Mag een amerik.staff eten? wat kan ik geven en hoe kan ik het beste het aanpakken vanaf het moment dat hij bij mij woont?
Hij is dan 10 weken oud.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak en hoeveel eten
Moderator: moderatorteam
- LiaDoggy
- Actief
- Mijn ras(sen): Mijn hond komt 20 maart 2012
Kruising amerikaanse bulldog en stafford - Aantal honden: 1
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Hoe vaak en hoeveel eten
Wat en hoe vaak krijgt hij bij de fokker, ik denk dat je daarvan uit moet gaan..........
Sandra

- LiaDoggy
- Actief
- Mijn ras(sen): Mijn hond komt 20 maart 2012
Kruising amerikaanse bulldog en stafford - Aantal honden: 1
ok dan ga ik dat vragen zodra ik haar spreek
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Over het algemeen wordt idd aangeraden het voer en de voedingstijden van de fokker aan te houden.
Afhankelijk van wat je zelf van dat voer en schema vindt kan je rustig aanpassen naar hoe jij het zelf zou willen.
Als de hond brok krijgt en je wilt je een ander merk brok gaan voeren dan moet je even een periode mixen zodat de hond kan wennen aan het nieuwe voer.
Ga je over op rauw dan kan je vanaf de 2e dag in principe in een big bang over.
(er zijn mensen die het al meteen de dag van ophalen doen. Persoonlijk vindt ik dat een net iets te heftige overgang en wacht tot de nieuwe dag daarmee. )
De hoeveelheid hangt heel erg af van het voer. Elke merk brok heeft zo zijn eigen richtlijnen, bij rauw zit je voor een pup tussen de 5 en 10% van het lichaamsgewicht wat ze nodig hebben.
Mijn Aismee zat op 8% van haar gewicht met 10 weken. (zelf samengesteld rauw NRV menu)
Karen
Afhankelijk van wat je zelf van dat voer en schema vindt kan je rustig aanpassen naar hoe jij het zelf zou willen.
Als de hond brok krijgt en je wilt je een ander merk brok gaan voeren dan moet je even een periode mixen zodat de hond kan wennen aan het nieuwe voer.
Ga je over op rauw dan kan je vanaf de 2e dag in principe in een big bang over.
(er zijn mensen die het al meteen de dag van ophalen doen. Persoonlijk vindt ik dat een net iets te heftige overgang en wacht tot de nieuwe dag daarmee. )
De hoeveelheid hangt heel erg af van het voer. Elke merk brok heeft zo zijn eigen richtlijnen, bij rauw zit je voor een pup tussen de 5 en 10% van het lichaamsgewicht wat ze nodig hebben.
Mijn Aismee zat op 8% van haar gewicht met 10 weken. (zelf samengesteld rauw NRV menu)
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn