Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Re: Ik maak me zorgen... Terecht? Update: Het gaat al beter
Moderator: moderatorteam
-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
- Aantal honden: 2
Re: Ik maak me zorgen... Terecht? Update: Het gaat al beter
Ik maak me de laatste dagen een beetje zorgen om Luna, maar kan er nu niet echt de vinger op leggen wat ze dan heeft en of ze uberhaupt wel iets heeft... Ze heeft al een week of 2 af en aan diarree, de ene dag wel, dan weer een paar dagen niet, dan weer wel... Verder is ze lusteloos, hijgt ze veel en is ze veel sneller moe dan normaal. Na een paar keer ballen gooien, staat ze echt hijgend naast me. Afgelopen week ben ik nog bij de DA geweest voor een hotspot en heb ik dit ook allemaal gezegd, maar daar gaven ze aan dat het ook kon liggen aan het feit dat ze pas loops is geweest. Dat sommige honden daarbij veel bloed verliezen en dan iets lustelozer zijn.
Nu viel me vandaag echter op dat bij haar achterste tepels een verdikking te zien en te voelen is. Ook laat ze merken dat het pijn doet als ik eraan kom (niet meteen bij eraan komen, maar wel bij erop drukken en het echt bevoelen). Nu maak ik me dus alleen maar meer zorgen...
Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik moet doen?
Nu viel me vandaag echter op dat bij haar achterste tepels een verdikking te zien en te voelen is. Ook laat ze merken dat het pijn doet als ik eraan kom (niet meteen bij eraan komen, maar wel bij erop drukken en het echt bevoelen). Nu maak ik me dus alleen maar meer zorgen...
Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik moet doen?
Laatst gewijzigd door Gerrie op 29 mar 2012 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Re: Ik maak me zorgen... Terecht?
Ik zou gewoon morgen nog een keer naar de da gaan om te laten kijken naar die tepels.
Beter een keer te veel gaan dan een keer te weinig.
Sterkte met haar!
Beter een keer te veel gaan dan een keer te weinig.
Sterkte met haar!
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heeft ze verhoging? eet ze goed? Drinkt ze voldoende?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Af en toe diarree en lusteloos kan ook op giardia duiden. Dus dat zou ik laten testen bij de DA en haar tepel laten checken. Volgens mij kun je het beste ook een foto maken van hoe het eruit ziet in normale situatie, kun je namelijk beter vergelijken of ze groter zijn geworden net als bij moedervlekken. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik las laatst ook van iemand die dacht dat de tepel groter was geworden en dat bleek wel mee te vallen, dus een foto helpt.
-
Gerrie
- Zeer actief
Shima schreef:Heeft ze verhoging? eet ze goed? Drinkt ze voldoende?
Ow, vergeten erbij te vertellen: ze eet en drinkt gewoon, maar plast wel ontzettend veel. Waar ze normaal tien keer per wandeling een paar druppels plast, komt er nu een aantal keer echt een grote sloot uit... Of ze verhoging heeft weet ik niet, ik kan de meter niet vinden

- *Esther
- Zeer actief
Verdikking van de tepels kan ook wijzen op schijnzwangerschap. Voel je de melklijsten nu?
Kunnen ze ook slomer zijn.
Kunnen ze ook slomer zijn.
-
Gerrie
- Zeer actief
Nou, de tepel zelf is niet groter, maar eronder zit een verdikking, in haar buik dus. Voelt aan als een dikke pees ofzoiets... Ben heel bang voor een baarmoederontsteking, maar lees overal dat ze dan ook echt niet eten. Aangezien ze net loops is geweest, kan het ook misschien schijnzwangerschap zijn ofzo... Ik weet het niet, maak me gewoon zorgen en dan wat rondgoogelen heeft niet zo veel zin, want hierdoor wordt het alleen maar erger en weet ik nog niets...Fizgig schreef:Af en toe diarree en lusteloos kan ook op giardia duiden. Dus dat zou ik laten testen bij de DA en haar tepel laten checken. Volgens mij kun je het beste ook een foto maken van hoe het eruit ziet in normale situatie, kun je namelijk beter vergelijken of ze groter zijn geworden net als bij moedervlekken. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik las laatst ook van iemand die dacht dat de tepel groter was geworden en dat bleek wel mee te vallen, dus een foto helpt.

