Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dunne ontlasting en kvv
Moderator: moderatorteam
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
- Aantal honden: 1
dunne ontlasting en kvv
Onze hond (mechelaar van 9 weken) heeft regelmatig dunne ontlasting. Hij zit nu 2 weken op kvv van lotgering en 's avonds krijgt hij een handje vol cavom brokken in zijn kong. Ik gebruik die brokjes ook voor beloning. Kan het door zijn voeding komen? Kan het zijn dat hij nog aan het wennen is? Bij de fokker kreeg hij brokjes en pap en moedermelk te eten/drinken.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: dunne ontlasting en kvv
zou niet moeten, maar kan natuurlijk altijd, zou bij mij niet het eerste zijn waar ik aan denk bij een pup. die kunnen vaak goed tegen de overschakeling.
Krijgt hij mss te veel? dan kunnen ze ook dunne ontlasting krijgen soms
Krijgt hij mss te veel? dan kunnen ze ook dunne ontlasting krijgen soms
- mirretje
- Zeer actief
hij krijgt ongeveer 350 gram kvv en een handje vol brokken. Soms als er iets meer in zijn bakje zit dan laat hij het staan. Verder heeft hij altijd in no time zijn bakkie leeg. Hij vind het heerlijk. Krijgt 4x per dag te eten. 3x kvv en 1x brok.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
das idd niet heel veel,
weet niet wat je pup weegt, maar 50-70 gram kvv per kilo lichaamsgewicht is normaal voor een pup dus dan zou je tussen de 450 & 630 gram per dag aan kvv moeten voeren als je pup nu met 9 wk rond de 9 kilo zit....hier gaan ze op die leeftijd eerder naar het eten van een kilo per dag dan minder...
is hij wel goed ontwormd en geent bij de fokker? evt zou je ook nog aan giardia kunnen denken...
weet niet wat je pup weegt, maar 50-70 gram kvv per kilo lichaamsgewicht is normaal voor een pup dus dan zou je tussen de 450 & 630 gram per dag aan kvv moeten voeren als je pup nu met 9 wk rond de 9 kilo zit....hier gaan ze op die leeftijd eerder naar het eten van een kilo per dag dan minder...
is hij wel goed ontwormd en geent bij de fokker? evt zou je ook nog aan giardia kunnen denken...
- mirretje
- Zeer actief
hij is ontwormt en geent. As zondag krijgt hij enting nummero 2. Hij weegt nu 5,4 kg. Is in een week tijd 1.1 kg aangekomen.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
mirretje schreef:hij is ontwormt en geent. As zondag krijgt hij enting nummero 2. Hij weegt nu 5,4 kg. Is in een week tijd 1.1 kg aangekomen.
crisis
als zijn ontlasting blijft rommelen zou ik dat eerst uitzoeken voordat ik hem liet enten...
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik vind 5,4 kilo voor een Mechelpup van 9 weken niet veel hoor.
Geloof dat Suske toen tegen de 8 kilo woog.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Suske schreef:Ik vind 5,4 kilo voor een Mechelpup van 9 weken niet veel hoor.
idd, bij 9 weken ga ik uit van tussen de 8-10 kilo....zeker bij een xMH zoals deze pup is en dan ook nog een reu...
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Je was me net voor en ook een stuk duidelijker!crutz schreef:Suske schreef:Ik vind 5,4 kilo voor een Mechelpup van 9 weken niet veel hoor.
idd, bij 9 weken ga ik uit van tussen de 8-10 kilo....zeker bij een xMH zoals deze pup is en dan ook nog een reu...
Kwam toen ongeveer een kilo per week bij tot ongeveer 20 weken, toen ging het wat trager.
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb het nog even opgezocht.
Suske woog iets meer dan 9 kilo met 9 weken.
Zou Rocko even goed na laten kijken.
Suske woog iets meer dan 9 kilo met 9 weken.
Zou Rocko even goed na laten kijken.
- mirretje
- Zeer actief
mm vind het vreemd want ik ben al door menig hondenbezitter aangesproken dat het een zeer grote mechelaar gaat worden. Ik moet het zelf allemaal nog zien. Ik weet ook niet of het een zuivere mechelaar is hoor. Hij heeft nl geen stamboom. En de fokker waar die vandaan komt had geen kaas gegeten van rassen ed.

- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
Het zou ook aan de kvv kunnen liggen, Lotgering bevat veel vet en dat zou voor dunne ontlasting kunnen zorgen. Wennen zou in principe nog kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Je kunt een andere kvv proberen, eventueel voor de zekerheid met wat meer bot dan de 15% in Lotgering.
- mirretje
- Zeer actief
ok dan zal ik dat ook eens gaan proberen. Hij laat ook behoorlijk stinkscheten. Wordt je gewoon misselijk van als je dat ruikt haha

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou hem toch even goed na laten kijken.mirretje schreef:ok dan zal ik dat ook eens gaan proberen. Hij laat ook behoorlijk stinkscheten. Wordt je gewoon misselijk van als je dat ruikt haha
Bijna de helft wegen van wat Suske op die leeftijd deed is echt wel weinig.
En scheten laten heeft Suske van zowel Smuldier als nu Lotgering nog nooit gedaan.
Cas op zijn droogvoer daarentegen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vind dat ook erg weinig, Xavi woog met 9 weken om en nabij de 9 kg heb ik net even opgezocht (9.6) ...Suske schreef:Ik vind 5,4 kilo voor een Mechelpup van 9 weken niet veel hoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hier precies hetzelfde, het ging gelijk op met de weken ongeveer de kilo'sSuske schreef:Je was me net voor en ook een stuk duidelijker!crutz schreef:Suske schreef:Ik vind 5,4 kilo voor een Mechelpup van 9 weken niet veel hoor.
Kwam toen ongeveer een kilo per week bij tot ongeveer 20 weken, toen ging het wat trager.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat deden ze hier ook van brok, van smuldier of lotgering heb ik dat nooit gemerkt...mirretje schreef:ok dan zal ik dat ook eens gaan proberen. Hij laat ook behoorlijk stinkscheten. Wordt je gewoon misselijk van als je dat ruikt haha
Xavi heeft vanaf 3 wkn smuldier gehad en dat ging uitstekend. Nu geheel op lotgering (en dat is ongeveer vanaf dat ie een jaar was), omdat het goedkoper is, diverser en het is wat vetter en hij moet behoorlijk eten om op gewicht te blijven op dit moment...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe kunnen ze dat zien dan?mirretje schreef:mm vind het vreemd want ik ben al door menig hondenbezitter aangesproken dat het een zeer grote mechelaar gaat worden. Ik moet het zelf allemaal nog zien. Ik weet ook niet of het een zuivere mechelaar is hoor. Hij heeft nl geen stamboom. En de fokker waar die vandaan komt had geen kaas gegeten van rassen ed.

- mirretje
- Zeer actief
Ik denk niet dat zijn gewicht te laag is omdat ik niet zeker weet of het wel een zuivere mechelaar is. De hond ziet er echt heel erg gezond uit. En heeft energie voor tien. Zijn moeder was ook heel erg klein dus dat zal wel een kruising zijn geweest vermoed ik.
Oh onze Rocco heeft trouwens ook erg vaak de hik. As zondag komt er een dierenarts bij de KNPV vereniging bij ons in de buurt en daar kon ik sowieso een enting halen en dan vraag ik gelijk of die man hem even goed wil nakijken.
Oh onze Rocco heeft trouwens ook erg vaak de hik. As zondag komt er een dierenarts bij de KNPV vereniging bij ons in de buurt en daar kon ik sowieso een enting halen en dan vraag ik gelijk of die man hem even goed wil nakijken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is klein dan? Mensen hebben nogal een vertekend beeld van de grootte wat een mechelaar zou moeten zijn nl.mirretje schreef:Ik denk niet dat zijn gewicht te laag is omdat ik niet zeker weet of het wel een zuivere mechelaar is. De hond ziet er echt heel erg gezond uit. En heeft energie voor tien. Zijn moeder was ook heel erg klein dus dat zal wel een kruising zijn geweest vermoed ik.
Hikken komt veel voor bij pups... wordt vanzelf minder zodra ze ouder worden...

