Van de winter toen het zo heel heel koud was heeft ze even wat minder hard gelopen (hondenschool had ik normaal gesproken 2x per week waarvan 1x behendigheid maar hier was winterstop van) omdat ze slecht tegen die koude kon, daarna weer meer gelopen en dan zag je het huppeltje weer. Maar goed heb gehoord dat af en toe een huppeltje niet erg is dat je daar niets aan hoeft te laten doen. Echter vandaag was ze lekker aan het rennen en hing in ene haar poot in de lucht. Ze belastte het in ene wel erg veel minder. Kon amper een stap zetten of hij hing weer in de lucht. Aangezien ik net een toep honden aan zag komen heb ik haar opgetild en naar de auto gedragen en de dierenarts gebeld.
Wat ik al wist patella luxaxtie in beide achterpootjes. De dierenarts kon erg makkelijk luxeren zij hij. Schoot zo eruit en weer terug.
Ze heeft nu pijnstilling omdat ze nu echt last heeft gekregen. Dit zag er ook ander uit dan anders normaal gesproken was het een kleine verstapping zag maar dit was echt hinkelen. De pijnstilling moet ik een 4 dagen blijven geven. Week lang aan de riem max 20 minuten uitlaten. Als het dan na een week niet minder is terugkomen en de vervolgstappen (foto en operatievorm) bespreken. Eigenlijk raadde hij zo wie zo operatie aan omdat klein hinkeltje ook niet hoort volgens hem.
Hele rare vraag misschien maar omdat ze eigenlijk nooit echt last had (af en toe een huppeltje) als dit nu na een week weer goed gaat toch laten opereren? Dierenarts zegt dat een huppeltje eigenlijk nooit goed is terwijl heel veel jack russel eigenaren zeggen dat dit nu eenmaal bij het ras hoort???
Kun je ook te vroeg opereren of zal dit alleen maar goed zijn (wil het beste voor mijn hondje is dat de operatie dan so be it)?
Verder zit ik op behendigheid ga ervan uit dat dit geen optie meer voor haar is toch