Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beginnersvragen over voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Beginnersvragen over voer

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb dus nog geen hondje, maar ik wil graag een en ander over voeding weten. Ik heb hier wel veel gelezen, maar jullie zijn al wat meer in de expert modus geloof ik :) Ook ben ik benieuwd hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn aan voer voor mijn toekomstige Markiesje. Zouden jullie voor mij een paar vragen kunnen beantwoorden?

1. Is alleen een droge brok genoeg? Is het beter om af te wisselen 's ochtends/'s avonds. Wat raden jullie aan?

2. Is het zinnig om af en toe, bijvoorbeeld elk weekend na een drukke wandeldag iets extra lekkers te geven? Of zal de hond dan zijn saaie dagelijkse brok niet meer waarderen :mann:

3. Ik weet dat elke hond zijn eigen smaak heeft. Maar het lijkt mij vervelend allerlei merken uit te moeten proberen tot de favoriet gevonden is. Is er (goedkoop) voer wat zo'n beetje elke hond lust, en wat gezond is? Ik heb weinig geld, maar wil wel iets goed geven.

Zijn er andere dingen die ik moet weten?
dagmar88
Zeer actief

Re: Beginnersvragen over voer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Leonie. schreef:Is er (goedkoop) voer wat zo'n beetje elke hond lust, en wat gezond is? Ik heb weinig geld, maar wil wel iets goed geven.
Ja, smuldier. Dat is kant en klaar diepvriesvoer.

Brokken als nutro, orijen, acana, lukullus, taste of the wild vind ik wel okay.
Niet het goedkoopste, maar zo'n markiesje zal je toch niet de oren van je hoofd vreten.

Je kunt gerust beloninkjes geven tijdens het wandelen/trainen of af en toe eens kluiven, gedroogde oren, pens strips, gepofte neuzen etc. voor de lekker.

Handige site:
http://www.voerwijzer.com/
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Smuldier.
Dan ben je voor een Markiesje nog geen 2 euro per week kwijt volgens mij.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Haha dat is wel heel goedkoop, dan is er zeker ruimte voor wat extra lekkernijen :) Ik ga de site eens bekijken, veel dank!

Edit: Orijen spreekt mij ook wel aan en ik lees er goede dingen over. Hoeveel gram zou zo'n hondje eten? Dan kan ik een berekening maken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”