Even bij het begin beginnen; Wij hebben zaterdag onze Aiko, een Amerikaanse akita opgehaald. Ik kreeg afgelopen vrijdag een telefoontje van de fokker dat ze met hem naar de dierenarts was gegaan.
Hij had een dik oog.
de dierenarts zei dat het een ontstoken haarvaatje was dat in zijn ooglid zat. Goed, hij heeft een prikje gehad en zalf meegekregen dat ik drie x daags in zijn oog moest doen.
Zo gezegd zo gedaan.
Vanmorgen zag ik dat zijn andere oogje ook al dik begint te worden en eerlijk gezegd zie ik ook al niet veel verbetering bij het oogje waar het allemaal bij begonnen is.
Ook heeft hij de laatste dagen wat meer met zijn kopje geschud en aan zijn oortje gekrabt, ik heb al gekeken, maar ik zie er geen viezigheid inzitten.
Ik vond dit vanmiddag reden genoeg om mijn eigen dierenarts te bellen om hem eventjes na te kijken en heb een afspraak voor morgenvroeg staan.
Om het af te maken heb ik net al gezien en gevoeld dat hij een vrij dikke bult bij zijn keeltje heeft zitten.
Hij heeft vanavond zijn laatste voeding ook niet opgegeten, maar drinkt, speelt en slaapt goed.
Hij is nog maar 7 weken en 5 dagen oud. ben ik misschien te snel met hem buiten geweest waardoor hij iets opgelopen kan hebben? Hij is niet op uitlaatveldjes geweest of met andere honden in contact gekomen. Ik lees op internet allemaal enge verhalen over honden met een verdikte keel, en vrijwel allemaal gaan ze over kanker.
Hebben jullie ervaring met een dikke bult bij het keeltje van zo'n jonge pup? Zit ik me nu druk te maken om niets? Kan het van het blaffen komen? Hij kan nogal tekeer gaan als hij s'nachts alleen is of overdag even zijn bench in moet.
Bah, normaal ben ik echt niet zo snel zo bang, maar nu wel, met zo'n jonge pup.
Morgen staan we meteen bij de dierenarts.