Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie wil zijn ervaring delen.
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer en york
wie wil zijn ervaring delen.
Ik was van de week op het forum en er was iemand die een herder zocht, jullie hebben toen linken neer gezet en ik heb er toen een aan geklikt.
Wij zagen toen een herder zei heet Via en wij hadden meteen een gevoel bij haar.
Wij hebben gereageerd en hebben gevraagd of zei met kinderen en katten om kan gaan, we hebben toen reactie gehad en ze gaan nu testjes met haar doen.
Maar nu is onze omgeving heel negatief, we weten niet wat we in huis halen, niet zindelijk, straks bijt zij onze dochter van 7.
wij weten heus wel dat we geen perfecte hond in huis halen en dat wij er energie in moeten steken, die hondjes hebben geen fijn leven achter de rug en dat ze het vertrouwen kwijt zijn snap ik ook.
Maar het lijkt me ook heel fijn om over een tijdje een hond in huis te hebben die weer blij is en gelukkig, dankbaarder kan het toch niet.
Ik zou graag wat verhalen horen van mensen die dit ook gedaan hebben en hoe die het hebben ervaren.
Wij zagen toen een herder zei heet Via en wij hadden meteen een gevoel bij haar.
Wij hebben gereageerd en hebben gevraagd of zei met kinderen en katten om kan gaan, we hebben toen reactie gehad en ze gaan nu testjes met haar doen.
Maar nu is onze omgeving heel negatief, we weten niet wat we in huis halen, niet zindelijk, straks bijt zij onze dochter van 7.
wij weten heus wel dat we geen perfecte hond in huis halen en dat wij er energie in moeten steken, die hondjes hebben geen fijn leven achter de rug en dat ze het vertrouwen kwijt zijn snap ik ook.
Maar het lijkt me ook heel fijn om over een tijdje een hond in huis te hebben die weer blij is en gelukkig, dankbaarder kan het toch niet.
Ik zou graag wat verhalen horen van mensen die dit ook gedaan hebben en hoe die het hebben ervaren.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: wie wil zijn ervaring delen.
Wat is het verhaal achter Via en heb je een foto?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Vaste gebruiker
http://www.collie-in-nood.com/
Wij weten nog heel weinig over haar, ze zit al een paar jaar in het asiel ze zeggen dat ze lief en rustig is, ze is vijf jaar oud.
Wij gaan deze week meer over haar horen maar wij willen eerst weten of ze wel kinderen kan verdragen.
Wij weten nog heel weinig over haar, ze zit al een paar jaar in het asiel ze zeggen dat ze lief en rustig is, ze is vijf jaar oud.
Wij gaan deze week meer over haar horen maar wij willen eerst weten of ze wel kinderen kan verdragen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik zou niet weten wat er mis zou zijn met haar.Dus lekker verder informeren en als ze jullie lijkt dan zou ik haar nemen hoor.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wat mijn grote vraag zou zijn, als ze lief en rustig is, waarom zit ze dan al een paar jaar in het asiel?? Dan zou ze toch makkelijk te plaatsen moeten zijn? Zit ze een aaneengesloten periode in het asiel, of is ze een paar keer terug gebracht.
Een hond die zo lang in een asiel zit, lijkt mij geen makkelijke hond omdat deze het normale dagelijkse leven niet erg gewend meer is en waarschijnlijk veel kennis en tijd nodig heeft om een goede huishond te worden.
Wat is je er ervaring met duitse herders?
Een hond die zo lang in een asiel zit, lijkt mij geen makkelijke hond omdat deze het normale dagelijkse leven niet erg gewend meer is en waarschijnlijk veel kennis en tijd nodig heeft om een goede huishond te worden.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
lijkt mij ook.marian* schreef:Ik zou niet weten wat er mis zou zijn met haar.Dus lekker verder informeren en als ze jullie lijkt dan zou ik haar nemen hoor.
zo te lezen is er niet veel mis met haar. mooie hond!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Vaste gebruiker
Ze zeggen dat ze haar niet willen omdat ze haar te oud vinden, nou vinden wij 5 jaar helemaal niet oud, wij willen graag een herder maar wij willen absoluut geen pup.
