Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allergie :desensibilisatie iemand ervaringen ?
Moderator: moderatorteam
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Allergie :desensibilisatie iemand ervaringen ?
Mijn teefje shanai begint weer enorm last te krijgen van haar allergie
Zij is allergisch voor dit
150-300 ( hier reageert ze redelijk op )
184 hooimijt
224 kattenwilg
298 groot vlaskruid
>300 ( Deze allergenen zijn allen relevant )
322 Bijvoet
557 Melganze voet
619 eng raaigras
755 timotheegras
778 veldbeemgras
790 kropaar
817 beemlangbloem
971 smalle weegbree
Het plan was : Of desensibilisatie of atopica of prednison.
Wie heeft er ervaring met Desensibilisatie of Atopica ?
En wat zijn een beetje de kosten ervan ?
Ik vind het namelijk enorm erg dat ze constant zo een jeuk heeft aan haar poten.
Van het gras af houden is al meerdere malen geprobeerd maar ze houd dan gewoon haar plas en poep op.
Schoentjes schopt ze constant uit dus dat werkt ook niet.
Dus tips en ideeën zijn welkom
Groetjes wendy
Zij is allergisch voor dit
150-300 ( hier reageert ze redelijk op )
184 hooimijt
224 kattenwilg
298 groot vlaskruid
>300 ( Deze allergenen zijn allen relevant )
322 Bijvoet
557 Melganze voet
619 eng raaigras
755 timotheegras
778 veldbeemgras
790 kropaar
817 beemlangbloem
971 smalle weegbree
Het plan was : Of desensibilisatie of atopica of prednison.
Wie heeft er ervaring met Desensibilisatie of Atopica ?
En wat zijn een beetje de kosten ervan ?
Ik vind het namelijk enorm erg dat ze constant zo een jeuk heeft aan haar poten.
Van het gras af houden is al meerdere malen geprobeerd maar ze houd dan gewoon haar plas en poep op.
Schoentjes schopt ze constant uit dus dat werkt ook niet.
Dus tips en ideeën zijn welkom
Groetjes wendy
Laatst gewijzigd door wenmart20 op 27 apr 2012 07:01, 1 keer totaal gewijzigd.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Allergie
Ik ben nu met Misty bezig met het desensibiliseren maar tot nu toe helpt het niet. Ze krijgt er nog steeds om de dag een halfje prednison bij omdat ze anders helemaal niet meer ophoudt met krabben.
De vloeistof kost 140 euro per flesje, ik denk dat je daar een half jaar mee kunt doen.
De vloeistof kost 140 euro per flesje, ik denk dat je daar een half jaar mee kunt doen.

- wenmart20
- Zeer actief
Hoelang ben je er nu mee bezig ?
Dat is dus ook mijn angst. Dat het dus niet werkt..
Telkens haal ik een kuurtje prednison en anti biotica tegen de kleine ontstekingen op haar buik de wondjes zeg maar.
Maar ook dat lijkt me niet goed te zijn.. Het is echt alleen in de zomer periode
Het is ongeveer 3 weken terug weer begonnen en tot aan september a oktober ben ik hier weer zoet mee.
Dat is dus ook mijn angst. Dat het dus niet werkt..
Telkens haal ik een kuurtje prednison en anti biotica tegen de kleine ontstekingen op haar buik de wondjes zeg maar.
Maar ook dat lijkt me niet goed te zijn.. Het is echt alleen in de zomer periode
Het is ongeveer 3 weken terug weer begonnen en tot aan september a oktober ben ik hier weer zoet mee.

- Pemba
- Zeer actief
We zijn in februari begonnen en vandaag krijgt ze voor het eerst 1 ml. Volgens mijn da kunnen we dan pas echt zien wat en of het iets doet. Misty is allergisch voor 4 soorten mijten dus heeft het hele jaar door veel last.

- wenmart20
- Zeer actief
Verschrikkelijk.. Ik zit gewoon met mn handen in het haar.
En dan vraag ik me af hoe zij dr eigen moet voelen bah..
En dan vraag ik me af hoe zij dr eigen moet voelen bah..

