Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sterilisatie voor of na loopsheid?
Moderator: moderatorteam
-
gaga,rusty
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 jack russell
- Aantal honden: 1
sterilisatie voor of na loopsheid?
ik heb al een tijdje op internet lopen google over sterilisatie bij een pup maar helaas waren de meningen verscheelt. de ene zegt voor de eerste loopsheid steriliseren en de andere zegt erna. dus lekker dubbel en nu vroeg ik me dus af wat is het beste voor of na de loopsheid?
(maar ben zo wie zo nog van plan om verschillende dierenartsen te bellen van hoe en wat allemaal wil ook graag jullie mening horen)
(maar ben zo wie zo nog van plan om verschillende dierenartsen te bellen van hoe en wat allemaal wil ook graag jullie mening horen)

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: sterilisatie voor of na loopsheid?
Gebruik de zoek functie van het HF en je krijgt heeeelllllll veeeellllllllll topics over jou onderwerp 

-
gaga,rusty
- Actief
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Inderdaad goed over nadenken en de verschillende standpunten erover lezen. Ik heb Shelly laten castreren toen ze 10 maanden oud was, voor haar eerste loopsheid. Ik vind een operatie pas na 6 maanden echt veilig, persoonlijk. Dit heb ik gedaan vanwege de verminderde kans op kanker aan melkklieren en baarmoeder op latere leeftijd.
Ik hoop dat mensen zich gaan gedragen en je in je waarde laten over de keuze teef wel of niet laten castreren. En succes met beslissen!
Ik hoop dat mensen zich gaan gedragen en je in je waarde laten over de keuze teef wel of niet laten castreren. En succes met beslissen!
-
gaga,rusty
- Actief
bedankt en ja wil haar zo wie zo na 6 maanden laten steriliseren

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Dat is waar, ik denk dat er minstens één keer per week wel een topic is over wel of niet castreren. Maar dat zijn wel vaak topics waar je heel lang door moet scrollen voor een beetje informatie. Dus als iemand die link heeft over de nadelen. De voordelen wegen/wogen voor mij zwaarder dan de nadelen. Shelly is er niet door veranderd.->Chanty<- schreef:Gebruik de zoek functie van het HF en je krijgt heeeelllllll veeeellllllllll topics over jou onderwerp
-
gaga,rusty
- Actief
oh ja dat wist ik niet maar zal is lezen en ja ik doe het gewoon puur uit dat ik niet wil dat ze pups krijgt en dat ik gewoon kan lopen met haar door een park of zo zonder dat ze in eens gedekt wordt of zich anders gaat gedragen als ze loops is

-
Lizzie.
- Zeer actief
ik zeg Google eens op woorden sterilisatie/nadelen en je zult versteld staanFizgig schreef:Dat is waar, ik denk dat er minstens één keer per week wel een topic is over wel of niet castreren. Maar dat zijn wel vaak topics waar je heel lang door moet scrollen voor een beetje informatie. Dus als iemand die link heeft over de nadelen. De voordelen wegen/wogen voor mij zwaarder dan de nadelen. Shelly is er niet door veranderd.->Chanty<- schreef:Gebruik de zoek functie van het HF en je krijgt heeeelllllll veeeellllllllll topics over jou onderwerp

-
Lizzie.
- Zeer actief
mag ik vragen waarom je dan voor een teefje heb gekozen?gaga,rusty schreef:oh ja dat wist ik niet maar zal is lezen en ja ik doe het gewoon puur uit dat ik niet wil dat ze pups krijgt en dat ik gewoon kan lopen met haar door een park of zo zonder dat ze in eens gedekt wordt of zich anders gaat gedragen als ze loops is

-
gaga,rusty
- Actief
ze was de laatste van het nestje maar buiten dat mij ging het om het karakter en niet om het geslacht en nee hoef de nadelen niet te lezen zal het wel doen maar ik zal toch bij mijn besluit blijven omdat ik niet perse puppies hoef en gewoon lekker wil rond lopen met haar overal en nergens heb ik besloten om haar te laten steriliseren

