Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zutphen, 25 maart, clubkampioenschap
Moderator: moderatorteam
-
Wallah
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador retriever en een Newfy
Zutphen, 25 maart, clubkampioenschap
Hallo,
zijn er hier nog meer mensen die met hun Newfoundlander(s) naar de clubmatch in Zutphen gaan?
zijn er hier nog meer mensen die met hun Newfoundlander(s) naar de clubmatch in Zutphen gaan?
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Zutphen, 25 maart, clubkampioenschap
Vroeger toen ik nog newfies had was ik ook altijd van de partij maar ik denk dat ergens in 2004 mijn laatste deelname is geweest. Nu heb ik niet meer de juiste maat honden 
Sandra

-
Melanie 74
Ja Muk gaat heen met haar Newfoundlander!
-
Wallah
- Vaste gebruiker
Joehoe, Muk!
-
Melanie 74
Momentje, kan even duren want ze is niet altijd even snel. 
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier is in elk geval het het Muk-en-Lobbes-aanmoedigingsteam 

-
Muk
Jaaaaaa, hier ben ik dan! Ik word net zo traag als Lobbes vandaag.
Ik doe mee met Lobbes bij de veteranen.
Ik doe mee met Lobbes bij de veteranen.
-
Muk
Ik pas mij aan aan het tempo van Lobbes.Melanie 74 schreef:Momentje, kan even duren want ze is niet altijd even snel.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
dan mag je wel eens gaan rennenMuk schreef:Ik pas mij aan aan het tempo van Lobbes.Melanie 74 schreef:Momentje, kan even duren want ze is niet altijd even snel.![]()

-
Muk
Hahaha, normaal gesproken wel, maar vandaag gelukkig niet.Jeannettebo schreef:dan mag je wel eens gaan rennenMuk schreef:Ik pas mij aan aan het tempo van Lobbes.Melanie 74 schreef:Momentje, kan even duren want ze is niet altijd even snel.![]()
Ik was even afgeleid door een paar mooie huisjes die wij willen gaan bekijken.
-
Melanie 74
En nog wat moois gezien?
Maar normaal is Lobbes wel van het snelle hoor ....
-
Muk
Jazeker, een kasteel voor weinig en een mooie eensgezinswoning in een natuurpark voor nog minder.Melanie 74 schreef:En nog wat moois gezien?
-
Wallah
- Vaste gebruiker
Hoi Muk!
Wij doen ook mee, Olli komt uit in de teven tussenklasse. Het is ons eerste show en ik vind het best spannend.
Ik doe het vooral omdat wij naar het buitenland vertrekken en voor vertrek graag nog een keurverslag van haar wil.
Ik loop met Olli G&G b, we hebben nog nooit ringtraining gedaan maar vandaag gaan we oefenen in de regio oost, er wordt een speciale showtraining gegeven en het leek me verstandig te gaan oefenen
Ook gaat Olli vrijdag naar de trimsalon om opgepimpt te worden.
Dat wordt zaterdag in een plastic bubbel naar het bos
Ik begrijp dat het een echte show is, niet zomaar een oefenwedstrijdje, dus ik hoop dat we er wat van bakken! Zijn ze erg streng als je hond niet gelijk perfect staat enzo?
Nou, ik hoop dat je het goed doet met je veteraan!
Wij doen ook mee, Olli komt uit in de teven tussenklasse. Het is ons eerste show en ik vind het best spannend.
Ik doe het vooral omdat wij naar het buitenland vertrekken en voor vertrek graag nog een keurverslag van haar wil.
Ik loop met Olli G&G b, we hebben nog nooit ringtraining gedaan maar vandaag gaan we oefenen in de regio oost, er wordt een speciale showtraining gegeven en het leek me verstandig te gaan oefenen
Ook gaat Olli vrijdag naar de trimsalon om opgepimpt te worden.
Dat wordt zaterdag in een plastic bubbel naar het bos
Ik begrijp dat het een echte show is, niet zomaar een oefenwedstrijdje, dus ik hoop dat we er wat van bakken! Zijn ze erg streng als je hond niet gelijk perfect staat enzo?
Nou, ik hoop dat je het goed doet met je veteraan!
-
Muk
Hoi Wallah,
Voor ons wordt het ook de eerste show, hopelijk bakken wij er ook wat van. Ringtraining volgen wij hier ook, maar echt talent heb ik hier niet voor. Het is een clubmatch en dan gaat het er doorgaans minder streng aan toe dan op een echte show. En bij de veteranen gaat het nog gemoedelijker, dus dat komt mooi uit voor ons. Zeker als Lobbes geen zin heeft,zoals bij de afgelopen training.
Ik was aan het twijfelen om nog naar de ringtraining van de regio Oost te gaan, maar ik ga toch maar niet. Lobbes is niet in topvorm, vandaar.
Dinsdag gaat hij naar de trimmer en dan mag hij even niet meer in de prutsloten zwemmen. Dat wordt nog een lastige opgave, maar dat gaat ons lukken.
Succes met de training vandaag en tot ziens op de show.
Voor ons wordt het ook de eerste show, hopelijk bakken wij er ook wat van. Ringtraining volgen wij hier ook, maar echt talent heb ik hier niet voor. Het is een clubmatch en dan gaat het er doorgaans minder streng aan toe dan op een echte show. En bij de veteranen gaat het nog gemoedelijker, dus dat komt mooi uit voor ons. Zeker als Lobbes geen zin heeft,zoals bij de afgelopen training.
Ik was aan het twijfelen om nog naar de ringtraining van de regio Oost te gaan, maar ik ga toch maar niet. Lobbes is niet in topvorm, vandaar.
Dinsdag gaat hij naar de trimmer en dan mag hij even niet meer in de prutsloten zwemmen. Dat wordt nog een lastige opgave, maar dat gaat ons lukken.
Succes met de training vandaag en tot ziens op de show.
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Wallah
- Vaste gebruiker
Wij vertrekken naar IJsland!
-
Wallah
- Vaste gebruiker
Anyway, de showtraining was wel de moeite waard, ik heb vooral geleerd hoe haar neer te zetten. Volgen en staan gaat goed en betasten was ook prima.
Ik vond die man die het gaf wel een beetje een draak; maar ja, zoveel mensen zoveel wensen.
Ik vond die man die het gaf wel een beetje een draak; maar ja, zoveel mensen zoveel wensen.
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje Ijsland, dat is toch wel een bijzonder land denk ik om voor te kiezen om te wonen. Wat gaan jullie daar doen qua werk ?
Sandra

