Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tammenga
Moderator: moderatorteam
-
Limar
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Tammenga
Ik overweeg zodra ik plek heb in de vriezer Tammenga kvv te gaan proberen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Tammenga?
Ik ben begonnen met lotgering met af en toe haaksbarf maar omdat ik lotgering zo vet vind, wat ik merk aan de vacht die heel vies en vettig werd ben ik over gegaan naar de mixen van kiezebrink wat overigens goed bevalt, de haaksbarf vind ik vrij prijzig. Af en toe heb ik ook barf dagen tussendoor.
Momenteel ben ik de lotgering nog aan het op maken maar ik zou deze graag vervangen door een andere kvv, ik wil graag meer dan 1 merk voeren.
Misschien ik Tammenga en kiezebrin, met afwisselen met af en toe barf een goede afwisseling.
Het enige is dat ik ver van een verdeelpunt af woon om een keer te proberen en je eigenlijk voor 100 euro moet bestellen.
Groetjes.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Tammenga?
Ik ben begonnen met lotgering met af en toe haaksbarf maar omdat ik lotgering zo vet vind, wat ik merk aan de vacht die heel vies en vettig werd ben ik over gegaan naar de mixen van kiezebrink wat overigens goed bevalt, de haaksbarf vind ik vrij prijzig. Af en toe heb ik ook barf dagen tussendoor.
Momenteel ben ik de lotgering nog aan het op maken maar ik zou deze graag vervangen door een andere kvv, ik wil graag meer dan 1 merk voeren.
Misschien ik Tammenga en kiezebrin, met afwisselen met af en toe barf een goede afwisseling.
Het enige is dat ik ver van een verdeelpunt af woon om een keer te proberen en je eigenlijk voor 100 euro moet bestellen.
Groetjes.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Re: Tammenga
Even zoeken.
Maar over tammenga is al een heel topic
Gevonden
viewtopic.php?f=14&t=230167
Maar over tammenga is al een heel topic
Gevonden
viewtopic.php?f=14&t=230167

-
Limar
- Vaste gebruiker
oke bedankt voor de link
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Sinds ongeveer twee maanden voer ik Tammenga aan mijn honden. Wij zijn er tevreden over.
Het vlees ziet er goed uit, en stinkt niet.
Eerder kregen ze carnibest, met overstappen had ik het idee dat ze van het Tammenga wat afvielen, nu gaat het goed.
Ik heb alleen de vleesmixen, ze krijgen alle diersoorten, om de dag de complete vleesmix en af en toe krijgen ze een lap pens.
(en zalm, maar dat haal ik op de markt)
Het vlees ziet er goed uit, en stinkt niet.
Eerder kregen ze carnibest, met overstappen had ik het idee dat ze van het Tammenga wat afvielen, nu gaat het goed.
Ik heb alleen de vleesmixen, ze krijgen alle diersoorten, om de dag de complete vleesmix en af en toe krijgen ze een lap pens.
(en zalm, maar dat haal ik op de markt)
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Heel tevreden met m'n verkooppunt dat Tammenga verkoopt want ik heb maar een kleine vriezer. Moos is er dol op. Prima voer.

Neeltje
- Thea49
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Wetterhoun kruising
Ik voer het nu zo'n 5 maanden ben er heel tevreden over.
Ook voor mij is een voorraad van 100 euro teveel.
Ik heb dus een oproep op een forum gedaan, en nu bestel ik voor nog 2 mensen die hier in de buurt wonen en die halen het bij mij op.
samen komen we aan ruim 100 euro.
Maak voor ieder een aparte bestellijst en op 1 adres afleveren.
Ik heb dus een oproep op een forum gedaan, en nu bestel ik voor nog 2 mensen die hier in de buurt wonen en die halen het bij mij op.

- nelleke
- Zeer actief
Mijn verkooppunt woont in Voorburg. 10 minuutjes rijden dus super te doen. Nu komen er al weer 2 klanten via mond op mond reclame bij. De Barfdingen vind ik ook heel goed.Thea49 schreef:Ik voer het nu zo'n 5 maanden ben er heel tevreden over.

Neeltje
- Thea49
- Vaste gebruiker
Jammer lees net dat ze nu 12,50 bezorgkosten rekenen.
Eerst in januari zoveel duurder geworden van 1,50 naar 2,00 en nu weer 12,50 bezorgkosten.
Zo word het toch nog een duur KVV.
Eerst in januari zoveel duurder geworden van 1,50 naar 2,00 en nu weer 12,50 bezorgkosten.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dat is behoorlijk prijzig!Thea49 schreef:Jammer lees net dat ze nu 12,50 bezorgkosten rekenen.
-
Limar
- Vaste gebruiker
Ja jammer, ook nog eens die 12,50 bezorgkosten en dan ook nog voor minimaal 100 euro moeten bestellen. Zelfs voor het afhalen moet je nu voor 100 euro bestellen. Zo word het voor mij alles bij elkaar niet meer zo aantrekkelijk om Tammenga te gaan voeren.Thea49 schreef:Jammer lees net dat ze nu 12,50 bezorgkosten rekenen.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik wissel hier Tammenga af met andere KVV's, ik vind het mooi vlees en ze eet het graag dus ik ben tevreden.
- nelleke
- Zeer actief
Ik wissel Tammenga af met Smuldier en soms haal ik wat Darf en Lotgering. En Barf. Persoonlijk vind ik de prijs van Tammenga niet te duur. Bij afhaalpunt 2,75. De meeste duurdere merken zijn toch rond 3 euro per kilo of meer.
Door wat af te wisselen probeer ik het binnen mijn budget te houden.
Door wat af te wisselen probeer ik het binnen mijn budget te houden.

Neeltje
- Thea49
- Vaste gebruiker
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Limar schreef:Ja jammer, ook nog eens die 12,50 bezorgkosten en dan ook nog voor minimaal 100 euro moeten bestellen. Zelfs voor het afhalen moet je nu voor 100 euro bestellen. Zo word het voor mij alles bij elkaar niet meer zo aantrekkelijk om Tammenga te gaan voeren.Thea49 schreef:Jammer lees net dat ze nu 12,50 bezorgkosten rekenen.
Waarom zoek je dan niet een verkooppunt bij jou in de buurt ?
Via hun site kan je zoeken naar verkooppunten
- Thea49
- Vaste gebruiker
Is hier heel dicht bij geen verkooppunt.CharlesvdBerkt schreef:Limar schreef:Ja jammer, ook nog eens die 12,50 bezorgkosten en dan ook nog voor minimaal 100 euro moeten bestellen. Zelfs voor het afhalen moet je nu voor 100 euro bestellen. Zo word het voor mij alles bij elkaar niet meer zo aantrekkelijk om Tammenga te gaan voeren.Thea49 schreef:Jammer lees net dat ze nu 12,50 bezorgkosten rekenen.
Waarom zoek je dan niet een verkooppunt bij jou in de buurt ?
Via hun site kan je zoeken naar verkooppunten
Moet ik er zelf dus voor rijden ben ik ook al gauw 10 euro benzine kosten kwijt.
Nu word het geleverd en bestel voor meer mensen en ben ik mss 3 euro ongeveer kwijt aan bezorgkosten.
Ik bestel voor 6 weken.

-
Limar
- Vaste gebruiker
Ik woon ook te ver van een verkooppunt. Zeker 50 min. rijden. En dit dan heen en terug. Misschien kan ik samen bestellen met iemand tegen de tijd dat ik weer moet bestellen.
- Omega
- Zeer actief
Ik had de rundvleesmix nu in worsten gekregen. Leek me niet zo'n probleem omdat me dat bij carnibest wel goed beviel.
Alleen is het vlees van Tammenga dus veel natter en spuit het vocht er uit zodra je een gaatje maakt in het plastic omhulsel.
Dat vind ik een nadeel, het spetterde door de keuken heen gisteren. Van mij mag het in bakken blijven of een oplossing tegen het eruit spuiten van het vocht..
Alleen is het vlees van Tammenga dus veel natter en spuit het vocht er uit zodra je een gaatje maakt in het plastic omhulsel.
Dat vind ik een nadeel, het spetterde door de keuken heen gisteren. Van mij mag het in bakken blijven of een oplossing tegen het eruit spuiten van het vocht..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Omega schreef:Ik had de rundvleesmix nu in worsten gekregen. Leek me niet zo'n probleem omdat me dat bij carnibest wel goed beviel.
had dat met naturis ook, denk dat het niet zozeer aan de nattigheid ligt, maar aan een grotere hoeveelheid orgaan of mindere kwaliteit spiervlees (heb het nog niet in mijn handen gehad, dus weet het van tammenga natuurlijk niet, maar bij de naturis was dat het wel)...
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Plastic eraf halen als het nog bevroren isOmega schreef:of een oplossing tegen het eruit spuiten van het vocht..
- Omega
- Zeer actief
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb..Tallie schreef:Plastic eraf halen als het nog bevroren isOmega schreef:of een oplossing tegen het eruit spuiten van het vocht..
Bedankt voor de tip!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik heb vorige week voor het eerst Tammenga gekocht. Ik vind het mooi vlees, het ruikt fris en ziet er goed vlezig uit.
Bij het verkooppunt betaalde ik tot 30 kilo 2,50 en vanaf 30 kilo 2,25 per kilo.
Bij het verkooppunt betaalde ik tot 30 kilo 2,50 en vanaf 30 kilo 2,25 per kilo.
Groetjes, Marjan
- nelleke
- Zeer actief
Nawosh schreef:Ik heb vorige week voor het eerst Tammenga gekocht. Ik vind het mooi vlees, het ruikt fris en ziet er goed vlezig uit.
Zo dat scheelt wel. Ik betaal omdat ik kleine hoeveelheden afneem 2,75 voor complete mix. Maar ik kan het niet in mijn vriezer kwijt.
Ik neem ook Barf dingen mee en dat neem dan meer ruimte in. Het bevalt me toch heel goed.

Neeltje
- Thea49
- Vaste gebruiker
Okay ik krijg vrijdag binnen, maar dan moet ik dara dus op letten.Omega schreef:Ik had de rundvleesmix nu in worsten gekregen. Leek me niet zo'n probleem omdat me dat bij carnibest wel goed beviel.
Hoewel ik snij het altijd doormidden als het 2a3 uur uit de vriezer is.
En Boy gaat minder kvv krijgen, want hij moet nu toch stukken vlees gaan eten. Dus ik heb meer spiervlees besteld en maar een paar pakken kvv.

- Nawosh
- Zeer actief
Maar de complete mix is ook duurder toch? Ik heb de geit, lam, rund en paard gedaan. Ik ga er vanuit dat dat ook compleet is als ik het afwissel.nelleke schreef:Nawosh schreef:Ik heb vorige week voor het eerst Tammenga gekocht. Ik vind het mooi vlees, het ruikt fris en ziet er goed vlezig uit.
Zo dat scheelt wel. Ik betaal omdat ik kleine hoeveelheden afneem 2,75 voor complete mix. Maar ik kan het niet in mijn vriezer kwijt.
Ik neem ook Barf dingen mee en dat neem dan meer ruimte in. Het bevalt me toch heel goed.
Groetjes, Marjan
- nelleke
- Zeer actief
Ja de complete mix is duurder. Vind het makkelijk. Maar als je afwisselt wordt het ook compleet. 1x in de week geef ik een flinke lap pens. Overigens neem ik ook wel Smuldier compleet tussen door. Neem je ook weleens ribben?Nawosh schreef:Maar de complete mix is ook duurder toch? Ik heb de geit, lam, rund en paard gedaan. Ik ga er vanuit dat dat ook compleet is als ik het afwissel.nelleke schreef:Nawosh schreef:Ik heb vorige week voor het eerst Tammenga gekocht. Ik vind het mooi vlees, het ruikt fris en ziet er goed vlezig uit.

Neeltje
- Thea49
- Vaste gebruiker
Ik neem de mixen van Tammenga voor Boy.
maar dat gaat minder worden want ben hem toch echt aan het proberen om te gaan barfen.
Ik neem verder bij Tammenga altijd de kalfsribben,strotten pens en rund en paard spiervlees. Long om te drogen. Soms hart en ga nu de kalfshoefjes een x proberen.
Ik vind hun produkten er altijd goed uitzien.
maar dat gaat minder worden want ben hem toch echt aan het proberen om te gaan barfen.
Ik neem verder bij Tammenga altijd de kalfsribben,strotten pens en rund en paard spiervlees. Long om te drogen. Soms hart en ga nu de kalfshoefjes een x proberen.
Ik vind hun produkten er altijd goed uitzien.

