Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cushing & Veel plassen
Moderator: moderatorteam
- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
- Aantal honden: 2
Cushing & Veel plassen
Hallo iedereen,
Mijn hond heeft de ziekte van cushing hij krijgt dagelijks vetoryl 60 mg.
Nu valt het me op dat hij eigenlijk veel meer plast & hij piept ook om alles en niks.
Dat vele plassen kan dat te maken hebben met ouderdom ook?
En dat piepen om van alles en nog wat, is dat een teken van dementie ofzo?
Hopelijk heeft iemand meer kennis van senioren hondjes dan ik.
Hartstikke bedankt
Mijn hond heeft de ziekte van cushing hij krijgt dagelijks vetoryl 60 mg.
Nu valt het me op dat hij eigenlijk veel meer plast & hij piept ook om alles en niks.
Dat vele plassen kan dat te maken hebben met ouderdom ook?
En dat piepen om van alles en nog wat, is dat een teken van dementie ofzo?
Hopelijk heeft iemand meer kennis van senioren hondjes dan ik.
Hartstikke bedankt
- T@m@r@
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd & Havanezer
Re: Cushing & Veel plassen
Wij hebben ook een hondje gehad met Cushing en kreeg daarvoor ook Vetoryl. Dat vele plassen is een bekend symptoom van Cushing maar dat piepen deed ons hondje niet. Heeft je hondje ook een dikke/harde buik? Is hij sindskort meer gaan plassen of deed hij dit al voor hij Vetoryl kreeg?

- Cookie
- Zeer actief
hte valt mij op dat hij sinds de vetoryl echt veel is gaan plassen, maar dat kan ook weer met ouderdom te maken hebben dus het is een beetje dubbel, die dikke harde buik heeft hij altijd zegmaar al gehad..
- T@m@r@
- Vaste gebruiker
Ouderdom kan invloed hebben op het plassen maar hoort ook echt bij de ziekte en vaak zie je ook dat ze meer eetlust krijgen. Nadat aan de hand van haar gewicht werd vastgesteld welke hoeveelheid Vetoryl ze mocht hebben, is er nog een onderzoek gedaan naar de bloedwaardes om de kijken of de dosering juist was en de waardes dus weer gelijk waren. Dit was in orde en is een tijd goed gegaan.
Na anderhalf jaar ging ze ineens heel snel achteruit, kreeg meer honger, meer plassen en had veel pijn in haar buik. We konden de hoeveelheid Vetoryl nog verhogen maar ze zat eigenlijk al aan haar max voor haar gewicht. Eigenlijk zou ze anderhalve capsule mogen hebben per dag, maar die kun je niet breken dus of 1 capsule of 2 en 2 zou eigenlijk teveel zijn voor haar gewicht. Ik wilde haar niet nog meer laten aanklooien dus toen hebben we besloten om haar te laten gaan.. Ze is 13 geworden.
Dus als je echt twijfelt zou je een bloedtestje kunnen doen bij de da om te kijken hoe de waardes zijn. Verder kan ik alleen maar zeggen, kijk goed naar je hondje of het nog te doen is voor hem en of hij geen last/pijn heeft. Cushing is een vervelende ziekte en kan gepaard gaan met veel pijn. Sterkte met je hondje!
Na anderhalf jaar ging ze ineens heel snel achteruit, kreeg meer honger, meer plassen en had veel pijn in haar buik. We konden de hoeveelheid Vetoryl nog verhogen maar ze zat eigenlijk al aan haar max voor haar gewicht. Eigenlijk zou ze anderhalve capsule mogen hebben per dag, maar die kun je niet breken dus of 1 capsule of 2 en 2 zou eigenlijk teveel zijn voor haar gewicht. Ik wilde haar niet nog meer laten aanklooien dus toen hebben we besloten om haar te laten gaan.. Ze is 13 geworden.
Dus als je echt twijfelt zou je een bloedtestje kunnen doen bij de da om te kijken hoe de waardes zijn. Verder kan ik alleen maar zeggen, kijk goed naar je hondje of het nog te doen is voor hem en of hij geen last/pijn heeft. Cushing is een vervelende ziekte en kan gepaard gaan met veel pijn. Sterkte met je hondje!

- Cookie
- Zeer actief
Ja het is hartstikke moeilijk en een rot ziekte dat is waar. Voor zover ik weet heeft hij geen pijn...nmocht dat wel gaan komen dan zal ik helaas de zelfde beslissing als jou moeten nemen want een abbonoment op d dierenarts is ook niks. Bedankt voor je ervaring en advies
- Cookie
- Zeer actief
Ben er sinds vandaag achter waarom hij zo veel plast, ik ging hem uitlaten omdat hij de hele tijd zat te piepen, plastte die bloed, ik kreeg een halve hartaanval, naar de dierenarts geweest, net terug, fikse blaasontsteking... pfoeh dat was me een avondje weer wel
- T@m@r@
- Vaste gebruiker
Jeetje kan me voorstellen dat je geschrokken bent.. Hopen dat het plassen daardoor komt en niet van de Cushing en hij er snel van geneest, sterkte!Cookie schreef:Ben er sinds vandaag achter waarom hij zo veel plast, ik ging hem uitlaten omdat hij de hele tijd zat te piepen, plastte die bloed, ik kreeg een halve hartaanval, naar de dierenarts geweest, net terug, fikse blaasontsteking... pfoeh dat was me een avondje weer wel

- Cookie
- Zeer actief
Het goede nieuws is dat er geen bloed meer in de urine te zien is, het slechte nieuws is dat de antibiotica niet goed aanslaat, hij heeft nog steeds veel aandrang en perst het er zegmaar ook echt uit, morgen even een plasje inleveren en dan krijg ik ook meteen de uitslag.. hopelijk komt het goed