Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
we hebben geen idee meer waar naar toe met vakantie
Moderator: moderatorteam
- droopygerrie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): yorkshire terrier
- Aantal honden: 1
we hebben geen idee meer waar naar toe met vakantie
normaal gaan wij altijd lekker naar het buitenland op vakantie,
vorig jaar met droopy erbij,
maar nu weten we sinds maart dat droopy veel allergieen heeft, en we zijn al een tijd op zoek waar we nu heen kunnen,
moet aan zee zijn, daar zijn de minste pollen,
maar overal is gras, balen hoor,
zoals het er nu uitziet gaan we nergens heen met meneertje,
we willen hem mee nemen, omdat hij toch dagelijks medicijnen moet hebben, en die geef ik liever zelf,
een andere medicijn moet hij om de 5 dagen hebben,
sommige mensen hier uit de buurt die vinden dat geen goede reden om niet op vakantie te gaan,
die zeggen breng hem naar een pension, of iemand hier uit de buurt,
maar door al die pollen en mijten , krijgt droop snel kapotte pootjes, en die moeten we dan weer insmeren, s'nachts heeft droop altijd sokjes aan, omdat hij dan rustig slaapt, en niet constant zit te bijten en krabben, hij ligt dus ook bij ons op de kamer, meestal op het bankje achter het bed,
ik vind het geen goed idee om droop dan bij iemand anders te laten,
als er iemand nog tips heeft waar we eventueel wel heen zouden kunnen, dan horen wij het graag,
we hebben al veel plaatsen gezien, en sommige trekken me man niet aan, en andere mij weer niet, omdat er dan veel bossen in de buurt zijn,
vorig jaar met droopy erbij,
maar nu weten we sinds maart dat droopy veel allergieen heeft, en we zijn al een tijd op zoek waar we nu heen kunnen,
moet aan zee zijn, daar zijn de minste pollen,
maar overal is gras, balen hoor,
zoals het er nu uitziet gaan we nergens heen met meneertje,
we willen hem mee nemen, omdat hij toch dagelijks medicijnen moet hebben, en die geef ik liever zelf,
een andere medicijn moet hij om de 5 dagen hebben,
sommige mensen hier uit de buurt die vinden dat geen goede reden om niet op vakantie te gaan,
die zeggen breng hem naar een pension, of iemand hier uit de buurt,
maar door al die pollen en mijten , krijgt droop snel kapotte pootjes, en die moeten we dan weer insmeren, s'nachts heeft droop altijd sokjes aan, omdat hij dan rustig slaapt, en niet constant zit te bijten en krabben, hij ligt dus ook bij ons op de kamer, meestal op het bankje achter het bed,
ik vind het geen goed idee om droop dan bij iemand anders te laten,
als er iemand nog tips heeft waar we eventueel wel heen zouden kunnen, dan horen wij het graag,
we hebben al veel plaatsen gezien, en sommige trekken me man niet aan, en andere mij weer niet, omdat er dan veel bossen in de buurt zijn,

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: we hebben geen idee meer waar naar toe met vakantie
Eén van de Waddeneilanden?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wat voor soort vakantie heb je voor ogen? Huisje of kamperen, veel of weinig autorijden etc?
De eilanden lijken mij trouwens ook wel geschikt
De eilanden lijken mij trouwens ook wel geschikt

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
zeeland?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
- Aantal honden: 2
ik heb begrepen dat de regels om naar Ierland e/o Groot Brittannië zijn versoepeld
daar is het zomers ook niet bloedheet, al spreek ik niet uit ervaring om daar met hond heen te gaan
daar is het zomers ook niet bloedheet, al spreek ik niet uit ervaring om daar met hond heen te gaan
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Dit kwam ook gelijk in me op!! Heerlijk daar!LongFields schreef:Eén van de Waddeneilanden?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Blijf je toch gewoonn lekker thuis Vacantie is niet verplicht.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- droopygerrie
- Vaste gebruiker
de wadden eilanden hebben we naar zitten kijken, maar daar is het kouder dan bij zeeland,
bij zeeland kunnen we eigenlijk niks vinden, want overal is gras bij,
en daar is ons beessie ook allergies voor,
thuis blijven kan ook, maar na al dat ziek zijn van me man en mij en ons hondje is weggaan toch ook wel lekker,
bij zeeland kunnen we eigenlijk niks vinden, want overal is gras bij,
en daar is ons beessie ook allergies voor,
thuis blijven kan ook, maar na al dat ziek zijn van me man en mij en ons hondje is weggaan toch ook wel lekker,

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dan ga je naar een stad, daar doen ze niet aan gras

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat is daar het bezwaar tegen dan?droopygerrie schreef:de wadden eilanden hebben we naar zitten kijken, maar daar is het kouder dan bij zeeland,
Het kan hartstikke lekker zijn qua temperatuur trouwens op de Wadden hoor, het is daar niet standaard áltijd kouder dan in Zeeland.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het gaat slecht lukken om aan helemaal aan gras te ontsnappen denk ik. Dat is overal wel
Wat een vreemde bewering over het weer trouwens. Hoe weet je dat nou?
Ik meen mij trouwens ook te herinneren dat de eilanden juist gemiddeld méér zon-uren hebben dan het vasteland.

Wat een vreemde bewering over het weer trouwens. Hoe weet je dat nou?

Ik meen mij trouwens ook te herinneren dat de eilanden juist gemiddeld méér zon-uren hebben dan het vasteland.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
als ik een hond zo moest verzorgen en al zo op vakantie zou moeten ging ik niet.
dan zou ik het thuis gezellig maken.
want idd vakantie is niet verplicht.
en anders toch een koelere vakantie . zoals de wadden eilanden. ik snap dat het minder prettig is omdat het niet zo warm is.
maar ik begrijp dat jullie lekker het zonnetje willen en het liefst in bosrijke omgeving. maar dat gaat niet met je hondje.
ik zou dus lekker thuis blijven.
en anders toch een koelere vakantie . zoals de wadden eilanden. ik snap dat het minder prettig is omdat het niet zo warm is.
maar ik begrijp dat jullie lekker het zonnetje willen en het liefst in bosrijke omgeving. maar dat gaat niet met je hondje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Normandië of Bretagne, en dan een huisje huren vlak aan de kust, sommige huisjes staan 200 à 300 meter van het strand, en de stranden zijn heerlijk groot!. Alleen het weer, het is geen Côte d'Azur natuurlijk. Maar vaak toch wel lekkerder dan in Nederland.
- droopygerrie
- Vaste gebruiker
toots schreef:als ik een hond zo moest verzorgen en al zo op vakantie zou moeten ging ik niet.
wij willen dus niet in een bosrijke omgeving, maar bij het water, droop is allergies voor pollen en teken enzo dus geen bos,
aan de wadden zijn we al geweest, en wij gaan altijd in juni en dan is het echt koud daar,
we zijn maar even in belgie en frankrijk aan het kijken,
je kan op vakantie je hondje net zo verzorgen als thuis hoor,
is al routine geworden, net zoals je elke dag je sokken aantrekt,
we willen al met de auto gaan, normaal gaan we met de trein , vond droopy vorig jaar zo leuk,
maar nu willen we expres met de auto gaan, zodat we tussendoor kunnen stoppen,
en idd gras is meestal overal, maar dan kunnen we hem optillen, is gelukkig geen grote hond,

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wij gaan zeer regelmatig naar Ameland en zijn een keer in mei geweest waar we prachtig weer hebben gehad, en 1x in maart waar het ook gewoon lekker was. Het is echt de Noordpool niet op de Wadden hoor...
Maar goed, je hebt blijkbaar warm weer nodig (dat is natuurlijk nérgens te garanderen) en vindt het welzijn van je hond wat minder belangrijk als ik het zo lees. Ik hoop dat je een geschikte vakantiebestemming kunt vinden zodat je hondje ook een fijne vakantie heeft.
Maar goed, je hebt blijkbaar warm weer nodig (dat is natuurlijk nérgens te garanderen) en vindt het welzijn van je hond wat minder belangrijk als ik het zo lees. Ik hoop dat je een geschikte vakantiebestemming kunt vinden zodat je hondje ook een fijne vakantie heeft.
- droopygerrie
- Vaste gebruiker
LongFields schreef:Wij gaan zeer regelmatig naar Ameland en zijn een keer in mei geweest waar we prachtig weer hebben gehad, en 1x in maart waar het ook gewoon lekker was. Het is echt de Noordpool niet op de Wadden hoor...
juist voor het welzijn van ons hondje, willen we zo dicht mogelijk bij nederland blijven, normaal gaan we naar polen of istrie,
maar omdat hij zo allergies is willen we snel bij een dierenarts kunnen zijn als het moet,
vooral omdat hij ook allergies is voor wespen en bijen en muggen,
als we het welzijn van ons hondje niet aantrokken dan gingen we gewoon weer naar polen ofzo,
dus die zin klopt niet,
juist voor het hondje is het nu zoeken, omdat hij niet overal tegen kan,
als we een leuk plekkie zien gaan we verder kijken en komen we altijd wat tegen wat niet kan bij droopy,

