Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castratie reu zónder operatie
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Castratie reu zónder operatie
O wauw, geweldig zeg. Ik weet wel zeker dat het werkt. En als ik er ooit aan zou moeten, zou dit de manier zijn wat mij betreft. Alleen mis ik in dit verhaal wel of de kans op balkanker etc verhoogd/verlaagd/hetzelfde blijft.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Vooral geschikt voor het "neutraliseren" van honden in de leeftijd van 3 tot 10 maanden 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik ooit een reu voorgoed zou moeten laten castreren zou dat nooit via één of ander injecteerbaar goedje zijn. Wie weet wat dat op de lange termijn allemaal veroorzaakt ?
Het kan nog zo'n natuurlijk goedje zijn, ik zou het doodeng vinden. Dat vind ik trouwens van alle castratie chips maar die zijn inmiddels al veel beter en langer getest.
Voorlopiig is het dus ook alleen maar voor reuen tussen de 3 en 10 mnd.
Are there any studies on long-term side effects? Yes, we followed 40 dogs for over two years and have data on many of these dogs for over 5 years. Since 1999, when the initial clinical studies were performed, there have not been any reports of long-term side effects.
Wauw, 40 honden voor 2 jr
dat is me nogal een studie...
What happens physically to the testicles? During the procedure, a single injection of Zinc Gluconate neutralized with Arginine is administered directly into each testicle. Following the procedure, over time, the testicles generally shrink and change texture due to fibrosis.
Will the dog look intact after the procedure? Yes. Cosmetic testicular implants like Neuticles should not be needed or used.
Ze krimpen maar je ziet geen verschil hoor...nee, als je niet weet hoe een normale reu eruit hoort te zien zie je geen verschil nee
Die achterlijke amerikanen soms ook, die arme hond markeert niet meer in huis nu. Nee, duhhhh. Na wat opvoeding had dat arme beest dat ook niet meer gedaan. Beestje komt net kijken. Welke achterlijke gladiool gaat er nu een een hondje van nog geen 10 mnd castreren omdat ie in huis piest ?!
Het kan nog zo'n natuurlijk goedje zijn, ik zou het doodeng vinden. Dat vind ik trouwens van alle castratie chips maar die zijn inmiddels al veel beter en langer getest.
Voorlopiig is het dus ook alleen maar voor reuen tussen de 3 en 10 mnd.
Are there any studies on long-term side effects? Yes, we followed 40 dogs for over two years and have data on many of these dogs for over 5 years. Since 1999, when the initial clinical studies were performed, there have not been any reports of long-term side effects.
Wauw, 40 honden voor 2 jr
What happens physically to the testicles? During the procedure, a single injection of Zinc Gluconate neutralized with Arginine is administered directly into each testicle. Following the procedure, over time, the testicles generally shrink and change texture due to fibrosis.
Will the dog look intact after the procedure? Yes. Cosmetic testicular implants like Neuticles should not be needed or used.
Ze krimpen maar je ziet geen verschil hoor...nee, als je niet weet hoe een normale reu eruit hoort te zien zie je geen verschil nee
Die achterlijke amerikanen soms ook, die arme hond markeert niet meer in huis nu. Nee, duhhhh. Na wat opvoeding had dat arme beest dat ook niet meer gedaan. Beestje komt net kijken. Welke achterlijke gladiool gaat er nu een een hondje van nog geen 10 mnd castreren omdat ie in huis piest ?!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat doen ze heus niet alleen in de us hoor, ik zie hier wel idiotere redenen voorbij komen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat klopt. Ik werd een beetje opstandig van dat filmpjerenee-uk schreef:dat doen ze heus niet alleen in de us hoor, ik zie hier wel idiotere redenen voorbij komen
Ze zei ook nog iets van dat het 't beste was wat ze voor Max kon doen ofzo. Tuurlijk...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
snap ik hoor, ik heb het half afgekeken en toen maar gauw weggeklikt.sirene schreef:Nee, dat klopt. Ik werd een beetje opstandig van dat filmpjerenee-uk schreef:dat doen ze heus niet alleen in de us hoor, ik zie hier wel idiotere redenen voorbij komenvreselijk, zo'n reclame film voor castratie.
Ze zei ook nog iets van dat het 't beste was wat ze voor Max kon doen ofzo. Tuurlijk...
ik word min of meer wanhopig van zoveel onbenul

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Liesbeth
- Zeer actief
Een typisch Amerikaanse reclame. En gezien het overschot aan honden (en een groot aantal leken op hondengebied) daar, vind ik het nog niet eens zo'n gek 'idee'.
Ik zag dit voor het eerst en weet verder niks van werking en/of bijwerkingen, maar de manier van castreren, an sich, vind ik wel een stuk diervriendelijker dan snijden (afhankelijk van eventuele bijwerkingen).
Wat me dan wel weer wat stoort is dat ze dit natuurlijk noemen. Alsof stoffen die in de natuur voorkomen geen kwaad zouden kunnen. Het gif van een kogelvis is hartstikke natuurlijk en nog steeds dodelijk
Ik zag dit voor het eerst en weet verder niks van werking en/of bijwerkingen, maar de manier van castreren, an sich, vind ik wel een stuk diervriendelijker dan snijden (afhankelijk van eventuele bijwerkingen).
Wat me dan wel weer wat stoort is dat ze dit natuurlijk noemen. Alsof stoffen die in de natuur voorkomen geen kwaad zouden kunnen. Het gif van een kogelvis is hartstikke natuurlijk en nog steeds dodelijk
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- CKS
- Zeer actief
Wordt hier al jaren toegepast. Vooral erg geschikt voor al die macho-mannen die het niet kunnen verkroppen dat Fifi voortaan zonder zijn balletjes door het leven moet. 'Voordeel' (voor zover dat een voordeel is dan) is dan de testosteron-productie wel wat afneemt maar minder dan bij een chirurgische castratie. Qua kosten maakt het overigens niet zoveel uit: hondje moet toch onder narcose en die injectie is ook niet gratis. Er is trouwens wel een limiet qua grootte; erg grote reuen kunnen zo dus niet gecastreerd worden.
Kees
Kees
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zolang ik hier nog in andere topics lees dat castratie helemaal niets doet, lees: je helpt de hormoonhuishouding naar de klote maar daar merkt de hond niks van want ik zie er niks van, dan sta ik hier niet raar van te kijken hoor...renee-uk schreef:dat doen ze heus niet alleen in de us hoor, ik zie hier wel idiotere redenen voorbij komen
Toch geen haar op mn hoofd die er maar een sec. aan zou denken die chemische zooi in mijn hond te spuiten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Lillith
- Zeer actief
Ik zou wel willen weten wat die injectie nou precies doet en bv. voor hoelang.
Voor de rest geen operatie en snel klaar lijkt me wel uitstekend.
Voor de rest geen operatie en snel klaar lijkt me wel uitstekend.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Maar dat is voor mensen die castratie zien als vervanging van opvoeding natuurlijk geen oplossingCleva schreef:Ik heb Dapper gewoon zijn zaadleider door laten halen.
Twee hechtingen, totaal geen verschil en exact dezelfde hond.
Daarvoor zou ik er geen zink in laten spuiten.