Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond snel "leeg"

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dianavdberkt
Zeer actief

hond snel "leeg"

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

misschien kan iemand mij helpen. Bert mijn duitser van nu 2,5 jaar oud heeft een hoog energie gehalte en sport momenteel bijna iedere dag. Niet lang maar wel intensief. tis trouwens een heel gezonde jongen.

Als voorbeeld
1 dag speuren, half uurtje rust en daarna OF een stukje appel OF een kleine training op bewaking mbt manwerk. Gedurende de week gaat ie natuurlijk lekker mee wandelen of zwemmen. dus conditioneel zit het goed. Hij is niet dik maar ook niet echt heel schraal.

Mijn honden krijgen KVV ( 4 diersoorten) en 1 x per week wat extra's zoals oa een hele kip en een zalmkop of zalm met graat en vlees.

wat me opvalt is dat hij OF halverwege OF na de training echt helemaal leeg is. Nu vroeg ik me af of iemand weet wat ik m eventueel aan supplementen kan geven ( druivesuiker kende ik al maar doet niet echt heel veel)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: hond snel "leeg"

Ongelezen bericht door crutz »

sorry, kan je niet helpen, herken het niet (gelukkig maar)

hier staat mijn hoofd-sportreu wel wat schraal, maar krijg er ook haast niets bij.

dinsdag en donderdag avond trainen, zaterdag de laatste tijd vaak oefendagen (hele dag bezig) & zondag trainen. Kies er ook heel bewust voor om hem maandag, woensdag & vrijdag nu nog stil te leggen, wel komt er op een of 2 van die dagen zeer binnenkort nog waterwerk bij.

maar halverwege of na de training helemaal leeg, nee, maak dat niet mee,
tevreden in zn kennel na de training, ja, dat wel, maar bv gisteren, vrij intensief (ook mentaal, want in een leerfase/doorwerkfase) getraind, thuis gekomen hem als eerste uitgelaten samen met Gina, druk aan het spelen/ravotten & klaar staan voor "de bal", toen de rest uit gelaten met speel-sessie, alleen normaal zit hij tussen t uitlaten van Medusa & Chester in, toen we op dat punt aan kwamen stond hij ook echt te kijken van "je vergeet me :( ".....dus voor het voeren toch nog maar even er uit om met de bal te spelen....

zou toch evt een algemeen bloedonderzoek laten doen, dat schaadt niet & je weet gelijk meer, want zoals ik al schreef, ken het dus totaal niet, van geen een van mijn honden....maar noem Jeanot hierboven in het bijzonder, omdat daar nu de nadruk op ligt.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Een bekend fenomeen. Er zijn meer mensen die er "last" van hebben die heel actief zijn met de honden. Ik las op een rauw voeren forum ook een verhaal van iemand met kelpies die drijven en ook een energieprobleem kregen. Die persoon had het opgelost met een high energie brok en ook kvv (niet tegelijk). Ik liep tegen hetzelfde aan met een paar honden hier. Ik kon voeren wat ik wilde aan vlees (NRV) maar het hielp niet.

Nu combineer ik brok (dog lovers gold) en vlees (niet tegelijk uiteraard maar met flink wat tijd er tussen) en ik heb het probleem niet meer. Een vriend van ons had hetzelfde en sinds de combi vlees en brok is het opgelost.

Als je geen brok wil geven zou ik het niet weten hoe je het kan oplossen. De optie om een vetter soort te geven zou misschien kunnen helpen. Maar dan loop je misschien weer tegen andere problemen aan (diarree, vacht etc).
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

zou idd ook je hond even laten onderzoeken door de DA.

Hier was het bij Ivan dat hij meer sliep dan normaal thuis en tijdens de training leek hij sneller moe, alsof ie stukken minder conditie had.
Toen hij het paasweekend ook nog begon te lebberen onder zijn staart zijn we dinsdags naar de DA geweest. zijn anaalklieren zaten vol en waren ontstoken. dus geleegd en een AB spuit en lekker wakker laten worden (laat zich niet behandelen zonder narcose vanwege angst) die dinsdag en woensdag was hij weer de oude ivan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dogo4ever schreef:Een bekend fenomeen. Er zijn meer mensen die er "last" van hebben die heel actief zijn met de honden. Ik las op een rauw voeren forum ook een verhaal van iemand met kelpies die drijven en ook een energieprobleem kregen. Die persoon had het opgelost met een high energie brok en ook kvv (niet tegelijk). Ik liep tegen hetzelfde aan met een paar honden hier. Ik kon voeren wat ik wilde aan vlees (NRV) maar het hielp niet.

Nu combineer ik brok (dog lovers gold) en vlees (niet tegelijk uiteraard maar met flink wat tijd er tussen) en ik heb het probleem niet meer. Een vriend van ons had hetzelfde en sinds de combi vlees en brok is het opgelost.

