Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
knie
Moderator: moderatorteam
- majelle
- Zeer actief
knie
Vanmiddag rende bikkel en stapte met zijn poot in een gat. Hij hinkte wat en we zijn gelijk naar de auto gegaan. Hij maakte af en toe een huppeltje, dus ik dacht gelijk: zijn knie.
Eenmaal thuis de dierenarts gebeld. Normaal maak ik me niet zo snel zorgen maar gewrichten vind ik altijd wel eng.
We kunnen om 17.50 terecht. Hij heeft net een tijdje geslapen en nu loopt ie weer, je ziet dat hij zijn achterpoot meer ontlast.
Heb me snel een beetje ingelezen over gescheurde kruisbanden etc. Maar ik weet nog niet echt wat er aan de hand is
Zijn er dingen waar ik me op kan voorbereiden qua vragen, stel hij moet geopereerd worden? Ik las ergens dat je snel moet beslissen opereren of niet en vooral waar laat je het doen.
Bikkel is net 9 jaar en weegt 32 kilo.
Majelle
Eenmaal thuis de dierenarts gebeld. Normaal maak ik me niet zo snel zorgen maar gewrichten vind ik altijd wel eng.
We kunnen om 17.50 terecht. Hij heeft net een tijdje geslapen en nu loopt ie weer, je ziet dat hij zijn achterpoot meer ontlast.
Heb me snel een beetje ingelezen over gescheurde kruisbanden etc. Maar ik weet nog niet echt wat er aan de hand is
Zijn er dingen waar ik me op kan voorbereiden qua vragen, stel hij moet geopereerd worden? Ik las ergens dat je snel moet beslissen opereren of niet en vooral waar laat je het doen.
Bikkel is net 9 jaar en weegt 32 kilo.
Majelle
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Re: knie
Wat Nanna zegt.. Wacht eerst ff 't advies van je DA af en kijk dan verder. Mocht er echt iets aan de hand zijn heeft de DA ook vast wel tips over hoe en waar je dit kan laten doen.
- KyraYouri
- Actief
- Mijn ras(sen): middenslag schnauzer peper/zout
kruising labrador - Aantal honden: 2
Ik heb met 2 boxers ervaring met 'boxer knietjes' (gescheurde kruisbanden en kapotte meniscus). Onzer honden liepen vrij normaal als ze eenmaal aan het lopen waren, maar hadden echt opstart problemen. Wat ook opvallend was dat ze niet gewoon op de kont konden zitten, maar altijd schuin/op 1 bil gingen zitten.
Doris en Jasmijn zijn destijds geopereerd door Nico Dijkshoorn in Zeist. Als mijn honden nu dat soort klachten hadden, ging ik beslist weer naar hem toe.
Zijn prijzen zijn ook redelijk normaal. (wat is normaal
)
Doris en Jasmijn zijn destijds geopereerd door Nico Dijkshoorn in Zeist. Als mijn honden nu dat soort klachten hadden, ging ik beslist weer naar hem toe.
Zijn prijzen zijn ook redelijk normaal. (wat is normaal
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Dat gekleurde herken ik ook (trouwens ook nog na de operatie).KyraYouri schreef:Ik heb met 2 boxers ervaring met 'boxer knietjes' (gescheurde kruisbanden en kapotte meniscus). Onzer honden liepen vrij normaal als ze eenmaal aan het lopen waren, maar hadden echt opstart problemen. Wat ook opvallend was dat ze niet gewoon op de kont konden zitten, maar altijd schuin/op 1 bil gingen zitten.Doris en Jasmijn zijn destijds geopereerd door Nico Dijkshoorn in Zeist. Als mijn honden nu dat soort klachten hadden, ging ik beslist weer naar hem toe.
Zijn prijzen zijn ook redelijk normaal. (wat is normaal)
Ze is ook 's nachts in een kuil gedonderd en mank geweest aan de andere knie niet lang na het scheuren van haar kruisband, dat is gelukkig wel met rust gewoon goed gekomen alleen konden we daardoor niet haar andere knie die wel gescheurd was gelijk opereren waardoor er extra artrose is gevormd.
Succes straks
- majelle
- Zeer actief
Bikkel heeft nooit problemen gehad qua boxerknie. Wel heeft ie een stijle achterhand maar voor een boxer niet absurd.
Misschien maak ik me teveel zorgen en is het alleen verrekt.
Zou het zo zielig vinden, hij is negen en loopt/liep als een jonge hond. In het park denken ze allemaal dat ie van een jaar is zo lenig en speels is ie.
Zit nu te doemdenken... straks moet ie geopereerd worden .. en dan revalideren. Hij is nog veels te jong om als een oudere hond door het leven te gaan.
