Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje dronken en kopknikken en dierenarts weet het niet.
Moderator: moderatorteam
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Hondje dronken en kopknikken en dierenarts weet het niet.
Ik had vandaag een gewoon vrolijk hondje. Lekker nog naar het bos geweest, rond 19.00 uur thuis, eten gegeven en lekker liggen op de bank. Zie ik in ene dat ze rare bewegingen maakt met haar hoofd en een beetje vanuit op dr kont zitten om leek te vallen. Dacht nou die is moe van het hollen en vliegen die valt letterlijk in slaap. Maar dacht toch in mijn achterhoofd wat vreemd. Dit begon om 20.00 uur. Zag weer die rare beweging in haar hoofd (net een geestelijk gehandicapte weet niet zo goed hoe je het moet uitleggen wazig uit de ogen kijken en soort knikken) en weer viel ze om. Mijn vriend geroepen maar die zag niets want ze knappelde direct weer blij aan haar flostouw. Vervolgens op de grond gezet en ze leek wel dronken. Zakte door de achterpoten en ook de voorpoten en ongecontroleerde bewegingen. Heb om 20.35 de dierenarts gebeld en die dacht eerst aan epelepsie maar daar moest ze dan al weer uit zijn dus we mochten direct komen.
Daar gekomen (onderweg niets veranderd viel nog om etc.) zag hij ook dat het zeker niet klopte en vanuit de hersenen moet komen. Hij heeft filmpjes gemaakt van haar bewegingen zodat hij ze ook naar zijn collega's kan mailen want hij gaf aan dat hij dit nog nooit heeft gezien.... Ze heeft de avondeten daar uitgekotst nog verder. Heb ik weer maar goed. Nu heeft ze kalmeringsmiddel gekregen en heb ik voor de zekerheid Diazepam meegekregen voor als ze een statische epeletische aanval mocht krijgen. Moet ze nu rustig houden en morgenmiddag bellen hoe het gaat. Pfff vind het doodeng.
Daar gekomen (onderweg niets veranderd viel nog om etc.) zag hij ook dat het zeker niet klopte en vanuit de hersenen moet komen. Hij heeft filmpjes gemaakt van haar bewegingen zodat hij ze ook naar zijn collega's kan mailen want hij gaf aan dat hij dit nog nooit heeft gezien.... Ze heeft de avondeten daar uitgekotst nog verder. Heb ik weer maar goed. Nu heeft ze kalmeringsmiddel gekregen en heb ik voor de zekerheid Diazepam meegekregen voor als ze een statische epeletische aanval mocht krijgen. Moet ze nu rustig houden en morgenmiddag bellen hoe het gaat. Pfff vind het doodeng.

Daisy 12-08-2010
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: Hondje dronken en kopknippen dierenarst weet het niet.
He jakkes, ja dat kan ik me voorstellen 
-
Muk
Re: Hondje dronken en kopknikken en dierenarts weet het niet
Oh bah, wat naar.
Kan het geen hersenbloeding zijn geweest? Of heeft je hond iets in het bos / van straat gegeten wat giftig was?
Sterkte, hopelijk komt de dierenarts er snel achter wat het is.
Kan het geen hersenbloeding zijn geweest? Of heeft je hond iets in het bos / van straat gegeten wat giftig was?
Sterkte, hopelijk komt de dierenarts er snel achter wat het is.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
He gets wat eng.
Hopelijk komen jullie er snel achter wat er aan de hand is
Hopelijk komen jullie er snel achter wat er aan de hand is
- hondje
- Zeer actief
Ja ze heeft in het bos wat gegeten (weet niet wat helaas) voordat we de auto ingingen om 18.55 uur. Dit heb ik ook gezegd aan de telefoon en bij de dierenarts maar ze had geen braakneigingen in eerste instantie (was ook bang voor maagtorsie oid omdat ze zo sloom is) en geen speekselen. Wel heeft ze dr eten er net uitgegooid bij de dierenarts maar dat was van de stress volgens mij ofzo.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Volgens de arts is het echt iets met dr hersenen zoals het er uit ziet. Kunnen ze een hersenbloeding zomaar krijgen? Ze moet nog 2 worden in augustus. Verder heeft ze ook nog heldere momenten (nu even niet heeft medicijnen) gehad tussendoor waaronder een poging ontsnapping uit de spreekkamer. Brr vind het zo eng, ze ligt nu naast mij op de bank. Net deed ze dr koppie even omhoog keek ze zo wazig bah.

