Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Manken
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Manken
Sinds een paar dagen loopt Cena mank na een actieve wandeling en daarna een poosje slapen. Het zit in haar linkervoorpoot. Ik mag overal aanzitten, ze geeft hem ook zonder aarzelen aan en ik zie er niets vreemds aan. Toch valt het op dat ze steeds een poosje mankt, alsof ze stijf is.
Cena is nog geen 4 jaar oud. Wat zou dit kunnen zijn?
Cena is nog geen 4 jaar oud. Wat zou dit kunnen zijn?
RIP Cena
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Re: Manken
EY! Cena... geen gekke fratsen jij he!!
Vervelend Sanne... Kan natuurlijk van alles zijn. Verstapt? Spierpijn? Als het aan blijft houden zou ik het even na laten kijken. evt. rofo laten maken?
Vervelend Sanne... Kan natuurlijk van alles zijn. Verstapt? Spierpijn? Als het aan blijft houden zou ik het even na laten kijken. evt. rofo laten maken?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Nou wat toevallig, dat heeft Shelly ook sinds eergisteren. Maar dat is gekomen door een nogal wild renpartijtje van de dag daarvoor. Ze heeft iets verrekt of bezeerd, en dat doet zeer. We hebben gisteren alleen aan de lijn gewandeld en niet zo lang, maar 20 minuten. Vandaag mankt ze niet meer. Dus ik zou lijnrust doen een dag ofzo en als dat niet helpt, naar de DA. Ik voel aan de binnenkant van haar poot, in de oksel, een pees die gebobbeld aanvoelt, da's meestal een teken dat ie verrekt is of geblesseerd. Gewoon even rustig aan doen, maar manken doen honden pas als het echt veel pijn doet, dus wel naar de DA als het niet over gaat met een dag lijnrust. Ik wil van Shelly en Bruno sowieso foto's laten maken van enkels en heupen, gewoon om te weten hoe het ervoor staat, adviseer ik iedereen met een middelgrote tot grote hond om dat te doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
er komt geen eind aan je gezwets vandaag geloof ik 
niet iedereen wil zo graag van zn geld af als jij Fizgig, misschien toch iets om in je achterhoofd te houden
niet iedereen wil zo graag van zn geld af als jij Fizgig, misschien toch iets om in je achterhoofd te houden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Fizgig
- Zeer actief
Ik snap niet helemaal wat je zo'n onzin vindt aan mijn verhaal, echt niet. Misschien kun je dat nog even uitleggen?renee-uk schreef:er komt geen eind aan je gezwets vandaag geloof ik
- renee-uk
- Zeer actief
foto's van enkels?
waar mag dat voor nodig zijn dan?
waar mag dat voor nodig zijn dan?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Heupen & Ellebogen op de foto zetten kan ik me nog wel voorstellen, maar enkels? 
Lastig Sanne, het kan van alles zijn...
Je zorgen snap ik wel goed! 'Beterschap' voor Cena!
Lastig Sanne, het kan van alles zijn...
Je zorgen snap ik wel goed! 'Beterschap' voor Cena!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Sanne veel sterkte.
hoop dat even rustig aan doen genoeg is. soms zijn ze een partij lomp die honden.
hoop dat even rustig aan doen genoeg is. soms zijn ze een partij lomp die honden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Fizgig
- Zeer actief
Zei ik enkels, ik bedoelde heupen en ellebogen, dat is toch de standaard, dacht ik? Nou, iig gaan ze onder de röntgen net als bij alle rashonden die HD/ED gevoelig zijn, daarbij is het verplicht, toch? Better safe than sorry. Ik weet niet eens waar de enkels zitten van een hond, haha.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
HD en ED is niet overal verplicht.
Mijn kruising laat ik niet op de foto zetten. Pas als hij klachten laat zien. Waarom zou ik anders zoveel geld aan foto's besteden die ook maar een momentopname zijn?
Dumas moet nog wel even op de foto. Al blijf ik, ongeacht de uitslag, doen met hem wat ik nu ook doe.
