Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
*zucht* Beanie's oortjes
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
*zucht* Beanie's oortjes
Al maanden heeft ze op en af vreselijke jeuk in haar oortjes, DA heeft verschillende malen gekeken, er is een kweek gemaakt, later ook een afschraapseltje afgenomen, ze heeft geen mijten, geen overmatig oorsmeer of andere enge/lastige dingen..
Ik heb er nu maar weer monoclean in gedaan, zodat het vannacht rustig is.
Haar oorflappen zeg maar zijn ook rood en warm, morgen maar even weer bellen hoor, ik vind het zo rot voor haar!
Iemand hier ervaring mee? Of dingen die ik kan of moet overleggen met de DA?
Haar oorflappen zeg maar zijn ook rood en warm, morgen maar even weer bellen hoor, ik vind het zo rot voor haar!
- Leeuwtje
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Beauceron
Re: *zucht* Beanie's oortjes
Kan het zijn dat ze last heeft van d'r gebit? Bij mijn meisje uitte dat zich ook via haar oren

- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou vragen of je surolan kunt krijgen om mee te zalven.Kit schreef:Al maanden heeft ze op en af vreselijke jeuk in haar oortjes, DA heeft verschillende malen gekeken, er is een kweek gemaakt, later ook een afschraapseltje afgenomen, ze heeft geen mijten, geen overmatig oorsmeer of andere enge/lastige dingen..
- Kit
- Erelid
Leeuwtje schreef:Kan het zijn dat ze last heeft van d'r gebit? Bij mijn meisje uitte dat zich ook via haar oren
In welke zin? Haar gebit is mooi wit, geen beschadigingen of iets dergelijks..
- Kit
- Erelid
dagmar88 schreef:Ik zou vragen of je surolan kunt krijgen om mee te zalven.Kit schreef:Al maanden heeft ze op en af vreselijke jeuk in haar oortjes, DA heeft verschillende malen gekeken, er is een kweek gemaakt, later ook een afschraapseltje afgenomen, ze heeft geen mijten, geen overmatig oorsmeer of andere enge/lastige dingen..
Wat is Surolan precies?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca heeft ook heel snel last van zijn oren. Zijn oren behandel ik wekelijks met oorcleaner. Gewoon, voor de zekerheid en dit helpt bij hem voldoende. Hij heeft ook geen onstekingen of andere dingen maar gewoon jeuk.. DA kan iig niks vinden.
- Leeuwtje
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Beauceron
Mijn fout, bedoelde gebit als hele bek. Bij mijn hond was het de kaak.. Weet niet meer p'cies hoe het heet, maar als ze bv gaapte dan ging haar kaak iets scheef open wat irritatie/ontstekingsverschijnselen gaf op het kaakgewricht. En dit uitte zich via de oren zoals jij beshrijftKit schreef:Leeuwtje schreef:Kan het zijn dat ze last heeft van d'r gebit? Bij mijn meisje uitte dat zich ook via haar oren

- dagmar88
- Zeer actief
Wordt gebruikt bij bacteriële en schimmelinfecties in het oor en van de huid.Kit schreef:dagmar88 schreef:Ik zou vragen of je surolan kunt krijgen om mee te zalven.Kit schreef:Al maanden heeft ze op en af vreselijke jeuk in haar oortjes, DA heeft verschillende malen gekeken, er is een kweek gemaakt, later ook een afschraapseltje afgenomen, ze heeft geen mijten, geen overmatig oorsmeer of andere enge/lastige dingen..
Wat is Surolan precies?
Het is een zalf met prednison als werkzaam bestanddeel.
Pluis had hele slechte oren, waarschijnlijk door een onjuist behandelde mijt infectie.
Dit gaf bij hem het snelste verlichting en zorgde er ook voor dat zijn oren rustiger werden, minder roodheid en minder warm.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 64-surolan
- Kit
- Erelid
Leeuwtje schreef:Mijn fout, bedoelde gebit als hele bek. Bij mijn hond was het de kaak.. Weet niet meer p'cies hoe het heet, maar als ze bv gaapte dan ging haar kaak iets scheef open wat irritatie/ontstekingsverschijnselen gaf op het kaakgewricht. En dit uitte zich via de oren zoals jij beshrijftKit schreef:Leeuwtje schreef:Kan het zijn dat ze last heeft van d'r gebit? Bij mijn meisje uitte dat zich ook via haar oren
Ik zal er eens op letten, het is me niet opgevallen, over het algemeen zie ik de kleinste verandering wel bij onze honden, bij Beanie helemaal
- Kit
- Erelid
dagmar88 schreef:Wordt gebruikt bij bacteriële en schimmelinfecties in het oor en van de huid.Kit schreef:dagmar88 schreef:Ik zou vragen of je surolan kunt krijgen om mee te zalven.Kit schreef:Al maanden heeft ze op en af vreselijke jeuk in haar oortjes, DA heeft verschillende malen gekeken, er is een kweek gemaakt, later ook een afschraapseltje afgenomen, ze heeft geen mijten, geen overmatig oorsmeer of andere enge/lastige dingen..
Wat is Surolan precies?
Het is een zalf met prednison als werkzaam bestanddeel.
Pluis had hele slechte oren, waarschijnlijk door een onjuist behandelde mijt infectie.
Dit gaf bij hem het snelste verlichting en zorgde er ook voor dat zijn oren rustiger werden, minder roodheid en minder warm.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 64-surolan
Ik heb je link gelezen, maar dit middel baart me toch zorgen, ivm die doofheid, mijten oid heeft ze nooit gehad aldus de DA
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bowie heeft nu ook voor de 2e keer in een half jaar last van haar oren.. krabben en piepen dus naar de da geweest weer maar net als de vorige keer mooi schoon alleen wat rood van het krabben.
Ik heb nu surolan meegekregen en dat lijkt tewerken... heb het 6 dagen gezalfd 2x per dag en nu al een paar dagen niet meer en ze krabt niet meer.
Overigens kreeg ik surolan omdat ik de vorige keer een andere had gekregen..die ook prima gewerkt heeft.
Bij Bowie dus ook niet iets duidelijks aanwijsbaar.. zelfs al wat verder gekeken maar er is niets tevinden....
Ik heb nu surolan meegekregen en dat lijkt tewerken... heb het 6 dagen gezalfd 2x per dag en nu al een paar dagen niet meer en ze krabt niet meer.
Overigens kreeg ik surolan omdat ik de vorige keer een andere had gekregen..die ook prima gewerkt heeft.
Bij Bowie dus ook niet iets duidelijks aanwijsbaar.. zelfs al wat verder gekeken maar er is niets tevinden....
- dagmar88
- Zeer actief
Bij mij ook hoor, maar achteraf had ik het veel eerder moeten doen.Kit schreef: Ik heb je link gelezen, maar dit middel baart me toch zorgen, ivm die doofheid, mijten oid heeft ze nooit gehad aldus de DA
Oorcleaners en spoelen werkten maar kort en jeuk is gewoon ruk...
- Kit
- Erelid
dagmar88 schreef:Bij mij ook hoor, maar achteraf had ik het veel eerder moeten doen.Kit schreef: Ik heb je link gelezen, maar dit middel baart me toch zorgen, ivm die doofheid, mijten oid heeft ze nooit gehad aldus de DA
Snap ik, maar Boon is ook al blind he, ik moet er niet aan denken als ze ook nog doof gaat worden omdat ik niet opgelet heb wat ze kreeg....
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, dat maakt het een stuk lastiger. Misschien eens met de DA overleggen hoe vaak dat voor komt en hoe lang het duurt voordat het gehoor weer terug komt...Kit schreef:dagmar88 schreef:Bij mij ook hoor, maar achteraf had ik het veel eerder moeten doen.Kit schreef: Ik heb je link gelezen, maar dit middel baart me toch zorgen, ivm die doofheid, mijten oid heeft ze nooit gehad aldus de DA
Snap ik, maar Boon is ook al blind he, ik moet er niet aan denken als ze ook nog doof gaat worden omdat ik niet opgelet heb wat ze kreeg....
