Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Barça is niet lekker.
Moderator: moderatorteam
-
Wilm@
Barça is niet lekker.
Gisterochtend begonnen. Krom lopen en heel erg dunne ontlasting. Broek gewassen en rustig de dag doorgekomen. Halve voeding -alleen zijn Duck- gegeven, de helft opgegeten. Rijst eet hij al helemaal niet. Avond: ontlasting werd iets beter. Temp. 38.9 Gisteravond uitgelaten en hij loopt als een stokoude man, gewoon zielig om te zien, denk zelf dat dit komt door buikpijn. Drinkt wel normaal.
Vanochtend, ligt in een vreemde ronde houding. Hij ligt ook niet zoals altijd in de weg. Hij komt heel moeizaam overeind. Gaan zitten, dit lukt prima, maar daarna op zijn achterpootjes gaan staan lukt bijna niet. Hij houdt zijn rug te bol, lijkt wel of hij zijn maag - buik niet kan uitstrekken. Zijn buik en/of maagspieren houdt hij te krampachtig. Weet niet hoe ik dit moet omschrijven. Rug en pootjes zijn prima, geen gewrichtsproblemen.
Aanzien of toch naar de DA? Bellen doe ik sowieso, maar is het handig om het even aan te zien als de DA dit aangeeft? Hij heeft absoluut niets verkeerd gegeten van straat of thuis. Hij is 8 dagen geleden naar het strand geweest en toen nergens problemen mee gehad. Ik neem altijd mijn eigen water mee zodat hij het zoute water niet, of nauwelijks, drinkt. Toen niet gespuugd, geen dunne ontlasting of andere rare dingen. Dan kan dit het dan toch niet zijn?
typefoutjes verwijderd.
Vanochtend, ligt in een vreemde ronde houding. Hij ligt ook niet zoals altijd in de weg. Hij komt heel moeizaam overeind. Gaan zitten, dit lukt prima, maar daarna op zijn achterpootjes gaan staan lukt bijna niet. Hij houdt zijn rug te bol, lijkt wel of hij zijn maag - buik niet kan uitstrekken. Zijn buik en/of maagspieren houdt hij te krampachtig. Weet niet hoe ik dit moet omschrijven. Rug en pootjes zijn prima, geen gewrichtsproblemen.
Aanzien of toch naar de DA? Bellen doe ik sowieso, maar is het handig om het even aan te zien als de DA dit aangeeft? Hij heeft absoluut niets verkeerd gegeten van straat of thuis. Hij is 8 dagen geleden naar het strand geweest en toen nergens problemen mee gehad. Ik neem altijd mijn eigen water mee zodat hij het zoute water niet, of nauwelijks, drinkt. Toen niet gespuugd, geen dunne ontlasting of andere rare dingen. Dan kan dit het dan toch niet zijn?
typefoutjes verwijderd.
Laatst gewijzigd door Wilm@ op 30 mar 2012 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
- Aantal honden: 2
Re: Barça is niet lekker.
Als je het niet vertrouwd gewoon even een afspraak maken bij de dierenarts, het lijkt er op dat Barca fikse buikpijn heeft.
Hebben het hier met Donna ook een keer gehad dat ze door haar achterpootjes zakte en dat bleek dus ook van de buikpijn te zijn(diarree kwam pas later).
Lijkt me niet dat het van het strand kan zijn en zeker niet als hij daar niet of nauwelijks zout water heeft gedronken. Spugen van zout water doen ze meestal heel snel daarna.
Ik hoop dat Barca gauw opknapt.
Hebben het hier met Donna ook een keer gehad dat ze door haar achterpootjes zakte en dat bleek dus ook van de buikpijn te zijn(diarree kwam pas later).
Lijkt me niet dat het van het strand kan zijn en zeker niet als hij daar niet of nauwelijks zout water heeft gedronken. Spugen van zout water doen ze meestal heel snel daarna.
Ik hoop dat Barca gauw opknapt.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als er 8 dagen geleden iets op het strand gebeurd zou zijn, dan had hij daar al veel eerder last van moeten hebben, dus daar kan het onmogelijk mee te maken hebben lijkt mij.
Zelf zou ik wel even langs de dierenarts gaan als hij zo'n last heeft als jij beschrijft. Misschien dat een flinke pijnstillende of spierverslappende injectie al iets kan doen, en een onderzoek van de maag.
Sterkte en beterschap voor Barca.
Zelf zou ik wel even langs de dierenarts gaan als hij zo'n last heeft als jij beschrijft. Misschien dat een flinke pijnstillende of spierverslappende injectie al iets kan doen, en een onderzoek van de maag.
-
Wilm@
Rond half negen begon hij ineens overmatig te kwijlen. Bas achterin en naar de DA. Conclusie: Lichte buikvirus heerst en Barça zal daar dus niet aan zijn ontkomen. Spierverlappende injectie gehad en het kwijlen kwam van de misselijkheid. Pijnstilling voor zo nodig meegekregen en binnen twee dagen moet het over zijn.LongFields schreef:Als er 8 dagen geleden iets op het strand gebeurd zou zijn, dan had hij daar al veel eerder last van moeten hebben, dus daar kan het onmogelijk mee te maken hebben lijkt mij.
In gestrekte vorm ligt hij thuis weer gewéldig in de weg! Wat kun je zoiets irritantst toch missen hé
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hoe gaat het nu met Bassie?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- gerda__b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ach hondjes mogen niet ziek zijn hoe is het nu met hem...??

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)
06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Wilm@
Ja, pffff, het gaat gelukkig weer beter met hem. Lange wandelingen lukt nog niet, maar 30 a 40 minuten kuieren aan de lijn gaat prima. Gisteravond, rond etenstijd, heeft hij heel even met een andere hond gespeeld. Dus we gaan weer de goede kant op. Pijnmedicatie heeft hij niet nodig gehad. 
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- gerda__b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
- Contacteer:
Kijk dat zijn berichten die we graag willen lezen 

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)
06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani