Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rabies, cocktail en kennelhoest tegelijk enten?
Moderator: moderatorteam
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Rabies, cocktail en kennelhoest tegelijk enten?
Kan je Rabies, grote cocktail en kennelhoest tegelijk enten? Of is dat echt een te grote aanslag voor het hondenlichaam?

-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
Re: Rabies, cocktail en kennelhoest tegelijk enten?
geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om alles in één keer te laten enten
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De meningen zullen verschillen maar ik vind het teveel. Kennelhoest laat ik sowieso niet apart enten maar ik hou minimaal 2 weken tussen de rabies enting en de cocktail.
- Joera
- Zeer actief
Ja kennelhoest word natuurlijk eigenlijk altijd wel bij de andere enting gedaan.
Maar minstens 2 weken ertussen met rabies...
Maar minstens 2 weken ertussen met rabies...

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
afgelopen jaar de honden in training met deze 3 laten enten. geen enkel probleem ermee.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Je hebt zelf al het antwoord gegevenJoera schreef:Kan je Rabies, grote cocktail en kennelhoest tegelijk enten? Of is dat echt een te grote aanslag voor het hondenlichaam?

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ben het met Inge-O eens.
Als het al een niet (te) grote aanslag is op het afweersysteem, dan is het maar de vraag of je hond genoeg afweerstoffen opbouwt, als je zoveel tegelijk laat enten.
Ik zou het in ieder geval niet doen.
Als het al een niet (te) grote aanslag is op het afweersysteem, dan is het maar de vraag of je hond genoeg afweerstoffen opbouwt, als je zoveel tegelijk laat enten.
Ik zou het in ieder geval niet doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik liet het altijd wel doen en ze werden er niet ziek van. Maar kennelhoest laat ik niet meer enten. En Rabies hoeft nu maar eens in de drie jaar, net als de volledige cocktail. Dus dat wisselt elkaar dan af.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Nolan heeft vorig jaar wel de cocktail en rabies tegelijk gehad. Bij Max heb ik dat een paar jaar geleden ook zo gedaan.

