Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup ziek?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 1

Pup ziek?

Ongelezen bericht door Kat1 »

Bah, de zenuwen gieren door mijn lijf.

Even bij het begin beginnen; Wij hebben zaterdag onze Aiko, een Amerikaanse akita opgehaald. Ik kreeg afgelopen vrijdag een telefoontje van de fokker dat ze met hem naar de dierenarts was gegaan.
Hij had een dik oog.
de dierenarts zei dat het een ontstoken haarvaatje was dat in zijn ooglid zat. Goed, hij heeft een prikje gehad en zalf meegekregen dat ik drie x daags in zijn oog moest doen.
Zo gezegd zo gedaan.
Vanmorgen zag ik dat zijn andere oogje ook al dik begint te worden en eerlijk gezegd zie ik ook al niet veel verbetering bij het oogje waar het allemaal bij begonnen is.

Ook heeft hij de laatste dagen wat meer met zijn kopje geschud en aan zijn oortje gekrabt, ik heb al gekeken, maar ik zie er geen viezigheid inzitten.

Ik vond dit vanmiddag reden genoeg om mijn eigen dierenarts te bellen om hem eventjes na te kijken en heb een afspraak voor morgenvroeg staan.

Om het af te maken heb ik net al gezien en gevoeld dat hij een vrij dikke bult bij zijn keeltje heeft zitten. :ugh: Hij lijkt er geen last van te hebben, en heeft het niet benauwd. maar ik vind het allemaal maar eng. Wij zijn er continu bij geweest en hij heeft echt geen kans gehad om iets te vreten of ergens aan te knagen.
Hij heeft vanavond zijn laatste voeding ook niet opgegeten, maar drinkt, speelt en slaapt goed.

Hij is nog maar 7 weken en 5 dagen oud. ben ik misschien te snel met hem buiten geweest waardoor hij iets opgelopen kan hebben? Hij is niet op uitlaatveldjes geweest of met andere honden in contact gekomen. Ik lees op internet allemaal enge verhalen over honden met een verdikte keel, en vrijwel allemaal gaan ze over kanker.

Hebben jullie ervaring met een dikke bult bij het keeltje van zo'n jonge pup? Zit ik me nu druk te maken om niets? Kan het van het blaffen komen? Hij kan nogal tekeer gaan als hij s'nachts alleen is of overdag even zijn bench in moet.
Bah, normaal ben ik echt niet zo snel zo bang, maar nu wel, met zo'n jonge pup.
Morgen staan we meteen bij de dierenarts.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Pup ziek?

Ongelezen bericht door crutz »

Klote, snap dat je naar de DA gaat morgen. Snap niet dat de fokker hem zo meegegeven heeft, maar goed dat is achteraf gelul.

Je hebt echt zelf niets fout gedaan als in te vroeg naar buiten oid, dat kan gewoon nu al...sterkte.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Pup ziek?

Ongelezen bericht door *Esther »

Mischien maak ik je echt onnodig ongerust, we hadden pas een pup op les die juveniele cellulitis heeft gehad. Hij had dus ook een verdikking in zijn keel.
Hier kun je er wat over lezen:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-d ... -hond.html
Sterkte!
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ja, zeker erg naar bij zo'n jong ding. Goed in de gaten houden of het geen puppy-strangles zijn.

Maar 's nachts alleen? Je hebt hem zeker toch naast het bed staan? Een puppy moet niet alleen en eenzaam zijn 's nachts....die overgang van nest naar alleen zijn, die stap is veel te groot!!!!
Zeker de eerste paar weken naast, dan achter het bed en dan afbouwen naar de overloop en dan beneden bij de trap.

Hopelijk is het niets ergs en is hij snel weer beter.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Die verdikking in de nek zijn geen gezwollen lymfeklieren? Dat kan ook, als er een ontsteking gaande is, zwellen de lymfeklieren in de omgeving op omdat ze hard moeten werken. Het zou kunnen dat er meerdere zitten. Ik zou niet meteen aan de engste scenario's gaan denken, als je weinig tot niets zelf weet over dit soort dingen. Daarvoor studeren dierenartsen een hele tijd dus met op internet zoeken, vind je waarschijnlijk wel iets, maar je kunt het niet goed in context zetten zoals een dierenarts.

Maar ik snap heel goed dat de zenuwen door je lijf gieren, zou bij mij hetzelfde verhaal zijn. Vanavond kom je er nog niet achter wat er scheelt, dus ik zou zelf proberen even afleiding te zoeken. Sterkte morgen!
Kat1
Zeer actief

Dank je wel.