- Kit
- Erelid
Doe ik sowieso, ik wil alles weten hahaha 
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Sem had ook heel veel jeuk aan zijn oortjes. De dierenarts zag een klein beetje oorsmeer.
Verder geen mijten.
Toen hebben we een soort zalfje tegen het oorsmeer gekregen en het hielp een beetje.
Toen die tijd gaven er Sem kattenvoer in blik door zijn brokken heen omdat hij slecht at.
En met dat vlees er doorheen at hij beter.
Toen wat meer informatie opgezocht over kattenvoer bij honden. En het scheen slecht te zijn voor een hond.
Er zitten te veel voedingsstoffen in waar hij te veel aan had. En te weinig waar hij wel wat voor kon gebruiken.
Direct gestopt met de kattenvoer er doorheen, en het ging heel goed weer met zijn oor.
Maar hij blijft het wel lekker vinden als ik aan zijn oor krap.
Toen hij jeuk had, kon zijn oor ook erg warm zijn.
Misschien zit er wat in zijn voer waar hij niet zo goed tegen kan. Ik weet niet wat je geeft?
Maar als het vers vlees is zal het daar niet van zijn
Verder geen mijten.
Toen hebben we een soort zalfje tegen het oorsmeer gekregen en het hielp een beetje.
Toen die tijd gaven er Sem kattenvoer in blik door zijn brokken heen omdat hij slecht at.
En met dat vlees er doorheen at hij beter.
Toen wat meer informatie opgezocht over kattenvoer bij honden. En het scheen slecht te zijn voor een hond.
Er zitten te veel voedingsstoffen in waar hij te veel aan had. En te weinig waar hij wel wat voor kon gebruiken.
Direct gestopt met de kattenvoer er doorheen, en het ging heel goed weer met zijn oor.
Maar hij blijft het wel lekker vinden als ik aan zijn oor krap.
Toen hij jeuk had, kon zijn oor ook erg warm zijn.
Misschien zit er wat in zijn voer waar hij niet zo goed tegen kan. Ik weet niet wat je geeft?
Maar als het vers vlees is zal het daar niet van zijn
- Kit
- Erelid
Beanie krijgt vooralsnog uitsluitend Cavom. Haar lijfje heeft heel wat te verstouwen gehad in haar eerste levensjaar en ze is tot afgelopen december op een paar weken in totaal na, constant aan de diarree geweest. Sinds ze Cavom krijgt is dit gelukkig over
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Zij komt toch uit Spanje? Heb je aan Leishmania gedacht? Niet om je bang te maken, maar als ik hoor over plekjes op oren, krabben etc dan gaan bij mij een heleboel belletjes rinkelen. Vooral omdat we er regelmatig mee te maken hebben. Als je er op tijd bij bent dan is het goed onder controle te houden....
Als je meer wil weten dan geef je maar een gil. We hebben bij Mirtos een expert hierin.
Als je meer wil weten dan geef je maar een gil. We hebben bij Mirtos een expert hierin.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Kit
- Erelid
Ingrid48 schreef:Zij komt toch uit Spanje? Heb je aan Leishmania gedacht? Niet om je bang te maken, maar als ik hoor over plekjes op oren, krabben etc dan gaan bij mij een heleboel belletjes rinkelen. Vooral omdat we er regelmatig mee te maken hebben. Als je er op tijd bij bent dan is het goed onder controle te houden....
Ze heeft geen plekjes op haar oren hoor, de binnenkant van haar oorschelp is bij tijden gewoon rood en warm, egaal zeg maar..
Volgens haar papieren is ze getest op al die ziekten en is ze negatief. Maar nog een keer testen kan geen kwaad idd, ga ik ook voorleggen
-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Problemen met het darmstelsel uiten zich ook vaak in de oren. De afscheiding van afvalstoffen gaat voor een deel via de huid en de oren zijn extra snel geïrriteerd. Aangezien je schrijft dat ze aan de diarree is (geweest) kan dat ermee te maken hebben.