Daisy 12-08-2010
-
Muk
Dan denk ik toch echt aan een vergiftiging. Is het bloed getest?hondje schreef:Ja ze heeft in het bos wat gegeten (weet niet wat helaas) voordat we de auto ingingen om 18.55 uur. Dit heb ik ook gezegd aan de telefoon en bij de dierenarts maar ze had geen braakneigingen in eerste instantie (was ook bang voor maagtorsie oid omdat ze zo sloom is) en geen speekselen. Wel heeft ze dr eten er net uitgegooid bij de dierenarts maar dat was van de stress volgens mij ofzo.
- hondje
- Zeer actief
Nee, hij was stellig dat ze dan moesten speekselen enzo. Hij zij dat hij eerder dacht eerst aan epelepsie maar dat hij dit nog nooit heeft gezien.

Daisy 12-08-2010
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
Ik zou naar een andere DA gaan. Klinkt me ook als vergiftiging in de oren.
- hondje
- Zeer actief
Kan een vergiftiging ook zonder echt (loos) braken en speekselen optreden? Ze heeft bij de arts haar eten wel er uitgegooid maar daarvoor en erna niet misselijk geweest zeg maar. De verschijnselen namen na het overgeven ook niet af.

Daisy 12-08-2010
-
Muk
Ja, dat kan ook zonder braken en speekselen.hondje schreef:Kan een vergiftiging ook zonder echt (loos) braken en speekselen optreden? Ze heeft bij de arts haar eten wel er uitgegooid maar daarvoor en erna niet misselijk geweest zeg maar. De verschijnselen namen na het overgeven ook niet af.
Als ik jou was zou ik heel snel de noodarts bellen om (op zijn minst) een bloedtest te laten doen.
- hondje
- Zeer actief
Heeft het bloed testen nog zin op dit tijdstip en nadat ze haar eten er al uit heeft?
Wat ze at in het bos was tegen 18.55 uur namelijk.

Daisy 12-08-2010
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Sterkte, wat een zorg zeg. Bah..........

-
Muk
Als de hond gif binnen heeft gekregen door iets te eten dan zit dat nu nog in het bloed. Dat is er niet zo snel uit helaas.hondje schreef:Heeft het bloed testen nog zin op dit tijdstip en nadat ze haar eten er al uit heeft?
- hondje
- Zeer actief
Verder was dr ademhaling, longen, hart etc. normaal volgens de arts.

