Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boomer mankt
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Boomer mankt
Sinds een aantal dagen loopt Boomer mank. Ik vind het lastig te zien van welke poot hij last heeft; de ene keer denk ik rechtsachter, de andere keer denk ik linksvoor. Misschien is het allebei?
Zo af en toe lijkt hij niet volledig op zijn linkervoorpoot te steunen, andere keren belast hij hem wel gewoon met staan en lijkt hij juist weer zn rechterachterpoot niet volledig te willen gebruiken.
Een week of 2 geleden is hij uitgegleden met spelen met Gio, waarbij hij duidelijk pijn had; hij gilde en wilde zn poot niet belasten. Hij gaf toen ook pijn aan bij betasten, rechtsachter, maar na een minuut of 5 was dat over.
Hij is erg moeilijk met pijn aangeven, hij laat pas wat horen/zien als zn poot er bijna afvalt bij wijze van spreken.
Vorige keer dat hij mankte en ik ervoor naar de dierenarts ging, kon die niets voelen en gaf hij ook niets aan.
Toen heb ik geloof ik 10 dagen rustig aan moeten doen en kreeg hij metacam geloof ik.
Zojuist toch maar de DA gebeld voor een afspraak.. Morgen om half 5 kunnen we terecht bij de DA die ik het prettigste vind. Vanmiddag met hulp van mn zus een paar filmpjes gemaakt; als ze niets aan hem merkt morgen kan ze daar misschien iets op zien.
Filmpje 1;
http://youtu.be/jhR8Om7Cpys
Filmpje 2;
http://youtu.be/wfeuQSJSG7s
Zo af en toe lijkt hij niet volledig op zijn linkervoorpoot te steunen, andere keren belast hij hem wel gewoon met staan en lijkt hij juist weer zn rechterachterpoot niet volledig te willen gebruiken.
Een week of 2 geleden is hij uitgegleden met spelen met Gio, waarbij hij duidelijk pijn had; hij gilde en wilde zn poot niet belasten. Hij gaf toen ook pijn aan bij betasten, rechtsachter, maar na een minuut of 5 was dat over.
Hij is erg moeilijk met pijn aangeven, hij laat pas wat horen/zien als zn poot er bijna afvalt bij wijze van spreken.
Vorige keer dat hij mankte en ik ervoor naar de dierenarts ging, kon die niets voelen en gaf hij ook niets aan.
Toen heb ik geloof ik 10 dagen rustig aan moeten doen en kreeg hij metacam geloof ik.
Zojuist toch maar de DA gebeld voor een afspraak.. Morgen om half 5 kunnen we terecht bij de DA die ik het prettigste vind. Vanmiddag met hulp van mn zus een paar filmpjes gemaakt; als ze niets aan hem merkt morgen kan ze daar misschien iets op zien.
Filmpje 1;
http://youtu.be/jhR8Om7Cpys
Filmpje 2;
http://youtu.be/wfeuQSJSG7s
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Boomer mankt
Niemand die een idee heeft welke poot nou last geeft of wat ik het beste kan aangeven bij de DA?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Boomer "valt" heel erg op rechts voor dus ik zou denken dat het om de linker voorpoot gaat. Maar het is erg lastig te zien op de korte filmpjes vind ik.
Wel balen hoor. Sterkte ermee, hopelijk valt het in ieder geval mee.
Wel balen hoor. Sterkte ermee, hopelijk valt het in ieder geval mee.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Eventueel heb ik nog 3 filmpjes, van andere hoeken. Het lijkt steeds een andere poot te zijn, dus misschien is het zn rug?
Hij heeft duidelijk pijn, hij heeft moeite met opstaan, loopt met zn kop omlaag en kruipt al vroeg in de avond op ons bed, terwijl hij anders zolang mogelijk bij mij blijft. Ook loopt hij erg langzaam en dat is ook nix voor hem; hij 'danst' altijd vrolijk.
Hij heeft duidelijk pijn, hij heeft moeite met opstaan, loopt met zn kop omlaag en kruipt al vroeg in de avond op ons bed, terwijl hij anders zolang mogelijk bij mij blijft. Ook loopt hij erg langzaam en dat is ook nix voor hem; hij 'danst' altijd vrolijk.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Op deze filmpjes is het inderdaad lastig te zien, zelf neig ik ook naar links voor. Wanneer ze last van de voorhand hebben, zetten ze die vaak kort neer, waardoor je juist een 'schommelende' beweging in de achterhand ziet.
In het laatste filmpje tilt hij zijn linker voorpootje op het laatst langer op, ook dat kan voor mij een signaal zijn dat het in dat pootje zit. Is het je opgevallen dat hij dit vaker doet?
Het voetje links voor zou ik sowieso eens heel goed bekijken. Zie je misschien een heel klein splintertje, of een piepklein rood stipje waar een splinter zou kunnen zitten? En natuurlijk ook tussen de voetzooltjes in.