Eerlijk is eerlijk, Toen we hem gingen ophalen zag hij er prima uit, op zijn oogje na, waarvoor ze meteen naar haar dierenarts was gegaan. Ze schrok zichzelf ook een ongeluk toen ze zijn oogje zag en ze belt zowat elke dag om te informeren hoe het met puppemans gaat.
We hadden ook allemaal verwacht dat het nu wel over zo zijn, maar helaas. :ugh:
Haar dierenarts was zelfs twee dagen eerder nog geweest om alle pups uit het nest te controleren en alles was uitstekend, ook onze Aiko.
Wat een pech dat hij nu zo zit te kwakkelen.

Fijn dat ik ook niets verkeerds heb gedaan wat het uitlaten betreft, daar zat ik toch wel over te twijfelen. Bah, die spookideeen die door mijn hoofd gaan.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Lindsey schreef:Maar 's nachts alleen? Je hebt hem zeker toch naast het bed staan? Een puppy moet niet alleen en eenzaam zijn 's nachts....die overgang van nest naar alleen zijn, die stap is veel te groot!!!!
Zeker de eerste paar weken naast, dan achter het bed en dan afbouwen naar de overloop en dan beneden bij de trap.
nou, zeker als hij nogal tekeer gaat. wat zielig zeg :ugh: .
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou hem niet alleen laten s'nachts nog joh... zo kweek je een hond die echt niet alleen kan zijn straks.... het is nog zo een jong pupje die moet je naast je bed houden ... en over een paar weekjes steeds verder van je afschuiven zodat hij vanzelf op de plek belandt waar je hem wil hebben...
Afbeelding
Kat1
Zeer actief

Ester; Bedankt dat je een link voor me opgezocht hebt. Ik heb hem gelezen en getsie; Het klinkt toch wel heel eng. Ik las ook dat dit vaak voorkomt bij meerdere puppies uit het nest. Ik ben er elke week geweest, tot en met het moment dat ze weggingen en ze alle pups waren kerngezond. Ik weet ook dat slechte hygiene, wat een veroorzaker zou kunnen zijn niet meespeelt want het werd iedere dag goed bijgehouden. (Moest ook wel, met 8 pups :mrgreen: )
Toch zal ik dit zeker in mijn achterhoofd houden en meenemen naar de dierenarts. Is het nog goed gekomen met die arme pup?

Lindsey: Puppystrangles? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat zal ik eens meteen gaan opzoeken.
En wat je tip over het slapen betreft: Die ga ik meteen opvolgen.
Ik heb de eerste nacht dat Aiko bij ons was , op de bank geslapen. meneer lag in de bench en ik kon zo nu en dan mijn hand bij hem houden zodat hij gerustgesteld was. Hij gaf echt welgeteld drie protest piepjes en dat was het. ik dacht dat de nacht erna een makkie zou worden, maar dat was het dus echt niet. Hij was totaal in PANIEK! Dit had ik nog nooit bij welke hond dan ook meegemaakt, en ik heb er veel gehad.
met het oog op de schoolgaande kinderen van de buren hebben we dit dus niet meer gedaan, en ik wilde mijn pupje ook niet totaal overstuur hebben.
(We hebben dus nachtdiensten gehad en zijn om de beurt bij hem gebleven) :mrgreen:
Ik wilde een andere aanpak en was vannacht van plan om hem in de keuken neer te leggen ipv de bench. Totdat ik die bult zag en hem dus ECHT NIET alleen laat liggen. Maar meneer gaat lekker met me mee naar boven. het arme ding, met zijn dikke keeltje... :jank:
Heel, heel erg bedankt voor je tip.

Fizgig: Ik zat ook al aan de lymfklieren te denken, maar waar zou de ontsteking dan vandaan komen?
Je hebt inderdaad gelijk, vanavond kom ik niet aan antwoorden. Ik ga lekker eventjes met hem knuffelen, da's de beste afleiding die je kunt hebben.
Bedankt voor het sterkte wensen.

Edit; Ik lees nu alle reacties over het slapen. Dit gaan we anders aanpakken. Ik wil mijn manneke niet overstuur hebben en zo zie je maar weer hoe nuttig dit forum is; Je kunt er zoveel van leren.
Ik stam nog uit de tijd dat iedereen als tip gaf dat de pup er doorheen moet, die nachten.
Met als gevolg dat we merkten dat hij er echt niet goed op reageerde, en we elkaar maar dus aflosten door er op de bank bij te zijn.
Ik had er al niet zo'n goed gevoel bij om dit te doen, maar zo zie je maar dat je je gevoel echt moet volgen.

