Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen bijwerkingen metrobac?
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ervaringen bijwerkingen metrobac?
Shelly, Bruno en mijn katten zijn aan de metrobac, tegen giardia. Kan het zijn dat de daardoor nu zo weinig willen eten, en erg lusteloos zijn? Vooral Shelly en Bruno liggen maar te liggen met dat mooie weer. Echt over de bank slierten en hangen, Shelly met haar koppie eraf gegleden. Ze zijn net een paar junks! Ze drinken ook erg veel. Een van mijn katten heeft hartfalen en die haal ik er maar even af. Hij moest vanmorgen overgeven en toen had ie weer even een 'episode' van hartfalen, door de achterpootjes, hijgen. Shelly en Bruno waren vanmorgen met mijn vriend mee naar het park. Ze zaten nog een uur na te hijgen toen ze thuis kwamen. Lekker spul die metrobac! Of heeft dit te maken met het herstel, dat de parasieten in een keer dood gaan?
- Fizgig
- Zeer actief
Re: Ervaringen bijwerkingen metrobac?
Ziehier het bewijs, Bruno hoeft zijn bot niet! En het is runderkraakbeen, zijn favoriet:

Shelly ligt binnen te slapen terwijl ze het liefst buiten op het dakterras is, zeker met dit weer:

Shelly ligt binnen te slapen terwijl ze het liefst buiten op het dakterras is, zeker met dit weer:

-
Asta
Nou nee nooit gemerkt dat soort bijwerkingen maar asta kreeg altijd panacur als het feest was geloof ik, zou zomaar metrobac kunnen hebben gehad maar nee zeker niet als ze niet heftig spugen/ aan de race zijn.
- Fizgig
- Zeer actief
Dit is de goedkopere versie van Panacur, zegt mijn dierenarts. Het werkt hetzelfde, geloof ik. Maar ze zien er wel een beetje sneu uit, niet? Ze hebben even een baaldagje.
-
Asta
Hier werd altijd cerenia injectie en tabletten als het heftig spugen weer was, en panacur voor de giardia, ben zo blij dat ze sinds de overstap naar kvv gewoon goed doet
maar kwam giardia uit een test dan? zijn ze uberhaupt ziek?
- Fizgig
- Zeer actief
Ja, ze hebben allebei soms diarree (zeker niet elke dag hoor) en dan vaak gelig. Bruno vind ik erg lusteloos sinds we hem hebben al eigenlijk, en hij geeft soms over. Ook als hij geen lege maag heeft. Dus vandaar dat we toch maar even langs de DA zijn gegaan. Een paar weken geleden waren ze allebei echt niet lekker en hebben toen een week heel weinig gegeten.
We hebben ook meteen een allergie screening laten doen van Bruno en hij is nergens allergisch voor. Ook een gewoon bloedwerkje en dat was ook allemaal goed. Ze krijgen hier ook kvv inderdaad, en ik geef ze niks meer waar granen in zitten. Dat schijnt namelijk voedsel te zijn voor de giardia parasiet, en die willen we natuurlijk uithongeren. Ik heb ook kattenbrokjes zonder granen nu want die pikken ze soms. Dan kunnen de darmen weer even tot rust komen. Shelly heeft ook buien dat ze erg moe is en ik niet begrijp waarom, omdat we dan geen uren gewandeld hebben. Dus ik hoop wel dat de kuur iets doet met hun energielevel, want de lente komt eraan!
We hebben ook meteen een allergie screening laten doen van Bruno en hij is nergens allergisch voor. Ook een gewoon bloedwerkje en dat was ook allemaal goed. Ze krijgen hier ook kvv inderdaad, en ik geef ze niks meer waar granen in zitten. Dat schijnt namelijk voedsel te zijn voor de giardia parasiet, en die willen we natuurlijk uithongeren. Ik heb ook kattenbrokjes zonder granen nu want die pikken ze soms. Dan kunnen de darmen weer even tot rust komen. Shelly heeft ook buien dat ze erg moe is en ik niet begrijp waarom, omdat we dan geen uren gewandeld hebben. Dus ik hoop wel dat de kuur iets doet met hun energielevel, want de lente komt eraan!
-
Asta
euh granen voer voor de parasiet
nou heb ik zo'n 2 jaar lopen aankloten met giardia maar die hoor ik voor het eerst. Maar kwam giardia uit de test dan?
Kan het niet gewoon wennen zijn aan elkaar en voor bruno ook nog eens ander eten etc?
Als het wel giardia is moet je de honden ook wassen en je huis ontsmetten anders komt die geheid weer terug.
Kan het niet gewoon wennen zijn aan elkaar en voor bruno ook nog eens ander eten etc?
Als het wel giardia is moet je de honden ook wassen en je huis ontsmetten anders komt die geheid weer terug.