-
- Erelid
Wat vervelend voor jullie en natuurlijk voor Droopy, is er helemaal niets aan te doen? Wij hebben ooit een (buiten) Kat gehad die was allergisch voor brandnetels, diverse bomen en nog wat grassen, uiteindelijk zijn we bij een homeopatisch da terecht gekomen en met diverse kuren en middeltjes is de allergie heel veel minder geworden en kon Herman gelukkig gewoon lekker in de buurt rond stieren. Zijn wel een poosje bezig geweest met alles maar hij is uiteindelijk ruim 17 geworden zonder verder al te grote problemen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
In Bretagne is het altijd koud, niet lekkerder als in Nederland.Annedee schreef:Normandië of Bretagne, en dan een huisje huren vlak aan de kust, sommige huisjes staan 200 à 300 meter van het strand, en de stranden zijn heerlijk groot!. Alleen het weer, het is geen Côte d'Azur natuurlijk. Maar vaak toch wel lekkerder dan in Nederland.
Het regent er altijd. Wij zijn er toen ook een keer geweest, heel europa had lekker weer met zonnetje en bij ons was er stortregen.

Ik zou het niet aanraden, dan kan je beter thuisblijven.
Zelfs op de waddeneilanden is het nog warmer

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
haha, wel lekker warm en geen grasbouvierpoedel schreef:Sahara.

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ameland heeft de meeste zon uren van Nederland, het is er prachtig en in juni kun je er heerlijk weer hebben.
Toch zou ik niet naar de wadden gaan als ik jou was. Als je er namelijk al zo weinig zin in hebt, wordt het ook gegarandeerd niks.
Wij hebben eens mensen in onze caravan op Ameland gehad die klaagden over het vieze zand over de volle breedte van het pad
(de caravan stond in de duinen
)
Toch zou ik niet naar de wadden gaan als ik jou was. Als je er namelijk al zo weinig zin in hebt, wordt het ook gegarandeerd niks.
Wij hebben eens mensen in onze caravan op Ameland gehad die klaagden over het vieze zand over de volle breedte van het pad

(de caravan stond in de duinen

Groetjes, Marjan
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Ja, inderdaad, dat is de oplossingbouvierpoedel schreef:Sahara.

Waar ik aan denk, is eventueel tijdelijke medicatie evt. homeopatisch

Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

Wij zijn ooit in Bretagne geweest met de vakantie dus. 2 kleine kinderen mee en aan het strand. Moest je eerst nog een stuk bos?? door waar ook water stond maat\r a la. Eenmaal op het strand....... KOUD Koud water en een rot weer dat we gehad hebben. Van pure ellende maar in de auto wat rondjes gereden om de omgeving te bekijken.
,s Avonds was het dan een beetje redelijk zodat de BBQ aanokon maar dan had je het wel gehad.
Bretangne nooit meer. En uh Heeft Den Helder ook niet heel veel zonuren ja toch dan zal het in Texel toch ook wel niet zo beroerd zijn.
Anders toch naar een goed pension die zijn er echt wel hoor
succes met de beslissing
,s Avonds was het dan een beetje redelijk zodat de BBQ aanokon maar dan had je het wel gehad.
Bretangne nooit meer. En uh Heeft Den Helder ook niet heel veel zonuren ja toch dan zal het in Texel toch ook wel niet zo beroerd zijn.
Anders toch naar een goed pension die zijn er echt wel hoor