- Fizgig
- Zeer actief
Oe baarmoederontsteking is geen grapje, als je dat vermoeden hebt. Dan zou ik maar naar de benzinepomp rijden en een thermometer kopen, voor de zekerheid. Kun je even nadenken tijdens het fietsen. Honden kunnen pijn goed verbergen natuurlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Gerrie schreef: Nou, de tepel zelf is niet groter, maar eronder zit een verdikking, in haar buik dus. Voelt aan als een dikke pees ofzoiets... Ben heel bang voor een baarmoederontsteking, maar lees overal dat ze dan ook echt niet eten. Aangezien ze net loops is geweest, kan het ook misschien schijnzwangerschap zijn ofzo... Ik weet het niet, maak me gewoon zorgen en dan wat rondgoogelen heeft niet zo veel zin, want hierdoor wordt het alleen maar erger en weet ik nog niets...
Die achterste 2 tepels beginnen als eerste te groeien.
Normaal voel ik het wel aan de oortjes van de honden wel of ze verhoging hebben.
Hoe lang is het sinds de loopsheid? Heeft ze afscheiding uit de vulva?
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Als ze meer plast moet ze het ook ergens vandaan halen.
Hoelang geleden is ze precies loops geweest?
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Ze plast dus meer dan normaal, drinkt ze ook meer dan normaal? Dat kan namelijk op een (beginnende) baarmoederontsteking wijzen.
Die verdikking onder de tepel, zit dat maar bij 1 tepel? Dan denk ik namelijk niet direct aan schijnzwangerschap, eerder aan een ontsteking. Ik zou sowieso morgen even langs de da gaan om haar nogmaals na te laten kijken. Als je het gevoel hebt dat die je niet serieus neemt, dan ga je gewoon naar een ander.
Die verdikking onder de tepel, zit dat maar bij 1 tepel? Dan denk ik namelijk niet direct aan schijnzwangerschap, eerder aan een ontsteking. Ik zou sowieso morgen even langs de da gaan om haar nogmaals na te laten kijken. Als je het gevoel hebt dat die je niet serieus neemt, dan ga je gewoon naar een ander.
-
Gerrie
- Zeer actief
Het einde van de loopsheid is ongeveer 2 weken geleden. Er is geen afscheiding uit de vulva. Wel likt ze veel aan haar buik en vulva. Ook kiest ze de laatste tijd meer voor liggen op de grond, dan haar kussen of de bank. In eerste instantie ligt ze hier wel, maar ze staat al snel op om op de vloer te gaan liggen. Maar ja, dit kan natuurlijk ook gewoon liggen aan de temperatuur buiten die de laatste week een stuk hoger is...dagmar88 schreef:Gerrie schreef: Nou, de tepel zelf is niet groter, maar eronder zit een verdikking, in haar buik dus. Voelt aan als een dikke pees ofzoiets... Ben heel bang voor een baarmoederontsteking, maar lees overal dat ze dan ook echt niet eten. Aangezien ze net loops is geweest, kan het ook misschien schijnzwangerschap zijn ofzo... Ik weet het niet, maak me gewoon zorgen en dan wat rondgoogelen heeft niet zo veel zin, want hierdoor wordt het alleen maar erger en weet ik nog niets...Denk dat dat het wel zal zijn. Charlie heeft ook dezelfde verschijnselen wanneer ze schijnzwanger is of moet worden.
Die achterste 2 tepels beginnen als eerste te groeien.
Normaal voel ik het wel aan de oortjes van de honden wel of ze verhoging hebben.
Hoe lang is het sinds de loopsheid? Heeft ze afscheiding uit de vulva?
Toen ik haar twee jaar geleden uit het asiel haalde, gaven ze trouwens ook aan dat ze schijnzwanger was, dus als het zo zou zijn, is het niet de eerste keer.
Hoe merk je dat trouwens aan de oren dan? Ik neem aan dat ik dan moet weten hoe ze normaal gesproken aanvoelen en al vind ze het heerlijk als ik aan haar oren zit bij het kroelen, ik heb nou niet echt onthouden hoe dat aanvoelt
Op het moment van typen, krijgt ze trouwens ook nog een aanval van reverse sneezing, pfff, kon ze maar iets zeggen

-
Gerrie
- Zeer actief
Snap ik, maar kan dit op dit moment moeilijk controleren... Met dit heerlijke weer staat de achterdeur de hele dag open en daar ligt ook een vijver waar ze wel eens uit drinkt. Het is dus niet echt bij te houden of dit meer is dan normaal...ZaZa schreef:Als ze meer plast moet ze het ook ergens vandaan halen.

-
Gerrie
- Zeer actief
Ik weet gewoon niet hoe het normaal aanvoelt, maar ik voel bij beide tepels heel duidelijk 'iets' zitten, wat aanvoelt als een dikke pees ofzoiets... De ene kant is ook echt dikker dan de andere kant.Shima schreef:Ze plast dus meer dan normaal, drinkt ze ook meer dan normaal? Dat kan namelijk op een (beginnende) baarmoederontsteking wijzen.

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Ik zou weer even naar de DA gaan.....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
Gerrie
- Zeer actief
Re: Ik maak me zorgen... Terecht? Update: Ja dus, baarmoeder
Vanmorgen toch maar even bij de DA geweest. En die kwam al vrij snel tot de conclusie dat de symptomen wel op baarmoederontsteking konden wijzen. Eerst dus een bloedonderzoek doen en hier kwam uit dat de waardes inderdaad verhoogd waren. Ze waren echter (nog) niet torenhoog, waardoor ze denken het met AB te kunnen bestrijden. Ik heb nu dus AB meegekregen en moet vrijdag terug. Mocht ze verslechteren, sta ik natuurlijk meteen weer bij de DA. Aangezien ik moet werken, is ze nu bij mijn zus, die haar goed in de gaten houdt.
Ik ben in ieder geval blij dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd. Gisteravond had ik het er nog met mijn vader over, die alleen maar zei: ja, maar kijk, ze komt toch naar me toe en ze kwispelt toch? En dat ze sneller moe is, kan toch ook gewoon liggen aan het weer of aan het feit dat ze ouder wordt? (Ze is geschat op ongeveer 5 jaar op dit moment, dus dit vond ik echt onzin). Enz. enz. Ik heel duidelijk gezegd dat ze er ook niet doodziek bijligt, maar dat ik aan haar hele gedrag kan merken dat er gewoon iets is dat niet klopt... Jammer genoeg heb ik dus uiteindelijk wel gelijk, zou deze keer eens willen dat dat niet zo was
Ik ben in ieder geval blij dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd. Gisteravond had ik het er nog met mijn vader over, die alleen maar zei: ja, maar kijk, ze komt toch naar me toe en ze kwispelt toch? En dat ze sneller moe is, kan toch ook gewoon liggen aan het weer of aan het feit dat ze ouder wordt? (Ze is geschat op ongeveer 5 jaar op dit moment, dus dit vond ik echt onzin). Enz. enz. Ik heel duidelijk gezegd dat ze er ook niet doodziek bijligt, maar dat ik aan haar hele gedrag kan merken dat er gewoon iets is dat niet klopt... Jammer genoeg heb ik dus uiteindelijk wel gelijk, zou deze keer eens willen dat dat niet zo was

