Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
na een schermutseling bij Bo. Niet met Luke hoor, die kan dat niet en mag alles bij Bo.
Hij heeft aan de binnenkant een klein gaatj, bloedde ook wat. Het lijkt nu dicht en hij kan ook geen oorbel in. Het is dus maar aan 1 kant
Moet ik nog bedacht zijn op het ontwikkelen van een bloedoor?
Alleen als hij erg gaat schudden met dat oor. Wel even goed schoonhouden, dat gaatje. Als het gaat ontsteken, ligt het kraakbeen erg kwetsbaar aan het oppervlak en ontstoken kraakbeen is heel vervelend.
Bloedoren zijn onderhuidse bloeduitstortingen, als er een gaatje zit, blijft het bloed niet onderhuids. Alleen als hij gaat schudden en het gaatje is dicht, dan kan er wel een bloedoor ontstaan.
Niet schudden is goed, een beetje dik is ook niet abnormaal, er zit toch altijd een beetje kneuzing en ontsteking, moet alleen niet gaan infecteren, dus vandaar schoonhouden (en een beetje geluk hebben). 9 van de 10 gaan probleemloos over.
Als Bo dat goed vindt, kun je dat wel doen, dan plakken die alvast niet in het wondje en kun je ook beter zien hoe het geneest. Heeft Bo zoveel haar aan de binnenkant van zijn oren? Bij Kita en Pol zou dat niet nodig zijn, die hebben daar al niet veel haar.
Ja Bo heeft daar veel haar, ik moest ook even zoeken tussen de haren en bloed naar het gaatje om te zien hoe groot het was toen ik buiten was.
Zelfs in zn oor heeft hij aardig wat haar en ook lange..
Hij laat dat zeker toe denk ik, hij laat alles toe, zelfs 7 krammen in zn poot jassen zonder verdoving