Daisy 12-08-2010
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Wat naar. Als ze iets raars gegeten heeft, dan zou een vergiftiging wel voor de hand kunnen liggen. Ik zou inderdaad informeren, mogelijk bij een andere arts, wat ze verder nog meer kunnen
doen.
doen.
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
Ik zou even gaan bellen als ik jou washondje schreef:Verder was dr ademhaling, longen, hart etc. normaal volgens de arts.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Jakkes, hoop dat het snel beter gaat. Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Muk
Maakt allemaal niets uit. Ieder gif werkt anders en geeft weer andere symptomen.hondje schreef:Verder was dr ademhaling, longen, hart etc. normaal volgens de arts.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Ik zou ook mooi een andere dierenarts bellen. Vergiftiging ligt echt het meest voor de hand.
- krullie
- Zeer actief
een neurologisch gif zou kunnen.
dan heb je een dronkemansgang en hoofschudden en spierproblemen.
braken en misselijkheid hoeft er dan niet te zijn.
heel veel succes met je hond, ik hoop dat ze er achter komen.
dan heb je een dronkemansgang en hoofschudden en spierproblemen.
braken en misselijkheid hoeft er dan niet te zijn.
heel veel succes met je hond, ik hoop dat ze er achter komen.
- hondje
- Zeer actief
De arts heeft gezegd dat het geen vergiftiging is omdat ze de verschijnselen niet heeft. Haar hartslag en ademhaling zijn goed. Hij denkt echt aan een neurologisch probleem. Moet haar rustig houden (is haar bedtijd al lang geweest dus we gaan nu slapen maar dan) en kijken of het morgen beter gaat en bellen. Maar als er vanacht iets erger word dan ga ik zo wie zo weer bellen want het mag niet erger worden.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Ga nu maar proberen te slapen dan. Kan niets doen verder nu. We hebben niet gezien wat ze gegeten heeft dus zou allerlei gif kunnen zijn. Heb zitten googlen erop.

Daisy 12-08-2010
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Tjonge wat een schrik, ik kan er verder niks zinnigs over zeggen van wat het zou kunnen zijn maar ik wilde je in ieder geval veel sterkte en beterschap wensen met je hond.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Begrijpelijk hoor. Ik zou het ook lastig vinden om nu naar een spoedkliniek te gaan. Mijn vriend ligt te pitten dus dan zou het een taxi moeten worden. Dan moet je wel heel zeker weten dat er echt iets mis is waar nu meteen iets aan gedaan moet worden, wil je bij nacht en ontij op pad gaan, plus de kosten die enorm zullen zijn. Ik zou een flinke bak water neerzetten en je wekker zetten om s' nachts even te checken. Mocht ze dan erger zijn of nieuwe symptomen erbij, dan zou ik wel een taxi pakken. Zoiets gebeurt ook altijd in het weekend! Maar ik snap dat je met zulke vage symptomen èn een bezoek aan de dierenarts, nu het even laat rusten. Als het hart en de longen goed klonken, is er wel een kans dat je hond okee is want vergiftigingen geven vaak een verhoogde of verlaagde hartslag. En als het om een erge vergiftiging gaat, kan er vocht achter de longen komen. Dus ik zou hetzelfde doen, wat kun je anders?
- hondje
- Zeer actief
Kan nog niet slapen. Daisy ligt rustig op de bank nog steeds ga ze zo naar bed tillen maar wijk niet van haar zijde. De dierenarts zou bellen als zijn collega's nog wat zouden zien aan de hand van het filmpje. Laat mijn mobiel dan ook naast mij aan. Hij had een best lang filmpje gemaakt van de verschijnselen. Denk dat we overigens daar een uur binnen zijn geweest al met al.