- dagmar88
- Zeer actief
Ik dacht dat AB meestal maar tijdelijk hielp?
-
Gerrie
- Zeer actief
Ze gaf aan dat de waardes nu wel verhoogd waren, maar dat ze goede hoop had dat dit met AB bestreden kon worden. Zo niet, moet het er sowieso uit. Als het wel verbeterd hiermee, kan ik nog altijd de keuze maken om haar te castreren. Eigenlijk wilde ik dit niet, omdat ik bang ben voor een gedragsverandering en ik haar nu met haar nukken gewoon goed onder controle heb. Maar als er een risico is dat dit vaker terugkomt ofzo, dan hoef ik niet lang te twijfelen en zie ik daarna wel wat het met haar gedrag doet. Dan kies ik toch echt voor gezondheid...dagmar88 schreef:Goed dat de dierenarts je nu wel serieus heeft genomen.
Ik dacht dat AB meestal maar tijdelijk hielp?
Ook zei ze dat ze op dit moment liever niet opereren, omdat het met een ontstoken baarmoeder altijd meer complicaties kan geven als met een normale baarmoeder. Vandaar dus de eerste keus voor AB, legde ze uit.

- Fizgig
- Zeer actief
Nou toch een opsteker voor jou dan, want je voelt je hond dus prima aan. Jij kent haar het beste dus dan zie je kleine veranderingen in gedrag ook. Vervelend wel natuurlijk. Ik heb laatst hier ook gelezen over een hond die ook baarmoederontsteking had die met AB werd behandeld en die ging uiteindelijk ook onder het mes. Was dat niet met Toots, weet ik niet zeker. Maar elke hond is weer anders natuurlijk. Nu je weet wat het is, hoe lang heeft ze er al last van?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
lijkt me sterk aangezien toots een reu is 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Fizgig
- Zeer actief
Hahaha, oeps, ik geloof dat ik een paar chihuahua's door elkaar haal, sorry! Toots heeft net een patella operatie gehad, mmm, hoe heet dat teefje dan, weet het niet meer. Ik ga even zoeken. Maar goed, het zegt natuurlijk niks over een compleet andere hond maar misschien is het wat voor TS om dat topic te lezen.renee-uk schreef:lijkt me sterk aangezien toots een reu is
- Fizgig
- Zeer actief
Gevonden! Yuna was dat, ze lijken wel een beetje op elkaar hoor! Die kreeg in eerste instantie ook AB, misschien goed om te lezen hoe dat verliep verder.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=237559
-
Gerrie
- Zeer actief
Dit topic heb ik gisteren inderdaad ook gevonden via de zoekfunctie, omdat ik al bang was voor een baarmoederontsteking. Ik hou het in de gaten en bij verslechtering, gaan we meteen weer naar de DA.Fizgig schreef:Gevonden! Yuna was dat, ze lijken wel een beetje op elkaar hoor! Die kreeg in eerste instantie ook AB, misschien goed om te lezen hoe dat verliep verder.

- *Esther
- Zeer actief
Sterkte met haar! Hier een grote teef die baarmoederontsteking heeft gehad en met synulox er doorheen is gekomen!
-
Gerrie
- Zeer actief
Dus alleen met AB? Heb je daarna wel nog de operatie gedaan? Ik heb me er nu namelijk maar op ingesteld dat ze sowieso geopereerd moet worden, aangezien ik overal lees dat er een grote kans is dat het terugkomt...*Esther schreef:Sterkte met haar! Hier een grote teef die baarmoederontsteking heeft gehad en met synulox er doorheen is gekomen!

