Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat nu weer Milootje?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Wat nu weer Milootje?

Ongelezen bericht door senna03 »

Al een poosje merk ik dat Milo zijn vacht aan het veranderen is. Hij had altijd heel stug haar, maar krijgt nu in zijn nek, dijbenen en flanken zacht enigzins krulliger haar. De zij-/onderkant van zijn buik is dun behaard en nu zag ik dat de achterkant van zijn achterbeen (boven de hak) ook bijna kaal is.
Ik dacht eigenlijk dat het de leeftijd zou kunnen zijn, hij wordt 11 dit jaar, maar toch wel raar. En dan ga ik zo eens zitten nadenken: Milo ligt graag op zijn rug om gekriebelt te worden, het komt dan vaak voor dat hij gaat kuchen en lijkt te kokhalzen. Dit is ook zo weer over.
Verder hoest hij nooit, hijgt ook zelden of hij moet keihard gerend hebben. En dat is dan ook weer snel over.
Verder toont hij super gezond, op een paar vetbultjes na bruist hij van de energie, glimt, is niet dik en is altijd in voor een spelletje of een lekkere lange wandeling.

Hij drinkt niet veel, maar ik merk wel dat hij de laatste tijd heel lang staat te plassen, of hij wil in 1x klaar zijn?

Ik ga sowieso van de week naar de da, maar wilde vragen of jullie hier iets in herkennen?

Maak me zorgen.. :(:
Muk

Re: Wat nu weer Milootje?

Ongelezen bericht door Muk »

Dat lange plassen kan op een nierprobleem duiden. Wat de oorzaak van de vachtverandering is, weet ik niet.
Sterkte, hopelijk valt de uitslag mee bij de da.
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Dat in 1x uitplassen doet Oliver ook sinds hij is gecastereerd.
En bij allemaal gebeurd het wel is dat ze een keer niezen of kuchen als ze op de rug liggen
Vacht zou ik zo niet weten maar als een hond ouder word lijkt het me niet zo raar dat ie veranderd
Maar als je het niet vertrouwt ind gewoon naar de DA die kan je uitsluitsel geven
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb wel eens gelezen dat oudere honden last kunnen krijgen van hun luchtpijp door het gebruik van een gewone halsband. Dus zou hem in ieder geval een tuigje omdoen. Lang plassen kan idd op een nierprobleem duiden. Maar de ouderdom komt met gebreken, veel oudere dieren hebben wat slechter wordende nieren, dat hoeft geen groot probleem te zijn. Er is dieetvoer bijvoorbeeld. Die kalere vacht bij zijn achterpoten, dat kan komen door verstopte anaalklieren. Dat is iig zo bij katten, die plukken ook hun dijen kaal als ze daar last van hebben. Dus ik denk zelf dat hij wat oudersdomsklachten heeft, waar je je niet heel veel zorgen om hoeft te maken.
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Bedankt voor jullie antwoorden. Fijn dat jullie zo nuchter reageren, ik zit nogal snel in de stress, ben hier heel blij mee!
Voor de zekerheid ga ik wel even met hem naar de da. En inderdaad..ouderdom komt met gebreken, daar merk ik zelf ook al het 1 en ander van.. :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Onze vorige, gecastreerde en oude hond, plaste ook heel lang. De eerste plas kon rustig een halve minuut duren. De nieren waren prima, daar lag het niet aan. Het hoeft dus helemaal niet ernstig te zijn.
Laatst gewijzigd door Muk op 13 mar 2012 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik zou me ook niet al te veel zorgen maken. Hoop voor je dat je DA dit kan bevestigen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”