Mijn ervaring is dat als je jonge en gezonde honden hebt ze wel wat kunnen hebben.
Heb het hier ook een paar keer gehad. Een klein Spanjaardje die er net was had het. Die heeft toen wel een kuur gehad, maar ze kon ook weinig hebben.
Verder 2 volwassen honden die het, in lichte mate, hadden. Is met hoestdrank gewoon over gegaan.
Het kán natuurlijk altijd de verkeerde kant opgaan. Maar ik zou er zelf niet zo bang voor zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennelhoest
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Muk
Re: kennelhoest
Lobbes heeft onlangs op de clubmatch kennelhoest gekregen. En hij was niet de enige.
De medicatie slaat al binnen een dag aan, dus het echte hoesten hoor je niet meer na een dag. Dus mensen die persé willen meedoen met een hondenevenement kunnen hun hond met kennelhoest zo meenemen zonder dat het opvalt dat de hond kennelhoest heeft.
De incubatietijd is maximaal 10 dagen.
Zelf heb ik mijn hond de eerste 10 dagen ná de eerste medicatie bij andere honden weggehouden. Ook op aanraden van de dierenarts. Het verbaasde mij overigens dat het nauwelijks indruk maakt op andere hondenbezitters. Weinig mensen deden echt moeite om hun loslopende hond bij mijn hond uit de buurt te houden.
Zelf heb ik een hele oude hond, vandaar dat ik voor medicatie heb gekozen. Bij een jonge, gezonde hond zou ik het met hoestdrank proberen en eerst aanzien.
De medicatie slaat al binnen een dag aan, dus het echte hoesten hoor je niet meer na een dag. Dus mensen die persé willen meedoen met een hondenevenement kunnen hun hond met kennelhoest zo meenemen zonder dat het opvalt dat de hond kennelhoest heeft.
De incubatietijd is maximaal 10 dagen.
Zelf heb ik mijn hond de eerste 10 dagen ná de eerste medicatie bij andere honden weggehouden. Ook op aanraden van de dierenarts. Het verbaasde mij overigens dat het nauwelijks indruk maakt op andere hondenbezitters. Weinig mensen deden echt moeite om hun loslopende hond bij mijn hond uit de buurt te houden.
Zelf heb ik een hele oude hond, vandaar dat ik voor medicatie heb gekozen. Bij een jonge, gezonde hond zou ik het met hoestdrank proberen en eerst aanzien.