-
Melanie 74
Weet je wat de nadelen zijn?
Niet volgroeiende geslachtsorganen, waardoor hogere kans op incontinentie.
Doordat hormonen weggehaald worden groeien ze langer door, gevolg langere en dunnere botten wat geen goed doet aan het bewegingsapparaat.
De kans op mammatumoren zakt, maar verhoogd de kans op andere tumoren!
Schilklieronderfunctie, wat ook niet prettig is. Is ook hormonaal.
Ook op het gebied van gedrag kan het nadelig uitpakken.
Denk er nog eens goed overna, ik zeg niet dat je het niet moet doen. Maar wacht in ieder geval tot ze volgroeid is.
Het is castreren, want je haalt alles weg.
Steriliseren is het doorbreken van bv de zaadleiders of de eierstokken.
Niet volgroeiende geslachtsorganen, waardoor hogere kans op incontinentie.
Doordat hormonen weggehaald worden groeien ze langer door, gevolg langere en dunnere botten wat geen goed doet aan het bewegingsapparaat.
De kans op mammatumoren zakt, maar verhoogd de kans op andere tumoren!
Schilklieronderfunctie, wat ook niet prettig is. Is ook hormonaal.
Ook op het gebied van gedrag kan het nadelig uitpakken.
Denk er nog eens goed overna, ik zeg niet dat je het niet moet doen. Maar wacht in ieder geval tot ze volgroeid is.
Het is castreren, want je haalt alles weg.
Steriliseren is het doorbreken van bv de zaadleiders of de eierstokken.
-
Marion.
Mijn teven zijn 11,5 en 9,5. Ik kan àltijd lekker met ze lopen, en ze hebben nooit pups gehad. Dat kan ook gewoon hoor. Of heb je zelf je baarmoeder ook preventief laten verwijderen?gaga,rusty schreef:ze was de laatste van het nestje maar buiten dat mij ging het om het karakter en niet om het geslacht en nee hoef de nadelen niet te lezen zal het wel doen maar ik zal toch bij mijn besluit blijven omdat ik niet perse puppies hoef en gewoon lekker wil rond lopen met haar overal en nergens heb ik besloten om haar te laten steriliseren
- Saskia241
- Zeer actief
Interpunctie.gaga,rusty schreef:ze was de laatste van het nestje maar buiten dat mij ging het om het karakter en niet om het geslacht en nee hoef de nadelen niet te lezen zal het wel doen maar ik zal toch bij mijn besluit blijven omdat ik niet perse puppies hoef en gewoon lekker wil rond lopen met haar overal en nergens heb ik besloten om haar te laten steriliseren
-
Marion.
Ik vind het ook heel moeilijk lezenDanseMacabre schreef:Interpunctie.gaga,rusty schreef:ze was de laatste van het nestje maar buiten dat mij ging het om het karakter en niet om het geslacht en nee hoef de nadelen niet te lezen zal het wel doen maar ik zal toch bij mijn besluit blijven omdat ik niet perse puppies hoef en gewoon lekker wil rond lopen met haar overal en nergens heb ik besloten om haar te laten steriliseren
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je wilt castreren kan je het beter doen na de tweede loopsheid. Hondje heeft de tijd had om volwassen te worden, en zeg zelf wat zijn twee loopsheden nou op een heel hondenleven 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn voorkeur is, als je het wilt doen, na de eerste loopsheid. Ik vind de voordelen van voor de loopsheid (kleinere kans op tumoren e.d.) niet opwegen tegen de voordelen van na de eerste loopsheid.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
gaga,rusty
- Actief
DanseMacabre ja die zin die jullie bedoelen was ik net te laat mee om het te verbeteren maar ik bedoel er mee te zeggen dat wat de nadelen ook zijn dat ik me gedachten niet laat veranderen door een paar nadelen en niet iedere hond krijgt er mee te maken.
Marion. nee heb nog een baarmoeder maar een hond is anders dan bij een mens bij een mens willen ze het alleen maar weg halen als het niet anders kan en bij een hond willen ze het wel doen maar iedereen doet het op zijn eigen manier of niet dan? want bij mij in de buurt lopen heel veel reuen en kom ook veel honden tegen en dan zul je zien dat het dan net raak zal zijn en zit daar gewoon niet op te wachten.
Marion. nee heb nog een baarmoeder maar een hond is anders dan bij een mens bij een mens willen ze het alleen maar weg halen als het niet anders kan en bij een hond willen ze het wel doen maar iedereen doet het op zijn eigen manier of niet dan? want bij mij in de buurt lopen heel veel reuen en kom ook veel honden tegen en dan zul je zien dat het dan net raak zal zijn en zit daar gewoon niet op te wachten.