Zit er ook prut of bruine klontjes in de oren of zijn ze wel schoon van binnen en is alleen de oorschelp rood?
Zit er ook prut of bruine klontjes in de oren of zijn ze wel schoon van binnen en is alleen de oorschelp rood?
- Kit
- Erelid
Ze heeft geen bloedoortjes, alleen rood en warm
Haar oren zijn verder brandschoon, tja het zou inderdaad kunnen dat haar darmen nog niet je van het zijn, gelukkig is haar ontlasting mooi nu en is ze hierdoor nu ook helemaal zindelijk, ze heeft veel slecht voer gehad, met veel granen en troep, het klinkt idd aannemelijk dat dit nog aanwezig zou kunnen zijn in haar systeem
Haar oren zijn verder brandschoon, tja het zou inderdaad kunnen dat haar darmen nog niet je van het zijn, gelukkig is haar ontlasting mooi nu en is ze hierdoor nu ook helemaal zindelijk, ze heeft veel slecht voer gehad, met veel granen en troep, het klinkt idd aannemelijk dat dit nog aanwezig zou kunnen zijn in haar systeem
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Kan het niet zijn dat ze voedingsallergie heeft?
Als ze dat hebben kan het ook zijn dat ze steeds last hebben van de oren.
Je zou eventueel voor 6 weken een hypo allergeen dieet kunnen proberen om te kijken of de problemen minder worden.
Je zou eventueel voor 6 weken een hypo allergeen dieet kunnen proberen om te kijken of de problemen minder worden.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Kit
- Erelid
Sanne!! schreef:Kan het niet zijn dat ze voedingsallergie heeft?
Ik ga bij Boon voorlopig niks qua droogvoer/brokken proberen, dan zijn we weer terug bij af. Wel heb ik in overleg met de da besloten dat we toch kvv gaan proberen..Daarmee de minste kans dat haar darmen weer in de war raken
Heb ook wat tips van Maureen gekregen, die spullen heb ik inmiddels al in huis en extra cleaner van de da, dus voorlopig 1x per week doorgaan
- dagmar88
- Zeer actief
Kit schreef: Ik ga bij Boon voorlopig niks qua droogvoer/brokken proberen, dan zijn we weer terug bij af. Wel heb ik in overleg met de da besloten dat we toch kvv gaan proberen..Daarmee de minste kans dat haar darmen weer in de war raken
-
Neeltje
Mocht je toch Surolan willen proberen, ik heb het ook bij Tirsa gebruikt, die had ook veel last van haar oortjes en Surolan loste het vaak snel op. Zeker haar laatste jaar toen haar oortjes helemaal kaal waren en vaak stuk, met een beetje surolan was het zo over. Maar goed het bleef bij haar wel terugkomen i.v.m. haar allergie.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk toch ook aan allergie. Hoeft niet persé voedselallergie te zijn maar kan wel. Heb geen ervaring met oorcleaners, ik zou zelf niet zo snel aan de gang gaan met oorcleaners als de oren brandschoon zijn.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Japie heeft ook enorme oorproblemen gehad. Echt jeukoren terwijl ze gewoon mooi schoon waren. Wel wat rood dan helemaal onderin. Bij hem was het allergie. Surolan hielp, maar Easotic hielp nog heel veel meer! Japie bleek uiteindelijk meer jeuk te hebben aan zijn mondhoeken en die zitten vlakbij de oren. Zijn haar lipplooien schoon, geen irritatie? Japie's lippen en kin hebben we een tijd geleden gedept met verdunde Dettol voor huidgebruik en dat heeft enorm geholpen. Maar bij hem zie je wel echt dat het rood is en korstjes. Als zij gewoon een schone toet heeft, lijkt dat me geen oplossing.