In het laatste filmpje tilt hij zijn linker voorpootje op het laatst langer op, ook dat kan voor mij een signaal zijn dat het in dat pootje zit. Is het je opgevallen dat hij dit vaker doet?
Het voetje links voor zou ik sowieso eens heel goed bekijken. Zie je misschien een heel klein splintertje, of een piepklein rood stipje waar een splinter zou kunnen zitten? En natuurlijk ook tussen de voetzooltjes in.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog 3 filmpjes:
http://youtu.be/5jH_ifzmecU
http://youtu.be/TNq4YMXYeqs
http://youtu.be/OFMKG-NWEVs
Af en toe lijkt hij, zeker na opstaan, zn linkerachterpoot stijf te houden.
Maar met zn voorpoten doet hij ook vreemd..
Voor zover ik kan zien/voelen is er niets beschadigd aan zijn tenen, kussentjes of nagels.
http://youtu.be/5jH_ifzmecU
http://youtu.be/TNq4YMXYeqs
http://youtu.be/OFMKG-NWEVs
Af en toe lijkt hij, zeker na opstaan, zn linkerachterpoot stijf te houden.
Maar met zn voorpoten doet hij ook vreemd..
Voor zover ik kan zien/voelen is er niets beschadigd aan zijn tenen, kussentjes of nagels.
- krullie
- Zeer actief
het is moeilijk te zien op de filmpjes.
maar ik neig ook naar linksvoor.
ik zou inderdaad eens naar zijn rug laten kijken. (lage rug).
veel sterkte.
maar ik neig ook naar linksvoor.
ik zou inderdaad eens naar zijn rug laten kijken. (lage rug).
veel sterkte.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Dat dacht ik ook te zien op het 1e filmpje, dat zijn linkerachterpoot best stijf is. Misschien is dat zijn bouw, dat zou ook kunnenM@rleen schreef:Af en toe lijkt hij, zeker na opstaan, zn linkerachterpoot stijf te houden.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Als hij 'alleen maar' last heeft van zijn voorpoot, is dat dan te rijmen met het moeizame opstaan en bewegen na liggen?
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt gelijk, ik denk weer eens veel te letterlijk aan voor-poot en achter-kant..Inge O schreef:waarom niet, een voorpoot is toch net zo belangrijk? en dan komt daar nog bij dat hij nu alles ook verkeerd belast en gebruikt, daardoor alleen al kan hij stijf worden en extra pijntjes voelen.M@rleen schreef:Als hij 'alleen maar' last heeft van zijn voorpoot, is dat dan te rijmen met het moeizame opstaan en bewegen na liggen?
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
We zijn weer terug.
Boomer is grondig nagekeken, op de grond ipv op tafel, omdat hij ontzettend gespannen is bij de DA. Nu was dit ietsjes minder, maar nog.. Eerst heb ik alle filmpjes laten zien, omdat hij daar natuurlijk weer een stuk minder mankte.
Zij dacht dat het in zijn linkervoorpoot zat, maar op basis van het onderzoek bleek het in zijn rug te zitten, aan de achterkant. Als ze daar alleen maar haar hand bovenhield, trok hij dat al samen en dat deed ook echt erg zeer bij onderzoeken. Doordat het in zijn rug zit, wisselt het manken af qua poten.
Hij is zo moeilijk met pijn aangeven.. Het enige wat hij deed was tongelen als ze aan de zere plek zat en verkrampen, verder niets.
Hij moet 14 dagen rustig aan doen en aan de lijn lopen, hij mag wel zwemmen als hij rustig het water ingaat en hij mag naast de fiets lopen omdat hij dat ook rustig doet.
Nu zit ik me af te vragen, hij heeft een regenajs.. Zou het beter voor hem zijn als ik die aandoe als hij met regen naar buiten moet? Of heeft dat geen invloed?
Boomer is grondig nagekeken, op de grond ipv op tafel, omdat hij ontzettend gespannen is bij de DA. Nu was dit ietsjes minder, maar nog.. Eerst heb ik alle filmpjes laten zien, omdat hij daar natuurlijk weer een stuk minder mankte.
Zij dacht dat het in zijn linkervoorpoot zat, maar op basis van het onderzoek bleek het in zijn rug te zitten, aan de achterkant. Als ze daar alleen maar haar hand bovenhield, trok hij dat al samen en dat deed ook echt erg zeer bij onderzoeken. Doordat het in zijn rug zit, wisselt het manken af qua poten.
Hij is zo moeilijk met pijn aangeven.. Het enige wat hij deed was tongelen als ze aan de zere plek zat en verkrampen, verder niets.
Hij moet 14 dagen rustig aan doen en aan de lijn lopen, hij mag wel zwemmen als hij rustig het water ingaat en hij mag naast de fiets lopen omdat hij dat ook rustig doet.