Daisy 12-08-2010
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Wie gaat er nou slapen op zaterdagavond om 11 uur? Is toch erg vroeg, of ben ik zo'n nachtbraker. Er zijn alleen geen goeie films meer op tv nu. En er wordt dus over je hondje nagedacht, volgens mij doet je dierenarts dus wel zijn best. Als hij echt niet aan een vergiftiging denkt, zou ik daar ook vanuit gaan. Nou beterschap en sterkte met waken, als je dat gaat doen.
- hondje
- Zeer actief
Vind het ook lastig hoor. Mijn vriend is ook nog op en we hebben 2 auto's voor de deur staan. Rekening maakt mij nu echt niet uit kreeg toevallig die van 2 weken terugbinnen (foto;s) maar ja. Krijg van vanavond ook al weekendtarief. Deze dingen gebeuren altijd in de avond en in het weekend inderdaad. We hebben vanavond een uur bij de dierenarts gestaan die heeft alles nagelopen en geluisterd e.d. overlegd aan de telefoon met collega's ook en dus filmpjes gemaakt waarvan 1 hele lange maar niets uitgekomen dus nog. Hoop dat het morgen spontaan opgeklaard is en het 'gewoon' een epileptische aanval was die eenmalig was en ze gewoon wat lang in is blijven hangen qua naweeen. Dat kon volgens hem nog steeds wel het geval zijn dat ze een korte aanval heeft gehad en daarna nog lang last heeft maar goed we laten het voor nu even ze moet rusten van de arts. Ze doet nu een tukkie.Fizgig schreef:Begrijpelijk hoor. Ik zou het ook lastig vinden om nu naar een spoedkliniek te gaan. Mijn vriend ligt te pitten dus dan zou het een taxi moeten worden. Dan moet je wel heel zeker weten dat er echt iets mis is waar nu meteen iets aan gedaan moet worden, wil je bij nacht en ontij op pad gaan, plus de kosten die enorm zullen zijn. Ik zou een flinke bak water neerzetten en je wekker zetten om s' nachts even te checken. Mocht ze dan erger zijn of nieuwe symptomen erbij, dan zou ik wel een taxi pakken. Zoiets gebeurt ook altijd in het weekend! Maar ik snap dat je met zulke vage symptomen èn een bezoek aan de dierenarts, nu het even laat rusten. Als het hart en de longen goed klonken, is er wel een kans dat je hond okee is want vergiftigingen geven vaak een verhoogde of verlaagde hartslag. En als het om een erge vergiftiging gaat, kan er vocht achter de longen komen. Dus ik zou hetzelfde doen, wat kun je anders?

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Slaap vaak voor 10 uur al erg he. Daisy slaapt meestal al om 20.30/21.00 uur omdat we door de weeks om 21.00 naar bed moeten vanwege de wekker van mijn vriend die in de nachtelijke uren gaat.Fizgig schreef:Wie gaat er nou slapen op zaterdagavond om 11 uur? Is toch erg vroeg, of ben ik zo'n nachtbraker. Er zijn alleen geen goeie films meer op tv nu. En er wordt dus over je hondje nagedacht, volgens mij doet je dierenarts dus wel zijn best. Als hij echt niet aan een vergiftiging denkt, zou ik daar ook vanuit gaan. Nou beterschap en sterkte met waken, als je dat gaat doen.

Daisy 12-08-2010
-
Muk
Ik dus niet. Ik had allang bij de spoedkliniek gezeten! En als dat dezelfde dierenarts is die gif uitsluit, dan had ik een andere spoedkliniek bezocht. Met gif, of een vermoeden daarvan, neem ik geen enkel risico. Hoe eerder je erbij bent, hoe groter de overlevingskans en genezingskans.Fizgig schreef:Begrijpelijk hoor. Ik zou het ook lastig vinden om nu naar een spoedkliniek te gaan. Mijn vriend ligt te pitten dus dan zou het een taxi moeten worden. Dan moet je wel heel zeker weten dat er echt iets mis is waar nu meteen iets aan gedaan moet worden, wil je bij nacht en ontij op pad gaan, plus de kosten die enorm zullen zijn. Ik zou een flinke bak water neerzetten en je wekker zetten om s' nachts even te checken. Mocht ze dan erger zijn of nieuwe symptomen erbij, dan zou ik wel een taxi pakken. Zoiets gebeurt ook altijd in het weekend! Maar ik snap dat je met zulke vage symptomen èn een bezoek aan de dierenarts, nu het even laat rusten. Als het hart en de longen goed klonken, is er wel een kans dat je hond okee is want vergiftigingen geven vaak een verhoogde of verlaagde hartslag. En als het om een erge vergiftiging gaat, kan er vocht achter de longen komen. Dus ik zou hetzelfde doen, wat kun je anders?
@Fizgig
Je weet niks van gif en de verschijnselen van een vergiftiging, dus wil je niet zulke rare uitspraken doen aub? Symptomen van vergiftiging verschillen per gifsoort, dus je kan niet aan de hand van een goed klinkend hart iets zeggen over een vergiftiging of niet.