- Pemba
- Zeer actief
- wenmart20
- Zeer actief
Nou en niet zo een beetje ook 
Vanavond ga ik weer naar de dierenarts toe.
Even een prednison kuurtje halen en dan even praten over een andere oplossing
Vanavond ga ik weer naar de dierenarts toe.
Even een prednison kuurtje halen en dan even praten over een andere oplossing

- Pemba
- Zeer actief
- wenmart20
- Zeer actief
Dank je..
Ik hoop het ook.
Zo zielig voor shanai.. Ze zou wel blij zijn als ze van de jeuk af is
Ik hoop het ook.
Zo zielig voor shanai.. Ze zou wel blij zijn als ze van de jeuk af is

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik heb met Sacha ervaring met de Atopica. Hier werkt het prima en ze is er niet beroerd van. Van de Prednison wordt ze onzindelijk en raakt ze helemaal de weg kwijt. Desensilibiseren heb ik besproken met de dierenarts, maar zij zag er meestal weinig resultaat van, vandaar dat ze me Atopica aanraadde.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Onze dierenarts raadde ons ook atopica aan voor Japie dwergpoedel. We zijn er nog niet aan begonnen, omdat ik nare dingen over bijwerkingen had gelezen. Zij zei dat het best een veilig middel is, maar heeft bij de fabrikant toch nagevraagd hoe het zat met mijn zorgen (ik meende dat er een verhoofd kans is op tumoren). Dit was het antwoord en alhoewel ik niet alle termen snap, deel ik hem toch even:
Dus bij dieren met goedaardige en kwaadaardige tumorengroei in het verleden, wordt het afgeraden als ik het goed heb. Ik denk dat wij het uiteindelijk wel gaan geven, want Japie heeft bij vlagen erg veel last van zijn jeuk en is daar gewoon ongelukkig van dan.
Neoplasie: http://nl.wikipedia.org/wiki/NeoplasieWat betreft Atopica en neoplasie:
De incidentie van neoplasie geregistreerd in honden behandeld met Atopica is niet hoger dan in de algemene hondenpopulatie. In de periode 2002-2007 werden 129 tumoren gemeld (van de meer dan 240 millioen verkochte dosissen) en daarvan waren ongeveer een kwart lymfomen en ongeveer 40% waren cutane tumoren. De aard van de gemelde tumoren loopt sterk uiteen en weerspiegelt de verwachte incidentie in de algemene hondenpopulatie. Er is geen indicatie van een afwijkend patroon of een verhoogde incidentie van neoplasie bij honden die behandeld werden met Atopica.
Waarom wordt er dan toch en verband gelegd met Atopica?
Atopica is niet carcinogeen, maar het kan interfereren met de ‘controle’ van het lichaam van neoplastische cellen. Normaal gesproken vernietigen T-helper-lymfocyten afwijkende (inclusief neoplastische) cellen. Aangezien Atopica de activiteit van deze immuuncellen onderdrukt, kan de zelfregulerende functie van het lichaam beïnvloed worden waardoor mogelijk abnormale cellen kunnen prolifereren, dat wil zeggen dat als de tumor cellen al aanwezig zijn deze in theorie sneller kunnen groeien en aldus sneller klinisch waarneembaar worden. Daarom mag Atopica niet worden gebruikt bij dieren met een voorgeschiedenis van neoplasie.
Dus bij dieren met goedaardige en kwaadaardige tumorengroei in het verleden, wordt het afgeraden als ik het goed heb. Ik denk dat wij het uiteindelijk wel gaan geven, want Japie heeft bij vlagen erg veel last van zijn jeuk en is daar gewoon ongelukkig van dan.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Do heeft ook een allergietest gehad waar veel uit kwam. Wij geven geen medicatie. Ze kwam wel in aanmerking voor desensibiliseren maar waar begin je dan. Vaak hoeven ze ook nog niet eens het meeste last te hebben van datgene wat het ergste eruit komt.
Aangezien we ook nog vleesallergie bij haar vermoeden (kip in elk geval) zijn we overgestapt naar een brok van vis/rijst en zonder gluten. (glutenallergie kwam eruit bij natuurlijkinbalans.nl).
