Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hotspot
Moderator: moderatorteam
-
branco
- Vaste gebruiker
hotspot
Onze bouvier wordt 4 keer per jaar geschoren. Na de scheerbeurt in april/mei krijgt hij na 2 a 3 weken altijd een hotspot. De trimster en ik hebben alles op een rijtje gezet wat de oorzaak zou kunnen zijn en nu denken we dat het komt van de teken/vlooien middelen die ik in april voor het eerst weer toedien bij de honden. Ik heb alle merken pipetten geprobeerd en nu alweer 2 jaar een scaliborband. De hotspot blijft komen. Nu denk ik erover om dit jaar geen preventie te gebruiken. Toch vind ik dit best een beetje eng omdat wij heel veel met de honden in het bos wandelen.
Kan iemand mij een tip geven uit eigen ervaring om iets te gebruiken wat minder giftig is (want het is volgens mij deze giftige stof die voor een allergische reaktie zorgt.)
Alvast bedankt.
Kan iemand mij een tip geven uit eigen ervaring om iets te gebruiken wat minder giftig is (want het is volgens mij deze giftige stof die voor een allergische reaktie zorgt.)
Alvast bedankt.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
- Aantal honden: 2
Re: hotspot
Ik zou eens ergens anders naar kijken maar het zou best kunnen dat dat vlooien en teken spul die reactie kan veroorzaken maar als zelfs die halsband dat ook al veroorzaakt...
Als je geen vlooien of teken middelen wil gebruiken zou ik elke keer dat ik het bos uit kom met de honden ze controleren op teken. Voor vlooien zijn er heel veel topic's te vinden op dit forum.
viewtopic.php?f=15&t=240011
Als je geen vlooien of teken middelen wil gebruiken zou ik elke keer dat ik het bos uit kom met de honden ze controleren op teken. Voor vlooien zijn er heel veel topic's te vinden op dit forum.
viewtopic.php?f=15&t=240011
Laatst gewijzigd door verkadej op 11 apr 2012 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi kreeg ook onmiddellijk een hotspot van de scaliborband.
En da's een tekenmagneet, dus ik wil er wel iets tegen geven.
Stronghold is officieel niet tegen teken, maar dat heeft niemand de teken verteld, want het werkt wél.
En daar krijgt ze geen hotspot van.
Maar ik zou inderdaad eerst het scheren uitsluiten.
En da's een tekenmagneet, dus ik wil er wel iets tegen geven.
Stronghold is officieel niet tegen teken, maar dat heeft niemand de teken verteld, want het werkt wél.
En daar krijgt ze geen hotspot van.
Maar ik zou inderdaad eerst het scheren uitsluiten.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
branco
- Vaste gebruiker
Ik zal jullie advies opvolgen en ongeveer 3 weken wachten (Branc is vandaag geschoren) en dan iets tegen teken toedienen,
Miranda wat is Stronghold eigenlijk, ik heb daar nog nooit van gehoord maar wil het zeker proberen omdat jouw Skadi daar wel goed op reageert.
Miranda wat is Stronghold eigenlijk, ik heb daar nog nooit van gehoord maar wil het zeker proberen omdat jouw Skadi daar wel goed op reageert.
- Miranda
- Erelid
Stronghold is een vlooienbestrijdingsmiddel dat je in de nek geeft met een pipetje, en werkt ook tegen veel wormen en dús ook teken.
Dat laatste kwam ik toevallig achter toen ik mijn katten stronghold gaf en ze ineens geen teken meer hadden.
Want officieel is het dus niet tegen teken. Maar het werkt er wel tegen.
De werkzame stof is selamectine.
Stronghold
Je kunt het tegenwoordig alleen niet meer zonder recept krijgen, dus je moet er voor naar je DA.
Die wil je misschien wat anders aansmeren, maar wat je wil is iets waar selamectine inzit.
Het werkt namelijk beter tegen teken dan alle andere middelen, uitgezonderd de scaliborband.
Dat laatste kwam ik toevallig achter toen ik mijn katten stronghold gaf en ze ineens geen teken meer hadden.
Stronghold
Je kunt het tegenwoordig alleen niet meer zonder recept krijgen, dus je moet er voor naar je DA.
Die wil je misschien wat anders aansmeren, maar wat je wil is iets waar selamectine inzit.
Het werkt namelijk beter tegen teken dan alle andere middelen, uitgezonderd de scaliborband.
And few will ever climb
-
Muk
Lees, het werkt toevallig bij jouw honden en katten tegen teken.Miranda schreef:Stronghold is een vlooienbestrijdingsmiddel dat je in de nek geeft met een pipetje, en werkt ook tegen veel wormen en dús ook teken.
Stronghold
Mijn hond (en mijn vorige hond) krijgt ook Stronghold, maar tegen teken werkt dat hier niet. Ik denk dat je daarom geluk hebt. Dat wil ik ook wel, een hond zonder teken.
- Miranda
- Erelid
Serieus?
Dat is echt vreemd, zeg.
De katten hebben nooit meer een teek, die kwamen 1 à 2 keer per week thuis met een teek, en Skadi gaat van 10 per wandeling naar 2 à 3 in de week met stronghold.
Dat is echt vreemd, zeg.
De katten hebben nooit meer een teek, die kwamen 1 à 2 keer per week thuis met een teek, en Skadi gaat van 10 per wandeling naar 2 à 3 in de week met stronghold.
And few will ever climb
-
branco
- Vaste gebruiker
Okay bij de ene hond helpt het dus wel en bij de andere niet, maar het is het proberen natuurlijk waard. Aangezien ik nog geen andere oplossing heb zal ik morgen bij de DA vragen om dit middel. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.