- Joera
- Zeer actief
even voor de duidelijkheid ik ben helemaal niet zo van het enten en heb de afgelopen 2 jaar ook alleen weil laten enten, maar de kans is groot dat ze dit jaar naar een pension gaan, dus dan zullen ze helaas alles moeten krijgen.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Rabies hoeft voor pension natuurlijk niet.
Onder geen beding liet ik alles tegelijk zetten en let vooral op met de cocktail; als je die neemt van Nobivac / intervet (en er is er nog 1 of 2) dan zijn die gewoon 3 jaar geldig. Je hoeft dan de tussenliggende jaren alleen weil te enten.
Weil zou ik dan weer in het voorjaar doen; dan is het het meest effectief.
Kennelhoest... waarschijnlijk ivm pension verplicht maar zolang dat niet zo is; zou ik die niet laten zetten.
Suzanne
Onder geen beding liet ik alles tegelijk zetten en let vooral op met de cocktail; als je die neemt van Nobivac / intervet (en er is er nog 1 of 2) dan zijn die gewoon 3 jaar geldig. Je hoeft dan de tussenliggende jaren alleen weil te enten.
Weil zou ik dan weer in het voorjaar doen; dan is het het meest effectief.
Kennelhoest... waarschijnlijk ivm pension verplicht maar zolang dat niet zo is; zou ik die niet laten zetten.
Suzanne
- Liesbeth
- Zeer actief
Joera schreef:even voor de duidelijkheid ik ben helemaal niet zo van het enten en heb de afgelopen 2 jaar ook alleen weil laten enten, maar de kans is groot dat ze dit jaar naar een pension gaan, dus dan zullen ze helaas alles moeten krijgen.
Wat Suzanne al vertelde, rabiës hoeft niet voor een pension, dat scheelt al een flinke slok op de 'borrel'.
Naar mijn weten moet je hond dan, naast de gewone entingen, ook tegen kennelhoest gevaccineerd zijn. In dat geval raad ik je aan om tegen DHP+L te laten enten en de neusspray tegen kennelhoest.
Alleen DHP+L, dus zonder de Pi, want die zit al in de KC-spray.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Oh, en kennelhoest uiteraard ook niet tegelijk met de rest!
Daar zou ik zeker een maand tussen willen hebben eerlijk gezegd.
Neemt het pension vwb de andere entingen geen genoegen met een titerbepaling?
Suzanne
Suzanne
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Je bent er weerSuzanne123 schreef:Oh, en kennelhoest uiteraard ook niet tegelijk met de rest!
Suzanne
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Muk
Het kan wel, maar ik zou het niet doen. Ik zou er minimaal een paar weken tussen laten.
- Joera
- Zeer actief
Rabies krijgen ze omdat ze ook weer meegaan naar het buitenland.Liesbeth schreef:Joera schreef:even voor de duidelijkheid ik ben helemaal niet zo van het enten en heb de afgelopen 2 jaar ook alleen weil laten enten, maar de kans is groot dat ze dit jaar naar een pension gaan, dus dan zullen ze helaas alles moeten krijgen.
Wat Suzanne al vertelde, rabiës hoeft niet voor een pension, dat scheelt al een flinke slok op de 'borrel'.
Naar mijn weten moet je hond dan, naast de gewone entingen, ook tegen kennelhoest gevaccineerd zijn. In dat geval raad ik je aan om tegen DHP+L te laten enten en de neusspray tegen kennelhoest.
Alleen DHP+L, dus zonder de Pi, want die zit al in de KC-spray.
Dus ik moet ze enten voor het pension en voor het buitenland, anders had ik het idd niet gedaan.
Bedankt voor je info.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
rabies en coctail doe ik wel samen als het zo uitkomt... kennelhoest ent ik niet...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Sita
- Zeer actief
Rabies en cocktail krijgen ze hier gewoon tegelijk. Nooit problemen mee gehad bij alle drie de honden niet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb het vorig jaar ook gelijkertijd laten zetten. Volgens de DA was het geen probleem en het scheelt mijn 70 euro consult kosten. Ik mag nl voor 2 honden enten heel fijn 2x consult betalen 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik deed het ook tegelijk, kennelkuch meestal niet trouwens.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het KAN ook goed gaan... maar de kans dat het fout gaat is me gewoon te groot; ik hoor zeker van de rabies-enting me net ff iets te vaak dat honnden er last van krijgen.
Dan betaal ik ECHT liever 2 x consultkosten in het belang van mijn hond.
DA's enten wel... en alles tegelijk ook en als je wilt krijg je tegelijk ook nog een ontwormingskuurtje mee en ze draaien er soms hun hand niet voor om om een zieke hond toch te enten.
Is het daarom maar goed??
Hoeveel DA's zijn er niet tegen het vers-voeren en adviseren je de brok die bij hen verkocht wordt? Is die brok daarom ineens goed geworden?
Hoeveel DA's weten dat bijv. Nobivac / Intervet een 3-jaarsgoedkeuring heeft en dus ECHT maar 1 x per 3 jaar hoeft te worden geent? Die jassen er zo elk jaar een volledige cocktail in; maakt het dat goed?
Kortom: ik vertrouw wat dat betreft echt niet op het oordeel van een DA!
Suzanne
DA's enten wel... en alles tegelijk ook en als je wilt krijg je tegelijk ook nog een ontwormingskuurtje mee en ze draaien er soms hun hand niet voor om om een zieke hond toch te enten.
Hoeveel DA's zijn er niet tegen het vers-voeren en adviseren je de brok die bij hen verkocht wordt? Is die brok daarom ineens goed geworden?
Hoeveel DA's weten dat bijv. Nobivac / Intervet een 3-jaarsgoedkeuring heeft en dus ECHT maar 1 x per 3 jaar hoeft te worden geent? Die jassen er zo elk jaar een volledige cocktail in; maakt het dat goed?
Suzanne
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
wat een aannames allemaal, er wordt vaak bijverteld de ontworming pas enkele weken later te geven, evenals de ontvlooing.Suzanne123 schreef:Het KAN ook goed gaan... maar de kans dat het fout gaat is me gewoon te groot; ik hoor zeker van de rabies-enting me net ff iets te vaak dat honnden er last van krijgen.
Suzanne
Een zieke hond wordt door een goede DA NOOIT! geënt of de eigenaar moet informatie achter houden
het gros van de DA's weten weinig van Vers voeren en volgen alleen seminairs over de brokken die zij verkopen, dit kan je ze niet kwalijk nemen
Heel veel DA's weten dat een Novibac enting maar 1x in de 3 jaar hoeft te enten zeker sinds er een tijdje geleden overal informatie is verspreid door Novibac zelf en een nieuw entschema is verspreid!!
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 25 mar 2012 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wat jij wilt maar ik hoor het in mijn omgeving te vaak dat het zo gaat zoals ik schets.
Het is zelfs MIJ gebeurd toen we net onze eerst hond hadden, dat de DA zei dat het allemaal geen kwaad kan.
Maar goed, iedereen moet doen wat hij zelf het prettigst vind.
Ik sta achter mijn beslissing het zo te doen zoals ik het doe. Zolang jij erachter staat dat jij het zo moet doen zoals jij wilt is het goed toch?
Suzanne
Het is zelfs MIJ gebeurd toen we net onze eerst hond hadden, dat de DA zei dat het allemaal geen kwaad kan.
Ik sta achter mijn beslissing het zo te doen zoals ik het doe. Zolang jij erachter staat dat jij het zo moet doen zoals jij wilt is het goed toch?
Suzanne
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
Even reageren op je vraag, ik zou de cocktail erin doen (als hij de afgelopen 2 jaar idd tegen weill is geëent) en dan inderdaad de Lepto + DHP.Joera schreef:Kan je Rabies, grote cocktail en kennelhoest tegelijk enten? Of is dat echt een te grote aanslag voor het hondenlichaam?
Als de hond gezond is en nog jong/volwassen (geen senior) kan je dit samen met de neusenting doen.
Wel zou ik een paar weken wachten totdat je de Rabiës laat zetten als je toch die 'luxe' hebt. Misschien kan je het nog zo met je dierenarts afspreken dat het dan op de kosten van een herhalingsconsult kan