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dunne ontlasting en kvv
Idd, bij bv Giardia stinkt de ontlasting ook erg.Suske schreef:Zou hem toch even goed na laten kijken.mirretje schreef:ok dan zal ik dat ook eens gaan proberen. Hij laat ook behoorlijk stinkscheten. Wordt je gewoon misselijk van als je dat ruikt haha
Bijna de helft wegen van wat Suske op die leeftijd deed is echt wel weinig.
En scheten laten heeft Suske van zowel Smuldier als nu Lotgering nog nooit gedaan.
Cas op zijn droogvoer daarentegen
Hoeveel woog hij toen hij met 7 wk bij jullie kwam?
- mirretje
- Zeer actief
toen heb ik hem niet gewogen
Toen hij 8 weken was woog hij 4.3 kg.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dunne ontlasting en kvv
Waarom niet gewoon naar de DA ipv as zondag (goedkoop) een niet fitte pup laten enten???
& eerst schrijf je dat iedereen zegt dat t een grote hond wordt & nu kan hij ineens klein blijven omdat je denkt dat er wat anders (kleins) doorheen zit??? Erg tegenstrijdig...
& eerst schrijf je dat iedereen zegt dat t een grote hond wordt & nu kan hij ineens klein blijven omdat je denkt dat er wat anders (kleins) doorheen zit??? Erg tegenstrijdig...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is Xavi toen hij ongeveer 9 weken oud was.
Xavi is geen grootte hond en komt uit normale maat ouders (zeker niet groot)

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Suske is ook een X-Mechelaar, net als haar vader en moeder.mirretje schreef:Ik denk niet dat zijn gewicht te laag is omdat ik niet zeker weet of het wel een zuivere mechelaar is. De hond ziet er echt heel erg gezond uit. En heeft energie voor tien. Zijn moeder was ook heel erg klein dus dat zal wel een kruising zijn geweest vermoed ik.
En volgens heel veel mensen is ze groot voor een teefje terwijl wij haar klein vinden.
Ik bedoel daar mee alleen maar aan te geven dat het qua grootte ook maar net aan je referentiekader kan liggen.
Bij ons is dat Cas namelijk en nu achteraf beseffen we pas hoe groot hij eigenlijk was
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dunne ontlasting en kvv
Ter vergelijk, pup v 10 wk & een kilo of 11/12 (baasje is circa 170)

Is aan t uitgroeien tot een normaal stb formaat mechelse herder...

Is aan t uitgroeien tot een normaal stb formaat mechelse herder...
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Off-topic...malinois schreef:Dit is Xavi toen hij ongeveer 9 weken oud was.
Wat een leuke korte pootjes
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Laat je pup testen op giardia, kost niet veel. Het heerst hier nogal, een buurvrouw heeft ook een pup die er erg veel last van had. Stinkende scheten laten pupjes meestal niet. Je kunt je hond niet tegen giardia beschermen met een gewone ontwormingskuur.
Ik vind het wel eng dat hij zo licht is. Mee uitkijken hoor. Ik heb een mechelpup met border collie gekruisd gehad (maar de mechel overheerste), die kwam ineens niet meer aan vanaf 5-6 maanden ongeveer. Ze is overleden toen ze 7 maanden oud was, we weten niet precies waaraan. Dus een pup die niet aankomt, zouden bij mij flinke alarmbellen afgaan.
Ik vind het wel eng dat hij zo licht is. Mee uitkijken hoor. Ik heb een mechelpup met border collie gekruisd gehad (maar de mechel overheerste), die kwam ineens niet meer aan vanaf 5-6 maanden ongeveer. Ze is overleden toen ze 7 maanden oud was, we weten niet precies waaraan. Dus een pup die niet aankomt, zouden bij mij flinke alarmbellen afgaan.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dunne ontlasting en kvv
@Fizgig, hij komt wel goed aan (1,1 kilo in 1 week, das normaal)
- mirretje
- Zeer actief
Ik schreef dat verschillende mensen(niet ik dus) hebben gezegd dat het een grote hond gaat worden. Maar zelf denk ik dat niet. Zijn moeder was erg klein dus dan is er natuurlijk de mogelijkheid dat hij ook klein blijft.crutz schreef:Waarom niet gewoon naar de DA ipv as zondag (goedkoop) een niet fitte pup laten enten???