook nog niet eerder zo gezien, omdat het maar op 1 plek is. In maart zijn we naar de dierenarts geweest, want er kwam nog steeds geen nieuw haar terug. Zij heeft bloed geprikt bij Pino, ze wist zeker dat het hormonaal was. Ook deze uitslag was goed. Er is getest op verschillende hormonen.
Nu lijkt het of er voorzichtig weer wat haar terug komt, maar de dierenarts begon ook weer over steriliseren. Hier heeft ze het iedere keer over als ik kom voor de enting. Ik wilde dit niet, want ik zag er geen medische noodzaak in, maar nu ga ik twijfelen. Ook heb ik het idee dat Pino nu schijnzwanger is. Er komt melk uit haar tepels, niet veel... soms een drupje en ze is heel alert en echt een beetje een krengetje naar andere honden. Heeft er iemand tips? Sterilisatie doen of niet? Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dit is onze eerste hond.

Zo ziet onze Pino er nu uit.
Afbeelding

en 1 van dichtbij.
Afbeelding

Hoop dat iemand het herkent.

Liefs,
Chris en Pino!
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Haaruitval na loopsheid?

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik heb niet dezelfde ervaring als jij, maar vind wel dat Sidney een paar weken na haar loopsheid veel haar verliest. Ze heeft een plukvacht, dus normaal gezien verliest ze nauwelijks haar, maar nu is het een stuk meer. Hormoontjes?
Wat een ontzettend leuke huid heeft je hondje trouwens :wink:
chris...
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): een boomer

Ongelezen bericht door chris... »

Haha, ja leuke huid he? Ze lijkt nu net een koe, zoveel vlekken heeft ze! Maar ik zie er toch liever wat meer haar op. :wink: Het ziet er nu zo vreemd uit.
Pino verhaart eigenlijk het hele jaar door wel, maar dit was zo vreemd, echt in 1 week was alles op die plek weg.
We hebben met de dierenarts afgesproken om een half jaar te wachten, kijken of het terugkomt. Als dat niet het geval is, wil ze gaan kijken of de haarvaten kapot zijn.
We zullen zien.
Maar bedankt voor je reactie!
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Ik merk aan Cayra ook dat ze na de loopsheid in 1x meer haar verliest maar nee dit ken ik niet
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Jarah krijgt na de loopsheid kleine kale plekjes, die zie je haast niet, Jarah heeft na de loopsheid ook altijd veel jeuk.
Bij Jarah groeit het haar wel terug, alleen ze wordt drie keer per jaar loops dus tegen de tijd dat het aangegroeid is verliest ze de haren weer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik herken het zeker. Alleen niet in die mate. Ik had een hond die zich helemaal suf ging krabben na de loopsheid en die daarna ook kale plekken had. Meestal ging het na een paar weken weer beter en dan groeide het weer aan. Lastig want ik vond het krabben heel erg zielig :boos:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”