Easotic is wel echt een medicijn en geen cleaner, maar dat is Surolan ook. Je moet het als kuur gebruiken. Bij Japie is er na 1 keer gebruiken al verlichting. Sinds we zijn allergie aanpakken en vooral die rare bek van hem, heeft hij veel minder last van zijn oren. Voeding is daarin ook heel belangrijk. Japie krijgt hypo-allergeen brokken. Japie moeten we natuurlijk ook de haren uit de oren trekken, maar Beanie zal vast geen krullen in d'r oren hebben. We wassen hem ook eens in de week (meestal minder vaak) met een shampoo. We waren toe nu toe nog een beetje aan het zoeken naar een goede, maar we hebben er inmiddels een aantal gevonden die hem echt rustig maken (zijn huid dus). En dan wassen we de binnenkant van de oorschelp en de haren om het oor heen extra goed. Japie is ook blind, dus eventuele doofheid is voor mij ook wel een heel vervelend scenario.
http://www.virbac.nl/diergeneesmiddelen ... en/easotic
http://www.medpets.nl/espree+luxury+tar+sulfa+shampoo/
http://www.medpets.nl/espree+tea+tree+aloe+shampoo/
Easotic is wel echt een medicijn en geen cleaner, maar dat is Surolan ook. Je moet het als kuur gebruiken. Bij Japie is er na 1 keer gebruiken al verlichting. Sinds we zijn allergie aanpakken en vooral die rare bek van hem, heeft hij veel minder last van zijn oren. Voeding is daarin ook heel belangrijk. Japie krijgt hypo-allergeen brokken. Japie moeten we natuurlijk ook de haren uit de oren trekken, maar Beanie zal vast geen krullen in d'r oren hebben. We wassen hem ook eens in de week (meestal minder vaak) met een shampoo. We waren toe nu toe nog een beetje aan het zoeken naar een goede, maar we hebben er inmiddels een aantal gevonden die hem echt rustig maken (zijn huid dus). En dan wassen we de binnenkant van de oorschelp en de haren om het oor heen extra goed. Japie is ook blind, dus eventuele doofheid is voor mij ook wel een heel vervelend scenario.
http://www.virbac.nl/diergeneesmiddelen ... en/easotic
http://www.medpets.nl/espree+luxury+tar+sulfa+shampoo/
http://www.medpets.nl/espree+tea+tree+aloe+shampoo/
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Allermyl helpt dan bij Japie weer niet zo. Zo ben je aardig aan het proberen voordat je iets hebt wat voor je hond werkt. Japie heeft inmiddels meer shampooflessen staan dan wij samen.
- annie laumen
- Zeer actief
http://www.yahwoof.com/mallassezia.htmlCanis Sapiens schreef:Precies hier ook, lipplooien ontstoken, oren jeuk, en daarnaast ook oksels, voetjes en ogen. Komt hier hoogwaarschijnlijk door pollen, zo rond maart komt er inene weer jeuk.DebbieZ schreef:Japie heeft ook enorme oorproblemen gehad. Echt jeukoren terwijl ze gewoon mooi schoon waren. Wel wat rood dan helemaal onderin. Bij hem was het allergie. Surolan hielp, maar Easotic hielp nog heel veel meer! Japie bleek uiteindelijk meer jeuk te hebben aan zijn mondhoeken en die zitten vlakbij de oren. Zijn haar lipplooien schoon, geen irritatie? Japie's lippen en kin hebben we een tijd geleden gedept met verdunde Dettol voor huidgebruik en dat heeft enorm geholpen. Maar bij hem zie je wel echt dat het rood is en korstjes. Als zij gewoon een schone toet heeft, lijkt dat me geen oplossing. /
Hier helpt:
Lipplooi reinigen met kamillethee en dermielzalf smeren. Oren reinigen met otoclean en oksels en voetjes wassen met allermylshampoo. Gedoe, maar het helpt. Alleen hier komen de allergische oren samen met overmatige oorsmeerproductie, en de hond van ts heeft schone oren.
Astrid heeft dit
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Als je evt. denkt aan allergie zou je natuurlijk ook bloed kunnen prikken en dat laten onderzoeken op waar ze allergisch voor is.
Dan kom je zo misschien iets meer te weten.
Maar dat is ALS je denkt aan allergie.
Dan kom je zo misschien iets meer te weten.
Maar dat is ALS je denkt aan allergie.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13

[/url]