Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

artrose nekwervels

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

artrose nekwervels

Ongelezen bericht door Jacq »

Hallo allemaal,

misschien is het wel eens te sprake gekomen hier, maar ik zou toch graag mensen vinden die hetzelfde meegemaakt hebben of die tips hebben.
Mijn hondje Ginger heeft een slecht leven gehad op straat en in het asiel in spanje. 1 jaar geleden nam ik haar mee toen ik daar aan het werk was omdat ze zoooo lief was (en is). ze heeft een prachtig jaar gehad, maar is wel een zorgenkindje.
blind aan 1 oog, doof en nu dus door foto's is eruit gekomen dat ze artrose heeft aan haar nekwervels.
het bot maakt zelf een soort haken aan om een brug te slaan tussen de wervels en dat doet dus pijn. het liefst is ze in beweging want dan heeft ze het minste pijn. vooral 's nachts in rust kan ze ineens een ijselijke kreet uitslaan. wat mij door merg en been gaat. daarom krijgt ze nu 's nachts pijnstilling en dat gaat wel iets beter. ook is mij geadviseerd door een vriendin om glucosamine pillen met chondroïtine te geven en daar ben ik een paar dagen geleden mee begonnen. ze houdt enorm van eten dus ze is wel een kilo te zwaar. ook daar ben ik mee bezig gegaan omdat ik gelezen heb dat overgewicht ook de pijn kan vermeerderen. Zijn er mensen hier die dit herkennen of ook meegemaakt hebben? hoe is dit verlopen? ik weet dat ik haar uiteindelijk denk ik wel zal moeten laten gaan. maar ze geniet nog zo van haar wandelingen. het is vooral in rust dat ze pijn heeft soms. ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. bij mij ging een hond dood van ouderdom of ineens ziek en weg. maar nu om een hond pijn te zien lijden al is nog maar af en toe pfff... wie weet heeft iemand nog tips of ervaringsverhalen. bedankt alvast voor het lezen van mijn verhaal.
S@ndr@
Zeer actief

Re: artrose nekwervels

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je kunt alleen maar pijnstilling geven, door die bot woekering zal ze pijn houden tot het gebied helemaal verstijfd is, wat niet meer over elkaar heen beweegt doet geen pijn meer.
sterkte met haar :roos:
Matje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Matje »

eventueel met acupunctuur/ homeopathie ondersteunen (tevens behandelen op de pijnpunten)
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn oudste hond heeft het al jaren. Als hij pijn heeft geef ik pijnstillers. Dat gillen vanuit rust herken ik wel, ze spannen de nekspieren aan als ze overeind willen komen.
Geen halsband maar een tuigje gebruiken. Mijn hond is nu bijna 12 en geniet nog volop.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

S@ndr@ schreef:je kunt alleen maar pijnstilling geven, door die bot woekering zal ze pijn houden tot het gebied helemaal verstijfd is, wat niet meer over elkaar heen beweegt doet geen pijn meer.
sterkte met haar :roos:
Dit dus als het echt Artrose is. Maar het is een bewegend gewricht toch de nek. Ik weet dat met spondylose de wervels op een bepaald moment vast kunnen groeien in de rug waardoor de hond stijf loopt maar omdat alles vast gegroeid is er geen pijn van ondervonden wordt.
Bij mijn reu met die vergroeiing bij zijn heiligbeen kan dat ook nooit vastgroeien wat ongemak gaat veroorzaken omdat het soms zenuwen raakt. Van wat ik me heb ingelezen en heb bekeken. Voor hem heb ik pijnstilling nu.

Wat de nek betreft en rug, heeft hij een behandeling ondergaan. Zijn nekwervels bleken ook deels vast te zitten. Maar dit is met chiropractie goed behandeld.

http://www.dierenartsabc.nl/overzicht_c ... ductie.php
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bij mensen willen ze juist dat het verstijft, juist om de pijn te bestrijden.
dus niets loshalen en laat maar vastgroeien, dan is de pijn over.
die verstijving dat is niet fijn, maar daar kun je op een goede manier oud mee worden. :wink:
Bij mijn man wachten we er eigenlijk ook op dat de wervels boven in de rug en in de nek vast gaan zitten.
scheelt schepen met pijnstillers :ugh:
beter een verstijfde nek, dan een nek die beweegt en heel erg pijn doet :ugh:
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

onze hond heeft nu anderhalf jaar spondylose in de rug en nek teminste zolang weten we het het heeft er vast al langer gzeten.
ze kon niet normaal meer opstaan en gilde van de pijn.
deze aanvallen hebben we 3 keer gehad en bestreden met pijnstillers en prednison.
we geven haar nu een homopatisch middel voor de spondylose en doils visolie.
sinds ze dat gebruikt zijn we nu al een half jaar zonder pijnstillers en ze speelt heerlijk met mijn andere hond. als ik zie hoe ze haar laat vallen en hoe ze met haar nek beweegt ben ik zeer tevreden.
Jacq
Zeer actief

dus jullie denken dat er nog hoop is voor haar? ik was zo verdrietig elke keer deze week. dacht echt dat ik haar al moest laten gaan.
elke nacht en soms ook overdag pijn, ik vind het vreselijk. jessica, heeft jouw hond ook dan van die haken aan de wervels in de nek? wat het bot zelf heeft aangemaakt? ik geef ook pijnstilling maar dan wel elke dag, want ze heeft elke dag pijn. en een tuigje heeft ze gelukkig al vanaf het begin. ik dacht dat die botwoekering zo ver door gaat dat uiteindelijk ze niet meer kan van de pijn, maar die pijn gaat dus over zelfs?
jessica74
Zeer actief
berner senner

onze hond heeft ook dat er bruggetjes gaan vormen.
of er echt haken aanzitten weet ik zo niet meer de dierenarts vertelde dat er botwoekeringen zijn en die bruggetjes vormen. dit is dan spondylose.
er kan ook een zenuw knel gaan zitten wat heel veel pijn geeft.
mijn hond kon het eten niet meer zelf uit haar bak pakken ik moest het met een lepel recht voor haar houden. ze kon haar kop niet meer naar beneden doen.
welke pijnstiller geef jij?
ik zou zeker eens met de doils visolie beginnen dit is een zuivere visolie en kan je online zo bestellen.
het duurt even voor het werkt.
het homopatisch middel heb ik besteld bij homeo-natura je kan dan eerst even een mail sturen om te vertellen wat je hond heeft dan maakt ze zelf een geschikt middel. dan geef je eerst de pijnstilling er nog bij en dan bouw je het later af. wie weet kan jij dan ook zonder.
het kan in ieder geval allemaal geen kwaad en ik ben er erg tevreden over.
Jacq
Zeer actief

wat doet die visolie dan precies? ik geef ook al glucosamine nou. zou toch gaaf zijn zeg als ze nog opknapt.
naar beneden met haar hoofdje lukt nog wel maar naar boven doet meer pijn.
Jacq
Zeer actief

ik heb carporal gekregen van de dierenarts.
Jacq
Zeer actief

had jouw hond ook altijd pijn of alleen bij bewegingen?
Jacq
Zeer actief

bedankt voor het meedenken. ik ben blij met jullie hulp.
Jacq
Zeer actief

he wat raar mijn berichten staan onder elkaar. ik doe iets fout geloof ik
jessica74
Zeer actief
berner senner

glucosamine is ook goed maar ik lees wel dat het ene wel werkt en het andere weer niet zo zou de vloeibare beter werken.
de visolie heeft ontstekingsremmende eigenschappen wat de pijn van de gewrichten tegengaat.
je zou het er gewoon bij kunnen geven en kijken of je na 4 weken een verbetering ziet.
mijn hond vormt blaasstenen en mag geen glucosamine erbij omdat daar weer teveel mineralen inzitten voor haar.
ze mag ook geen gewone pijnstillers omdat ze prednison krijgt voor de jeuk dus moest ik iets op morfine basis. toen ben ik eens verder gaan kijken en heb zo de homeopatische middelen eens geprobeerd en ik stond er van te kijken ik geloofde er eerst niet zo in.

mijn hond had ook pijn als ze gewoon lag dan piepte ze wel niet maar je zag het gewoon aan hoe ze lag en als ze een beetje wou draaien deed het al zeer. ook inderdaad met het koppie omhoog maar ook zeker omlaag en opzij.
Jacq
Zeer actief

dank je wel ik ga eens kijken bij die site.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Shendor heeft ook spondylose/artrose.
Hij krijgt geen pijnstillers omdat het momenteel erg goed gaat.
En daarnaast mag hij vanwege zijn hartmedicatie geen/weinig pijnstillers.