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ik kan me hier eigenlijk wel bij aansluiten... mijn da is wat dat betreft wel heel eerlijk maar ik hoor vaak zat om mij heen dingen waarvan ik denkSuzanne123 schreef:Het KAN ook goed gaan... maar de kans dat het fout gaat is me gewoon te groot; ik hoor zeker van de rabies-enting me net ff iets te vaak dat honnden er last van krijgen.
Suzanne
Mensen durven bij een da vaak niet zelf natedenken of iets tevinden.. de da's mening is waarheid.... en daar kan je flink het schip mee ingaan.
Hier in de buurt ook een hond die echt doodziek is geweest van de cocktail en rabies enting tegelijk.. en s'middags nog ontwormt op advies van de da
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan heb ik alleen maar goede dierenartsen om mij heen want wat je aanhaalt heb ik zelf nog nooit meegemaakt of gehoord (gelukkig!!)Suzanne123 schreef:Wat jij wilt maar ik hoor het in mijn omgeving te vaak dat het zo gaat zoals ik schets.
Suzanne
En zelf doe ik het niet zo hoor
Ik kan er ook bijna niet met mijn verstand bij dat er serieus dierenartsen zijn die een enting in een zieke hond zetten en dit soort aparte adviezen geven, maar als jullie het zo volmondig presenteren wil ik het best geloven maar dat vind ik dan wel falen van 6-8 jaar universitaire opleiding

