Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hard bultje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Hard bultje

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ongeveer 2 weken geleden ontdekte mijn vriend tijdens het aaien een hard, klein bultje iets boven Sem's rechterschouder (meer in zijn nek). In de eerste instantie dachten we dat het zijn chip was (zo hard) maar die zit aan de linkerkant.

Ik heb dagelijks gevoeld maar kon hem op een gegeven moment niet meer vinden. Nu de laatste dagen voel ik hem wel weer opvallend en heb uiteraard ook gekeken hoe het er uit ziet. Er valt vrij weinig te zien. Als ik eraan voel krijg ik wel de neiging om het uit te knijpen :oeps: . Wat zou het kunnen zijn? Ophoping van talg ofzo? Toch even naar de DA?

Heb weinig ervaring met bultjes, iemand hier met tips?
Lin-C
Zeer actief

Re: Hard bultje

Inge O schreef:zou best een overvuld talgkliertje kunnen zijn, ja - is zo'n beetje de grootte van een erwt, hard en zit los onder de huid :wink: .
Ja, die beschrijving klopt wel een beetje! Wat moet ik hier verder mee? (moet ik er überhaupt wat mee?)
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

En zijn chip kan ook zich ook verplaatsten hoor. Ze blijven helaas niet levenslang keurig op zijn eigen plek.
Lin-C
Zeer actief

*Esther schreef:En zijn chip kan ook zich ook verplaatsten hoor. Ze blijven helaas niet levenslang keurig op zijn eigen plek.
Haha nee daar had ik rekening mee gehouden. Chip zit gewoon nog in/op linkerschouder.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Lin-C schreef:
*Esther schreef:En zijn chip kan ook zich ook verplaatsten hoor. Ze blijven helaas niet levenslang keurig op zijn eigen plek.
Haha nee daar had ik rekening mee gehouden. Chip zit gewoon nog in/op linkerschouder.
Ah, oké, dat kon ik niet uit je verhaaltje opmaken :wink:
Jammer want dat was de mooiste oplossing.
Lin-C
Zeer actief

Inge O schreef:als het een talgkliertje is (wat ik natuurlijk niet van hieruit kan zien) laat je het het beste met rust, tenzij hij er last zou van krijgen (jeuk of zo).
Oké. Ja, ik kan me wel vinden in de beschrijving die jij erbij gaf maar ik verbaas me erover hoe hard het is. Nu ren ik niet heel snel naar de DA maar vraag me af of ik het toch even moet laten checken?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”