Als je geen brok wil geven zou ik het niet weten hoe je het kan oplossen. De optie om een vetter soort te geven zou misschien kunnen helpen. Maar dan loop je misschien weer tegen andere problemen aan (diarree, vacht etc).

dat zou kunnen, TS voert volgens mij smuldier en tammenga & ik voerde eerst lotgering en nu carnibest aktief, beiden dus vetter dan wat TS voert...
Dianavdberkt
Zeer actief

crutz schreef:sorry, kan je niet helpen, herken het niet (gelukkig maar)

hier staat mijn hoofd-sportreu wel wat schraal, maar krijg er ook haast niets bij.

dinsdag en donderdag avond trainen, zaterdag de laatste tijd vaak oefendagen (hele dag bezig) & zondag trainen. Kies er ook heel bewust voor om hem maandag, woensdag & vrijdag nu nog stil te leggen, wel komt er op een of 2 van die dagen zeer binnenkort nog waterwerk bij.

tevreden in zn kennel na de training, ja, dat wel, maar bv gisteren, vrij intensief (ook mentaal, want in een leerfase/doorwerkfase) getraind, thuis gekomen hem als eerste uitgelaten samen met Gina, druk aan het spelen/ravotten & klaar staan voor "de bal", toen de rest uit gelaten met speel-sessie, alleen normaal zit hij tussen t uitlaten van Medusa & Chester in, toen we op dat punt aan kwamen stond hij ook echt te kijken van "je vergeet me :( ".....dus voor het voeren toch nog maar even er uit om met de bal te spelen....

zou toch evt een algemeen bloedonderzoek laten doen, dat schaadt niet & je weet gelijk meer, want zoals ik al schreef, ken het dus totaal niet, van geen een van mijn honden....maar noem Jeanot hierboven in het bijzonder, omdat daar nu de nadruk op ligt.
Niet zon slecht idee Carmen om bloed te laten checken. zo te zien mankeert ie werkelijk niets maar je weet nooit.

Het zou natuurlijk kunnen dat hij last heeft van het stukje "stress" . Hij heeft nl een tijdje terug IPO 1 gedaan. punten waren 99-95 en 0 omdat deze jongen absoluut niet wilde lossen. Ook niet na het 3e commando. Hij moest dus leren lossen. dat doet hij nu prima maar nu moet hij ook weer langer op de mouw blijven hangen als de pakwerker stil staat omdat ze zo graag de "overgangs fasen"willen zien. Het is een ontzettend slimme hond en kan daardoor wel eens in verwarring raken. Kende het "leeg" zijn ook niet van de andere honden vandaar mijn vraag.
Dianavdberkt
Zeer actief

dogo4ever schreef:Een bekend fenomeen. Er zijn meer mensen die er "last" van hebben die heel actief zijn met de honden. Ik las op een rauw voeren forum ook een verhaal van iemand met kelpies die drijven en ook een energieprobleem kregen. Die persoon had het opgelost met een high energie brok en ook kvv (niet tegelijk). Ik liep tegen hetzelfde aan met een paar honden hier. Ik kon voeren wat ik wilde aan vlees (NRV) maar het hielp niet.

mmm dat zou inderdaad ook nog een optie zijn. Maar ipv brok dan wat carnibest actief ( Carmen :ok: ) er bij geven. Brok is niet echt een optie omdat ze maar 1 maal daags eten krijgen.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Met Carnibest actief moet je wel verschil gaan merken lijkt me. Het is behoorlijk vet (en goed). Wie weet is het ook een tijdelijk iets.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Dianavdberkt schreef:
crutz schreef:sorry, kan je niet helpen, herken het niet (gelukkig maar)

Niet zon slecht idee Carmen om bloed te laten checken. zo te zien mankeert ie werkelijk niets maar je weet nooit.

Het zou natuurlijk kunnen dat hij last heeft van het stukje "stress" . Hij heeft nl een tijdje terug IPO 1 gedaan. punten waren 99-95 en 0 omdat deze jongen absoluut niet wilde lossen. Ook niet na het 3e commando. Hij moest dus leren lossen. dat doet hij nu prima maar nu moet hij ook weer langer op de mouw blijven hangen als de pakwerker stil staat omdat ze zo graag de "overgangs fasen"willen zien. Het is een ontzettend slimme hond en kan daardoor wel eens in verwarring raken. Kende het "leeg" zijn ook niet van de andere honden vandaar mijn vraag.

het stukje "stress" heb ik hier nu ook hoor in de training....nl echt aan het doorwerken/doorpakken....
daarom ook dat probeer rust in te bouwen, de maandag, woensdag & vrijdag echt helemaal niets...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik herken het ook niet (gelukkig)...
Bij mijn hond wordt vaak gezegd waar hij in vredesnaam de energie vandaan haalt :schrik:
Idd zou ik dan ook wat vetter gaan voeren. Ik voer alleen nog Lotgering en dat is wat Carmen ook al zegt, natuurlijk een stuk vetter.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dianavdberkt
Zeer actief

ik blijf wel bij tammenga maar denk dat ikin deze periode ( net voor het PAK ZH) wel iets er bij ga geven zoals Carnibest Actief. Dank jullie wel voor het meedenken
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”