Zoals ik in mijn voorstellen vertelde is mijn hond clyde ziek althans je merkt niet aan hem.
Tijdje geleden nu een week of 6 terug ontdekte ik een grote bult onder zijn kaak.
Ik kijken was los en zat niet vast aan zijn kaak.
Ik vertrouwde het niet en ermee naar de dierenarts gegaan, Die checkte zijn klieren gelukkig niet opgezet. Het kon zijn dat de hond van mijn vriend (een jack russel) met zijn tanden er tegen aan was gegaan en het een bloeduitstorting was. Moest het maar even aankijken, het moest of kleiner worden of in elk geval niet groter worden.
Afijn 2 weken later bult toch gegroeid en was warm, weer langs de DA deze dacht dat het was gaan ontsteken en wou eerst een antibioca kuur proberen voor weg te gaan halen.
Afijn het slonk niet bult was weer wat gegroeid in die 10dagen.
Toch maar weg halen dan maar, hij hoopte nog op een vetbult maar daar leek het totaal niet op.
OP gestuurd voor onderzoek en het blijkt toch een tumor een neurofibrosacroom.
Hij gaat nu eerst nog overleggen om eventueel nog een keer te opereren en zoveel mogelijk weg te halen en dan mogelijk een huidtransplantatie en/of bestralen.
Heeft iemand ervaring met deze tumor en wat zijn de prognoses?
Ik vind het erg lastig clyde is net 10 en absoluut niet oud in zijn gedrag, hij is net zo belangrijk als mijn kinderen, en ik heb al het geld over om hem te helpen net zoals hij mij geholpen heeft.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie is er bekend met tumor neurofibrosacroom?
Moderator: moderatorteam
-
testebeest
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): mechelse herder X greyhound
- Aantal honden: 1
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Re: wie is er bekend met tumor neurofibrosacroom?
wat rot voor je!
op internet lees ik dat deze tumoren niet vaak uitgezaaid zijn, maar dat ze wel erg diep kunnen zitten waardoor niet alles kan worden weggehaald. daarom wordt vaak een poot geamputeerd bijvoorbeeld. met een kaak zal dat niet gaan lijkt me.
lees hier: http://www.dierenkliniekkorteakkeren.nl ... fault.aspx
op internet lees ik dat deze tumoren niet vaak uitgezaaid zijn, maar dat ze wel erg diep kunnen zitten waardoor niet alles kan worden weggehaald. daarom wordt vaak een poot geamputeerd bijvoorbeeld. met een kaak zal dat niet gaan lijkt me.
lees hier: http://www.dierenkliniekkorteakkeren.nl ... fault.aspx
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
testebeest
- geregistreerd lid
zijn kaak amputeren lijkt mij niet echt een optie, en bestralen? Ik weet niet hoe duur dat in utrecht kan ik vinden dat het 1350 tot 2500 op kan lopen?Doen ze het alleen daar of zijn er ook nog andere klinieken?
Zoals ik nal zei heb veel voor hem over, maar ik ga niet iets doen voor mijzelf Clyde moet wel plezier blijven houden
Zoals ik nal zei heb veel voor hem over, maar ik ga niet iets doen voor mijzelf Clyde moet wel plezier blijven houden
-
Lindsey
- Zeer actief
Ik zou zoveel mogelijk weg laten halen. Bij onze hond is 6 jaar geleden een fibrosarcoom weggehaald onder haar oog. De randen waren schoon, dus we hebben niet laten bestralen, mede omdat haar oog dan aangetast zou worden. Het is goed gegaan.
Sterkte.
Sterkte.
-
testebeest
- geregistreerd lid
lindsey ok dat geeft een beetje rust.Mijn dierenarts had het ook over huidtransplantatie als hij alles schoon weg wil krijgen (vind ik wel erg heftig lijkt mij voor de hond)
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
In 2011 hebben bij ons Yaro en Luca beide eenneurofibrosacroom gehad. Yaro aan zijn voorpoot. Helaas waren de snijranden niet vrij en is hij nabestraald in Utrecht. Een hele heftige tijd. 17 bestralingen alle werkdagen van de week. In april een jaar geleden was hij klaar.
In september vonden wij bij Luca een bult op haar bil, ook deze keer helaas een neurofibrosarcoom. Ook nu weer de snijranden niet geheel vrij. Is vaak zo bij deze tumor. Ook Luca is voor bestraling naar utrecht gegaan. Ook 17 keer.
Prognose was erg goed en zoals het nu lijkt is bij beide de tumor geheel weg.
Als je meer info wil kun je mij een PB sturen. Of mailen op sylvia@yaroenluca.nl
In september vonden wij bij Luca een bult op haar bil, ook deze keer helaas een neurofibrosarcoom. Ook nu weer de snijranden niet geheel vrij. Is vaak zo bij deze tumor. Ook Luca is voor bestraling naar utrecht gegaan. Ook 17 keer.
Prognose was erg goed en zoals het nu lijkt is bij beide de tumor geheel weg.
Als je meer info wil kun je mij een PB sturen. Of mailen op sylvia@yaroenluca.nl
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile