Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help hot spot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Help hot spot

Ongelezen bericht door Charlie »

Hai,

Ons hondje heeft een hotspot op de lies/ buik. Van de week zijn we al naar de dierenarts geweest en heeft ze een cortisonen spuit gekregen en een kuurtje prednisolon. Momenteel is ze aan de vierde dag van deze kuur.

Vanmorgen toen ik beneden kwam zag ik dat het helemaal niet over gaat. Het blijft hetzelfde en het beestje stikt van de jeuk.

Verder heb ik doe ik er betadine op. Dit dep ik er op. Cardiflor al geprobeerd, helpt niet. Die honingzalf al geprobeerd, ook helpt dit niet.

Ik weet het even niet meer en dan zul je altijd zien dat het paasweekend is dus niet altijd een DA beschikbaar.

Heeft iemand de ultieme tip zodat de jeuk over gaat.

Groetjes
Sacha
Groetjes Charlie

Afbeelding
luckydog
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie , jackrussel, beauceron

Re: Help hot spot

Ongelezen bericht door luckydog »

Waar ik resultaat bij heb is Dutimon poeder op de natte plek strooien(jodiumpoeder) dat zorgt voor een mooie droge korst.
En tegen de jeuk gebruik ik Dermacool of Calendula emulsie.
Het is wel lastig aankomen in het weekend maar misschien is er een apotheek open?
Succes!!!
Afbeelding
Charlie
Zeer actief

Hai Luckydog,

Dank je wel voor de tip..... ik zal eens kijken of er ergens een apotheek open is... het is het proberen waard.

Groetjes
Sacha
Groetjes Charlie

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn Lyndie heeft een aantal keren per jaar hotspots. Ik scheer de vacht er ruim om heen weg want een hotspot is altijd groter dan je denkt. Vervolgens ontsmetten met betadine of anti-bacteriële zeep.
Verder heb ik altijd hydrocortiderm in huis. Dat is een cortisonenzalf en daar smeer ik het 3x per dag dun mee in. Niet inwrijven, alleen deppen.
Vervolgens doe ik haar t-shirts aan want het jeukt vreselijk en ze moet er van af blijven. Als het erg is, doe ik wat ijsklontjes in een plastic zakje en vervolgens in een washandje en dan koel ik de plek er mee.
Ik ga er nooit mee naar de da want die geeft vaak direct ab en dat vind ik niet nodig.

Al met al duurt het 5-7 dagen voor de jeuk weg is maar als de plek aan het genezen is jeukt het ook weer dus ze loopt in huis zo'n anderhalf tot twee weken met t-shirts aan. Soms langer als er meerdere plekken zijn.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

De vacht om de hotspot heel ruim wegknippen en de wond (zolang die nat is) dagelijks ontsmetten met betadine. Daarna inderdaad Dutimonpoeder erop strooien. Ik weet niet of je in de buurt van Alkmaar ( zuiden) woont, anders heb ik hier nog een potje Dutimon staan die je kan gebruiken.
Beterschap voor de hond.
Charlie
Zeer actief

@Muk
Ik weet niet of je in de buurt van Alkmaar ( zuiden) woont, anders heb ik hier nog een potje Dutimon staan die je kan gebruiken.
Nee helaas niet, woon in België in een straat met zowel nederlandse als belgische huizen. Dank je wel voor je aanbod... :ok: :ok:

@Lieke,
Al met al duurt het 5-7 dagen voor de jeuk weg is
Oh ja, dan ben ik natuurlijk weer veel te ongeduldig. Maar ik vind het zo'n rot gezicht als je hond zo'n jeuk heeft...... ze hebben dan zo'n andere blik in hun ogen van "help me nou".

De truc met het ijs heb ik ook al toegepast en het lijkt inderdaad wat rustiger wordt. Ik hoop dat dit doorzet. Verder heb ik sterilonpoeder in huis, dus dat heb ik er al opgedaan. Momenteel ligt het beestje lekker rustig en zit er niet aan te likken of te bijten.

Groetjes
Sacha
Groetjes Charlie

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat is inderdaad niet in de buurt van Alkmaar. :mrgreen:
Het is vreselijk om te zien als een hond ergens last van heeft, maar het gaat over. Probeer wel zoveel mogelijk te voorkomen dat je hond eraan zit.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”