Mijn kruising laat ik niet op de foto zetten. Pas als hij klachten laat zien. Waarom zou ik anders zoveel geld aan foto's besteden die ook maar een momentopname zijn?
Dumas moet nog wel even op de foto. Al blijf ik, ongeacht de uitslag, doen met hem wat ik nu ook doe.
- renee-uk
- Zeer actief
tja dat zei ik al, er komt geen einde aan het gezwets
misschien even overlezen voordat je onzin neerzet.
rontgenen is niet verplicht hoor.
als er verder geen fokaspiraties zijn en de hond laat niks zien waardoor je heup of elleboogproblemen verwacht laat ik het in elk geval niet doen.
zonde van mijn geld.
misschien even overlezen voordat je onzin neerzet.
rontgenen is niet verplicht hoor.
als er verder geen fokaspiraties zijn en de hond laat niks zien waardoor je heup of elleboogproblemen verwacht laat ik het in elk geval niet doen.
zonde van mijn geld.

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de reacties. Ik zal Cena even een paar dagen lijnrust geven (voor zover dat lukt met krukken
) en in elk geval rustiger aan laten doen. Over een week gaan we op vakantie en gaan de honden naar mijn schoonouders, dus ik wil eigenlijk wel dat het ofwel over is, ofwel nog even langs de DA vooraf. Ze lijkt niet echt pijn te hebben, doet alles wat ze normaal ook doet, inclusief actief spelen tijdens het wandelen. Dus heel ernstig zal het niet zijn. Maar zorgelijk vind ik het wel... Ik hou der in de gaten!
RIP Cena
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Niet gek gaan doen Cena! (misschien wil ze het vrouwtje na doen
).
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar lijkt het wel op heZaZa schreef:Niet gek gaan doen Cena! (misschien wil ze het vrouwtje na doen).
RIP Cena
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Denk dat lijnrust inderdaad een goed idee is. Dan kan je kijken of het aanhoud of afneemt ( hopelijk,en dan afneemt ).
Kan me voorstellen dat je het 'weg'wilt hebben voor je op vakantie gaat. Ik zou het even aankijken en anders kan je toch alsnog naar de D,A. voor je gaat.
Als er iets verrekt is kan een paar dagen rust al veel doen.
Sterkte er mee
Kan me voorstellen dat je het 'weg'wilt hebben voor je op vakantie gaat. Ik zou het even aankijken en anders kan je toch alsnog naar de D,A. voor je gaat.
Als er iets verrekt is kan een paar dagen rust al veel doen.
Sterkte er mee
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ze zien je al aankomen bij de dierenarts: "dokter, wilt u alstublieft foto's maken van de enkels van mijn hond?"......Fizgig schreef: Ik wil van Shelly en Bruno sowieso foto's laten maken van enkels en heupen, gewoon om te weten hoe het ervoor staat, adviseer ik iedereen met een middelgrote tot grote hond om dat te doen.
Maar even on topic: ik zou het gewoon even aankijken als het manken niet erger wordt dan het aanvankelijk was. Ze kan zich gewoon verstapt hebben en dan zal het met een paar dagen wel over moeten zijn lijkt mij. Mocht het erger worden, of twijfel je, dan zou ik voor het weekend nog even langs de dierenarts gaan. Maar alleen voor je eigen gemoedsrust dan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
met een dagFizgig schreef:Nou wat toevallig, dat heeft Shelly ook sinds eergisteren. Maar dat is gekomen door een nogal wild renpartijtje van de dag daarvoor. Ze heeft iets verrekt of bezeerd, en dat doet zeer. We hebben gisteren alleen aan de lijn gewandeld en niet zo lang, maar 20 minuten. Vandaag mankt ze niet meer. Dus ik zou lijnrust doen een dag ofzo en als dat niet helpt, naar de DA. Ik voel aan de binnenkant van haar poot, in de oksel, een pees die gebobbeld aanvoelt, da's meestal een teken dat ie verrekt is of geblesseerd. Gewoon even rustig aan doen, maar manken doen honden pas als het echt veel pijn doet, dus wel naar de DA als het niet over gaat met een dag lijnrust. Ik wil van Shelly en Bruno sowieso foto's laten maken van enkels en heupen, gewoon om te weten hoe het ervoor staat, adviseer ik iedereen met een middelgrote tot grote hond om dat te doen.