-
Wallah
- Vaste gebruiker
Ik heb daar een bestaand kassenbedrijf gekocht en wij gaan er aardbeien in kweken!empyree schreef:Jeetje Ijsland, dat is toch wel een bijzonder land denk ik om voor te kiezen om te wonen. Wat gaan jullie daar doen qua werk ?
-
Muk
Dat neerzetten is wel handig, ik leer tot nu toe vooral het lopen aan de riem (en het maken van draaien) + het betasten.Wallah schreef:Anyway, de showtraining was wel de moeite waard, ik heb vooral geleerd hoe haar neer te zetten. Volgen en staan gaat goed en betasten was ook prima.
Wel spannend dat je naar IJsland gaat. Dat is wel het ideale klimaat voor Ollie.
-
nicole en de woefkes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): het kooikerhondje en de newfoundlander
- Aantal honden: 4
ik ga ook met reina naar de kcm
dit word ook onze eerste show, jammer genoeg nog met openklas. ik had liever veteranen gelopen.
maar we gaan ons best doen, en zetten ons beste pootje voor
we hebben wel al aardig lang ringtraining gelopen
woensdag of vrijdag gaat ze in bad, ik moet nog even kijken wat het makkelijkst is. en dan natuurlijk ook de laatste puntjes bij trimmen, dan zijn we er weer klaar voor.
tot zondag! als je iemand met een hele mooie bonte newf ziet lopen, wie weet ben ik het dan

dit word ook onze eerste show, jammer genoeg nog met openklas. ik had liever veteranen gelopen.
maar we gaan ons best doen, en zetten ons beste pootje voor
woensdag of vrijdag gaat ze in bad, ik moet nog even kijken wat het makkelijkst is. en dan natuurlijk ook de laatste puntjes bij trimmen, dan zijn we er weer klaar voor.
tot zondag! als je iemand met een hele mooie bonte newf ziet lopen, wie weet ben ik het dan
Groetjes,
Nicole en de woefkes

