Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IPO VO

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

IPO VO

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Wie o wie heeft er gehoord van IPO VO, wat in Duitsland afgenomen wordt, Waardoor je in de gebruikshondenklasse kan uitkomen op show's

Als je er van gehoord hebt, wat vindt je er dan van.

Zelf ben ik van mening dat het "helaas" niet eerlijk is voor de mensen die echt voor de sport gaan, en ook hun hond uit willen brengen in de gebruikskhondenklasse.

Laat staan als je op karakter wilt gaan fokken.

groetjes,

Willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: IPO VO

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik ken het programma niet, maar heb het gevonden op een site van de FCI, richtlijnen voor wedstrijden: http://www.fci.be/circulaires/55-2011-annex-en.pdf vanaf blz 40.
als dit geldig is voor toelating in de gebruikshondenklasse vind ik de voorwaarden hiervoor wel erg minimaal.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dacht dat zulke dingen niet meer mochten sinds het nieuwe reglement van 1 jan. 2012 :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Hier even wat punten van het IPO VO programma, zover ik het begreep van een bekende van mij uit Duitsland, wat men dus niet meer hoeft te doen in dit programma.
En hieronder de link, waar alles in staat.

http://www.commissiewerkhonden.nl/downl ... versie.pdf

vanaf blz 38 t/m 44 staat alles over IPO OV

Speuren:

Ipv 300 meter en 2 bochten, is het 200 meter en 1 bocht

Appel:

Tijdens het lopen na 15 meter het commando af geven en dan 15 meter doorlopen, normaal is het 30 meter

Het onderdeel vrij volgen en dan het commando zit geven met doorloop is er ook niet meer.

Apporteren over de grond met een voorwerp wat bij de hoort, en geen apporteerblok

Springen over de haag van 80 cm ipv 100 cm zonder dat de hond iets hoeft te apporteren

Met lijn nog wel door de groep, en zonder lijn hoeft men niet meer door de groep

Met het vrij volgen wordt er niet meer geschoten.
Meen ook dat de zit en af met doorloop, mag men blijven staan en overtuigen dat de hond zit of af is, en dan pas doorlopen.

Afleggen van de hond, geleider 20 meter weg van de hond en nog wel in zicht, was altijd 30 meter en uitzicht.

Pakwerk:

Pakwerker staat in verstek en geleider stuurt de hond naar het verstek waar de pakwerker staat, voor heen moest de hond ook het andere verstek (5) rivieren en dan aanblaffen, nu kan hij dus direct naar de pakwerker toe, dan na het aanblaffen kan de geleider de hond bij de halsband pakken.
Meen ook dat de stok er niet meer inzit.

Groetjes,

Willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:Dacht dat zulke dingen niet meer mochten sinds het nieuwe reglement van 1 jan. 2012 :denken:
Dat is er toch net door gekomen met het nieuwe reglement.
Idd ene ontzettend makkelijk programma voor wie wil shows doen.

Voor de showhonden niet slecht, karakter is er niet echt nodig... en toch kunnen ze dan in de gebruikersklasse terechtkomen. Ik vind het wel ok zo, het is niet dat ik immers een werkhond op show zal gaan zoeken :wink:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”