Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
en zo lig je dan prinsheerlijk te genieten van het leven zonder stress.
Momenten als deze maken mij zo immens blij dat ik hem dan toch maar naar huis heb meegenomen vorige maand. Het enige wat hij echt nodig lijkt te hebben is een berg zand en af en toe een muis tussendoor. Gelukkig voor Emir hebben wij dat nu allemaal:)
Voor mensen de allerliefste knuffelkont, voor vierpotigen een ware nachtmerrie zo werd me verteld. Vooralsnog gedraagt hij zich subliem voor een terroristenkat en hoeven enkel de scherpe kantjes er misschien wat vanaf. Mijn naaktkat vindt hij in ieder geval interessant, de honden weet hij het nog niet helemaal zeker van. We hebben, gelukkig voor Emir, ook nog tijd:)
tekkel schreef:nou maar hopen dat het goed blijft gaan
hij ligt er heerlijk ontspannen bij, in elk geval
ik ga het echt hopen inderdaad, ik gun hem zo een geweldig vrij leven en mezelf een muizenvrije stal. Dat laatste is hem inmiddels wel gelukt, het eerste wordt dagelijks voor getraind:)
Emma schreef:ik weet het hele verhaal niet. . .
maar wat een leuke foto
Tis gewoon genieten hem zo te zien:) Het hele verhaal is kort: gevonden als zwerver, in het asiel beland, geplaatst maar zodanig de buurt terroriserend dat hij al spoedig weer teruggebracht werd. Een bloedhekel zou hij hebben aan soortgenoten. Wij houden het dan ook geheim dat dat kale ding wat er rondhobbelt buiten zijn stal in werkelijkheid een kat is. Tot dusver lijkt hij daar fijn in te trappen, de eerste kennismaking was bijzonder lief van zijn kant. De sphynx mist echter nog wat manieren:)
Die lijkt op ons wijlen Lopez, leuk! Daarvan zeiden ze ook dat ie zo agressief zou zijn. Hij was idd lekker pittig maar we hebben na een paar maanden er een kitten bij gezet, meteen dikke vrienden. En die was ook een zwerver en had vier jaar lang zijn ballen voor hij bij het asiel terecht kwam, daar hebben ze hem gecastreerd. De kittens die dat kitten later kreeg, vond ie ook allemaal leuk. Af en toe kreeg er eentje een lel, maar dat was eigenlijk alleen met etenstijd. Hij was natuurlijk wel de baas van het hele spul. Ik mis hem nog steeds, hij is al drie jaar dood en 18 jaar oud geworden. Superkat was het met een superkarakter. Geef mij maar een pittige kat hoor, veel vechten doen katten meestal niet als ze eenmaal weten wie de sterkste is. Als ze buiten komen, moet je ze toch castreren, is wel zo sociaal vind ik, en dan is vechten al helemaal niet zo interessant meer. Eten wel natuurlijk! Die stal van jou komt wel muisvrij!
Canidae schreef:Een echte muizenkiller ! Die klauwen wil je niet voelen zeker...
hihihi nee, niet echt maar dat heb ik bij elke kat hoor:)
Gelukkig gebruikt hij ze niet tegen mij, ik ben dan ook het allerliefste wezen in zijn leven momenteel, hij volgt me echt overal.
Nanna schreef:Misschien vindt hij die bloterd zielig En spaart ie hem
Mooie kat hoor, is zeker lang kater geweest, wat een bakbeest.
ik heb wel gezegd dat als hij zich niet gedraagt, hij er ook zo kaal bijloopt binnenkort. Dat kan zijn tamheid wel verklaren. De sphynx is echt niet eens de helft van Emir, 1 zuchhie wind en hij is weg, zo lijkt het als je ze naast elkaar ziet. Nu is Emir dan ook wel huge, ondanks dat hij al zeker een halve kilo lichter is dan voorheen. Na de rui is ie misschien ook gewoon normaal geproportioneerd want er zit me een vacht op!:)
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ik zou zijn vacht wel af en toe een beetje helpen, tenminste, met zo'n dikke vacht heb je soms dat de dode haren niet goed eruit vallen. Die trek je er heel makkelijk uit met vochtige handen. Ik heb wel eens gehad dat een kat kale plekken in zijn vacht kreeg, bleek dat er teveel dode haren in zijn vacht zaten waardoor de huid geen lucht krijgt en de gaten erin vallen. Ik pluk mijn katten dus zeker twee keer per jaar met de hand, en dan vooral waar ze zelf niet bij kunnen, de nek en kraag en de staart. Scheelt ook met haren in huis.
We hadden ook zo'n kat in het asiel; kwam via de vangactie van texel.
2x geplaatst en terug, zou agressief zijn en niet bij andere katten kunnen.
Mijn collega heeft hem genomen en hij woont samen met haar xrottweiler en ligt samen in 1 mand, nog nooit agressie tegen haar vertoond en loopt ook rustig bij ons door de balie.
Ze heeft een paar weken geleden een andere kat in huis genomen en ook dat was geen probleem.
noekie schreef:Wat een geweldige foto; mooie kat hoor.
We hadden ook zo'n kat in het asiel; kwam via de vangactie van texel.
daar heb ik inderdaad ook nog naar gekeken, naar Texelse schonen... ze leken mij perfect voor het doel hier. Fijn om te lezen dat het toch nog goed kan komen met die zog. agressievelingen!
@fizgig, ik kam hem al bekant suf met mijn handen, heerlijk vindt hij dat! Heb nog een andere kam, een echte die hij behoorlijk wat zal gaan zien binnenkort. Het was niet de bedoeling dat ik op die manier voor de stalkat zou gaan zorgen maar tja, ik heb een beetje een zwak opgebouwd voor die gozer, kan er niets aan doen:)