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik heb het zelf meegemaakt EN hoor het om mij heen; zelfs op het forum hoor ik het van mensen die zeggen dat hun DA "er geen probleem in ziet". Ik vind dat idd enorm eh... "ongelooflijk" na zo lange tijd opleiding.EschaenStefanie schreef:Dan heb ik alleen maar goede dierenartsen om mij heen want wat je aanhaalt heb ik zelf nog nooit meegemaakt of gehoord (gelukkig!!)Suzanne123 schreef:Wat jij wilt maar ik hoor het in mijn omgeving te vaak dat het zo gaat zoals ik schets.
Suzanne
En zelf doe ik het niet zo hoorik heb mijn eigen hersenen en google en dit forum waar ik mijn informatie vandaan haal.
Ik kan er ook bijna niet met mijn verstand bij dat er serieus dierenartsen zijn die een enting in een zieke hond zetten en dit soort aparte adviezen geven, maar als jullie het zo volmondig presenteren wil ik het best geloven maar dat vind ik dan wel falen van 6-8 jaar universitaire opleiding
Het zal heus niet overal zo zijn, maar in sommige gevallen komt het heus voor.
Mij werd trouwens nog niet zo lang geleden aangeraden mijn oude hond (15 jr) toch maar te enten; ze zou wel 's kwetsbaarder kunnen zijn. Dat mag dan waar zijn.... mijn gezonde verstand zegt (zelfs zonder titerbepaling)... "laat maar"... (ze wordt dus al 3 jr niet meer geent en recent is de geldigheid van haar rabies-enting verlopen; die gaat er ook niet meer in)
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik ga niet af op mijn DA wat enten betreft wel op mijn eigen inzicht hierin.. bij geen enkele hond heeft het ooit problemen gegeven om de rabies samen met de coctail te geven, en dat met ruim 13 jaar aan honden inmiddels... dus ik durf het gerust te geven. Zou een van mijn honden er wel op reageren zou ik het de volgende keer met die hond niet meer doen, maar met de rest wel weer gewoon. Maar zoals gezegd nooit problemen gehad.Suzanne123 schreef:Ik heb het zelf meegemaakt EN hoor het om mij heen; zelfs op het forum hoor ik het van mensen die zeggen dat hun DA "er geen probleem in ziet". Ik vind dat idd enorm eh... "ongelooflijk" na zo lange tijd opleiding.EschaenStefanie schreef:Dan heb ik alleen maar goede dierenartsen om mij heen want wat je aanhaalt heb ik zelf nog nooit meegemaakt of gehoord (gelukkig!!)Suzanne123 schreef:Wat jij wilt maar ik hoor het in mijn omgeving te vaak dat het zo gaat zoals ik schets.
Suzanne
En zelf doe ik het niet zo hoorik heb mijn eigen hersenen en google en dit forum waar ik mijn informatie vandaan haal.
Het zal heus niet overal zo zijn, maar in sommige gevallen komt het heus voor.
Mij werd trouwens nog niet zo lang geleden aangeraden mijn oude hond (15 jr) toch maar te enten; ze zou wel 's kwetsbaarder kunnen zijn. Dat mag dan waar zijn.... mijn gezonde verstand zegt (zelfs zonder titerbepaling)... "laat maar"... (ze wordt dus al 3 jr niet meer geent en recent is de geldigheid van haar rabies-enting verlopen; die gaat er ook niet meer in)
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Joera
- Zeer actief
Ik denk er nog even overna, de DA waar ik heen ga is erg ver weg, daarom zou ik het bij voorkeur tegelijk laten enten. Als ik mij goed herinner heeft één van de twee honden met 12 weken oud ook alles tegelijk gehad. Toen ook geen problemen gehad.

- Liesbeth
- Zeer actief
Tja, ik heb zelf zo'n DA gehad, maar dat speelt al weer een aantal jaar geleden en ik wist zelf toen nog niet zo van de hoed en de rand. Ik dacht de DA meer wist en toen was dat ook zoEschaenStefanie schreef:Dan heb ik alleen maar goede dierenartsen om mij heen want wat je aanhaalt heb ik zelf nog nooit meegemaakt of gehoord (gelukkig!!)Suzanne123 schreef:Wat jij wilt maar ik hoor het in mijn omgeving te vaak dat het zo gaat zoals ik schets.
Suzanne
Mijn vorige hond had een wond gehad die was gaan ontsteken. Naar de dierenarts, wond uitspoelen, AB-kuur etc. Volgens het boekje moest hij een maand later de cocktail krijgen en dat is ook zo gebeurt. Nog geen maand later is hij gebeten en weer is die wond gaan ontsteken. Niet veel later gingen zijn poten kapot, alsof hij een allergie had. Diverse dierenartsen later kwam er uit dat hij demodex had en hij was inmiddels meer dood dan levend.
Vette pech die ontstekingen in combinatie met de cocktail, maar de DA van toen dacht niet eens aan een slecht afweersysteen daardoor. En al helemaal niet aan demodex, toen ik bij hem kwam met die kapotte poten van mijn hond.
Een andere dierenarts jaste gewoon een cocktail in diezelfde hond, terwijl ik om Weil had gevraagd. Nee, ze vond jaarlijks de cocktail zetten de norm. Ik had me inmiddels al behoorlijk ingelezen m.b.t. enten en wilde dit niet. Maar ondanks haar toezegging om alleen Weil te enten gaf ze toch de cocktail
Ook dit speelde een aantal jaren geleden en ik hoop van harte dat ze nu wel weet wat ze doet. Ik ga dat overigens niet controleren, ik ga nu naar Vaasssen of Dieren. Ik heb het gehad met de dierenartsen alhier