Heupfoto's doe ik standaard omdat ze hier zwaar fysiek worden belast. HD/ED is niet verplicht.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heb sinds vandaag ook een hond die mankt, vanochtend na een heel kort jachtpartijtje ze is misschien twee minuten weggeweest liep Nikkie ook mank op de terug weg naar huis. Ik kijk dat altijd even aan, als ik daar tenminste de kant toe krijgt.
Mijn man moest een klus doen dus toen ik thuis kwam zag hij niks aan Nikkie, maar toen hij een paar uur later thuis kwam heeft hij toch de dierenarts gebeld voor den afspraak.
Hij moest alleen want ik kon niet mee, toen hij daar kwam was het al zowat over, de dierenarts heeft even gekeken en zei dat het wel mee viel. Klein beetje rust en een pijnstiller en dat was het dan, had al tegen mijn man gezegd dat het verspilde moeite zou zijn, want dat had ik ook al gezegd, had Nikkie s'ochtends al een pijnstiller gegeven.
Maar gelukkig hoefde we niks te betalen voor het consult, de dierenarts zei dat we al zo vaak geweest waren en dat ze voor twee minuten werk niks hoefde te hebben. Aardig he?
Mijn man moest een klus doen dus toen ik thuis kwam zag hij niks aan Nikkie, maar toen hij een paar uur later thuis kwam heeft hij toch de dierenarts gebeld voor den afspraak.
Hij moest alleen want ik kon niet mee, toen hij daar kwam was het al zowat over, de dierenarts heeft even gekeken en zei dat het wel mee viel. Klein beetje rust en een pijnstiller en dat was het dan, had al tegen mijn man gezegd dat het verspilde moeite zou zijn, want dat had ik ook al gezegd, had Nikkie s'ochtends al een pijnstiller gegeven.
Maar gelukkig hoefde we niks te betalen voor het consult, de dierenarts zei dat we al zo vaak geweest waren en dat ze voor twee minuten werk niks hoefde te hebben. Aardig he?
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Mank lopen zit in de lucht volgens mij,
mijn Beau loopt nu ook mank, als ik voor hem sta is het zijn rechter voorpoot.
Gister heeft hij een flinke schuiver gemaakt,
er werd op de deur geklopt en hij vloog op en schoof lelijk uit,
dus denk ik dat hij iets verrekt heeft, als ik tegen hem praat houd hij steeds zijn poot omhoog,
zo van kijk eens vrouwtje ik ben zo zielig.
Hij heeft al eens eerder mank gelopen en ik kreeg toen van de DA tramadol mee,
ik heb hem er net een gegeven, want volgens mij heeft hij er wel pijn van als hij loopt.
Ik kijk het nog even aan, en anders wordt het een ritje DA.
mijn Beau loopt nu ook mank, als ik voor hem sta is het zijn rechter voorpoot.
Gister heeft hij een flinke schuiver gemaakt,
er werd op de deur geklopt en hij vloog op en schoof lelijk uit,
dus denk ik dat hij iets verrekt heeft, als ik tegen hem praat houd hij steeds zijn poot omhoog,
zo van kijk eens vrouwtje ik ben zo zielig.
Hij heeft al eens eerder mank gelopen en ik kreeg toen van de DA tramadol mee,
ik heb hem er net een gegeven, want volgens mij heeft hij er wel pijn van als hij loopt.
Ik kijk het nog even aan, en anders wordt het een ritje DA.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Met Cena gaat het gelukkig goed! Vandaag voor t eerst weer gespeeld en tot nu toe gaat t zonder problemen!!
RIP Cena