Reina 1-10-04 Scotty 5-10-09 Roxie 10-9-08 Blitzy 2-1-08
Nicole en de woefkes

-
Muk
LOLnicole en de woefkes schreef:ik ga ook met reina naar de kcm![]()
maar we gaan ons best doen, en zetten ons beste pootje voorwe hebben wel al aardig lang ringtraining gelopen
tot zondag! als je iemand met een hele mooie bonte newf ziet lopen, wie weet ben ik het dan![]()
Gelukkig zijn er daar wel minder van, al springt mijn zwarte newf natuurlijk boven iedereen uit. Zijn schoonheid is oogverblindend.
Wel leuk dat ik niet de enige ben die voor het eerst showt tijdens de clubmatch.
-
Melanie 74
Kijk zielverwanten, allemaal zenuwen
Jammer dat net even te ver is voor mij Zutphen, anders was ik wezen komen aanmoedigen.
De sporthal is goed, wel opletten wat achter is een heerlijke prutvijfer
Jammer dat net even te ver is voor mij Zutphen, anders was ik wezen komen aanmoedigen.
De sporthal is goed, wel opletten wat achter is een heerlijke prutvijfer
-
Wallah
- Vaste gebruiker
Ik denk dat we er hier allemaal een beetje hetzelfde instaan: gaat het goed is het super, gaat het iets minder is het iets minder super.
Ik hoef echt niet "achter de bordjes", ik wil gewoon een (mooi
) keurverslag van mijn meid. En ach, eens moet de eerste keer zijn. En laten we wel wezen; we doen dit vooral voor onszelf, ik denk dat Olli liever de hele dag in het bos zou rennen en zou zwemmen!
We maken er gewoon een leuk dagje uit van; zonder verwachtingen.
Wel jammer voor de "concurrentie" dat ik de mooiste, knapste, liefste en slimste Newfy van de wereld heb!
Ik hoef echt niet "achter de bordjes", ik wil gewoon een (mooi
Wel jammer voor de "concurrentie" dat ik de mooiste, knapste, liefste en slimste Newfy van de wereld heb!
-
Muk
Hahaha, gelukkig is Lobbes niet in jouw klasse ingedeeld, anders had de keurmester het nog knap lastig gehad. Mij gaat het ook om het keurrapport, al kom ik wel achter de bordjes te staan (tenzij ik het zo abominabel slecht doe dat ik gediskwalificeerd word), want er doen maar 4 veteranenreuen mee.Wallah schreef:Ik denk dat we er hier allemaal een beetje hetzelfde instaan: gaat het goed is het super, gaat het iets minder is het iets minder super.
Ik hoef echt niet "achter de bordjes", ik wil gewoon een (mooi) keurverslag van mijn meid. En ach, eens moet de eerste keer zijn. En laten we wel wezen; we doen dit vooral voor onszelf, ik denk dat Olli liever de hele dag in het bos zou rennen en zou zwemmen!
@Melanie
Voor die prutvijver zijn alle deelnemers al schriftelijk gewaarschuwd.
-
nicole en de woefkes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): het kooikerhondje en de newfoundlander
- Aantal honden: 4
die van mij niet hoorMuk schreef: @Melanie
Voor die prutvijver zijn alle deelnemers al schriftelijk gewaarschuwd.Geheel overbodig natuurlijk, want welke NF houdt nu van water?
Groetjes,
Nicole en de woefkes

Nicole en de woefkes

-
Melanie 74
nicole en de woefkes schreef:die van mij niet hoorMuk schreef: @Melanie
Voor die prutvijver zijn alle deelnemers al schriftelijk gewaarschuwd.Geheel overbodig natuurlijk, want welke NF houdt nu van water?
bah water wat moet je daar nu mee
-
Muk
nicole en de woefkes schreef:die van mij niet hoorMuk schreef: @Melanie
bah water wat moet je daar nu mee
Inderdaad, Lobbes loopt ook altijd met een boogje om het water heen. Stel je voor dat hij eens vies wordt, bah!
Lobbes is vandaag naar de trimmer geweest en heeft, voor de zekerheid uiteraard, nu een zwemverbod tot en met zondag. Niet dat zo'n verbod nodig is, maar goed.
-
Wallah
- Vaste gebruiker
Haha, daarom gaat Olli pas op vrijdagmiddag naar de kappert! Hoef ik haar maar 1 dag aan de lijn te houden.
-
Yundor
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Newfoundlander, Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben er wel te vinden, om Nicole te supporten, haha!
Mijn eigen honden gaan niet mee, die maak ik daar niet blij mee. Wij zijn op de trials te vinden in oktober.
Mijn eigen honden gaan niet mee, die maak ik daar niet blij mee. Wij zijn op de trials te vinden in oktober.