We gaan helemaal opnieuw beginnen! meneer gaat lekker met ons mee naar de slaapkamer, in zijn bench. En we gaan het pas afbouwen als HIJ er aan toe is, ongeacht wat andere mensen in onze omgeving zeggen.
Allemaal bedankt voor de tips! Ik hoop dat we vannacht allemaal slapen, inclusief ons arme ding.
Laatst gewijzigd door Kat1 op 06 mar 2012 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
*Esther
Zeer actief

Lindsey en ik hebben het over hetzelfde he? Twee verschillende benamingen voor dezelfde ziekte.
Hou hem maar goed in de gaten, inderdaad ook vannacht. In je bed of naast je bed. Eigenlijk moet je ook kijken of hij nu koorts heeft.
De pup die ik noemde kwam ook bij een prima fokker vandaag, alles keurig en schoon. De DApraktijk van de pup herkende de symtomen niet en liet het de eigenaren even aankijken. Gelukkig heeft de fokster ze gelijk naar haar praktijk laten komen. Pup heeft veel prednison gehad, gaat goed met hem, blijft alleen achter in groei.
Sterkte!
Kat1
Zeer actief

geen koorts gelukkig, net gemeten en ik zie nu dat hij wat honger begint te krijgen. eens kijken of hij wat lust.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Kat1 schreef: Edit; Ik lees nu alle reacties over het slapen. Dit gaan we anders aanpakken. Ik wil mijn manneke niet overstuur hebben en zo zie je maar weer hoe nuttig dit forum is; Je kunt er zoveel van leren.
Ik stam nog uit de tijd dat iedereen als tip gaf dat de pup er doorheen moet, die nachten.
Met als gevolg dat we merkten dat hij er echt niet goed op reageerde, en we elkaar maar dus aflosten door er op de bank bij te zijn.
Ik had er al niet zo'n goed gevoel bij om dit te doen, maar zo zie je maar dat je je gevoel echt moet volgen.

We gaan helemaal opnieuw beginnen! meneer gaat lekker met ons mee naar de slaapkamer, in zijn bench. En we gaan het pas afbouwen als HIJ er aan toe is, ongeacht wat andere mensen in onze omgeving zeggen.
Allemaal bedankt voor de tips! Ik hoop dat we vannacht allemaal slapen, inclusief ons arme ding.
gelukkig! beterschap voor hem. je kunt hier nog veel leren :ok:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Sterkte met je puppie, ik ben heel benieuwd wat de DA erover zegt :ok:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ook van mij sterkte, ik ben benieuwd wat de DA zegt.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Kat1 schreef:geen koorts gelukkig, net gemeten en ik zie nu dat hij wat honger begint te krijgen. eens kijken of hij wat lust.
Fijn! Succes straks bij de DA. Rustige nacht gehad verder?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kat1 schreef:geen koorts gelukkig, net gemeten en ik zie nu dat hij wat honger begint te krijgen. eens kijken of hij wat lust.

hopelijk ook geen ondertemperatuur, niet alleen koorts kan gevaarlijk zijn....
koorts is tenminste nog een mechanisme van het lichaam om te vechten tegen de problemen, een onder temperatuur duidt op organen die het aan het begeven zijn....

succes zo bij de DA
Kat1
Zeer actief

We zijn net terug van de dierenarts en hij is best wel geschrokken van Aiko.
De puntjes waar zijn snorharen uitkomen zijn nu ook verdikt, en dat heeft zich naar de rest van zijn bekje uitgebreid. Die bult bij zijn keel is gelukkig niet groter geworden, maar wel groot genoeg dat de dierenarts zich er zorgen over maakte. Ook zie je heel duidelijk blaasjes op zijn oogleden.

Waarschijnlijk heeft hij een allergie en moeten er een aantal dingetjes uitgesloten worden. Zo mag hij geen beloningssnoepjes meer hebben omdat degene die wij gebruikten kleurstoffen bevatten. (Het waren die hele kleine puppykluifjes in verschillende smaken die wij in tweeen braken.)
Hij mag ook geen yoghurt meer hebben of een ienieminie stukje kaas. Dit deden we heel af en toe een klein beetje eens in zijn kong en dat was iets wat hij echt heel lekker vond.
Geen tandenborseltjes voor pups meer.
En we moeten de klimop in de tuin wegdoen. deze is schijnbaar giftig voor honden en hoewel hij er niet aan geknaagd heeft, vertrouw ik het niet, dus die gaat er vandaag nog uit.
(Wist ik echt niet en voor degenen die dit, net als ik niet wisten: Het is dus giftig)

Het enige wat hij nog mag hebben is zijn voer. Hij heeft Eukanuba puppybrokjes gekregen van de fokker en mag niet vermengd met iets anders worden zei de dierenarts. Ik mengde het met ander puppybrokjes van een hoge kwaliteit omdat ik niet kapot van Eukanuba ben, maar goed. Eukanuba it is.