Sterkte met Ginger!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Jacq
Zeer actief

ja ginger heeft dus ook medicijnen voor haar hart! daarom wil ik ook van die rotzooi af.
ik ga nu vrijdag weer naar de dierenarts. ik heb nu homeopatische middelen binnen en wil bespreken
hoe of wat. heeft iemand ervaring met acapunctuur?
Jacq
Zeer actief

Ik ben afgelopen vrijdag weer met Ginger naar de dierenarts geweest. maar nu naar een andere voor een second opinion.
Hij zei eigenlijk hetzelfde. ik heb de foto's gezien. ze heeft echt artrose in een vergevorderd stadium. de haken, botwoekeringen die zich gevormd hebben zijn echt vreselijk groot en lang. zowel in haar nek, maar nu is duidelijk ook in haar rug. ik heb haar pas een jaar dus al die tijd in het asiel in spanje en het leven ervoor hebben haar natuurlijk geen goed gedaan. ik wou van de pijnstillers af, maar dat is me afgeraden. ik geef wel glucosamine (poedervorm nu) en ben begonnen met doils visolie maar daarnaast geef ik 's nachts ook een pilletje. ook ondanks dat ze toch een hartmedicijn heeft. haar hart is ook erg vergroot dat zag ik op de foto. ik wil niet dat ze pijn heeft nu. dan maar wat korter leven. misschien over een paar weken ga ik kijken of het minder kan of dat ik de pijnstillers kan laten staan. even kijken wat de gluco en de visolie doen. als er nog tips zijn hoor ik ze graag. Overdag wandelt ze graag ,ze eet graag en ze heeft nog volop lol,ondanks haar zwabberende kontje en achterpoten. 's nachts komt de pijn.
Jacq
Zeer actief

Ik ben afgelopen vrijdag weer met Ginger naar de dierenarts geweest. maar nu naar een andere voor een second opinion.
Hij zei eigenlijk hetzelfde. ik heb de foto's gezien. ze heeft echt artrose in een vergevorderd stadium. de haken, botwoekeringen die zich gevormd hebben zijn echt vreselijk groot en lang. zowel in haar nek, maar nu is duidelijk ook in haar rug. ik heb haar pas een jaar dus al die tijd in het asiel in spanje en het leven ervoor hebben haar natuurlijk geen goed gedaan. ik wou van de pijnstillers af, maar dat is me afgeraden. ik geef wel glucosamine (poedervorm nu) en ben begonnen met doils visolie maar daarnaast geef ik 's nachts ook een pilletje. ook ondanks dat ze toch een hartmedicijn heeft. haar hart is ook erg vergroot dat zag ik op de foto. ik wil niet dat ze pijn heeft nu. dan maar wat korter leven. misschien over een paar weken ga ik kijken of het minder kan of dat ik de pijnstillers kan laten staan. even kijken wat de gluco en de visolie doen. als er nog tips zijn hoor ik ze graag. Overdag wandelt ze graag ,ze eet graag en ze heeft nog volop lol,ondanks haar zwabberende kontje en achterpoten. 's nachts komt de pijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou die pijnstilling niet laten staan hoor, waarom zou je je hond dat aandoen?
heb hier ook een tienjarig hondje met arthrose op allerlei plekken en nog veel meer ellende maar dankzij de previcox kan ze nog lekker genieten van het leven.
de glucosamine, chondroitine en visolie helpen daar alleen bij, die nemen de problemen echt niet weg.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jessica74
Zeer actief
berner senner

ik zou ook niet de pijnstillers laten staan als je ziet dat ze het nodig hebben gewoon geven.
mijn vorige hond heeft 7 jaar aan de pijnstillers gezeten waarvan de laatste 3 jaar op hoogste dosis daar heeft ze niks van gekregen.
ik hoop dat de glucosamine en visolie wat doen.
glucosamine speciaal van de groene os is ook echt een hele goed die geeft ook pijnstilling.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”