Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maagproblemen
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Maagproblemen
Waarvoor Nelson dus Zitac krijgt. Is er iemand hier die ervaring heeft met dat middel? Hoe lang duurt het voordat je resultaat merkt? En hoe lang moet je het gebruiken?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
Re: Maagproblemen
ik heb het ooit eens voor mijn hond gehad omdat zij steeds zat te slikken en gal overgaf in de nacht.
bij haar hielp het niet heb het wel een aantal weken gegeven en mocht er ook niet ineens mee stoppen moest het een beetje afbouwen?
mijn andere hond gaf vorig jaar ook gal over op de nuchtere maag die mocht van inmiddels een andere dierenarts gewoon maagzuurremers hebben van het kruitvat ze is wel 40 kg 1 per dag.
dit hielp goed. na 2 weken gestopt toen kwam het terug en kotste opeens een stukje hout uit van 2 bij 6 cm ik denk zelf dat dit dwars heeft gezeten daarna was het ook over.
bij haar hielp het niet heb het wel een aantal weken gegeven en mocht er ook niet ineens mee stoppen moest het een beetje afbouwen?
mijn andere hond gaf vorig jaar ook gal over op de nuchtere maag die mocht van inmiddels een andere dierenarts gewoon maagzuurremers hebben van het kruitvat ze is wel 40 kg 1 per dag.
dit hielp goed. na 2 weken gestopt toen kwam het terug en kotste opeens een stukje hout uit van 2 bij 6 cm ik denk zelf dat dit dwars heeft gezeten daarna was het ook over.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kenzo gebruikt het al heel wat jaren, maar het duurde bij hem zeker 2 weken voordat ik wat zag, wilde het al bijna in de prullenbak gooien. Maar ik moet wel zeggen hij krijgt het in combi met andere medicijnen voor zijn maag
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Demi, wat gebruik jij nog meer? Nelson krijgt het nu dus een week en ik zie wel wat verbetering. Hij heeft ieder geval weer wat meer trek. Maar wereldschokkend is het niet, maar ik begrijp dat ik dus ook wat geduld moet hebben 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet er wel bij zeggen dat Kenzo zijn maagproblemen een chronische gastritis isEline* schreef:Demi, wat gebruik jij nog meer? Nelson krijgt het nu dus een week en ik zie wel wat verbetering. Hij heeft ieder geval weer wat meer trek. Maar wereldschokkend is het niet, maar ik begrijp dat ik dus ook wat geduld moet hebben
Maar hij krijgt 3 keer per dag eten. Voor het eten een metecloperamide half uur daarna een ulcogant en 2 uur daarna een zitac.
Dit krijgt hij altijd om die ontsteking in zijn maag een beetje onder de duim te houden.
Als hij weer een periode slecht eet omdat zijn maag weer zeer doet, krijgt hij een hele lage onderhoudsdosis prednison van ong 2 maanden. Het is eigenlijk zo laag dat het niks kan doen, maar bij Ken doet het wel wat. Hij krijgt 2,5 mg en is 34 kilo (1 keer per dag)
Krijgt hij deze medicijnen niet, hebben we een paar keer geprobeerd door te stoppen, gaat het fout, niet meer eten, zijn maag gaat weer ontsteken en dan wordt hij vreselijk misselijk en heeft gigantisch last van maagzuur waardoor hij gaat luchtzuigen.
Dus dan maar op de medicijnen zodat hij zich een stuk beter voelt
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nelson heeft ook geregeld periode's van minder eten, maar het was nu zorgelijk. Ik heb ook maagcomposium gekocht, maar dat moet door het eten..en dat moet ie dus eerst echt weer betrouwbaarder doen 
Die zitac vind ik behoorlijk duur trouwens
Ben je mooi klaar mee als je hond dat standaard moet hebben!
Die zitac vind ik behoorlijk duur trouwens
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh ja maagcomposium, of gastricomp (is ong hetzelfde) krijgt hij ook door zijn eten heen. Hier vinden ze het lekker, de rest staat er altijd om te zeurenEline* schreef:Nelson heeft ook geregeld periode's van minder eten, maar het was nu zorgelijk. Ik heb ook maagcomposium gekocht, maar dat moet door het eten..en dat moet ie dus eerst echt weer betrouwbaarder doen
Die zitac vind ik behoorlijk duur trouwensBen je mooi klaar mee als je hond dat standaard moet hebben!
En idd Zitac is echt duur, gelukkig heb ik ze in de verzekering, en krijg ik alles vergoedt, anders is het niet meer te betalen