- *Esther
- Zeer actief
Nee, ze is nog intact. Ze was ongewenst gedekt in een hondenpension
en is toen gespoten met alizin. Dat had een bmontsteking tot gevolg. Dat ligt overigens wel in de lijn der verwachting. Hond was absoluut niet algemeen ziek. DA wilde haar gelijk castreren, in overleg met mijn fokster toch alleen AB gegeven. Is goed gegaan.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Hier bij Kira ook na de eerste loopsheid en dat is verholpen met ab.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- CKS
- Zeer actief
Als Luna twee weken geleden loops was heeft ze zo goed als zeker (99.9%) nu geen baarmoederontsteking. Dat is er nu te vroeg voor. De symptomen lijken er wel op hoor, daar niet van. Maar als er geen röntgenfotos of echo gemaakt is geloof ik nog even niet dat dat aan de hand is. Aan bloedonderzoek kun je niet zien of er een baarmoederontsteking is, alleen dat er 'iets' ontstoken zou kunnen zijn.
Als ze wel een bm ontsteking heeft is behandelen met antibiotica zinloos. De AB komt namelijk nooit ín de baarmoeder zelf (waar de bacteriën zitten) en genezen is er dus niet bij. Het argument dat opereren met onstoken baarmoeder gevaarlijk is, gaat niet op want 96% van de teven overleeft deze operatie. De teven die niet overleven zijn de teven die te laat geopereerd worden, waardoor de nieren het al begeven hebben of omdat de baarmoeder geknapt is en er pus en rotzooi in de buikholte gekomen is. Van de rage tegenwoordig om met kunst en vliegwerk die operatie uit te stellen snap ik dus helemaal niets.
Groetjes, Kees
Als ze wel een bm ontsteking heeft is behandelen met antibiotica zinloos. De AB komt namelijk nooit ín de baarmoeder zelf (waar de bacteriën zitten) en genezen is er dus niet bij. Het argument dat opereren met onstoken baarmoeder gevaarlijk is, gaat niet op want 96% van de teven overleeft deze operatie. De teven die niet overleven zijn de teven die te laat geopereerd worden, waardoor de nieren het al begeven hebben of omdat de baarmoeder geknapt is en er pus en rotzooi in de buikholte gekomen is. Van de rage tegenwoordig om met kunst en vliegwerk die operatie uit te stellen snap ik dus helemaal niets.
Groetjes, Kees
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja, dat zei mijn DA toen ook, ik was een week later bijna mijn meisje kwijt, een BM die toen werkelijk op ontploffen stond.Casey schreef:Als Luna twee weken geleden loops was heeft ze zo goed als zeker (99.9%) nu geen baarmoederontsteking. Dat is er nu te vroeg voor. De symptomen lijken er wel op hoor, daar niet van. Maar als er geen röntgenfotos of echo gemaakt is geloof ik nog even niet dat dat aan de hand is. Aan bloedonderzoek kun je niet zien of er een baarmoederontsteking is, alleen dat er 'iets' ontstoken zou kunnen zijn.
Groetjes, Kees
nou is Thica ook wel een raar hondje hoor, zal daar wel aan liggen
- CKS
- Zeer actief
Daarom zou ik dus verder onderzoek aanraden (röntgenfoto of echo) om zéker te weten dat het geen bmontsteking is. Zeker omdat de symptomen wél erg op bm-ontsteking lijken.yamie schreef:ja, dat zei mijn DA toen ook, ik was een week later bijna mijn meisje kwijt, een BM die toen werkelijk op ontploffen stond.Casey schreef:Als Luna twee weken geleden loops was heeft ze zo goed als zeker (99.9%) nu geen baarmoederontsteking. Dat is er nu te vroeg voor. De symptomen lijken er wel op hoor, daar niet van. Maar als er geen röntgenfotos of echo gemaakt is geloof ik nog even niet dat dat aan de hand is. Aan bloedonderzoek kun je niet zien of er een baarmoederontsteking is, alleen dat er 'iets' ontstoken zou kunnen zijn.
Groetjes, Kees
nou is Thica ook wel een raar hondje hoor, zal daar wel aan liggen
Maar niet verder onderzoek doen, niet opereren maar in plaats daarvan antibiotica voorschrijven .. snap ik de logica niet van.
Kees