Moesten jouw boxers lang revalideren en waren ze ook al op leefdtijd?
eerst maar even de da afwachten..
majelle
Misschien maak ik me teveel zorgen en is het alleen verrekt.
Zou het zo zielig vinden, hij is negen en loopt/liep als een jonge hond. In het park denken ze allemaal dat ie van een jaar is zo lenig en speels is ie.
Zit nu te doemdenken... straks moet ie geopereerd worden .. en dan revalideren. Hij is nog veels te jong om als een oudere hond door het leven te gaan.
Moesten jouw boxers lang revalideren en waren ze ook al op leefdtijd?
eerst maar even de da afwachten..
majelle
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
De mijne was ruim 6 en de revalidatie ging wel goed misschien juist omdat ze niet heel jong meer was en iets rustiger is te houden dan een hele jonge hond, ze kon daarna gewoon weer gek doen al hield ik wel rekening met de manier van ballen gooien zodat ze niet meer als een dolle erachter aan gaat.
Zij is vorig jaar op toen bijna 10 jarige leeftijd voor iets anders nog geopereerd en dat ging op zich wel prima.
Zij is vorig jaar op toen bijna 10 jarige leeftijd voor iets anders nog geopereerd en dat ging op zich wel prima.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik hoop vor je dat het allemaal meevalt, maar mocht het niet zo zijn; Cujo is ruim 9 en in januari aan haar 2e knie geopereerd. We hebben gekozen voor de methode met de kortste revalidatietijd, omdat ik niet weer een halfjaar lijnrust wilde.
toch heeft ze wel een "opdonder" gekregen van de operatie/narcose, ze is ineens een stuk ouder lijkt het wel en het revalideren ging niet zo snel als we gewild hadden.
Ook heeft ze helaas haar andere achterpoot overbelast doordat ze haar andere poot niet zo goed kon gebruiken en ging sloffen en nagels slepen. Ze loopt nu op pijnstilling (onderhoudsdosering) en heeft een anaboleninjectie gehad.
Maar goed, kijk maar eerst wat je Da zegt, wie weet heeft hij zich alleen maar verstapt wat natuurlijk heel goed mogelijk is
Succes!
toch heeft ze wel een "opdonder" gekregen van de operatie/narcose, ze is ineens een stuk ouder lijkt het wel en het revalideren ging niet zo snel als we gewild hadden.
Ook heeft ze helaas haar andere achterpoot overbelast doordat ze haar andere poot niet zo goed kon gebruiken en ging sloffen en nagels slepen. Ze loopt nu op pijnstilling (onderhoudsdosering) en heeft een anaboleninjectie gehad.
Maar goed, kijk maar eerst wat je Da zegt, wie weet heeft hij zich alleen maar verstapt wat natuurlijk heel goed mogelijk is
Succes!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- majelle
- Zeer actief
De dierenarts gaat er vanuit dat hij zich flink verstapt heeft. Afgescheurd is het niet. Maar er zou wel een scheurtje kunnen zitten waardoor het wel zou kunnen gebeuren maar ze ging daar niet vanuit. Hij liep daar nog te goed voor. En bikkel is ook geen hond die door de pijn heen loopt.
Demi, wat jammer dat zo'n oudere dame zo'n opdonder heeft gehad van de narcose, hopenlijk gaat het nog een tijdje goed met pijnstilling
Voorlopig 10 dagen rust en druppels Meloxidyl.
Bedankt!
Demi, wat jammer dat zo'n oudere dame zo'n opdonder heeft gehad van de narcose, hopenlijk gaat het nog een tijdje goed met pijnstilling
Voorlopig 10 dagen rust en druppels Meloxidyl.
Bedankt!
-
Melanie 74
Demi schreef:Ik hoop vor je dat het allemaal meevalt, maar mocht het niet zo zijn; Cujo is ruim 9 en in januari aan haar 2e knie geopereerd. We hebben gekozen voor de methode met de kortste revalidatietijd, omdat ik niet weer een halfjaar lijnrust wilde.
Succes!
Wat naar, beterschap voor je meisje.
Maar weleens aan physiotherapie gedacht?
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ja er werd aquatherapie aangeraden, alleen probleem, dat is hier niet in de buurt en ik heb geen autoMelanie 74 schreef:Demi schreef:Ik hoop vor je dat het allemaal meevalt, maar mocht het niet zo zijn; Cujo is ruim 9 en in januari aan haar 2e knie geopereerd. We hebben gekozen voor de methode met de kortste revalidatietijd, omdat ik niet weer een halfjaar lijnrust wilde.
Succes!
Wat naar, beterschap voor je meisje.
Maar weleens aan physiotherapie gedacht?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..