Een volwassen hond zou hij meteen een enting hebben gegeven om de zwelling tegen te gaan, maar omdat Aiko nog zo jong is, deed hij dat liever niet omdat die enting effect kon hebben op zijn groei en nieren.
Helaas komt hij er toch niet onderuit als hij volgende week donderdag nog zo eruit ziet als hij naar de dierenarts moet om zijn tweede enting te hebben. Nood breekt wet.
Vrijdag moet ik hem opbellen om de stand van zaken door te geven.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kat1 schreef:We zijn net terug van de dierenarts en hij is best wel geschrokken van Aiko.
De puntjes waar zijn snorharen uitkomen zijn nu ook verdikt, en dat heeft zich naar de rest van zijn bekje uitgebreid. Die bult bij zijn keel is gelukkig niet groter geworden, maar wel groot genoeg dat de dierenarts zich er zorgen over maakte. Ook zie je heel duidelijk blaasjes op zijn oogleden.

Waarschijnlijk heeft hij een allergie en moeten er een aantal dingetjes uitgesloten worden. Zo mag hij geen beloningssnoepjes meer hebben omdat degene die wij gebruikten kleurstoffen bevatten. (Het waren die hele kleine puppykluifjes in verschillende smaken die wij in tweeen braken.)
Hij mag ook geen yoghurt meer hebben of een ienieminie stukje kaas. Dit deden we heel af en toe een klein beetje eens in zijn kong en dat was iets wat hij echt heel lekker vond.
Geen tandenborseltjes voor pups meer.
En we moeten de klimop in de tuin wegdoen. deze is schijnbaar giftig voor honden en hoewel hij er niet aan geknaagd heeft, vertrouw ik het niet, dus die gaat er vandaag nog uit.
(Wist ik echt niet en voor degenen die dit, net als ik niet wisten: Het is dus giftig)

Het enige wat hij nog mag hebben is zijn voer. Hij heeft Eukanuba puppybrokjes gekregen van de fokker en mag niet vermengd met iets anders worden zei de dierenarts. Ik mengde het met ander puppybrokjes van een hoge kwaliteit omdat ik niet kapot van Eukanuba ben, maar goed. Eukanuba it is.

Een volwassen hond zou hij meteen een enting hebben gegeven om de zwelling tegen te gaan, maar omdat Aiko nog zo jong is, deed hij dat liever niet omdat die enting effect kon hebben op zijn groei en nieren.
Helaas komt hij er toch niet onderuit als hij volgende week donderdag nog zo eruit ziet als hij naar de dierenarts moet om zijn tweede enting te hebben. Nood breekt wet.

klote...maar even alvast over je enting, nood breekt wet, maar dan andersom, dus niet een enting tegen de zwelling omdat dat nodig is voordat hij zijn 2de enting krijgt, maar gewoon de 2de enting niet zetten in een zieke hond, dan maar later enten.

Is er ook bloed getrokken om een oorzaak of evt zaken vast te kunnen stellen, al is het maar zodat je dan later een referentiepunt hebt.....
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Goed in de gaten houden dus. Hopelijk zakt het wat af en is er snel bekend waar hij wellicht allergisch voor is.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

mmm, vervelend. Ik ben verder niet bekend met allergien dus geen tips van mij.

Sterkte met de kleine!
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Kat1 schreef:Een volwassen hond zou hij meteen een enting hebben gegeven om de zwelling tegen te gaan, maar omdat Aiko nog zo jong is, deed hij dat liever niet omdat die enting effect kon hebben op zijn groei en nieren.
Je bedoelt bij je eerste woordje enting, een injectie.
Maar waar je schrijft over de tweede enting, die met 9 weken dus zou ik hem beslist niet geven...een zieke hond ent je juist niet. Zoek maar goed hier op het forum.
Neem maar weer contact op met je fokker, zij kan je vast meer vertellen. En hou hem dondersgoed in de gaten met de info die je nu allemaal hebt.