- Nawosh
- Zeer actief
Ik wisselde tot nog toe Lotgering en smuldier af. Daarbij gaf/geef ik runderstrotten, pens, sardines, lamsribben, runderkraakbeen enz.nelleke schreef:Ja de complete mix is duurder. Vind het makkelijk. Maar als je afwisselt wordt het ook compleet. 1x in de week geef ik een flinke lap pens. Overigens neem ik ook wel Smuldier compleet tussen door. Neem je ook weleens ribben?Nawosh schreef:Maar de complete mix is ook duurder toch? Ik heb de geit, lam, rund en paard gedaan. Ik ga er vanuit dat dat ook compleet is als ik het afwissel.nelleke schreef:Nawosh schreef:Ik heb vorige week voor het eerst Tammenga gekocht. Ik vind het mooi vlees, het ruikt fris en ziet er goed vlezig uit.
De Lotgering is te vet voor mijn honden, daar krijgen ze met hun 55-60 kilo maar 500gr van op een dag en dan dijen ze nog uit, daarom probeer ik nu de Tammenga maar eens.
De strotten, pens en botten had ik tot nog toe van Lotgering dus die heb ik nog niet besteld bij Tammenga.
Laatst gewijzigd door Nawosh op 02 mei 2012 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marjan
- nelleke
- Zeer actief
@Nawosh: de ribben van kalf (van Tammenga) zijn heel goed en ook de kalfsnek heb ik gehad, evenals de kippen als geheel. Ik was eerst enigszins achterdochtig maar Moos vond het heerlijk. Alleen vis is nog niet zijn ding. Wel heel gek staart van haring die ik zelf eet. Hahaha. Maar zalmkop vers van de vishandel is niet altijd een succes. Ik wissel af. Heb ook wel Lotgering en Darf. Dat kan ik hier in de buurt gemakkelijk bestellen en in kleine hoeveelheden afhalen.

Neeltje
-
Limar
- Vaste gebruiker
Ik las net op de site van Tammenga dat ze binnenkort een verkooppunt hebben in Lelystad.
Dit is voor mij 20 tot 30 minuten rijden dus dit is te doen om een keer uit te proberen.
Dus zodra dit verkooppunt er is ga ik een ritje wagen richting Lelystad.
Is het trouwens te vergelijken met Lotgering?
Ik vond Lotgering best vet en Bodhi kreeg er best een vette vacht van ( glansde wel mooi) dus toen ben ik over gegaan op de mixen van kiezebrink die volgens mij niet zo veel vet bevatten waardoor hij weer een wat droge doffe vacht kreeg, Nu had ik nog Lotgering in de vriezer die ik zo af en toe nog voerde, maar ben het nu wat vaker aan het voeren, in de hoop dat hij een wat meer glanzende vacht krijgt.
Dit is voor mij 20 tot 30 minuten rijden dus dit is te doen om een keer uit te proberen.
Dus zodra dit verkooppunt er is ga ik een ritje wagen richting Lelystad.
Ik vond Lotgering best vet en Bodhi kreeg er best een vette vacht van ( glansde wel mooi) dus toen ben ik over gegaan op de mixen van kiezebrink die volgens mij niet zo veel vet bevatten waardoor hij weer een wat droge doffe vacht kreeg, Nu had ik nog Lotgering in de vriezer die ik zo af en toe nog voerde, maar ben het nu wat vaker aan het voeren, in de hoop dat hij een wat meer glanzende vacht krijgt.
- Nawosh
- Zeer actief
Het is grover gemalen en een stuk minder vet dan Lotgering. ik gaf mijn honden altijd Lotgering maar vond het veel te vet, ik gaf ze amper iets en nog kwamen ze aan.Limar schreef:Ik las net op de site van Tammenga dat ze binnenkort een verkooppunt hebben in Lelystad.![]()
Dus zodra dit verkooppunt er is ga ik een ritje wagen richting Lelystad.![]()
Ik heb net twee weken geleden de Tammenga gekocht en ben tot nog toe erg tevreden. Voorheen had mijn reu regelmatig weke tot dunne ontlasting en gaf ik extra bot bij
om dit te voorkomen maar van de Tammenga poept hij mooi stevig zonder extra bot bij te geven.
Groetjes, Marjan