Op dit moment heeft ze wat korstjes bij haar keel, oren zijn al wat langere tijd rustig. Als die ook maar iets rood worden of smerig dan ga ik schoonmaken met otoclean of aurizon druppelen. Indien er hotspots ontstaan dan hebben we ook spul in huis. In elk geval worden dan snel alle haren weggeknipt rondom de hotspot, gelijk schoonmaken met betadine en dan een bepaald spul erop.
Wat ik wil uitproberen is om haar in elk geval 1x per week af te spoelen onder de douche om zo alle pollen en dingen van haar af te spoelen aangezien ze het heerlijk vindt om door het gras te rollen. Wat bij haar ontzettend lastig is zijn haar wangen. Daar heeft ze ontzettend veel jeuk maar ook veel huidplooien. Misschien dat we haar wel willen gaan ondersteunen met Puur Jeuk, Puur pollen of Puur allergie.
Maar in elk geval met goed voerbeleid, geen vreemde snoepjes of ander lekkers te geven en met goede controle en snelle actie hebben wij het hier op het moment nog onder controle. Ben alleen bang wat de zomer ons gaat brengen.
Bij haar kregen we deze uitslag.
Beemdlandbloem 1816
kropaar 1599
Engels raaigras 729
Timotheegras 1033
Veldbeemdgras 776
copramijt 4000
farinaemijt 4000
Hooimijt 3311
huisstofmijn 225
meelmijt 4000
Vlo 66
katten epitheel 54
berk 227
hazelaar, europese 110
katwilg 324
bijvoet 262
brandnetel 56
groot glaskruid 279
Melganzevoet 494
smalle weegbree 445
alternaria altermata 100
aspergillus fumigatus 95
cladosporium herbarum 87
Malassezia 341
Aangezien we ook nog vleesallergie bij haar vermoeden (kip in elk geval) zijn we overgestapt naar een brok van vis/rijst en zonder gluten. (glutenallergie kwam eruit bij natuurlijkinbalans.nl).
Op dit moment heeft ze wat korstjes bij haar keel, oren zijn al wat langere tijd rustig. Als die ook maar iets rood worden of smerig dan ga ik schoonmaken met otoclean of aurizon druppelen. Indien er hotspots ontstaan dan hebben we ook spul in huis. In elk geval worden dan snel alle haren weggeknipt rondom de hotspot, gelijk schoonmaken met betadine en dan een bepaald spul erop.
Wat ik wil uitproberen is om haar in elk geval 1x per week af te spoelen onder de douche om zo alle pollen en dingen van haar af te spoelen aangezien ze het heerlijk vindt om door het gras te rollen. Wat bij haar ontzettend lastig is zijn haar wangen. Daar heeft ze ontzettend veel jeuk maar ook veel huidplooien. Misschien dat we haar wel willen gaan ondersteunen met Puur Jeuk, Puur pollen of Puur allergie.
Maar in elk geval met goed voerbeleid, geen vreemde snoepjes of ander lekkers te geven en met goede controle en snelle actie hebben wij het hier op het moment nog onder controle. Ben alleen bang wat de zomer ons gaat brengen.
Bij haar kregen we deze uitslag.
Beemdlandbloem 1816
kropaar 1599
Engels raaigras 729
Timotheegras 1033
Veldbeemdgras 776
copramijt 4000
farinaemijt 4000
Hooimijt 3311
huisstofmijn 225
meelmijt 4000
Vlo 66
katten epitheel 54
berk 227
hazelaar, europese 110
katwilg 324
bijvoet 262
brandnetel 56
groot glaskruid 279
Melganzevoet 494
smalle weegbree 445
alternaria altermata 100
aspergillus fumigatus 95
cladosporium herbarum 87
Malassezia 341
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Waar kan je eigenlijk zo'n test laten doen? Diesel is ook allergisch aan gevogelte maar je weet natuurlijk nooit precies aan wat allemaal. Ik zou zo'n test ook weleens willen doen, want hij heeft soms toch last terwijl ik niet weet van wat.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
desensibiliseren en atiopica werkten hier niet. bleek ook wel waarom. uit de dierenarts testen komen vooral mijten en pollen etc terwijl sam voor nog veel meer allergisch was en zolang ik de andere allergieen beheers trekt zijn lijf het goed waardoor hij geen last heeft van de mijten etc.
josefien al geprobeerd?
http://www.maasduyn.nl/
josefien al geprobeerd?
http://www.maasduyn.nl/

- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
stefania ik heb bij diezelfde als massam de test laten doen. Bij een dierenarts krijg je alleen testen van externe factoren om het maar zo te noemen geen voedingsallergieen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- sTefaniA
- Zeer actief
Het moet dus bij een dierenarts? Want het is nogal ver voor mij.joyce83 schreef:stefania ik heb bij diezelfde als massam de test laten doen.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Nee, dat van Massam is haren op sturen en wordt er een haar test gedaan.sTefaniA schreef:Het moet dus bij een dierenarts? Want het is nogal ver voor mij.joyce83 schreef:stefania ik heb bij diezelfde als massam de test laten doen.
Voor omgevings factoren moet je gewoon naar je eigen da gaan die doet een bloed test.

- sTefaniA
- Zeer actief
Opsturen kan ik wel. Bloedtest, mestonderzoek en foto's zijn al gedaan en daar kwam niks uit qua ziektes/parasieten/...Judith-Diesel schreef:Nee, dat van Massam is haren op sturen en wordt er een haar test gedaan.sTefaniA schreef:Het moet dus bij een dierenarts? Want het is nogal ver voor mij.joyce83 schreef:stefania ik heb bij diezelfde als massam de test laten doen.
Voor omgevings factoren moet je gewoon naar je eigen da gaan die doet een bloed test.
Behalve dus de conclusie dat hij allergisch is en toen zijn we begonnen met eliminatiedieet.
- M@scha
- Zeer actief
er zit stafford in diesel. en een probleem bij de staff is toch allergie.
stuur gewoon eens wat op naar josefien. ze heeft al veel hondjes geholpen. natuurlijk heeft ook zij geen 100% score, maar ik heb weinig mensen gehoord die ze niet heeft kunnen helpen.
stuur gewoon eens wat op naar josefien. ze heeft al veel hondjes geholpen. natuurlijk heeft ook zij geen 100% score, maar ik heb weinig mensen gehoord die ze niet heeft kunnen helpen.

- sTefaniA
- Zeer actief
Ja Diesel heeft wel de typische staff kwalen. Allergiën, patella luxatie.massam schreef:er zit stafford in diesel. en een probleem bij de staff is toch allergie.
Heb je ook een prijsindicatie?
- M@scha
- Zeer actief
nope. wij zijn namelijk naar josefien toe geweest dus ik weet niet wat opsturen kost. maar het is niet duur. paar tientjes misschien

- wenmart20
- Zeer actief
Wat ik zelf al geprobeerd heb ik een eliminatie dieet.
en douchen , medicijnen etc
maar gewoon telkens rondom deze periode begint het weer.
Wat mij opvalt bij natuurlijk in balans is dat er veel gevogelte allergie uitkomt.
Ik heb 2 jaar terug een allergie test laten doen bij de dierenarts.
Door bloedonderzoek.
en douchen , medicijnen etc
maar gewoon telkens rondom deze periode begint het weer.
Wat mij opvalt bij natuurlijk in balans is dat er veel gevogelte allergie uitkomt.
Ik heb 2 jaar terug een allergie test laten doen bij de dierenarts.
Door bloedonderzoek.

- M@scha
- Zeer actief
- wenmart20
- Zeer actief
Shanai heeft een eliminatie dieet gevolgd en zij reageerde niet op gevogelte.
Dus ik probeer het nog wel even met de dierenarts.
Dus ik probeer het nog wel even met de dierenarts.

- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Hier vorig jaar ook de keus gehad tussen prednison, atopica of disensibilisatie;
Prednison was voor me zelf geen optie ; gezien de bijwerkingen op lange termijn
Atopica ; was de DA in ons geval geen voorstander van.
Gekozen om de desensbilisatie eerst te proberen; Da was idd ook eerlijk over de kans van slagen ervan en had op dat moment idd een paar honden in behandeling die (nog)geen resultaat hadden. Onder het motto baad het niet schaat het niet wou ik het op zijn minst geprobeert hebben.
Uit zijn test bleek;
Copramijt; 2505
Farinamijt;2281
Meelmijt; 1886
Vorig jaar mei begon met zijn kuur( van artuventrin); Najaar/Winter klachten vrij , nu de slechtste tijd van het jaar voor hem een verbetering van 95% tegenover vorig jaar deze periode. Ik ben er dus wel zeer tevreden over.
Prednison was voor me zelf geen optie ; gezien de bijwerkingen op lange termijn
Atopica ; was de DA in ons geval geen voorstander van.
Gekozen om de desensbilisatie eerst te proberen; Da was idd ook eerlijk over de kans van slagen ervan en had op dat moment idd een paar honden in behandeling die (nog)geen resultaat hadden. Onder het motto baad het niet schaat het niet wou ik het op zijn minst geprobeert hebben.
Uit zijn test bleek;
Copramijt; 2505
Farinamijt;2281
Meelmijt; 1886
Vorig jaar mei begon met zijn kuur( van artuventrin); Najaar/Winter klachten vrij , nu de slechtste tijd van het jaar voor hem een verbetering van 95% tegenover vorig jaar deze periode. Ik ben er dus wel zeer tevreden over.
Groetjes saskia en een poot van cato

- wenmart20
- Zeer actief
Ik ben net terug van de dierenarts
Atopica raad ze af
Heb nu prednison voor 13 dagen
En ze belt me deze week terug wat de kosten zullen zijn voor de injecties
dus ben benieuwd
Atopica raad ze af
Heb nu prednison voor 13 dagen
En ze belt me deze week terug wat de kosten zullen zijn voor de injecties
dus ben benieuwd

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ook hier loopt een gevalletje allergie rond waar we nu mee aan het dokteren zijn.
De Artuvetrintest is gedaan en er is hoofdzakelijk meelmijt uitgekomen en wat dingen die minder erg zijn.
Ik ben nu begonnen met Puur Pollen en als dat niet (genoeg) gaat werken gaan we het mikken op meelmijt +......?
Dus dan gaan we een eliminatie-dieet doen, te beginnen met konijn.
Die harentest heb ik geen vertrouwen in, de uitkomst is mij te vaak hetzelfde.
De Artuvetrintest is gedaan en er is hoofdzakelijk meelmijt uitgekomen en wat dingen die minder erg zijn.
Ik ben nu begonnen met Puur Pollen en als dat niet (genoeg) gaat werken gaan we het mikken op meelmijt +......?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- wenmart20
- Zeer actief
iidJYBD schreef:Ook hier loopt een gevalletje allergie rond waar we nu mee aan het dokteren zijn.
Ik vind ook dat er vaak t zelfde uit komt.
Eliminatie hebben wij ook gedaan.

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Wij hebben het "geluk" dat Luna geen jeuk heeft, ze ziet er alleen niet uit. Maar daar gaan we aan werken.
Aangezien ze uit het asiel komt moesten we eerst een en ander uitzoeken, ik heb me dus rot gegoegeld, heel veel gemaild en heb haar vorige dierenarts gevonden die me een en ander kon vertellen, dus helemaal opnieuw hoefden we niet te beginnen.
Onze vorige bul had last van een chronische stafylokokken besmetting daar hebben we ook ontzettend mee gedokterd en we hebben het aardig onder controle kinnen krijgen.
Aangezien ze uit het asiel komt moesten we eerst een en ander uitzoeken, ik heb me dus rot gegoegeld, heel veel gemaild en heb haar vorige dierenarts gevonden die me een en ander kon vertellen, dus helemaal opnieuw hoefden we niet te beginnen.
Onze vorige bul had last van een chronische stafylokokken besmetting daar hebben we ook ontzettend mee gedokterd en we hebben het aardig onder controle kinnen krijgen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- wenmart20
- Zeer actief
Met shanai zijn we ook al 4 jaar bezig
Haar zusje is pas ingeslapen omdat het bij haar zo erg was dat er geen beginnen meer aan was.
Zelfs de universiteit zat met de handen in t haar.
Ook een chronische staphyloccen
Shanai heb dat ook maar die allergie is het ergste
Haar zusje is pas ingeslapen omdat het bij haar zo erg was dat er geen beginnen meer aan was.
Zelfs de universiteit zat met de handen in t haar.
Ook een chronische staphyloccen
Shanai heb dat ook maar die allergie is het ergste