Heb zelf geen ervaring met duitse herders.
Dat zij daar al lang zit baard onz zorgen, daarom vraag ik ervaringen van mensen op dit forum, ik weet dat er mensen zitten die een hond uit het buitenland hebben.
Dit is voor ons ook de eerste keer, wat moeten wij zoal vragen aan de stichting.
Heb zelf geen ervaring met duitse herders.
Dat zij daar al lang zit baard onz zorgen, daarom vraag ik ervaringen van mensen op dit forum, ik weet dat er mensen zitten die een hond uit het buitenland hebben.
Dit is voor ons ook de eerste keer, wat moeten wij zoal vragen aan de stichting.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
De hond zit in een Spaans asiel en dat is niet te vergelijken met Nederlandse asielen. De plaatselijke bevolking zal niet zo happig zijn om een 5 jaar oude herder in huis te halen. Immers, een zachte, lieve hond, daar heb je niets aan als waakhond. En voor schoothond is 'ie wat te groot. Daarbij wordt 5 jaar waarschijnlijk al 'oud' gevonden.Neeltje schreef:Wat mijn grote vraag zou zijn, als ze lief en rustig is, waarom zit ze dan al een paar jaar in het asiel?? Dan zou ze toch makkelijk te plaatsen moeten zijn? Zit ze een aaneengesloten periode in het asiel, of is ze een paar keer terug gebracht.
Djaro: informeer je goed, ook qua gezondheid en is de stichting verder ook oké dan zou ik niet weten waarom je het niet zou moeten doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Vind er ook niets verkeerds bij staan. Bij elke hond staat wel iets, katten of kinderen of dat ze nog moeten leren aan riem lopen bijv....Kinderen, dat moet bij Via nog getest worden. Afwachten dus.
Lijkt me verder een leuke hond. Wanneer ze hier is, paar keer kennis maken, als dat mogelijk is.
Lijkt me verder een leuke hond. Wanneer ze hier is, paar keer kennis maken, als dat mogelijk is.
-
- Vaste gebruiker
De stichting heet Rescani, hebben jullie hier ervaring mee of kennen jullie hun.
Ik laat mij ook goed informeren en ga niet over 1 nacht ijs, want als zij eenmaal hier is moet ze goed leven krijgen, ze heeft lang genoeg in het asiel gezeten.
Ik laat mij ook goed informeren en ga niet over 1 nacht ijs, want als zij eenmaal hier is moet ze goed leven krijgen, ze heeft lang genoeg in het asiel gezeten.
- Rami
- Zeer actief
Nee, die ken ik niet. Maar ik zie dat ze een website hebben dus lees je even goed in. Ook wat de adoptie-procedure betreft, gezondheidstesten, wat er gebeurt als de hond toch niet bij jou kan blijven, om wat voor reden dan ook, etc..
Je kunt ook je licht opsteken op het buitenlandse hondenforum. Daar zijn wellicht mensen die de stichting kennen. Dat is http://www.buitenlandsehondenforum.nl
Succes!
Je kunt ook je licht opsteken op het buitenlandse hondenforum. Daar zijn wellicht mensen die de stichting kennen. Dat is http://www.buitenlandsehondenforum.nl
Succes!
-
- Vaste gebruiker
Rami: dank je wel voor de link, heb mijzelf meteen aangemeld.
Wij hebben de website van rescani goed doorgelezen en als het goed is als wij hier mee door willen gaan, komt er iemand bij ons thuis voor een gesprek.
Dank jullie wel voor jullie reactie's.
Wij hebben de website van rescani goed doorgelezen en als het goed is als wij hier mee door willen gaan, komt er iemand bij ons thuis voor een gesprek.
Dank jullie wel voor jullie reactie's.
