Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reversed sneezing, hoe stoppen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Reversed sneezing, hoe stoppen?

Ongelezen bericht door Abby »

Tot een week geleden had Bennie zo af en toe eens last van reversed sneezing. Zijn 'toeter', noemden we dat. Ik heb gelezen dat het kan helpen om de hond te laten slikken, door bijvoorbeeld even aan zn neus te frummelen, waarna hij die aflikt. Maar meestal liet ik hem gewoon toeteren. :engel:
Nu begint hij sinds ongeveer een week bij vrijwel elke vorm van opwinding/inspanning (zodra hij enthousiast wordt en dus omhoog vliegt) al te toeteren.
Elke uitlaatronde is het raak. Ik probeer zo kalm mogelijk te zijn, maar nog voor ie aangelijnd is, toetert ie alweer. Laten slikken helpt niet. Tijdens het wandelen gaat ie nog even door maar na een tijdje is het weer klaar, dat wel. Hij kan ook wel gewoon een sprintje trekken zonder lawaai. Maar ik heb geen idee waarom hij het nu ineens zo vaak doet, en eerlijk gezegd werkt dat geluid op mn zenuwen. :engel: Ik vind het vervelend voor hem, maar ik word daar zelf heel chagrijnig van. :oeps:
Iemand een idee waarom dat ineens zo vaak gebeurt? Of tips om het te stoppen?
Ik kan alleen maar bedenken dat ie misschien iets in zn neus heeft ofzo, poliepje? Hullup! :mann:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Re: Reversed sneezing, hoe stoppen?

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ff zijn neus dicht houden, doe ik ook bij storm dat helpt
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ik zou even zijn hart laten checken.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lillith heeft het ook wel eens...ik hou haar rustig en der neus dicht, vind ze prima.
En zeg rustig ademhalen..verstaat ze natuurlijk niet maar wel het toontje van zoet maar.
Nadat ze verleden jaar kennelhoest had gehad was het erger....nu hoogstens 1x pmnd. bij erge opwinding.
Als hij het erg vaak heeft zou ik hem even laten nakijken bij de DA, sterkte met je hondje :ok:
Abby
Zeer actief

Dat van die neus helpt niet. Dat had ik eerder al geprobeerd en soms hielp dat. Maar nu hij het vaker doet, niet echt meer... Waarom hart checken? Wat zou er kunnen zijn dan? Binnenkort krijgt ie ook zn rabies enting dus dat kan ik dan wel even laten checken.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Persoonlijk zou ik ermee naar de da gaan als het in korte tijd erger is geworden.
Voor hetzelfde geld heeft het te maken met een kwaal, of zit er iets in de neus.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Abby
Zeer actief

Zoals ik al zei,daar moet ik binnenkort toch met hem heen. Dus dan gaan ze maar ff checken. Zal morgen even bellen. Hoef ik mn afspraak niet af te wachten maar kom ik gewoon eerder.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

sowieso zou ik niet rabies laten enten voordat dit onderzocht is....meestal als dit soort dingen veranderen is er wel iets.
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

als neus dichthouden niet helpt. kan je achter de hond gaan staan en de voorpoten in de lucht tillen en spreiden (iets uit elkaar trekken) hierdoor krijgt de hond wat meer lucht..
als het niets medisch is, kan het ook stress met aandacht trekken zijn :wink:

ik ken een hondje die dat doet als ze geen aandacht krijgt in bepaalde situaties, hier kwamen we achter nadat er medisch niets aan de hand is en we tijdens de sneezing een koekje aanboden en de sneezing direct ophield :wink: daarna soweiso nooit meer een koekje gegeven tijdens het sneezen, maar de hond helemaal genegeerd en was het snel opgelost en de sneezing zelf werden ook heel beperkt.. daarna vond ze andere methodes om aandacht te trekken :LOL:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Bij rs van Lille is heel haar lijf gespannen dan krijg je echt geen poten naar achteren (moet je ook niet willen).
Ze is bijna versteend om zo te zeggen, alleen relaxen en neus dichthouden helpt.
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Mijn mini chi x naakthond heeft t ook best regelmatig. Ik pak haar op en hou met 2 vingers (wijs en middel vinger)dr neusgaten dicht. Dan is het binnen een paar seconden over. Ik wacht dan ff enkele seconden of t echt weg is en dan is t weer klaar.En ze huppelt dan vrolijk verder net of er niks is gebeurd :ugh: Ik weer overblijvend hartslagje van 120+.... :ugh: Maar verder gaat ze als een speer!
If i trow a stick...... will you leave????
Abby
Zeer actief

