Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeite met vlees eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ikkes
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): labrador, pertit basset griffon verdeen, grote witte keeshond en nu een podengo Portogees grande
Aantal honden: 1
Contacteer:

Moeite met vlees eten

Ongelezen bericht door ikkes »

Goedendag

Scotty (nu net 8 maanden) weigert nu vlees te eten.
Hij heeft altijd vlees kompleet van Smuldier gehad, maar dat krijg ik er niet meer in.
Ook van andere merken weiger hij het vlees.
Hij eet nu kip, hart en pens van smuldier. Lam en eend van Carnibest.
Nu net een paar dagen weg geweest met een grote groep. Hem daar Renske gegeven. Dat ging er goed in totdat ik hem vlees gaf. Weer twee dagen hetzelfde gegeven en weer een hond die dus gewoon niet eet.
Hij krijgt rond 6 uur morgens 40 gram Farmfood brokken en dan rond 5 uur kvv. Tussendoor krijg hij 2 kippenpoten en 2 eieren per week.
Hoe krijg ik hem weer aan het vlees?
En waar kan ik kleine hoeveelheden kvv bestellen zonder veel bezorgkosten?
Wil namelijk niet gelijk een grote hoeveelheid kopen zolang ik niet weet of hij het wel eet.
Afbeelding

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Moeite met vlees eten

Ongelezen bericht door fes/lou »

Als hij geen vlees eet en brokken wel, zou ik gewoon brokken geven....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Krijgt ie niet gewoon teveel eten?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

waarom dan niet voorlopig even op brokken houden? een hond hoeft niet per-se vers vlees te eten.
het is maar net waar je hond het goed op doet. en na een paar dagen brok, kan je altijd weer eens vlees aanbieden.

mijn honden verkiezen soms ook brok boven vlees. als ik een tijdje vlees voer, vinden ze brok helemaal geweldig. en als ik een tijdje brok voer, vinden ze vlees weer helemaal geweldig :mrgreen:
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

die van mij krijgt nu smorgens vlees en ;s avonds brokken en dat gaat perfect. Onze hond heeft ook een paar dagen niet willen eten en toen bleek het ook dat hij gewoon teveel kreeg. Gaf hem toen minder en toen at hij ook weer met enthousiasme. Maar ja je zegt dat hij alleen het vlees niet eet en andere dingen wel dus dan kan het ook niet teveel eten zijn toch...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
ikkes
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): labrador, pertit basset griffon verdeen, grote witte keeshond en nu een podengo Portogees grande
Contacteer:

Ongelezen bericht door ikkes »

Teveel krijg hij niet denk ik eerder te weinig want ook na het eten heeft hij nog honger. Bak is zeer vlug leeg en schoon.
Hij eet alles alleen geen vlees. Maar dus ook geen vlees kompleet.
Hoe zorg ik er voor dat hij wel alles binnenkrijg wat hij hebben moet?
Afbeelding

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

tja dan zou ik toch ook brokken erbij geven...en je hebt ook totaal voer met vis of met kip en daar zit ook vlees in. Alleen is dat dan niet het hoofdbestanddeel. Ik haal het vlees bij een afhaalpunt van lotgering. Dan kan ik net zoveel halen als ik zelf wil.
Moet je even op de site kijken of er een verkooppunt bij jou in de buurt zit.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik heb hier zo'n Patterdale rond lopen. De honden kregen hier alleen maar NRV. Maar deze madam ging steeds minder eten tot het moment dat ze helemaal stopte met eten van vlees. Dat heeft ze een ruime week volgehouden. Ze werd alleen maar stiller en stiller maar ze at geen hap. Ik ben na een week naar de supermarkt gereden, heb de eerste de beste brok gepakt en haar gegeven. En ze at het met heel veel smaak! Ik heb haar eventjes op die brok gelaten en toen weer vlees gegeven maar weer wilden ze geen vlees. Ik heb toen een andere (in mijn ogen betere brok) gekocht en vanaf dat moment alleen maar brok gegeven. Na een paar weken ben ik weer gaan kijken of ze weer vlees moest. Dat wil ze wel maar niet de hele tijd en ook niet alles dus kan ik haar niet compleet voeren. Dus brok en vlees worden afgewisseld en zij eet nu met zeer veel smaak en plezier. Ik ben afgestapt van mijn dwang tot vlees voeren omdat dat bij haar gewoon niet zo werkt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dusty at hier ook geen vlees, geen vers en geen kvv... dus die kreeg gewoon brok.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”