- Rami
- Zeer actief
Ik heb de website ook even doorgelezen. Ziet er allemaal gedegen uit.
Het enige wat ik niet terug heb kunnen vinden is hoe het zit met 'achtervang', dus wat gebeurt er met Via als ze toch niet bij jou en jouw gezin lijkt te passen.
Maar goed, daar kom je allemaal wel achter. En dat soort dingen kun je natuurlijk ook vragen bij het huisbezoek.
Nogmaals succes. Ik hoop dat het lukt, het lijkt me een fijne hond.
Het enige wat ik niet terug heb kunnen vinden is hoe het zit met 'achtervang', dus wat gebeurt er met Via als ze toch niet bij jou en jouw gezin lijkt te passen.
Maar goed, daar kom je allemaal wel achter. En dat soort dingen kun je natuurlijk ook vragen bij het huisbezoek.
Nogmaals succes. Ik hoop dat het lukt, het lijkt me een fijne hond.

-
- Vaste gebruiker
Het is ook mogelijk om eerst gastgezin voor haar te worden en als het dan klikt met het hele gezin dan mogen wij haar ook adopteren.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Zou ik dan zeker doen! Leuke hond verder volgens mij maar lees je ook even in over het karakter van de gemiddelde duitse herder. Zijn prima honden als je weet wat je zo ongeveer kunt verwachten.Djaro schreef:Het is ook mogelijk om eerst gastgezin voor haar te worden en als het dan klikt met het hele gezin dan mogen wij haar ook adopteren.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
- Vaste gebruiker
Heb vandaag meer informatie gehad en het blijkt dat ze mamatumoren en een hernia heeft,wij gaan er dus vanaf zien, wij durven het niet aan.
Wel jammer had er best naar uitgekeken, maar onze tijd komt nog wel, er komt vanzelf een mooie en lieve herder op ons pad.
Ze zeggen dat geduld beloond word, daar wachten we dan maar op.
Wel jammer had er best naar uitgekeken, maar onze tijd komt nog wel, er komt vanzelf een mooie en lieve herder op ons pad.
Ze zeggen dat geduld beloond word, daar wachten we dan maar op.
-
- Zeer actief
Misschien kun je hier ook naar informeren?
http://www.dierenasielleiden.nl/default ... _spec.aspx{qmark}id{equal}252042
http://www.dierenasielleiden.nl/default ... _spec.aspx{qmark}id{equal}252042
-
- Vaste gebruiker
Dank je blondie ziet er heel lief uit, maar ze kan niet bij katten, heb twee maine coons.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is niet helemaal waar hoor, ik heb hier al ruim een jaar een mechelaar als opvanghond van 10 jaar, werkelijk een schat van een hond, kan met alle honden, mensen etc. maar men vind hem te oud... hoe makkelijk hij ook is....Neeltje schreef:Wat mijn grote vraag zou zijn, als ze lief en rustig is, waarom zit ze dan al een paar jaar in het asiel?? Dan zou ze toch makkelijk te plaatsen moeten zijn? Zit ze een aaneengesloten periode in het asiel, of is ze een paar keer terug gebracht.
Wij (Tineke, Alma en ik) kunnen er maar geen pijl op trekken hoe dat nu komt... maar het lukt gewoon niet om hem een huisje te geven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
Ik denk als ze 10 zijn dat mensen denken, dan hebben we hem misschien maar 5 jaar bij ons en hij gaat geld kosten want hij is oud.
Terwijl een hond van 4 ook dood kan gaan, mij zou het niet uitmaken een hond van 10 jaar en al zou hij dan nog maar een paar jaar leven, als je het fijn heb gehad samen, dan heb je die jaren toch maar mooi mee gepikt.
Terwijl een hond van 4 ook dood kan gaan, mij zou het niet uitmaken een hond van 10 jaar en al zou hij dan nog maar een paar jaar leven, als je het fijn heb gehad samen, dan heb je die jaren toch maar mooi mee gepikt.