Vergeet je helemaal ook nog om je sterkte en beterschap te wensen met de kleine man!
:lief:
Laatst gewijzigd door *Esther op 07 mar 2012 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Hè bah, wat een vervelende start. Ik hoop dat het kleintje snel opknapt!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

He wat vervelend. Mijn Jigzy heeft als pup een lympfklierontsteking gehad maar dat uitte zich alleen maar in een bult in haar nek. Dit klinkt toch wel anders omdat hij meerdere dingen heeft.
Anders ook met Christel contact opnemen? Misschien weet zij iets omdat zij de honden etc kent?
Beterschap voor de kleine man. :flower:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Je kunt een allergie screening laten doen, dan moet er wel bloed worden afgenomen. Misschien is dat iets wat nu geen goed idee is omdat ie nog zo klein is. Kost wel 75 euro. Vervelend zeg. En het was dus niet de puppystrangles? En prednison geven, is ie ook nog te jong voor, denk ik?
Kat1
Zeer actief

Allereerst: bedankt voor jullie meedenken en de adviezen.

De tweede puppyenting laat ik zowieso niet zetten als Aiko nog ziek is. Ik schat de dierenarts ook eigenlijk wel zo in dat hij daar zelf over zal beginnen. Ik had inderdaad de enting en injectie door elkaar gehaald. (Zullen de zenuwen wel geweest zijn.)

Bloed af laten nemen of prednison geven heeft hij het niet over gehad, Ik denk wel dat een bloedonderzoekje later gaat gebeuren als de zwellingen niet overgaan.
Vooralsnog hou ik hem als een havik in de gaten en bij het minste geringste wat me niet aanstaat, of verandering in gedrag zie, sta ik zo weer op de stoep
Was wel heel fijn om te zien hoe betrokken de dierenarts met hem was en omdat wij nu het geluk hebben dat die man gespecialiseerd in akita's bleek te zijn, geeft me dat weer een beetje extra gevoel van zekerheid.

Zijn temperatuur is daar ook opgemeten en die was gelukkig goed. Zijn oren waren picobello in orde, zijn hartslag ook, evenals zijn luchtwegen.
Ook is meneertje 7 ons aangekomen in de tijd dat hij bij ons is.

Pfffffff. Laten we hopen dat het hierbij blijft en dat hij gauw weer ons gezonde, sterke manneke is.

Esther; gelukkig wel een redelijk rustige nacht gehad. Hij lag lekker bij me in de slaapkamer in de bench en heeft geen kik gegeven! ik viel haast uit mijn bed toen ik zag dat hij gewoon lekker ging slapen.
Wel wakker geworden bij het minste geluidje wat ik hoorde, maar dat lijkt me normaal. :pffff: :mrgreen:
*Esther
Zeer actief

De duimen draaien door hoor!
Ja, kan me voorstellen dat je elk geluidje oppikt.
Zo had het niet moeten zijn he, net een pup in huis en al ziek.
Heel veel sterkte!
anja61
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): fransebuldog
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door anja61 »

Ik hoop dat het goed komt met je pup,
maar wat ik me af vroeg?
Is 7 weken niet wat jong om de pup al in huis te hebben,
wij kregen de puppie's pas met 9 weken mee.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Veel sterkte. Hoop dat er snel uitsluitsel is.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Fijn dat je hem bij je laat slapen. Dat scheelt echt hoor, en het is nog gezellig ook... :wink:
Als je het stapsgewijs afbouwt dan hoeft hij ook niet te piepen, want hij leert dat je wel in de buurt bent. Zo bouw je vertrouwen op.
Wij doen het zelfs/ook met (jonge) logés. Die vinden het soms veel te indrukwekkend de eerste nachten in een vreemd huis bij 'vreemde' mensen en honden.

Ik zou de volgende vaccinatie pas weer geven als hij helemaal gezond is. Zijn immuunsysteem moet het wel kunnen verwerken allemaal.

Beterschap.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat een zorgen om je pupje :(:
Ik weet niet wat anderen voor ervaring hebben maar mij lijkt nog geen 8 wkn wel erg jong voor een allergie. Niet dat het niet kan, maar een allergie bouw je normaal gesproken op. Het lijkt me stug dat hij dat nu al gedaan heeft en dan meteen deze symptomen krijgt ? Bij de Akita komen er nogal wat huidaandoeningen/auto-immuunaandoeningen voor. Ik zou het zeker met je fokster overleggen wat er is en ook wat voor medicatie je evt krijgt.

En idd niet enten voorlopig!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”