succes met de beslissing
- droopygerrie
- Vaste gebruiker
droopy krijgt voor zijn pollen en grassen en granen en mijten allergie, al puur pollen druppels, maar dat duurt ongeveer twee pollen seizoenen, en dan zou het niet meer nodig zijn,
hij krijgt voor de oogjes ogentroost zodat hij minder of helemaal geen jeuk heeft, en geen jeuk dan niet krabben he, en dan ook geen dikke oogjes,
en hij krijgt t.a.p allergie druppels,
dus we zijn er wel mee bezig, maar het duurt nog effe voor dat het allemaal gaat werken, de oogdruppels werken al wel, gelukkig,
in de tuin hebben we alle planten op 2 hortensia's na allemaal al weg, en hebben we grind neer gelegd, en voor de rest hadden we al tegels in de tuin gelukkig,
en voor droopy hebben we een blauwe schelp gekocht met speelzand, en in de andere kunnen we dan water doen in de zomer,
en hij vind dat graven heerlijk,
we zoeken ook echt naar een dierenarts in de buurt,
vinden wij toch wel heel belangrijk,
en idd, anders maar een keer niet, dan volgend jaar maar weer, als de medicijnen goed ingewerkt zijn.
maar we hebben nog even, we zoeken nog,
strand en zand maakt niks uit,
grind ook niet,
bij gras tillen we hem wel op, of doen hem sokjes aan, die heeft hij nu ook elke nacht aan,
in ieder geval bedankt voor al jullie reacties en tips,
hij krijgt voor de oogjes ogentroost zodat hij minder of helemaal geen jeuk heeft, en geen jeuk dan niet krabben he, en dan ook geen dikke oogjes,
en hij krijgt t.a.p allergie druppels,
dus we zijn er wel mee bezig, maar het duurt nog effe voor dat het allemaal gaat werken, de oogdruppels werken al wel, gelukkig,
in de tuin hebben we alle planten op 2 hortensia's na allemaal al weg, en hebben we grind neer gelegd, en voor de rest hadden we al tegels in de tuin gelukkig,
en voor droopy hebben we een blauwe schelp gekocht met speelzand, en in de andere kunnen we dan water doen in de zomer,
en hij vind dat graven heerlijk,
we zoeken ook echt naar een dierenarts in de buurt,
vinden wij toch wel heel belangrijk,
en idd, anders maar een keer niet, dan volgend jaar maar weer, als de medicijnen goed ingewerkt zijn.
maar we hebben nog even, we zoeken nog,
strand en zand maakt niks uit,
grind ook niet,
bij gras tillen we hem wel op, of doen hem sokjes aan, die heeft hij nu ook elke nacht aan,
in ieder geval bedankt voor al jullie reacties en tips,

-
- Erelid
Wat grappig, en vervelend voor degene die het aangaat; wij zijn 3 keer in Bretagne geweest en 1 x in Normandië, en hebben heerlijk weer gehad, zal wel puur geluk geweest zijn dan. Dit jaar gaan we weer naar Bretagne en ben zeer benieuwd.....
Alleen wat het water betreft dat klopt wel, dat was behoorlijk koud, maar wij zijn geen echte zwemmers alleen beetje pootjebaden. En voor honden is het vaak wel fijn als het zo rond de 22 graden is en geen 32!

Alleen wat het water betreft dat klopt wel, dat was behoorlijk koud, maar wij zijn geen echte zwemmers alleen beetje pootjebaden. En voor honden is het vaak wel fijn als het zo rond de 22 graden is en geen 32!
- droopygerrie
- Vaste gebruiker
Annedee schreef:Wat grappig, en vervelend voor degene die het aangaat; wij zijn 3 keer in Bretagne geweest en 1 x in Normandië, en hebben heerlijk weer gehad, zal wel puur geluk geweest zijn dan. Dit jaar gaan we weer naar Bretagne en ben zeer benieuwd.....![]()
idd 22 is veel beter voor de hondjes,
bij 32 graden kan de allergie van droop ook veel erger worden,
zal eens gaan kijken bij bretange,

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kun je niet op vakantie gaan als er niet zoveel pollen zijn 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
ik zeg: Denemarken.
Strand en zee genoeg en er zijn huisjes te huur die 200 mtr. van zee af staan, dus dat is maar een klein stukje tillen.
Strand en zee genoeg en er zijn huisjes te huur die 200 mtr. van zee af staan, dus dat is maar een klein stukje tillen.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Als de waddeneilanden te koud zijn om op vakantie te gaan, dan zal Denemarken dat wel helemaal zijn (al snap ik niet dat Polen dan wel een optie is). Istrië kreeg je me met geen paard heen. Véél te heet voor mij (zonliefhebber, maar niet om te zonnen maar om lekker te wandelen).L@nghaar schreef:ik zeg: Denemarken.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dat vroeg ik me ook al af, het is niet het hele jaar door toch?Shima schreef:Kun je niet op vakantie gaan als er niet zoveel pollen zijn

Iedere dag feest!