- Liesbeth
- Zeer actief
Castreren heeft voor- en nadelen, dat is gewoon waar. Maar de nadelen en risico's van vroegcastreren zijn echter groter/meer dan van castreren op wat latere leeftijd (als ze volgroeid zijn).
Tessa is gecastreerd toen ze 2 jaar was en zowel lichamelijk als geestelijk volgroeid.
Als je om mijn advies vraagt, dan zeg ik; "wacht tot ze volgroeid is, dan wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen. Bij vroegcastreren ligt het andersom, dan wegen de nadelen zwaarder dan de voordelen. Risicotechnisch gezien."
Tessa is gecastreerd toen ze 2 jaar was en zowel lichamelijk als geestelijk volgroeid.
Als je om mijn advies vraagt, dan zeg ik; "wacht tot ze volgroeid is, dan wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen. Bij vroegcastreren ligt het andersom, dan wegen de nadelen zwaarder dan de voordelen. Risicotechnisch gezien."
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Saskia241
- Zeer actief
Fijn dat je het zo goed overweegt.gaga,rusty schreef:DanseMacabre ja die zin die jullie bedoelen was ik net te laat mee om het te verbeteren maar ik bedoel er mee te zeggen dat wat de nadelen ook zijn dat ik me gedachten niet laat veranderen door een paar nadelen en niet iedere hond krijgt er mee te maken.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Een dekking gaat niet zo heel snel hoor, jij bent er altijd nog zelf bij
Verder zou ik je met klem aanraden deze link te lezen http://thereddragon.be/home/Info/30%20F ... satie.html
Verder omdat groeischijven langzamer sluiten na te vroege castratie (dus wanneer de hond nog niet is uitgegroeid) is het misschien verstandig te weten wanneer deze sluiten
Dat kun je lezen als je wat verder scrolt op deze pagina
http://thereddragon.be/home/Info/Sporth ... thond.html
Als je na dit nog steeds wilt castreren, zeker na de eerste loopsheid want dat maakt qua 'voordelen' risico's weinig uit maar je bent wel de meeste juveniele eigenschappen kwijt.
Verder zou ik je met klem aanraden deze link te lezen http://thereddragon.be/home/Info/30%20F ... satie.html
Verder omdat groeischijven langzamer sluiten na te vroege castratie (dus wanneer de hond nog niet is uitgegroeid) is het misschien verstandig te weten wanneer deze sluiten
Dat kun je lezen als je wat verder scrolt op deze pagina
http://thereddragon.be/home/Info/Sporth ... thond.html
Als je na dit nog steeds wilt castreren, zeker na de eerste loopsheid want dat maakt qua 'voordelen' risico's weinig uit maar je bent wel de meeste juveniele eigenschappen kwijt.

- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
gewoon laten castreren naar de 1e loopsheid...
sommige reactie's slaan echt hier hellemaal nergens op zoals de vraag heb je zelf je baarmoeder laten verwijderen
overal zitten voor en nadelen aan.
sommige reactie's slaan echt hier hellemaal nergens op zoals de vraag heb je zelf je baarmoeder laten verwijderen
- dagmar88
- Zeer actief
Dus omdat jij in je castratie topic niet het gewenste antwoord kreeg, moet je nu maar even voorbij gaan aan het hele punt?booster schreef:gewoon laten castreren naar de 1e loopsheid...
sommige reactie's slaan echt hier hellemaal nergens op zoals de vraag heb je zelf je baarmoeder laten verwijderen![]()
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
waar staat dat ik geen gewenste antwoord kreeg?dagmar88 schreef:Dus omdat jij in je castratie topic niet het gewenste antwoord kreeg, moet je nu maar even voorbij gaan aan het hele punt?booster schreef:gewoon laten castreren naar de 1e loopsheid...
sommige reactie's slaan echt hier hellemaal nergens op zoals de vraag heb je zelf je baarmoeder laten verwijderen![]()
dit is niet mijn topic.
-
gaga,rusty
- Actief
dagmar88; dit is mijn topic lees de namen maar ik heet gaga,rusty en zei heet booster.
EschaenStefanie; ik heb 1 link snel gelezen maar wat daar allemaal staat kan wel zo zijn maar ga er niet van wakker liggen van oh dadelijk krijgt ze dat allemaal ect..... en zoals idd booster al zei alles heeft zijn voor en nadelen dat is gewoon zo maar ik blijf er bij dat ik haar laat steriliseren.
booster, Lysette, Fizgig; thnx voor jullie advies en zal haar na haar eerste loopsheid onder het mes laten gaan.
EschaenStefanie; ik heb 1 link snel gelezen maar wat daar allemaal staat kan wel zo zijn maar ga er niet van wakker liggen van oh dadelijk krijgt ze dat allemaal ect..... en zoals idd booster al zei alles heeft zijn voor en nadelen dat is gewoon zo maar ik blijf er bij dat ik haar laat steriliseren.
booster, Lysette, Fizgig; thnx voor jullie advies en zal haar na haar eerste loopsheid onder het mes laten gaan.

- Saskia241
- Zeer actief
Ik zou het gewoon nu meteen doen. 
- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Het is niet mijn topic en ik heb alleen maar een vraag en dat is de volgende. De mensen die honden en katten hebben en die hun honden niet laten castreren, dan ga ik er van uit, dat jullie de katten ook niet laten castreren toch???
Groetjes van Sandra
- dagmar88
- Zeer actief
Waarom denk je dat?Sandra 1970 schreef:Het is niet mijn topic en ik heb alleen maar een vraag en dat is de volgende. De mensen die honden en katten hebben en die hun honden niet laten castreren, dan ga ik er van uit, dat jullie de katten ook niet laten castreren toch???
- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Simpel omdat er zo fel wordt gereageerd op het castreren van honden (er zitten nadelen aan, ja daar ben ik mij van bewust.) Dan denk ik ook dat er door die mensen net zo fel wordt gereageerd wordt op het castreren van katten. In feite ben je toch net zo verantwoordelijk voor de kat als voor de hond?dagmar88 schreef:Waarom denk je dat?Sandra 1970 schreef:Het is niet mijn topic en ik heb alleen maar een vraag en dat is de volgende. De mensen die honden en katten hebben en die hun honden niet laten castreren, dan ga ik er van uit, dat jullie de katten ook niet laten castreren toch???
Groetjes van Sandra
- dagmar88
- Zeer actief
Sandra 1970 schreef:Simpel omdat er zo fel wordt gereageerd op het castreren van honden (er zitten nadelen aan, ja daar ben ik mij van bewust.) Dan denk ik ook dat er door die mensen net zo fel wordt gereageerd wordt op het castreren van katten. In feite ben je toch net zo verantwoordelijk voor de kat als voor de hond?dagmar88 schreef:Waarom denk je dat?Sandra 1970 schreef:Het is niet mijn topic en ik heb alleen maar een vraag en dat is de volgende. De mensen die honden en katten hebben en die hun honden niet laten castreren, dan ga ik er van uit, dat jullie de katten ook niet laten castreren toch???
Ben toch heel blij dat ik dat aan de hand van dit forum gedaan heb.
Maar goed; de meeste honden lopen niet zonder toezicht buiten en zijn ook niet het hele jaar door vruchtbaar.
Niet echt een vergelijk dus.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom zou dat toch zijn.... dat ze bij mensen de baarmoeder willen laten zitten? & de eierstokken uiteraard....gaga,rusty schreef:DanseMacabre ja die zin die jullie bedoelen was ik net te laat mee om het te verbeteren maar ik bedoel er mee te zeggen dat wat de nadelen ook zijn dat ik me gedachten niet laat veranderen door een paar nadelen en niet iedere hond krijgt er mee te maken.