Nu zit ik me af te vragen, hij heeft een regenajs.. Zou het beter voor hem zijn als ik die aandoe als hij met regen naar buiten moet? Of heeft dat geen invloed?
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
lijkt me helemaal niet nodig, als hij van de dierenarts mag zwemmen, mag hij ook nat worden van de regen.
sterkte ermee.
sterkte ermee.

-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanmorgen ben ik met Boomer bij de therapeut geweest.
Ze heeft naar hem gekeken toen hij met mij een aantal keer buiten heen en weer liep en dit is ook gefilmd.
Naar mijn idee mankt hij al bijna een week niet meer, maar zij gaf aan dat hij toch nog licht mankte.
Ze heeft hem helemaal nagekeken en -gevoeld.
Hij is erg goed opgebouwd en zit goed in elkaar, zei ze 2x en dat is natuurlijk prettig om te horen.
Minder prettig was dat hij dus toch WEL last heeft van zijn linkervoorpoot; het zit in zijn elleboog. Daar komt het manken vandaan, ipv uit zijn rug. Hij heeft inderdaad OOK last van zijn achter/onderrug, voornamelijk met springen, maar dat is niet de reden dat hij mankt. Dit mag hij dus 2 weken helemaal niet en waarschijnlijk hierdoor ook dat hij niet wil lopen met trainingen/wedstrijden Combisport. Dit speelt al langer, dus waarschijnlijk heeft hij al erg lang last van zijn rug.
Ze heeft op 2 plekken wervels rechtgezet, waarbij ze aangaf dat dit gemeen zeer zou doen, maar echt moest. Hij verroerde geen vin en vertrok niet eens met zijn ogen om aan te geven dat het pijn deed, arme ventje. Wie weet hoelang hij al last heeft van zijn rug, wat ik dus niet weet omdat ik nix aan hem merk.
Over 2 weken moeten we weer terug en tot die tijd mag hij wel los lopen, maar niet spelen, niet binnen en niet buiten, niet springen en geen traplopen. Hij mag wel naast de fiets lopen, gelukkig, kan hij nog enigzins zn energie kwijt.
Ze heeft naar hem gekeken toen hij met mij een aantal keer buiten heen en weer liep en dit is ook gefilmd.
Naar mijn idee mankt hij al bijna een week niet meer, maar zij gaf aan dat hij toch nog licht mankte.
Ze heeft hem helemaal nagekeken en -gevoeld.
Hij is erg goed opgebouwd en zit goed in elkaar, zei ze 2x en dat is natuurlijk prettig om te horen.
Minder prettig was dat hij dus toch WEL last heeft van zijn linkervoorpoot; het zit in zijn elleboog. Daar komt het manken vandaan, ipv uit zijn rug. Hij heeft inderdaad OOK last van zijn achter/onderrug, voornamelijk met springen, maar dat is niet de reden dat hij mankt. Dit mag hij dus 2 weken helemaal niet en waarschijnlijk hierdoor ook dat hij niet wil lopen met trainingen/wedstrijden Combisport. Dit speelt al langer, dus waarschijnlijk heeft hij al erg lang last van zijn rug.
Ze heeft op 2 plekken wervels rechtgezet, waarbij ze aangaf dat dit gemeen zeer zou doen, maar echt moest. Hij verroerde geen vin en vertrok niet eens met zijn ogen om aan te geven dat het pijn deed, arme ventje. Wie weet hoelang hij al last heeft van zijn rug, wat ik dus niet weet omdat ik nix aan hem merk.
Over 2 weken moeten we weer terug en tot die tijd mag hij wel los lopen, maar niet spelen, niet binnen en niet buiten, niet springen en geen traplopen. Hij mag wel naast de fiets lopen, gelukkig, kan hij nog enigzins zn energie kwijt.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dus toch iets met zijn linker voorpoot. Heeft ze daar nog iets aan kunnen doen of moet daar verder onderzoek naar gedaan worden?
Hopelijk heeft het losmaken van de wervels al een heleboel verbeterd voor hem.
Hopelijk heeft het losmaken van de wervels al een heleboel verbeterd voor hem.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, toch zn voorpoot, ondanks dat hij geen pijn aangaf.
Het zou met nu nog eens die 2 weken rust beter moeten gaan. Als het niet verbetert, of het wordt erger, dan zal er een rontgenfoto gemaakt moeten worden en ze had het ook over een CT-scan, als dat niets helpt.
Dus ik ben benieuwd..
Het zou met nu nog eens die 2 weken rust beter moeten gaan. Als het niet verbetert, of het wordt erger, dan zal er een rontgenfoto gemaakt moeten worden en ze had het ook over een CT-scan, als dat niets helpt.
Dus ik ben benieuwd..