Ben vanochtend naar de DA geweest, en in de neus zelf zat niks, hij is er ook niet ziek van ofzo. Maar zn keel was iets gezwollen en hij heeft -ahum- een groot geschapen zacht gehemelte. :mrgreen: Wat bij opwinding dus wel eens voor de luchtpijp wil gaan zitten of opgezwollen raakt. Also. :19:
Omdat er verder niks viezigs uit zn neus komt en hij ook gewoon goed eet en drinkt en levendig is, zocht ze er niet meteen iets achter. Hart en longen klonken ook prima. Hij heeft voor zn wat gezwollen keel wel antibiotica gekregen en ook nog prednison erbij. Ben benieuwd...

Zoals ik al eerder zei, dat neus dichtknijp-gebeuren heb ik al tig keer geprobeerd, en dan lijkt t goed te zijn, maar 2seconden later toetert ie alweer. Ik ben nu vooral rustig aan het zijn en het getoeter aan t negeren. Inderdaad om te voorkomen dat hij het als aandachttrekkerij gaat gebruiken. En ik heb hem dus wel meteen laten enten. Hij gaat in Juni mee op vakantie dus ik wil dat niet te lang uitstellen, bovendien is ie van dat getoeter verder niet ziek ofzo.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Spikey doet dit altijd als hij weer eens te gulzig zijn brokje heeft door geslikt. Even over zijn hals wrijven en het is over.
Afbeelding
gevni havanezers
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Inge O schreef:
Browny schreef: als het niets medisch is, kan het ook stress met aandacht trekken zijn :wink:

ik ken een hondje die dat doet als ze geen aandacht krijgt in bepaalde situaties, hier kwamen we achter nadat er medisch niets aan de hand is en we tijdens de sneezing een koekje aanboden en de sneezing direct ophield :wink: daarna soweiso nooit meer een koekje gegeven tijdens het sneezen, maar de hond helemaal genegeerd en was het snel opgelost en de sneezing zelf werden ook heel beperkt.. daarna vond ze andere methodes om aandacht te trekken :LOL:
dit vind ik eerlijk gezegd een zeer oneerlijke en onjuiste conclusie die mensen op het verkeerde been kan zetten - dit soort dingen doet een hond echt niet om aandacht te trekken, ik snap niet hoe je dit zelfs kan bedenken.
omdat het bij dit hondje begon door stress en daarna veel aandacht en paniek eromheen kreeg.. daarna is ze het vaker gaan doen zonder dat er een aanleiding voor was, misschien een zeer lichte mate van stress/prikkels al reden om te sneezen. bij meerdere kleintjes is het al snel dat als ze eenmaal aandacht ervoor krijgen, ze het steeds vaker gaan doen.. en of het aandacht is of dat ze bevestiging krijgen :19: .. het gaat erom dat er geen medische oorzaak hoeft te zijn :wink: maar dit uiteraard in alle gevallen wel goed is om uit te sluiten :ok:

en in dit geval werkt negeren vaak beter (sneller) dan helpen eruit te halen is mijn ervaring..
(maar ook dit zal per hond verschillend zijn)
Afbeelding
Annemieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded collie

Ongelezen bericht door Annemieke »

Mijn hond kreeg er een jaar geleden ook last van, maakte me er in het begin niet zo druk om, neus dichtknijpen en het was over. Tot hij bloedneuzen erbij kreeg, laten onderzoeken en bleek dat hij een tumor van 5 cm achter zijn oog te hebben.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat je het beste kunt doen bij reversed sneezing is inderdaad rustig blijven en als je het toelaat te proberen te laten slikken. Dat is eigenlijk het doel van het dichthouden van de neus, dat heb ik in eerste instantie ook bij Tirsa gedaan wat wel werkte, maar ze echt niet fijn vond. Later ben ik gewoon rustig bij haar gaan zitten en ging het ook over.
Abby
Zeer actief

Bennie krijgt nu sinds gisterochtend AB en prednison, en gisteren was zn getoeter al voorbij en nieste hij alleen nog wat. Vandaag is ook dat niezen al minder geworden. Gelukkig. Hij is gewoon weer 'normaal' en heeft gesjeesd door t bos zonder zn toeter aan te zetten. :mrgreen:
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Fijn dat de medicatie aanslaat!
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”