Nou leek Oortje er ook geen last van te hebben, en ik bekijk de nageltjes dagelijks en, hoewel kort, ging het tot nu toe altijd goed. Maar het lijkt wel alsof de nageltjes steeds sneller gaan slijten.
Vandaag was ik met Oortje naar buiten, en na 100 meter begint ze ineens te bloeden bij haar pootje. Dus gelijk naar huis en pootje schoongemaakt. Blijkt 1 nagel vrijwel tot bloedens toe te zijn gesleten, een was echt helemaal open gesleten en alle andere nagels zitten ook vrijwel gelijk aan het leven.
Nu heb ik de pootjes gespoeld met zout water en daarna de bloedende nageltjes gestelpt met gaasjes en betadine. Het bloedde niet super hard en het was dus ook zo weer gestopt gelukkig. Ik heb ook niet de indruk dat ze er nou nog echt last van heeft.
Maar dat is binnen. De afgelopen dagen lag ik met griep op bed dus Oortje kan eigenlijk wel wat beweging gebruiken. Echter ik woon midden in de stad, en harde wegen zijn onvermijdelijk. Drie keer per week breng ik Oor naar de oppas, dat betekent 6x per week een half uur lopen over de stoep. Als haar nagels zo slijtgevoelig blijven dan ben ik bang dat het al gaat bloeden onderweg naar het plantsoen, dat is maar een paarhonderd meter. Of naar de supermarkt, waar ik zo heen moet want ik heb honger, en Oor kan niet alleen zijn.
Nu vraag ik me dus de volgende dingen af:
- iemand enig idee hoe het kan dat de nageltjes zo snel slijten? Ze zit trouwens wel prima in haar vacht.
- wat kan ik er tegen doen?
- hoe zorg ik er voor dat het niet weer gaat bloeden als ik zo direct weer met Oortje naar buiten moet. Haar op de kattenbak zetten lijkt me niet een goed idee